Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 Cevapları, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmış etkinlikler içerir. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri derinlemesine anlamalarına yardımcı olurken, dil bilgisi kurallarını pekiştirmelerini sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklerin daha verimli bir şekilde tamamlanmasını sağlayarak öğrencilerin öğrenim süreçlerine destek olur.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tarihi figürleri tanımalarını ve hayal güçlerini geliştirmelerini hedefler. Bu metin, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin başarıları üzerinden çocuklara azim ve yaratıcılığın önemini anlatır. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları içindeki etkinlikler, öğrencilerin öğrenim süreçlerini daha eğlenceli hale getirirken, dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Görsellerdeki hava taşıtlarının özellikleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Balon:
- Tanım: Sıcak hava veya gaz dolu büyük torbalardır.
- Uçuş Yöntemi: İçindeki havanın sıcaklığının yükselmesiyle havada yükselir.
- Kullanım Alanları: Turistik geziler, hava fotoğrafçılığı, bilimsel araştırmalar.
- Manevra Yeteneği: Rüzgârın etkisiyle yön değiştirir, bu nedenle yön kontrolü zordur.
Zeplin:
- Tanım: Hava ile dolu büyük, sert yapılı taşıtlardır.
- Uçuş Yöntemi: Gaz (genellikle hidrojen veya helyum) ile havada asılı kalır.
- Kullanım Alanları: Reklam, turizm, gözlem.
- Hız: Genellikle yavaş hareket eder, ama uzun mesafeleri kat edebilir.
Helikopter:
- Tanım: Dönme kanatları sayesinde havada yükselebilen ve alçalan taşıtlardır.
- Uçuş Yöntemi: Ana rotorlar sayesinde yukarı kalkar; yön ve yükseklik kontrolü sağlar.
- Kullanım Alanları: Arama-kurtarma, ambulans, askeri operasyonlar.
- Manevra Yeteneği: Dar alanlarda iniş kalkış yapabilme yeteneğine sahiptir.
Yolcu Uçağı:
- Tanım: Yolcu taşımak için tasarlanmış, motorlu hava taşıtlarıdır.
- Uçuş Yöntemi: Jet veya turboprop motorlarla havalanır ve uçar.
- Kullanım Alanları: Ticari yolcu taşımacılığı.
- Kapasite: Genellikle yüzlerce yolcu taşıyabilir, uzun mesafeleri kat edebilir.
Savaş Uçağı:
- Tanım: Askeri amaçlar için tasarlanmış yüksek hızlı hava taşıtlarıdır.
- Uçuş Yöntemi: Jet motorlarıyla çalışır.
- Kullanım Alanları: Hava muharebeleri, keşif, hava destek görevleri.
- Özellikler: Hız, manevra kabiliyeti ve silah sistemleri açısından genellikle üst düzeydir.
Gezi Uçağı:
-
- Tanım: Turistik amaçlarla kullanılan küçük hava taşıtlarıdır.
- Uçuş Yöntemi: Genellikle pistten kalkış yapan motorlu uçaklar.
- Kullanım Alanları: Hava turizmi, keşif uçuşları.
- Kapasite: Genellikle birkaç yolcu taşır; manzara gezileri için idealdir.
Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Metnin konusu, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçma hayalini gerçekleştirmesi ve bu süreçte yaptığı çalışmalar, hayalleri ve başarıları üzerinedir. Hezarfen’in kuşları takip etmesi, kanatlar tasarlaması ve Galata Kulesi’nden Üsküdar’a uçarak dünyada uçan ilk insan olması anlatılmaktadır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.
Cevap :
Soru : b. Bu kelimelerin metindeki anlamlarını tahmin edip uygun açıklamanın başındaki kutucuğa numarasını yazınız.
Cevap :
- (1) Yapılması tasarlanan is, amaç.
- Bir şeyi anlamak veya öğrenmek için duyulan istek.
- (4) Kuşlarda ve böceklerde uçmayı sağlayan organ.
- (2) Zihinde canlandırılan ve gerçekleşmesi istenen şey.
- Belli kuralları olan, iyi vakit geçirmeye yarayan eğlence.
- (1) Tavuk, hindi gibi evcil hayvanların barındığı kapalı yer.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hezarfen nerede doğmuş?
Cevap : Hezarfen, İstanbul’da doğmuş.
2. Hezarfen, ilk uçuş denemelerini nerede yapmış?
Cevap : Hezarfen, ilk uçuş denemelerini bahçesindeki kümesin çatısında yapmış.
3. Hezarfen, uçmak için ne tasarlamış?
Cevap : Hezarfen, yelken bezinden kanatlar tasarlamıştır.
4. Hezarfen niçin çok çalışmış?
Cevap : Hezarfen, uçma hayalini gerçekleştirmek için çok çalışmış.
5. Hezarfen hayalini nasıl gerçekleştirmiş?
Cevap : Hezarfen, Galata Kulesi’nden uçarak hayalini gerçekleştirmiştir.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap :
- Çocukken kendime kaz tüylerinden kanatlar yapar, uçar gibi bahçemizde gezerdim.
- Zamanla, uçma hayalim en büyük hedefim oldu.
- Yelken bezinden tasarladığım kanatlarla eskiden oyun oynadığım bahçede ilk uçuş denememi yaptım.
- Hayalimi gerçekleştirmek için çok çalıştım ve Galata Kulesi’nden Üsküdar’a kadar uçtum.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metne göre uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
Hezarfen Ahmet Çelebi,
• En çok uçmaya meraklıymış.
• Dere tepe demeden kuşları takip etmiş.
• Kuşların nasıl uçtuğu hakkında bol bol kitap okumuş.
• Kendisine kaz tüylerinden kanatlar yapmış.
• Zamanında oyun olarak gördüğü uçma hayali en büyük hedefi olmuş.
• Uçuşan bir yaprak görünce aklına müthiş bir fikir gelmiş.
• Büyük bir hayal kurmuş ve uçan ilk insan olmuş.
5. ETKİNLİK
Soru : Hezarfen Ahmet Çelebi araştırmacı, bilime meraklı bir kişiliğe sahiptir. Peki, siz nasıl bir kişiliğe sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Kısaca aşağıya yazınız.
Cevap :
Ben de Hezarfen Ahmet Çelebi gibi meraklı ve araştırmacı bir kişiliğe sahip olduğumu düşünüyorum. Yeni şeyler öğrenmeyi, farklı konularda derinlemesine araştırma yapmayı seviyorum. Bilim ve teknolojiye olan ilgim sayesinde sürekli kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Hayal kurmayı ve bu hayalleri gerçeğe dönüştürmek için çaba sarf etmeyi önemsiyorum. Ayrıca, sorunlara yaratıcı çözümler bulmak için düşünmekten keyif alıyorum. Bu yönlerimle Hezarfen’i örnek alarak ilerlemek istiyorum.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Verilen hecelerden uygun olanları noktalı yerlere yazarak anlamlı kelimeler oluşturunuz.
Cevap :
Soru : b. Oluşturduğunuz her kelime için 5 puan kazanacaksınız. Buna göre toplam puanınızı hesaplayıp aşağıya yazınız.
Cevap : Yukarıda yer alan etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa çeşitli saat görselleri (kol saati, duvar saati, masa saati gibi) getiriniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.