8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87 Hecce Yayıncılık
Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87
8. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları
8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87 Cevapları, bu sayfalarda yer alan etkinlikler ve soruların çözümleriyle öğrencilere yol gösterir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, dil bilgisi, yazım kuralları ve metin yorumlama konularını kapsar. Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları, öğrencilerin 2. üniteye dair kazanımlarını gözden geçirmelerine ve eksiklerini tamamlamalarına yardımcı olur.
Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayınları Ders Kitabı, MEB müfredatına uygun bir şekilde hazırlanmış olup, öğrencilerin okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeyi hedefler. 8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87 Hecce Yayıncılık sayfalarında ise öğrenciler, metin analizleri, dil bilgisi soruları ve yazma çalışmalarıyla Türkçeyi daha etkin kullanma fırsatı bulurlar.
8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87
KUŞ BAKIŞI
Acıkmış bir martının sana doğru bakışı değil, muhabbet kuşunun bakışı da değil. Iııh, omzuna konmak isteyen bir papağanın bakışından da söz etmiyorum. Yüksek bir yerden aşağıya doğru bütün genişliği içine alabilecek şekilde bakmaya “kuş bakışı” denir. Bir yerin kuş bakışı görünüşünün kâğıt üzerine kabaca çizimine “kroki” adı verilir. Yakın çevremizi kâğıt üzerinde gösterebilmek için kroki ve plandan yararlanırız. Okulumuzun, evimizin, sokağımızın, mahallemizin ya da semtimizin, kuş bakışı görüşünün küçültülerek, ölçüsüz olarak düzlem üzerine çizilmesine, kroki denir.
Krokide geometrik şekiller, semboller ve çizgiler kullanabiliriz. Kroki, günlük yaşantımızda çok sık kullandığımız çizimdir. Bu çizimler, ana hatlarıyla ölçmeden yapılır. Krokiye ölçek konulmaz. Uzunluklar göz kararı belirtilir. Önemli yerler şematik olarak gösterilir. Krokinin çizildiği kâğıdın bir köşesine kuzey- güney doğrultusunu gösteren bir ok konulur. Kroki, okulumuzun çevresini, mahallemizi, köyümüzü tanımada yardımcı olur.
Ayrıca aradığımız bir adresi bulmak için de krokiden yararlanırız. Bir arkadaşımıza evimizin yerini basit bir kroki çizerek tarif edebiliriz. Sınıfımızın, okul bahçesinin, odamızın ve sokağımızın durumunu da kroki ile gösterebiliriz.(…)
Asena MERİÇ
Gökyüzü Şarkı Söyler mi?
(Kısaltılmıştır.)
Soru : Aşağıdaki soruları “Kuş Bakışı” adlı metne göre cevaplayınız.
1. Kuş bakışı ve kroki nedir?
Cevap :
Kuş bakışı, yüksek bir yerden aşağıya doğru geniş bir alanı görebilecek şekilde bakmaya denir. Bir yerin kuş bakışı görünüşünün kağıt üzerine kabaca çizimine ise kroki adı verilir.
2. Krokilerden nasıl yararlanabiliriz?
Cevap :
Krokiler, okulumuzun, evimizin, sokağımızın veya mahallemizin kuş bakışı görünüşünü göstermek için kullanılır. Ayrıca, bir adresi tarif ederken de krokiden yararlanabiliriz.
3. Kroki çizerken hangi şekiller kullanılabilir?
Cevap :
Kroki çizerken geometrik şekiller, semboller ve çizgiler kullanılabilir. Önemli yerler şematik olarak gösterilir ve uzunluklar göz kararı belirtilir.
8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümleleri, harf ile verilen düşünceyi geliştirme yollarıyla eşleştirerek harfleri yay ayraçların içine yazınız.
Cevap :
- (d) Tanımlama – İsmin önüne gelerek onu niteleyen veya belirten sözcüklere sıfat denir.
- (c) Örnekleme – Türkçemize sahip çıkan birçok şairimiz var: Yunus Emre, Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin vb.
- (b) Karşılaştırma – Ömer Seyfettin olay hikâyesi, Sait Faik Abasıyanık ise durum hikâyesi yazmıştır.
- (ç) Tanık gösterme – Cemil Meriç’in “Kitap, zekâyı kibarlaştırır.” cümlesi.
- (a) Sayısal verilerden yararlanma – 2021 yılı verilerine göre Türkiye’nin okuma oranının 180 ülke arasında 140. sırada olduğu açıklandı.
Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini yazınız.
Cevap :
- Dün akşam misafirliğe gitti oysaki bizi sinemaya götürecekti.
- Yirmi beş yıllık mesleğim sona erdi başka bir deyişle emekli oldum.
- Ankara’dan dönmeden önce son olarak kitapçılara uğrayacağım.
- Konuşmama ilk olarak kendimi tanıtmakla başlayacağım.
- Çiçekleri severim özellikle kır çiçeklerini.
Soru : Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. Gözyaşları gibi ulu dağlardan
Enginden engine çağlayan sular
Derin derin derelerden dönerek
Arayıp aslını ağlayan sular.
Altı çizili dizede başvurulan söz sanatı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Abartma B) Benzetme C) Kişileştirme D) Konuşturma
Cevap : C) Kişileştirme
2. Kayalar arasındaki dik ve dar bir patikadan inince Kızılkeçili deresiyle karşılaştık. İki sırtın birleştiği dar boğazda kayadan kayaya atlayarak köpüren sular, kulakları dolduran büyük bir gürültü çıkarıyordu. Suyun kenarındaki dar yolda, çok kere taştan taşa atlayarak yürümeye başladık. Kâh derenin kıyısına iniyor, kâh tekrar sırta tırmanarak beyaz köpüklü çağlayanlara yüksekten bakıyorduk.
Bu parçada kullanılan anlatım biçimleri hangileridir?
A) Açıklama-Tartışma B) Betimleme-Öyküleme C) Tartışma-Betimleme D) Öyküleme-Açıklama
Cevap : B) Betimleme-Öyküleme
8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
3. Dünya üzerinde ne kadar insan varsa o kadar da kişilik vardır. Nasıl her insanın dış görünüşü farklıysa iç dünyası ve kişiliği de farklıdır. Aynı durum iki kardeş arasında da gözlenebilir. Kardeşimde her zaman mantık ön plandadır. Herhangi bir konuda karar vermeden önce uzun uzun düşünür. Ben ise sabırsız yapımdan dolayı hemen karar veririm ve genellikle de hata yaparım.
Bu parçada kullanılan düşünceyi geliştirme yolu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Benzetme B) Örnekleme C) Tanık gösterme D) Tanımlam
Cevap : B) Örnekleme
4. Sinema da tiyatro gibi sanatın bir türüdür. Ancak sinemanın izleyicisi, tiyatro izleyicisinden daha fazladır. Bunun nedeni sinemanın olanaklarının daha geniş olmasıdır. Sinemada uçsuz bucaksız çöller, balta girmemiş ormanlar, dağ zirveleri… gözünüzün önüne serilir.
Bu parçada karşılaştırılan kavramlar, aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
A) Göller-ormanlar B) Sinema-görsel sanatlar C) Ormanlar-dağlar D) Sinema-tiyatro
Cevap : D) Sinema-tiyatro
5. Batuhan Öğretmen, cümlenin ögeleri konusunu anlattıktan sonra öğrencilerine bir çalışma kâğıdı hazırlamıştır. Çalışma kâğıdını kontrol ederken bir öğrencisinin yanlış yaptığını belirlemiştir.
1. Bisiklet sürerken kelebeklerle yarışmıştık. ✔
2. Kapadokya gezisine katıldık. ✔
3. Bu sabah seni aradım. ✔
4. Bana ömrüm boyunca
unutamayacağım bir masal anlattı. ✔
Öğrenci, kaç numaralı cümlenin ögesini yanlış bulmuştur?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Cevap : D) 4
8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
6. “Ben atımdan inerek bu ihtiyarın elini öptüm.” cümlesinde bulunmayan öge, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Dolaylı tümleç B) Nesne C) Özne D) Zarf tümleci
Cevap : A) Dolaylı tümleç
7. “Limana girdiğimiz vakit, şehre çıkmak isteyen yolcuların kâğıtlarına bakmak için birkaç subay geldi.” cümlesinin öznesi, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Limana girdiğimiz vakit
B) Kâğıtlarına bakmak için
C) Şehri çıkmak isteyen yolcular
D) Birkaç subay
Cevap : D) Birkaç subay
8. Osman Hamdi Bey’in “İstanbul Hanımefendisi” tablosu, Avusturya’nın başkenti Viyana’da açık artırmayla satıldı.
Yukarıdaki cümleyi ögelerine ayıran öğrenciler öge dizilimini labirente yerleştireceklerdir. Öge dizilimini doğru yapan öğrenci kimdir?
A) Ayşe B) Emrah C) Gizem D) İrem
Cevap : D) İrem
8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
9. “Üç tarafı ambarlı büyük kilerin tavanına kancalı büyük çiviler takılmıştı.” cümlesinin ögeleri, aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
A) Dolaylı tümleç-nesne-yüklem
B) Dolaylı tümleç-özne-yüklem
C) Özne-dolaylı tümleç-nesne-yüklem
D) Zarf tümleci-özne-yüklem
Cevap : C) Özne-dolaylı tümleç-nesne-yüklem
DEPREM SONRASINDA YAPILACAKLAR
Güvenli bir yer bulun.
Sağlığınızı kontrol edin.
Bulunduğunuz yerin hasar kontrolünü yaptırın.
Küçük yangınlara müdahale edin.
Acil çıkış yollarının güvenli olup olmadığını kontrol edin.
İhtiyacı olanlara ilk yardım uygulayın.
Afet çantanızı yanınıza alarak bina dışı toplanma alanına gidin.
Artçı sarsıntı olma ihtimaline karşı en az 48 saat eve girmeyin, güvenli bir yerde bekleyin.
10. Verilen broşüre göre deprem sonrasındaki hangi davranışımız yanlış olur?
A) Deprem sonrasında küçük de olsa yangın çıkmışsa müdahale etmem, itfaiyeyi ararım.
B) İhtiyacı olanlara ilk yardım uygularım.
C) Afet çantasını yanıma alarak bina dışı toplanma alanına giderim.
D) Artçı sarsıntı olma ihtimaline karşı en az 48 saat eve girmem, güvenli bir yerde beklerim.
Cevap : A) Deprem sonrasında küçük de olsa yangın çıkmışsa müdahale etmem, itfaiyeyi ararım.
8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
Soru : Âşık Veysel’in “Orman yurdun temelidir / Nesillerin evvelidir / Her sanatın ilkeli’dir / Ormandaki varlığa bak” dörtlüğünden ve bu temada edindiğiniz bilgilerden yararlanarak doğa sevgisi konulu bir bilgilendirici metin yazınız.
Cevap :
Doğa Sevgisi: Ormanların Önemi
Âşık Veysel’in “Orman yurdun temelidir” dizeleri, doğanın yaşamımızdaki vazgeçilmez yerini vurguluyor. Ormanlar, yalnızca bizim değil, nesiller boyu tüm canlıların yaşam kaynağıdır. Her sanatın, her becerinin kökeni doğaya dayanır. İnsanlar, doğadan ilham alarak yaşamlarını sürdürüyor, geliştirdikleri ürün ve teknolojilerle dünyaya katkıda bulunuyorlar.
Ormanlar, bize oksijen sağlayan, su kaynaklarımızı besleyen ve birçok canlıya ev sahipliği yapan ekosistemlerdir. Bu yüzden doğaya duyduğumuz sevgi ve saygı, aslında kendi varlığımıza olan saygıdır. Ormanları korumak, sürdürülebilir bir gelecek için en önemli adımlardan biridir. Doğaya verdiğimiz her zarar, uzun vadede bize olumsuz olarak döner. Doğaya sevgiyle yaklaşmak, onu korumak ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak hepimizin sorumluluğudur.
Unutmamalıyız ki, doğayı korudukça hem kendimizi hem de tüm canlıları korumuş oluruz.
“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Türkçe ders kitabı için araştırma yapıyordum forum web sitesi bizler için 8 sınıf Türkçe ders kitabı hecce yayıncılık cevaplarını hazırladığı için çok teşekkür ederim sizler sayesinde kısa bir sürede bütün eksiklerimi tamamladım.