8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


8. Sınıf Türkçe Kitabı Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları” ve “8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38, 39, 40” bölümleri, Hecce Yayıncılık’ın zengin içeriğiyle birlikte Türkçe dersinde işlenen önemli konuları kapsar. Özellikle “Dostluğun Değeri” dinleme metni, öğrencilere dostluğun hayatlarındaki önemini düşündürür ve bu konuda çeşitli etkinliklerle onları aktif katılıma teşvik eder. Bu sayfalar, öğrencilerin hem dinleme hem de yazma becerilerini geliştirirken, dostluğun bireysel ve toplumsal anlamda ne kadar değerli olduğunu kavramalarına olanak tanır.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40 Hecce Yayıncılık”

“8. Sınıf Türkçe Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ve “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40 Hecce Yayıncılık” bölümlerinde öğrenciler, dinleme etkinlikleri sonrası verilen sorulara verdikleri yanıtlarla dostluk kavramını daha derinlemesine anlamaya çalışırlar. Cevaplar, hem metni doğru anlamayı hem de öğrencilerin kişisel yorumlarını paylaşmalarını içerir. Bu etkinliklerle dostluk kavramı üzerine düşünülürken aynı zamanda Türkçe dil becerileri de güçlendirilir.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya
ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız.


Cevap :

Dostluk, benim için yaşamın en değerli ve anlamlı parçalarından biridir. Bir dost, sadece bir arkadaş değil; aynı zamanda güven, destek ve paylaşım kaynağıdır. Dostluk, insanlar arasındaki en derin bağlardan birini oluşturur ve hayatın zorluklarını daha katlanılır hale getirir.

İnsanlar, sosyal varlıklar olarak doğarlar ve yalnızlık, çoğu zaman insana sıkıntı ve huzursuzluk verir. Bu nedenle, dostluk kurma ihtiyacı, içgüdüsel bir durumdur. Dostlarımızla paylaştığımız anılar, mutluluklar ve hatta üzüntüler, hayatı daha anlamlı kılar. Zor zamanlarda yanımızda olan bir dost, yükümüzü hafifletir ve kendimizi daha güçlü hissetmemizi sağlar.

Ayrıca, dostluk, duygusal ve zihinsel sağlığımız için de oldukça önemlidir. Gerçek dostlar, bizim en iyi halimizi görürler ve bizi olduğumuz gibi kabul ederler. Bu kabul, kendimizi ifade etme özgürlüğü yaratır. Dostluk, empati ve anlayış geliştirmemize yardımcı olur; çünkü dostlarımız, kendi deneyimlerini paylaşarak bize farklı bakış açıları sunarlar.

Sonuç olarak, dostluk, sadece sosyal bir bağ değil, aynı zamanda bireyin gelişimi için hayati öneme sahip bir ilişkidir. Hayatımızın en değerli anlarını dostlarımızla paylaşmak, bize mutluluk ve huzur getirir. Bu yüzden, dostluk kurmak ve var olan dostlukları güçlendirmek, her birey için vazgeçilmez bir ihtiyaçtır.


Soru : Metni öğretmeninizden ya da “Dinleme/İzleme CD’sinden [Compact Disc (Kompakt Disk)]” dinleyeceksiniz. Metni dinlerken kaydı durdurarak olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulununuz. Tahminlerinizi defterinize yazınız. Dinleme sonunda tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.


Cevap : Bu etkinlik sınıfta arkadaşlarınızla yapılacak.


1. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız.

Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelime/Kelime Grubu: tasma
Tahminî Anlamı: Hayvanları kontrol etmek için kullanılan, genellikle deri veya naylondan yapılmış kayış.
Cümlem: Yürüyüşe çıkmadan önce köpeğimin tasmayı takmayı unutmamalıyım.


Kelime/Kelime Grubu: güvercin
Tahminî Anlamı: İnsanlarla yakın ilişki içinde olan, genellikle sakin ve şehirlerde sıkça görülen bir kuş türü.
Cümlem: Yem atarak parkta güvercinleri beslemeyi çok seviyorum.


Kelime/Kelime Grubu: fare
Tahminî Anlamı: Küçük, hızlı hareket eden ve genellikle gıda arayan bir kemirgen.
Cümlem: Bahçedeki yemlerin kaybolmasının sebebi bir fare olabileceğini düşündüm.


Kelime/Kelime Grubu: avcı
Tahminî Anlamı: Doğada hayvanları takip eden ve avlamak için gerekli yeteneklere sahip olan kişi.
Cümlem: Avcı, ormanın derinliklerinde sessiz bir şekilde ilerleyerek hedefini gözetliyordu.


Kelime/Kelime Grubu:
Tahminî Anlamı: Balık tutmak veya hayvan yakalamak için özel olarak dokunan ve birçok ipten oluşan bir yapı.
Cümlem: Avcı, yakalayacağı hayvanlar için hazırladığı ağını dikkatlice kurdu.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39  Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Metinde anlatılan olay nedir? 


Cevap : Avcının tuzağına düşen güvercinler, birlik olup ağdan kurtulmayı başarır ve fare dostlarının yardımıyla önce diğer güvercinleri, sonra da lider olan tasmalı güvercini özgürlüğüne kavuştururlar.


2. Metinde size en çok etkileyen bölüm hangisidir? Açıklayınız.


Cevap : Tasmalı güvercinin “Beni sona bırakırsan dostlarını yalnız bırakmazsın” sözü beni en çok etkiledi. Bu ifade, dostluğun fedakarlık ve dayanışma gerektiren derin bir bağ olduğunu gösteriyor.


3. Tuzağa düşen güvercinler, kurtulmak için ne yapmaya karar vermişlerdir? 


Cevap : Güvercinler, birlikte hareket edip organize bir şekilde kurtulmaya karar verdiler. Birlikte çabalayarak kurtulmayı başardılar.


4. Sizce güvercin neden tasmalıdır? Tartışınız.


Cevap : Tasmalı güvercin, diğer güvercinlere liderlik eden bir figürdür. Tasma, onun bu liderlik görevini simgeler ve sorumluluğunu gösterir.


5. Tasmalı güvercin, farenin önce öteki güvercinleri kurtarmasını istemiştir. Böyle bir
durumda siz nasıl bir karar verirdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap : Ben de benzer bir karar verirdim. Tasmalı güvercinin dostlarının iyiliğini düşünmesi, gerçek dostluğun fedakarlık gerektirdiğini gösteriyor. Bu anlayış, dostluğun anlamını pekiştiriyor.


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken ana fikre bağlı kalarak ayrıntıya girmeden kendi cümlelerinizi kullanınız.


Cevap :

Güvercinler, avcının tuzağına düşer ve liderleri, birlikte hareket etmeyi önerir. Fare dostlarının yardımıyla kurtulurlar. Fare, önce lideri kurtarmak ister; ancak lider, diğer güvercinlerin kurtulmasını ister. Bu fedakarlık fareyi etkiler ve sonunda tüm güvercinler özgürleşir.


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu: Güvercinlerin avcının tuzağından kurtulmak için fareden yardım alması ve dostluğun gücüyle zorlukları aşması.

Metnin Ana Fikri: Gerçek dostluk, zor anlarda birbirine destek olmayı gerektir ve birlikte güçlenmeyi sağlar.


5. ETKİNLİK


Soru :“Dostluğun Değeri” adlı metindeki varlık sayısı kadar öğrencinin bulunduğu gruplar oluşturunuz. Gruplarda rol dağılımı yaparak metni canlandırınız.


Cevap : Bu etkinlik sınıfta arkadaşlarınızla yapılacak.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40  Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız.

Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için konuşma öncesinde konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere “dostluğun değeri” konusunu anlatmak için buradayım. Öncelikle, dostluk nedir? Dostluk, birbirine güven, sevgi ve saygı temelinde oluşan bir bağdır. Bu bağ, hayatımızda çok önemli bir yer tutar ve bizi daha güçlü bireyler haline getirir.

Dostluğun değerini anlamak için belki de en iyi örnek, zorluklarla karşılaştığımız anlarda dostlarımızın yanımızda olmasıdır. Hayat, bazen zorlu bir yolculuk gibidir. Bu yolculukta, dostlarımız bizim için birer ışık kaynağıdır. Onlar sayesinde yalnız hissetmeyiz, mutluluğumuzu paylaşırız ve en kötü anlarımızda bile destek buluruz.

Bir diğer önemli nokta, dostluğun sağladığı güven ortamıdır. Gerçek dostlar, birbirinin sırlarını paylaşan, hatalarını affeden ve her koşulda yanımızda olan kişilerdir. Böyle bir ilişki, ruhsal sağlığımız için oldukça faydalıdır. Ayrıca, dostluk, empati ve anlayış geliştirmemize yardımcı olur. Başkalarının duygularını anlamak, onların yanında olabilmek, hayatımıza farklı bir bakış açısı kazandırır.

Şimdi, dostluğun değerini artıran bazı unsurlara değinmek istiyorum. İlk olarak, iletişim çok önemlidir. Dostlarımızla açık ve samimi bir iletişim kurduğumuzda, ilişkimiz daha sağlam hale gelir. İkinci olarak, birbirimize zaman ayırmak, dostluğumuzu besler. Kimi zaman küçük bir sohbet, kimi zaman birlikte geçirilen bir gün, dostluğumuzu güçlendirir.

Sonuç olarak, dostluk hayatımızın en güzel ve değerli armağanlarından biridir. Dostlarımızla birlikte yaşamak, hayatta karşılaştığımız zorlukları daha kolay aşmamıza yardımcı olur. Unutmayalım ki, dostluk, hem vermek hem de almak üzerine kurulu bir ilişkidir. Bu nedenle, dostlarımıza değer vermeli ve onlara her zaman destek olmalıyız.

Teşekkür ederim.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız.

Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı planlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz.

Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Bu amaçla yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz.

Yazdığınız metni yazım, noktalama ve anlatım bozuklukları açısından gözden geçirerek düzenleyiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Hikâye: “Dostluk Bağları”

Zaman: Bir bahar sabahı
Mekân: Küçük bir köy
Şahıs: Ali ve Zeynep (İki yakın arkadaş)
Olay: Ali ve Zeynep’in dostluklarının sınandığı bir olay

Serim

Bir zamanlar küçük bir köyde, Ali ve Zeynep adında iki yakın arkadaş yaşardı. İkisi de çocukluklarından beri birlikte büyümüş, her anı paylaşmışlardı. Ali, neşeli bir çocuktu ve Zeynep, ona her zaman destek olurdu. Bir gün, köylerinde büyük bir festival düzenlendi. Herkes bu festivale hazırlık yapıyordu.

Düğüm

Festival gününde, Zeynep, Ali’ye birlikte gidip gitmeyeceklerini sordu. Ancak Ali, o gün biraz canı sıkıldığı için gitmek istemedi. Zeynep, onun yanında kalmak istedi ama Ali, “Kendin git, ben burada kalacağım,” dedi. Zeynep, Ali’nin bu tavrına çok üzüldü, fakat festivalin tadını kaçırmak istemedi. Zeynep festivale gitti ama Ali’nin yokluğu onu üzdü. Festivalin en güzel anlarında bile, Ali’yi düşündü.

Çözüm

Festivalin sonunda Zeynep, eve dönerken Ali’yi düşündü. Arkadaşının mutsuz olduğunu biliyordu. Ertesi gün, Zeynep, Ali’nin yanına gitti. Onu çok özlediğini ve birlikte zaman geçirmenin ne kadar değerli olduğunu anlattı. Ali, Zeynep’in samimiyetini görünce özür diledi. İkisi de anladılar ki dostluk, bazen küçük anlaşmazlıklarla sınanır, ama önemli olan bu sorunları aşmaktır. O günden sonra, dostlukları daha da güçlendi.

Bu hikâye, bize dostluğun değerini ve sorunların nasıl aşılabileceğini gösteriyor. Gerçek dostlar, zorluklar karşısında bile birbirlerine destek olmayı bilirler.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40 Hecce Yayıncılık” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score