8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Türkçenin Söz Denizinde-Sevmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


8. Sınıf Türkçe Kitabı Türkçenin Söz Denizinde-Sevmek Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 etkinlikleri, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmeye yönelik zengin içerikler sunar. Bu sayfalar, dil bilgisi, okuduğunu anlama ve yazma etkinliklerini içeren çok sayıda çalışma ile doludur. Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Kitabı Cevapları, öğrencilere etkinliklerde doğru ve anlamlı sonuçlara ulaşmaları için rehberlik eder. Bu cevaplar, öğrencilere hem sınav hazırlığı hem de dil öğrenimi açısından büyük kolaylık sağlar.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37 Hecce Yayıncılık”

Özellikle 8. Sınıf Türkçe Türkçenin Söz Denizinde-Sevmek Metni Etkinlik Cevapları, metnin anlamını derinlemesine kavramak için önemli ipuçları sunar. Bu metin, dilin zenginliğini ve sevgi temasını işlerken öğrencilerin duygusal ve anlamlı çıkarımlar yapmalarına yardımcı olur. Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları, öğrencilerin sınıf içi ve dışı çalışmalarını desteklerken, doğru ve etkili cevaplara ulaşmalarını sağlar. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37 Hecce Yayıncılık, dilin estetik ve yapısal yönlerini öğrenmeye yönelik çeşitli etkinlikleri içerir ve öğrencilerin dil becerilerini pekiştirmelerine katkıda bulunur.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : İnsanların konuşurken kullandığı kelimeler bize o kişi hakkında ne tür bilgiler
verir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

İnsanların konuşurken kullandıkları kelimeler, onların kişilik özellikleri, duygusal durumu, eğitim seviyesi, kültürel geçmişi ve düşünce tarzı hakkında ipuçları verir.

Örneğin, bir kişinin sıkça kullandığı kelimeler, o kişinin ilgi alanlarını ve değer verdiği konuları yansıtabilir. Duygusal kelimeler, o anki ruh hali hakkında bilgi verebilirken, teknik veya akademik terimler kişinin eğitim seviyesi ya da mesleki bilgisi hakkında fikir verebilir.

Aynı zamanda kişinin kendine güveni, nezaketi ve sosyal statüsü de dil kullanımına yansıyabilir. Kısacası, kullanılan dil, kişinin iç dünyası ve sosyal kimliği hakkında önemli ipuçları sunar.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamı verilen kelime ve kelime gruplarını bulunuz. Boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz. Bunları anlamına uygun cümlelerde kullanınız.


Cevap :

Bir dilin tarihsel, bölgesel ve siyasal sebeplerden dolayı ses, yapı ve söz dizimi özellikleriyle ayrılan kolu; diyalekt. = Lehçe

Cümlem: Türkiye’nin farklı bölgelerinde yaşayan insanlar farklı lehçeler kullanarak konuşurlar.

Ses tonu, söz veya mimiklerle bir kimsenin, bir şeyin, bir durumun, gülünç, kusurlu, eksik vb. yönlerini küçümseyerek eğlence konusu yapma, onu aşağılama veya gülünç duruma düşürme. = Alay

Cümlem: Arkadaşları onun fikirlerini alay konusu yapınca, kendini kötü hissetti.

İnsanların çevrim içi veya çevrim dışı kültür, sanat, eğitim, eğlence, bankacılık, haberleşme, iletişim vb.ni genel ağ, bilgisayar, tablet, cep telefonu aracılığıyla yaptığı etkileşimli ortam; interaktif ortam. = Dijital ortam

Cümlem: Eğitim artık dijital ortam sayesinde her yerden erişilebilir hale geldi.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. Sevgi ile ilgili kimlerin sözüne yer verilmiştir? 


Cevap :

  • Yunus Emre
  • Karacaoğlan
  • Sait Faik

2. Dilimizde sevgi mesajı veren atasözlerini TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten araştırınız..


Cevap :

  • “Birlikten kuvvet doğar.”
  • “Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır.”
  • “Sevgi nefretten üstündür.”

3. Yunus Emre, “Sevelim sevilelim,/Dünya kimseye kalmaz.” dizeleriyle sizce ne anlatmak istemiştir?


Cevap :

Yunus Emre bu dizeleriyle, dünyanın geçici olduğunu, mal mülk ya da güç peşinde koşmanın anlamlı olmadığını vurguluyor. Ona göre, asıl önemli olan sevgiyi yaymak, insanlara iyilik ve sevgi ile yaklaşmaktır. Sevgi ve sevilme, dünya geçici olduğu için daha değerli ve kalıcıdır.


4. “Sev-” sözcüğünden türeyen kelimeleri ve anlamları söyleyiniz.


Cevap :

  • Sevgi: Bir şeye veya bir kimseye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duygu.
  • Sevgi seli: Sevginin yoğun olarak sergilenmesi durumu.
  • Sevinç: Hoşa giden bir şeyin olmasıyla duyulan coşku.
  • Sevecen: Acıyarak ve koruyarak seven.
  • Sevgili: Sevgi ve bağlılık duyulan, âşık olunan kimse.

5. İçinde “sevgi, sevmek” gibi sözcükler geçmese de bu anlamlarda kullanılan sözcük
grupları nelerdir? Anlamlarıyla birlikte söyleyiniz.


Cevap :

  • Üzerine titremek: Birine karşı çok sevgi ve özen göstermek.
  • Yakınlık duymak: Birine karşı sevgi veya ilgi duymak.

3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metne uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız. Neden bu başlıkları tercih ettiniz? Açıklayınız.


Cevap :

1. Sevginin Dilimizdeki Yolculuğu
Bu başlığı tercih etmemin nedeni, metnin sevgi kelimesinin kökeninden ve Türkçedeki tarihsel gelişiminden bahsetmesidir. Sevgi ve sevmek üzerine Türkçedeki farklı kullanımlar ve bu sözcüğün edebiyatımızdaki yeri ön planda olduğu için bu başlık uygun olur.

2. Sevgi Üzerine Edebiyatımızın İzleri
Metinde Yunus Emre, Karacaoğlan gibi önemli şairlerin sevgi ile ilgili sözlerine yer verilmiş. Bu yüzden edebiyatımızdaki sevgi temasının izlerini anlatan bir başlık uygun olur.

3. Sevgi ve Türkçenin Derinlikleri
Metin, sevgi kelimesinin kökeni ve Türkçedeki anlam zenginliğini ele alıyor. Sevgi kavramının dilimizde ne kadar köklü olduğunu vurgulayan bu başlık da metne uygun olabilir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Yukarıdaki açıklamadan yararlanarak yazarın metinde kullandığı öznel ve nesnel yargı bildiren cümleleri tespit ediniz. Aşağıya bu cümlelerden örnekler yazınız.


Cevap :

Öznel yargı bildiren cümleler:

  1. “Sevmenin utanılacak bir şey olmadığını dile getiriyor.”
  2. “Her şeyin bir insanı sevmekle başlayacağını söylüyor.”
  3. “Sayısız sanatçımızın, sayısız eserinde sayılamayacak kadar çok kullandığı sevi, sevgi, sevgili gibi sözlerimiz…”

Nesnel yargı bildiren cümleler:

  1. “Türk Dil Kurumu tarafından yayımlanan Türkçe Sözlük’e göre sevmek sözü Türkiye Türkçesinde beş ayrı anlamda kullanılmaktadır.”
  2. “İlk yazılı kaynaklarımızda seb- biçiminde geçer bu sözümüz.”
  3. “Sevgi beslemek ‘sevgi duymak, sevmek’ anlamındadır.”

5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda, okuduğunuz metinden bir paragraf verilmiştir. Yazar, bu paragrafta anlatım biçimlerinden biri olan açıklayıcı anlatımdan yararlanmıştır. Siz de okuduğunuz metinden açıklayıcı anlatım örneği bularak örneğinizi noktalı alana yazınız.


Cevap :

“Türk Dil Kurumu tarafından yayımlanan Türkçe Sözlük’e göre sevmek sözü Türkiye Türkçesinde ‘Sevgi ve bağlılık duymak.’, ‘Birine sevgiyle bağlanmak, gönül vermek.’, ‘Çok hoşlanmak.’, ‘Okşamak.’, ‘Yerini, şartlarını uygun bulmak.’ gibi beş ayrı anlamda kullanılmaktadır.”

Bu cümle, sevmek kelimesinin anlamlarını açıklayarak bilgi verdiği için açıklayıcı anlatıma örnek olabilir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde yazarın kullandığı düşünceyi geliştirme yollarını (tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma, sayısal verilerden yararlanma, benzetme) belirleyiniz. Seçtiğiniz düşünceyi geliştirme yolunu örnekleyen paragrafı noktalı alana yazınız.


Cevap :

Düşünceyi geliştirme yolu: Tanık Gösterme

Paragraf:
“Ozanımız Karacaoğlan,
Kınamazlar güzel sevse yiğidi,
Güzel sevmek koç yiğide ar değil.

diyerek güzel seven yiğidin kınanamayacağını, sevmenin utanılacak bir şey olmadığını dile getiriyor.”

Bu paragrafta yazar, Karacaoğlan’ın dizelerini kullanarak düşüncesini güçlendirmiştir. Bu, tanık gösterme yöntemine bir örnektir.


7. ETKİNLİK


Soru : Herhangi bir hazırlık yapmadan sınıfınızda “sevginin gücü” konulu bir konuşma yapınız. Arkadaşlarınızdan yaptığınız konuşmayı değerlendirmelerini isteyiniz.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere sevginin gücü hakkında kısa bir konuşma yapmak istiyorum. Sevgi, insanları birbirine bağlayan en güçlü duygudur. Karanlık zamanlarda bile umut verir, bizi birleştirir ve daha iyi insanlar yapar. Sevgi, sadece bireysel ilişkilerde değil, toplumlar arasında da barış ve huzur getirir.

Sevgi paylaştıkça çoğalır. Küçük bir sevgi hareketi, zincirleme bir etki yaratarak dünyayı daha güzel bir yer haline getirebilir. Eğer sevgi dolu bir dünya istiyorsak, önce birbirimizi sevmeliyiz.

Sonuç olarak, sevginin gücü sınırsızdır ve hayatımızda büyük bir fark yaratabilir. Teşekkür ederim, şimdi konuşmamla ilgili geri bildirimlerinizi bekliyorum.


8. ETKİNLİK


Soru : Defterinize 2. etkinlikte araştırdığınız atasözlerinden biriyle bir hikâye yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız hikâyenin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı planlayınız. Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz.


Cevap :

Birlikten Kuvvet Doğar

Bir zamanlar, büyük bir çiftlikte yaşayan dört kardeş vardı. Bu kardeşler, babalarından kalan çiftliği birlikte işletiyorlardı. Ancak zamanla aralarındaki anlaşmazlıklar çoğaldı ve her biri kendi yolunu çizmeye karar verdi.

Bir sabah, en büyük kardeş Ali, “Ben tek başıma bu tarlayı daha iyi işleyebilirim” diyerek kendi bölümünü ayırdı. Diğer kardeşler de aynı şekilde hareket etti ve her biri tarlanın farklı bir kısmını alarak yalnız çalışmaya başladı.

Ancak işler bekledikleri gibi gitmedi. Toprak eskisi kadar verimli olmuyordu, ürünler azaldı ve zorluklar arttı. Her biri tarlasını tek başına sürmek, ekmek ve hasat etmek zorunda kaldığı için günler boyu çalışsalar da elde ettikleri ürünler yetersiz kalıyordu.

Bir gün, yaşlı bir köylü çiftliğin önünden geçerken kardeşlerin halini gördü. Hepsi bitkin, ümitsiz ve yalnızdı. Yaşlı adam yanlarına yaklaştı ve onlara bir ders vermek istedi. “Hepiniz birer dal alın” dedi. Kardeşler şaşkınlıkla dalları aldılar. “Şimdi her birinizi, bu dalları kırmaya çalışın” dedi. Kardeşler sırayla ellerindeki dalları kolayca kırdılar.

Yaşlı adam bu kez, dört dalı bir araya getirip onlara verdi. “Şimdi bu dört dalı birlikte kırın” dedi. Kardeşler tüm güçleriyle denediler ama dallar birleşince kırılmıyordu. Yaşlı adam gülümseyerek, “Gördünüz mü? Tek başınıza zayıf, ama bir arada güçlü olursunuz. Birlikten kuvvet doğar. Eğer yeniden birlikte çalışırsanız, başarısız olmazsınız” dedi.

Kardeşler, yaşlı adamın sözleri üzerinde düşündüler ve sonunda hatalarını fark ettiler. Ertesi gün tarlalarını birleştirip yeniden birlikte çalışmaya başladılar. Bu sefer ürünleri bol, işleri kolay oldu. Kardeşler, birlik ve beraberliğin gücünü hiçbir zaman unutmadan mutlu ve başarılı bir şekilde yaşamlarını sürdürdüler.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda Eleanor H. Porter (Elenor H. Portır) tarafından yazılan Pollyanna (Polyanna) adlı eserin iki farklı çevirmen tarafından yazılmış, iki farklı baskısından bölümler yer almaktadır. İki metni dil, anlatım ve içerik yönünden karşılaştırınız. Metinlerin farklı ve benzer yönlerini yazınız.


Cevap :

Farklı Yönler

  1. Dil ve Üslup:
    • 1. Metin: Daha sade ve akıcı bir dil.
    • 2. Metin: Daha resmi ve ağır bir dil.
  2. Anlatım Tarzı:
    • 1. Metin: Duygusal derinlik sunar.
    • 2. Metin: Yüzeysel ve doğrudan anlatım.

Benzer Yönler

  1. İçerik: İki metin de Polly ve Nancy arasındaki etkileşimi aynı sahne üzerinden aktarır.
  2. Temalar: Otorite ve sınıf farklarını her iki metinde de yansıtır.
  3. Karakterizasyon: Polly’nin sertliği ve Nancy’nin utangaçlığı benzer şekilde tasvir edilmiştir.

“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37 Hecce Yayıncılık” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score