8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78-79-80 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 78, 79, 80


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78, 79, 80 Cevapları”, 3. üniteye dair bilgilerinizi pekiştirmenize yardımcı olacak etkinlik cevaplarını içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite 3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuyu ne kadar öğrendiklerini ölçmeye yönelik soruları ve cevaplarını sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu bölümde yer alan bilgilerle öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarına vurgu yapar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 Gezegen Yayıncılık”, üniteye dair kazanımları tekrar ederek anlamayı güçlendirecek etkinliklerle tamamlanır.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78-79-80


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Din, birey ve toplum arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Cevap : Din, bireyin ahlaki ve manevi gelişimini sağlarken, toplumun huzur, barış ve birlik içinde yaşamasına katkıda bulunur. Din, bireyin davranışlarını şekillendirerek toplumda adalet, sevgi ve dayanışmanın güçlenmesini sağlar.


Soru : 2. Dinin temel amacı nedir? Belirtiniz.


Cevap : Dinin temel amacı, insanlara doğru yolu göstermek, dünya ve ahiret mutluluğunu kazandırmaktır. İnsanların ahlaki değerlerle yaşamalarını sağlayarak hem bireysel hem toplumsal huzuru temin etmektir.


Soru : 3. İslam dini can, akıl, mal, nesil ve din emniyetine niçin önem verir? Belirtiniz.


Cevap : İslam dini, insanların temel hak ve özgürlüklerini korumayı hedefler. Can emniyeti yaşama hakkını, akıl emniyeti düşünme ve doğru karar verme yetisini, mal emniyeti mülkiyet hakkını, nesil emniyeti aile ve toplumu devam ettirme sorumluluğunu, din emniyeti ise inanç özgürlüğünü korur. Bu değerler, toplumsal düzenin ve bireysel mutluluğun temel taşlarıdır.


Soru : 4. Hz. Yusuf’un (as) hayatından çıkarılabilecek temel değerler nelerdir? Yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Yusuf’un (as) hayatından çıkarılabilecek temel değerler şunlardır ;

  • Sabır ve tevekkül
  • Ahlaki duruş ve iffet
  • Adalet ve affedicilik
  • Zorluklar karşısında yılmamak
  • Allah’a olan teslimiyet

Soru : 5. Asr suresinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir? Belirtiniz.


Cevap :

Madde Madde Asr suresinden çıkarılabilecek mesajlar şunlardır ;

  • Zamanın kıymetini bilmek
  • İman etmek ve salih amel işlemek
  • Doğruyu savunmak ve sabırlı olmak
  • İnsanların birbirine iyiliği tavsiye etmesi

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Allah’ın peygamberleri aracılığıyla gönderdiği ve akıl sahiplerini dünya ve ahirette mutlu etmek için kendi hür iradeleriyle en iyi, en doğru ve en güzele yönlendiren ilahi kurallar bütününe din denir.
  2. İnanç, duygu ve düşüncesiyle kendisini başkalarından ayıran, kendine özgü nitelikleri ve kimliği olan her ferde birey denir.
  3. Bireylerden oluşan ve kendisine özgü bir yapısı bulunan, aralarında sosyal ilişki ile ortak bir kültür ve süreklilik bulunan insan topluluğuna toplum denir.
  4. Sadece insanda var olan ve onun yararlı ile zararlıyı, iyi ile kötüyü, güzel ile çirkini ayırt etmesine yarayan, ona düşünme, kavrama ve bilgi edinme gücü veren yetiye akıl denir.
  5. Yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın sıkıntılarını, kaderlerini paylaşmış, benzer ödevlerle yükümlü olmuş kişiler topluluğuna nesil denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. “Haklı bir sebep olmadıkça Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın…” (İsra suresi, 33. ayet.)

Yukarıdaki ayet, İslam dininin korunmasını istediği aşağıdaki temel değerlerden hangisiyle ilişkilidir?


A) Can B) Akıl C) Mal D) Nesil

Cevap : A) Can Ayet, İslam dininde canın korunmasının önemine işaret etmektedir.


2. Aşağıdakilerden hangisi İslam dininde malın korunmasına yönelik yasaklardan biridir?


A) Alkollü içki içmek B) Uyuşturucu madde kullanmak C) Hırsızlık D) İftira atmak

Cevap : C) Hırsızlık Malın korunmasına yönelik yasaklardan biri hırsızlıktır.


3. “Hiçbir baba çocuğuna güzel terbiyeden daha değerli bir miras bırakamaz.” (Tirmizi, Birr, 33.)

Yukarıdaki hadis İslam dininin korunmasını amaçladığı temel değerlerden hangisiyle ilişkilidir?


A) Can B) Mal C) Akıl D) Nesil

Cevap : D) Nesil Hadis, güzel terbiyenin neslin korunmasıyla ilişkili olduğunu vurgulamaktadır.


4. Rüyaları yorumlamasıyla özdeşleşen peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. İbrahim (as) B) Hz. Yakub (as) C) Hz. Yusuf (as) D) Hz. Şuayb (as)

Cevap : C) Hz. Yusuf (as) Hz. Yusuf, rüyaları yorumlama yeteneğiyle tanınan bir peygamberdir.


5. Sözlükte “zaman, çağ, ikindi vakti” gibi anlamlara gelen sure aşağıdakilerden hangisidir?


A) Kafirûn B) Maun C) Fil D) Asr

Cevap : D) Asr Asr suresi, “zaman, çağ, ikindi vakti” gibi anlamlara gelir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) İslam dini, kişinin Allah inancıyla huzur ve güven bulmasını sağlar.
  2. (Doğru) İnsanın anlam arayışı din ve toplum arasındaki ilişkiyi ifade eder.
  3. (Doğru) Toplum olmadan pek çok dini ve ahlaki değer anlamını yitirir.
  4. (Doğru) İslam, erdemli davranışları emreder, kötü davranışları yasaklar.
  5. (Yanlış)Dinin temel amacı, insanın hem bu dünyada hem ahirette mutlu olmasını sağlamaktır.
  6. (Doğru) İslam, hayvanların da yaşama hakkını kabul eder.
  7. (Yanlış) İslam dini, özel mülkiyeti yasaklamaz, adil yollarla kazanmayı teşvik eder.
  8. (Yanlış) Faiz, hırsızlık ve gasp gibi yollarla elde edilen gelir haram kabul edilir.
  9. (Doğru) Aile, neslin devamını sağlayan temel kurum olarak görülür.
  10. (Yanlış) “Kıssaların En Güzeli” olarak nitelenen peygamber, Hz. Yusuf’tur (as).

D. Defterinize, “İslam ve Temel Hak ve Özgürlükler” konulu bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

İslam ve Temel Hak ve Özgürlükler

Giriş: İslam dini, bireylerin ve toplumların barış içinde yaşamasını sağlamak amacıyla temel hak ve özgürlükleri koruyan bir sistem sunar. Bu haklar, insan onurunu korumak ve herkesin eşit haklarla yaşamasını sağlamak için İslam’ın öğretilerinin merkezinde yer alır.

Gelişme: İslam, bireylerin yaşam, inanç, akıl, mal ve nesil güvenliğini sağlamak için çeşitli hükümler getirir. Canın korunması, malın dokunulmazlığı, düşünce özgürlüğü ve eşitlik, İslam’ın temel ilkelerindendir. Kuran’da ve Hadislerde, insanlara adaletli davranılması gerektiği, haksızlığa uğrayanların haklarını aramaları gerektiği belirtilir. İslam, insanların birbirlerinin haklarına saygı göstermelerini, yardımlaşmalarını ve adaletli bir toplum oluşturmalarını öğütler.

Sonuç: İslam, bireylerin özgürlüklerini koruyarak, toplumsal huzuru sağlamak için bir yol haritası sunar. Temel hak ve özgürlüklerin korunması, adaletin tesisi ve insanların birbirlerine saygı göstermesi, İslam’ın bu dünyada barış ve huzuru sağlamadaki rolünü pekiştirir.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78-79-80 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score