8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dinin Temel Gayesi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dinin Temel Gayesi Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 Cevapları”, dinin temel gaye ve amaçlarını anlamaya yönelik etkinliklerin cevaplarını içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Dinin Temel Gayesi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinin insan hayatındaki önemini kavrayabilmesi için kapsamlı açıklamalar sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin doğru şekilde çözülmesine rehberlik eder. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık”, dinin bireysel ve toplumsal faydalarını açıklayan bilgiler sunar.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73


Soru : Sizce dinin temel amacı nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Dinin temel amacı, insanlara doğru bir yaşam rehberi sunmak, Allah’a yakınlaşmalarını sağlamak ve toplumda huzur, barış ve adaleti tesis etmektir. Aynı zamanda bireylerin manevi huzur bulmasını, ahlaklı bir yaşam sürmesini ve iyilik yapmalarını teşvik eder.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : “Can güvenliği” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Can güvenliği, bireyin yaşam hakkına saygı duyulmasını, hiçbir tehdit ve tehlike altında olmamasını ifade eder. Toplumun huzur ve güven içinde olması için herkesin yaşam hakkı korunmalıdır. Bu ifade, barış ve adaletin önemini de hatırlatır.


Soru : “…Kim, bir cana veya yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya karşılık olmaksızın (haksız yere) bir cana kıyarsa bütün insanları öldürmüş gibi olur. Her kim bir canı kurtarırsa bütün insanları kurtarmış gibi olur…” (Maide suresi, 32. ayet.)

Yukarıdaki ayeti, canın korunması ilkesi açısından arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, insan yaşamının kutsallığını ve önemini vurgular. Haksız yere bir cana kıymanın büyük bir günah olduğunu ve bir insanı kurtarmanın ise insanlık adına büyük bir erdem olduğunu ifade eder. Canın korunması, toplumda adaletin sağlanması ve huzurun korunması için temel bir ilkedir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Size göre İslam’da yaşam hakkının “en temel ve mukaddes hak” olmasının sebebi nedir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap : İslam’a göre yaşam hakkı, Allah’ın insana verdiği en değerli nimettir ve korunması gereklidir. İnsanların barış içinde yaşayabilmesi ve toplum düzeninin sağlanması için yaşam hakkı dokunulmazdır. Hiçbir kimse, bir diğerinin bu hakkını ihlal edemez.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Akıl sağlığını korumak için neler yapılmalıdır? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

Madde Madde Akıl sağlığını korumak için neler yapılmalıdır ;

  • Stres ve kaygıdan uzak durmaya çalışmak.
  • Sağlıklı bir uyku düzeni oluşturmak.
  • Dengeli beslenmek ve spor yapmak.
  • Zararlı alışkanlıklardan uzak durmak.
  • Olumlu ve destekleyici sosyal ilişkiler kurmak.
  • Ruhsal destek gerektiğinde bir uzmana başvurmak.
  • Manevi huzur için ibadet ve meditasyon gibi yöntemlere başvurmak.

Soru : “Malın korunması” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Malın korunması, kişinin emeğiyle kazandığı varlıkların haksız yere zarar görmemesi ve çalınmaması anlamına gelir. Aynı zamanda toplumsal düzenin sağlanması ve adaletin korunması için hırsızlık, gasp gibi fiillerin engellenmesi gerektiğini hatırlatır. İslam, malın korunmasını sosyal adaletin bir gereği olarak görür.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Ülkemizde haksız kazancı önlemek için devlet tarafından ne gibi tedbirler alınmaktadır? Araştırarak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Ülkemizde haksız kazancı önlemek için devlet tarafından ne gibi tedbirler şunlardır ;

  • Vergi denetimlerinin artırılması.
  • Kaçakçılıkla mücadele kapsamında sıkı kontroller yapılması.
  • Rüşvet ve yolsuzlukla mücadele için ilgili kurumların güçlendirilmesi.
  • Elektronik sistemlerle işlemlerin şeffaf hale getirilmesi.
  • Çalışma koşullarını düzenleyen yasalarla işçi haklarının korunması.
  • Haksız kazanç elde edenlere yönelik caydırıcı cezaların uygulanması.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : “Hepiniz birer sorumlusunuz ve hepiniz yönettiklerinizden mesulsünüz. Devlet başkanı bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür. Evin beyi bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür. Evin hanımı da bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür…” (Müslim, İmâre, 20.)

Yukarıdaki hadisi, ailede sorumluğun önemi açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Bu hadis, her bireyin bulunduğu konumda sorumluluk taşıdığını ifade etmektedir. Aile bireyleri, birbirlerine karşı görevlerini yerine getirmekle yükümlüdür. Anne-baba, çocuklarının eğitiminden ve ahlakından sorumlu iken, çocuklar da anne-babalarına karşı saygı göstermekle yükümlüdür. Ailedeki her bireyin sorumluluklarını yerine getirmesi, huzurlu ve düzenli bir aile ortamı oluşturur.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


Soru : Aile içinde yerine getirmeniz gereken görev ve sorumluluklarınızla ilgili bir liste oluşturunuz. Ardından bunlardan hangilerini yerine getiremediğinizin nedenlerini düşününüz. Sorumluluklarınızı yerine getirmek için çözümler üretiniz.


Cevap :

Görev ve sorumluluklarım:

  • Ev işlerine yardım etmek.
  • Derslerime düzenli çalışmak.
  • Küçük kardeşlerime örnek olmak.
  • Aileme karşı saygılı ve anlayışlı davranmak.

Yerine getiremediğim sorumluluklar:

  • Ev işlerine yeterince yardımcı olamıyorum.
  • Bazen derslerime gereken özeni göstermiyorum.

Çözümler:

  • Günlük bir plan oluşturarak sorumluluklarımı sırayla yerine getirmek.
  • Zamanımı daha verimli kullanmayı öğrenmek.
  • Ailemle konuşup destek almak.

Soru : “Dinin korunması” ne demektir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Dinin korunması, İslam’ın öğretilerinin doğru şekilde anlaşılması ve yaşanması için çaba göstermeyi ifade eder. Bu, bireylerin dini bilgilerini artırarak ibadetlerini bilinçli bir şekilde yerine getirmesi ve İslam’ın temel değerlerini nesilden nesile aktarmasını içerir. Ayrıca dini yanlış yorumlamalara ve kötüye kullanımlara karşı korumak da bu kapsama girer.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru : İslam’ı öğrenmek dinin korunmasına nasıl katkıda bulunur? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : İslam’ı öğrenmek, bireylerin dini doğru şekilde anlamasını ve uygulamasını sağlar. Bu da dinin temel prensiplerinin yanlış anlaşılmasını ve kötüye kullanılmasını önler. Doğru dini bilgi, bireylerin başkalarına da doğru örnek olmalarını sağlayarak toplumda İslam’ın evrensel değerlerini yaygınlaştırır ve dinin korunmasına katkıda bulunur.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score