8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 55, 56


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55, 56 Cevapları”, öğrencilerin ikinci üniteyle ilgili kazanımlarını kontrol etmeleri için detaylı çözümler içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Metni Etkinlik Cevapları”, İslam’ın paylaşma, yardımlaşma ve ibadet gibi temel kavramlarını içeren sorularla öğrencilerin anlayışını derinleştirir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin daha verimli bir şekilde çözülmesini sağlayan yol gösterici cevaplar sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık”, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini toparlamaları ve eksiklerini görmeleri için faydalı bir kaynaktır.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İslam dini, maddi ve manevi paylaşma ve yardımlaşmaya niçin önem verir? Açıklayınız.


Cevap : İslam dini, toplumdaki kardeşlik, birlik ve beraberlik duygularını pekiştirmek, sosyal adaleti sağlamak ve bireyler arasında sevgi ve dayanışmayı artırmak için maddi ve manevi yardımlaşmayı önemser. Fakirlik, açlık gibi sorunların önlenmesi ve huzurlu bir toplumun oluşması için paylaşma esas alınmıştır.


2. İslam dinine göre kimler zekât vermekle yükümlüdür? Belirtiniz.


Cevap : Zekât vermekle yükümlü olanlar; Müslüman, özgür, akıl baliğ olan ve nisap miktarından fazla mala sahip olan kimselerdir.


3. Zekât ve sadaka ibadetinin bireysel faydaları nelerdir? Sıralayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Zekât ve sadaka ibadetinin bireysel faydaları

  • Cimrilikten ve mal sevgisinden kurtarır.
  • İnsanı Allah’a (cc) yaklaştırır ve manevi huzur sağlar.
  • Günahlara kefaret olur.
  • Malın bereketlenmesine vesile olur.
  • Veren kişinin gönlünü huzurla doldurur.

4. Zekât, toplumda fakirlik ve sosyal adaletsizliğin çözümüne nasıl katkı sağlar? Açıklayınız.


Cevap : Zekât, fakirlerin temel ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olur ve gelir dağılımındaki eşitsizlikleri azaltır. Fakirlik ve sosyal adaletsizlik ortadan kalkar; zenginle fakir arasında köprüler kurularak toplumda dayanışma ve güven artar.


5. Maun suresinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir? Belirtiniz.


Cevap :

Madde Madde Maun suresinden çıkarılabilecek mesajlar

  • İbadetlerin sadece şeklen değil, samimiyetle yapılması gerekir.
  • Yetimlere ve ihtiyaç sahiplerine yardım edilmelidir.
  • Fakirleri ve yoksulları gözetmeyen kişiler eleştirilmiştir.
  • İyi bir mümin, hem Allah’a ibadet eder hem de toplumsal sorumluluklarını yerine getirir.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


 

Cevap :

  1. Dinen zengin olan bir Müslüman’ın, ibadet niyetiyle yılda bir kere malının ve parasının belirli bir miktarını yoksul Müslümanlar başta olmak üzere Kur’an-ı Kerim’de belirlenen yerlere vermesine zekât denir.
  2. İslam’da zekât ve hac gibi mali yükümlülükleri yerine getirebilmek için zengin olmanın asgari sınırı veya asgari zenginlik ölçüsüne nisap denir.
  3. Kişinin ibadet niyetiyle yaptığı her türlü maddi ve manevi güzel, yararlı iş ve davranışlara sadaka denir.
  4. Allah’ın (cc) hoşnutluğunu kazanmak için kişinin kendi malından harcamasına, ihtiyaç sahiplerine maddi yardımda bulunmasına infak denir.
  5. İslam’da onda bir oranında toprak ürünlerinden alınan zekâta öşür denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisine zekât verilemez?


A) Amca B) Hala C) Dayı D) Dede

Cevap : D) Dede (Zekât, miras yoluyla kendine bakmakla yükümlü olunan kimselere verilmez.)


2. Aşağıdakilerden hangisinin zekâtı verilmez?


A) Para B) Ev eşyası C) Altın D) Koyun

CevapB) Ev eşyası (Zekât, temel ihtiyaç maddelerine değil, servet niteliği taşıyan mallara verilir.)


3. Aşağıdakilerden hangisi Tevbe suresi 60. ayette belirtilen zekât verilebilecek yerlerden değildir?


A) Yoksullar B) Düşkünler C) Borçlular D) Gayrimüslimler

Cevap : D) Gayrimüslimler (Ayette belirtilen gruplar arasında gayrimüslimler bulunmamaktadır.)


4. “Âdemoğlu öldüğü zaman, amel defteri kapanır. Üç kimse bunun dışındadır. Kesintisiz sadaka (sadaka-i câriye) meydana getirenler, topluma yararlı bir ilim (talebe/eser) bırakanlar ve kendisine hayır dua eden hayırlı çocuk yetiştirenler.” (Müslim, Vasıyye, 14.)

Aşağıdakilerden hangisi hadiste bildirilen kesintisiz sadaka yapan bir kişi olarak değerlendirilemez?


A) İş merkezi inşa eden müteahhit
B) Hastane yaptıran hayır sahibi
C) Bilimsel bir kitap bırakan yazar
D) Hayırlı evlat yetiştiren anne-baba

Cevap : A) İş merkezi inşa eden müteahhit (Hadis, topluma fayda sağlayan hayırlı işler yapan kişileri övmektedir, ancak iş merkezi kişisel kazanç için yapılan bir yatırımdır.)


5. “Hatîbü’l-Enbiya” olarak adlandırılan peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. Davud (as) B) Hz. Salih (as) C) Hz. Şuayb (as) D) Hz. Süleyman (as)

Cevap : C) Hz. Şuayb (as) (Hz. Şuayb, güzel konuşması nedeniyle “peygamberlerin hatibi” olarak anılmıştır.)


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Zekât mal ile yapılan bir ibadettir.
  2. ( Doğru ) İslam’da insanların birbirleriyle sahip oldukları maddi imkânları paylaşmaları öğütlenir.
  3. ( Yanlış ) İslam dininde zekât verilecek kimseler hadislerle belirlenmiştir. (Zekât verilecek kimseler Kur’an’da belirtilmiştir.)
  4. ( Doğru ) Zekât bir kişiye verilebileceği gibi birkaç kişi arasında da paylaştırılabilir.
  5. ( Doğru ) İslam’da ibadet niyetiyle yapılan her güzel, yararlı iş ve davranış sadaka olarak değerlendirilir.
  6. ( Doğru ) İslam’da kişi öldükten sonra da ona sevap kazandırmaya devam eden sadakalara “sadaka-i câriye” denir.
  7. ( Yanlış ) İslam’da dinen zengin sayılan bir Müslüman’ın fitre vermesi farzdır. (Fitre vermek vaciptir.)
  8. ( Doğru ) Zekât ve sadakayı kişinin onurunu zedelemeden ve gösterişten uzak olarak vermeye dikkat etmek gerekir.
  9. ( Doğru ) İslam’da zekât ve sadaka, kişide paylaşma bilinci oluşturan en önemli ibadetlerdendir.

D. Defterinize “İslam ve Toplumsal Dayanışma” adlı bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

İslam ve Dayanışma

Giriş: İslam, insanlar arasında kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışmayı esas alan bir dindir. Bireysel mutluluğun toplumun huzuru ile mümkün olduğunu vurgulayan İslam, bu amaçla zekât, sadaka, fitre gibi ibadetlerle toplumsal dayanışmayı teşvik eder.

Gelişme: Toplumun bir arada huzur ve güven içinde yaşaması, paylaşma ve yardımlaşma duygularının güçlenmesiyle sağlanır. Zekât, zengin ile fakir arasında bir köprü kurarak gelir dağılımındaki adaletsizliği azaltır. Sadaka ise maddi durumu iyi olanların gönüllü olarak yoksullara yardım etmesini sağlar. İslam, sadece maddi yardımla değil, manevi destekle de toplumun birlik ve beraberliğini korumayı amaçlar. Peygamber Efendimiz’in (sav) “Komşusu açken tok yatan bizden değildir.” hadisi bu anlayışın bir ifadesidir.

Sonuç: İslam’ın toplumsal dayanışmayı teşvik eden emir ve tavsiyeleri, huzurlu bir toplumun temel taşlarıdır. Maddi ve manevi yardımlaşma, bireyler arasındaki bağları güçlendirir ve toplumda sevgi, saygı ve güven ortamını tesis eder. İslam’ın bu çağrısına kulak vererek yardımlaşma ve dayanışmayı hayatımızın bir parçası haline getirmek hepimizin görevidir.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score