8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 138, 139, 140


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140 Cevapları” başlığı, 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim bölümüne odaklanır. Bu bölüm, öğrencilerin ünite boyunca öğrendikleri bilgileri test etmek için çeşitli sorular ve etkinlikler içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Etkinlik Cevapları” kısmı, öğrencilerin konuyu ne kadar kavradığını ölçmek için sorulara ve onların çözümlerine yer verir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu soruların açıklamalı cevaplarını sunarak öğrenme sürecini destekler. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık” bölümü, genel değerlendirme ve pratik sorularla bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Peygamber’in (sav) sünnetinin İslam’ı anlamadaki yeri ve önemi nedir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap : Hz. Peygamber’in sünneti, İslam’ı anlamada ve yaşamda rehberlik eden önemli bir kaynaktır. Kur’an-ı Kerim’deki hükümlerin nasıl uygulanacağını ve açıklığa kavuşturulması gereken konuları gösterir. Örneğin, namazın nasıl kılınacağı, orucun nasıl tutulacağı gibi konular, sünnetle daha açık hale gelmiştir. Hz. Peygamber’in (sav) uygulamaları, İslam’ın emirlerinin pratik hayatta nasıl yer bulduğunu gösteren bir örnektir.


2. Kur’an-ı Kerim’in ana konuları nelerdir? Listeleyiniz.


Cevap :

Madde Madde Kur’an-ı Kerim’in ana konuları şunlardır ;

  • İnanç: Allah’a inanmak, peygamberlere, kitaplara, ahirete inanmak.
  • İbadet: Namaz, oruç, zekat, hac gibi ibadetlerin nasıl yapılacağı.
  • Ahlak: İyi davranışlar, ahlaki değerler, toplumda adaletin sağlanması.
  • Sosyal hayat: Aile, ekonomi, hukuk, eğitim gibi sosyal ilişkiler.
  • Tevhid: Allah’ın birliği ve ona olan bağlılık.
  • Peygamber kıssaları: Geçmiş peygamberlerin hayatları ve tecrübeleri.
  • Ahiret: Cennet, cehennem, ölmeden önceki davranışlar ve ahiretteki hesap.

3. Kur’an-ı Kerim’de sosyal hayat ile ilgili hangi konulardan bahsedilir? Belirtiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’de sosyal hayat ile ilgili şu konulardan bahsedilmektedir ;

  • Aile hayatı: Evlilik, boşanma, miras, çocuk hakları.
  • Ekonomi: Alım satım, faiz, borçlanma, zekat.
  • Toplum ilişkileri: İslam toplumunun düzeni, komşuluk, yardımseverlik.
  • Hukuk: Adalet, suçlar ve cezalar, miras hukuku.
  • Sosyal adalet: Fakir ve yoksullara yardım, yetimlere bakma, zulme karşı durma.

4. Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici nitelikleri nelerdir? Sıralayınız.


Cevap :

Madde Madde Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici nitelikleri şunlardır ;

  • Aklı kullanmaya teşvik etmesi: İnsanları akıllarını kullanmaya, araştırmaya ve düşünmeye yönlendirir.
  • İyiye, doğruya ve güzele yönlendirmesi: İslam ahlakını, doğruluğu ve güzelliği öğütler.
  • Kötülüklerden sakındırması: İnsanları kötü davranışlardan, günahlardan uzak durmaya çağırır.
  • Açıklayıcı olması: İnsanların anlamadıkları konularda Kur’an, net açıklamalar yapar.
  • Toplum düzenine katkıda bulunması: Sosyal hayatta adaletin ve barışın sağlanmasına yönelik ilkeler sunar.

5. Kur’an insana hangi konularda yol gösterir? Belirtiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an insana bu konularda yol gösterir ;

  • İnanç esasları: Allah’a, peygamberlere, ahirete inanç.
  • İbadetler: Namaz, oruç, zekat ve hac gibi ibadetlerin nasıl yapılacağı.
  • Ahlak: İyi davranışlar, doğru sözlü olmak, dürüstlük, adalet.
  • Toplumsal ilişkiler: Aile, arkadaşlık, komşuluk, yardımlaşma.
  • Sosyal adalet: Zenginlerin fakirlere yardım etmesi, sosyal eşitlik.
  • Doğru davranışlar ve yasaklar: Kötülüklerden sakınma, haramlar ve helaller.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Hz. Peygamber’in (sav) Kur’an’ı tebliğ, açıklama, öğretme ve uygulama çabası olarak ortaya koymuş olduğu söz, fiil ve takrirlerini içeren örnek davranışlarına sünnet denir.
  2. Allah’ın (cc) Hz. Peygamber (sav) aracılığıyla gönderdiği esas ve ilkelerin tamamını kalp ile doğrulamaya, dil ile söylemeye ve bunların doğruluğunu tereddüt etmeden kabul etmeye inanç denir.
  3. İslam’ın alım satım, kiralama, şirketler, anlaşmalar, emanetler, kefalet, vasiyet, miras, davalaşma, evlilik, suçlar ve cezalar gibi konularda insanların birbiriyle veya bireyin toplumla yahut toplumların birbiriyle olan hukuki, idari, ekonomik ve insani ilişkilerini düzenleyen bölümüne muamelat denir.
  4. Allah’ın (cc), Kur’an-ı Kerim’de bazı peygamberler, geçmiş milletler, topluluklar ve peygamber olmayan kimseler hakkında verdiği gerçek bilgi, olay ve anlatımlara kıssa denir.
  5. Kişinin kulluk vazifesi içinde Allah’a (cc) sevgi, saygı, itaat ve teşekkürünü göstermek ve hoşnutluğunu kazanmak amacıyla onun emirlerine uyup yasaklarından kaçınmak için yaptığı iradi tutum ve davranışlara ibadet denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. “Ben nasıl hac yapıyorsam siz de öyle haccedin. Haccın görevlerini benden öğrenin.” (Müslim, Hac, 310.)

Yukarıdaki hadis, Hz. Peygamber’in sünnetlerinden hangisine örnek oluşturur?


A) Sözlü B) Fiili C) Takriri D) Fıtri

Cevap : B) Fiili


2. “Mallarınızı aranızda haksız sebeplerle yemeyin. Kendiniz bilip dururken, insanların mallarından bir kısmını haram yollardan yemeniz için o malları hâkimlere (idarecilere veya mahkeme hâkimlerine) vermeyin.” (Bakara suresi, 188. ayet.)

Yukarıdaki ayet, Kur’an-ı Kerim’in ana konularından hangisiyle ilgilidir?


A) İnanç B) İbadet C) Ahlak D) Sosyal hayat

CevapC) Ahlak


3. Kur’an’ın Kerim’in “Açıklama” anlamına gelen ismi aşağıdakilerden hangisidir?


A) Beyan B) Nur C) Zikir D) Furkan

CevapA) Beyan 


4. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici özellikleri arasında değerlendirilemez?


A) İyiye, doğruya ve güzele yönlendirmesi
B) Kötülüklerden sakındırması
C) 114 sureden oluşması
D) İnsanı, aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltmesi

CevapC) 114 sureden oluşması


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


5. “İkinci Âdem” olarak adlandırılan peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. Salih (as) B) Hz. Nuh (as) C) Hz. İdris (as) D) Hz. Davud (as)

CevapB) Hz. Nuh (as) 


6. “Hakkında kesin bilgi sahibi olmadığın şeyin peşine düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur.” (İsra suresi, 36. ayet.)

Bu ayette Kur’an-ı Kerim’in aşağıdaki temel eğitici özelliklerinden hangisine örnek oluşturur?


A) Açıklayıcılığına
B) Yol göstericiliğine
C) İnsanı aklını kullanmaya yönelttiğine
D) Kötülüklerden sakındırdığına

CevapC) İnsanı aklını kullanmaya yönelttiğine


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Sünnet, Hz. Peygamber’e (sav) vahiy yoluyla indirilen bir kitap değil, onun sözleri, fiilleri ve onaylarıdır. Kur’an-ı Kerim vahiy yoluyla indirilen Allah’ın (cc) ilahi kelamıdır.
  2. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, lafız ve mana itibariyle mucizedir.
  3. (Doğru) Sünnet, Kur’an-ı Kerim ile birlikte İslam dininin temel kaynaklarındandır.
  4. (Yanlış) Kur’an-ı Kerim’deki inanç konularının temelini Allah’ın birliği (tevhit) oluşturur. Melek inancı önemli bir inanç konusudur, ancak temel inanç konularından biri değildir.
  5. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, İslam ahlakının ilke ve hükümlerinin en temel kaynağıdır.
  6. (Doğru) İslam dininde sosyal hayat için “âdâb-ı muaşeret” kavramı kullanılır. Bu kavram, insanlar arasındaki davranış kurallarını ifade eder.
  7. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’de anlatılan kıssaların başında peygamberler ve onların gönderildikleri toplumların kıssaları gelir.
  8. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’deki açıklamaların en önemli sebeplerinden biri, insanlara insan-Allah, insan-insan, insan-evren ve Allah-evren ilişkisi konusunda yol göstermektir.
  9. (Yanlış) Kur’an’da aklını kullanan, düşünen ve içinde bulunduğu durumdan ders çıkaran kimseler övülür, eleştirilmez.
  10. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, iyiye, doğruya, güzele yönlendirip kötülüklerden sakındırması, açıklayıcı ve yol gösterici olması, insanı aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltmesi gibi temel özellikleri ile insanın hayatını anlamlandırmasını amaçlar.

Soru : D. Defterinize, “Kur’an ve Temel Özellikleri” adlı bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

Kur’an ve Temel Özellikleri

Giriş: Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabı olup, insanlara doğru yolu göstermek için Allah tarafından peygamberimiz Hz. Muhammed’e (sav) vahiy yoluyla indirilmiştir. Kur’an, yalnızca bir dini kitap olmanın ötesinde, insan hayatını şekillendiren, öğüt veren ve yol gösteren bir kaynaktır.

Gelişme: Kur’an’ın temel özelliklerinden ilki, açıklayıcı olmasıdır. İçerdiği her hüküm, insanlara doğruyu ve yanlışı öğretir. Ayrıca, evrensel bir mesaj taşır; sadece bir toplum veya döneme hitap etmez, tüm insanlara yönelik bir rehberdir. Kur’an’ın bir diğer önemli özelliği de akıl ve mantığa hitap etmesidir. İnsanları düşünmeye, akıllarını kullanmaya yönlendirir. Ayrıca insanı iyiye, doğruya ve güzele yönlendirir, toplumsal huzuru sağlamaya yönelik kurallar içerir. İslam ahlakını öğretir, insanların birbirine karşı adil ve merhametli olmasını ister.

Sonuç: Kur’an, sadece bir dini metin değil, aynı zamanda insanların ahlaki değerlerini geliştirmelerine, toplumsal düzeni sağlamalarına ve kendilerini daha iyi bir insan olarak yetiştirmelerine yardımcı olan bir kaynaktır. Bu yönleriyle, Kur’an insanlık için büyük bir rehberdir ve temel özellikleriyle her dönemde geçerliliğini korur.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score