7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


7. Sınıf Türkçe Kitabı  Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilerin Yerin Dayanılmaz Çekiciliği teması üzerinden düşünmelerini sağlar. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları, metin içeriğini anlamak ve yorumlamak için önemli fırsatlar sunar. Bu etkinlikler, yer bilimlerine olan ilgiyi artırırken, doğanın ve çevrenin güzelliklerine de dikkat çeker.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin konu hakkında daha derinlemesine bilgi edinmelerini sağlarken, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları etkinlikleri, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Bu bağlamda, yerin çekiciliği ve insanın doğayla olan ilişkisi üzerine yapılan tartışmalar, öğrencilerin çevre bilinci kazanmalarına katkıda bulunur.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : Araştırdığınız “bilim” konulu vecizeleri arkadaşlarınızla paylaşarak bu vecizeler üzerinde tartışınız.


Cevap :

  • Albert Einstein: “Bilim, doğru yanıtların değil, doğru soruların peşindedir.”
  • Galileo Galilei: “Bilim, karanlıkta yürümek gibidir; bir adım attığınızda daha fazlasını görebilirsiniz.”
  • Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuk gibi deniz kıyısında oyun oynayan, derin denizlerin keşfine çıkanlardan daha azını biliyorum.”
  • Marie Curie: “Hayatta hiçbir şeyden korkmamalıyız. Sadece anlamalıyız.”
  • Stephen Hawking: “Eğer bilimin izini süremezsek, hayallerimiz gerçekleşmeyecek.”
  • Richard Feynman: “Bilim, doğanın sırlarını çözmeye çalışmaktır; doğa bunları gizlice gösterir.”
  • Carl Sagan: “Bilim, düşünme yeteneğimizin en büyük tezahürüdür.”
  • Charles Darwin: “Hayatta kalma, en güçlü veya en zeki olanların değil, en çok değişime ayak uyduranların meselesidir.”

Soru : Metnin görsellerinden ve başlığından hareketle konusunu tahmin ederek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Metindeki görseller ve başlık incelendiğinde, yer çekiminin yaşamımızdaki rolü üzerine bir içerik olabileceği sonucuna varıyorum.

Görsellerde Newton’ın yer çekimi yasasını keşfi, astronotlar ve yer çekimsiz ortam gibi temalar öne çıkıyor.

Bu durum, metnin yer çekimi yasasının keşfi, etkileri ve yokluğunun hayatımız üzerindeki olası etkileri hakkında bir tartışma sunduğunu düşündürüyor.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metinden alınmış bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını okuyunuz.


Cevap :

1. Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
2. Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
3. Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
4. Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
5. Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
6. Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
7. Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
8. Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.


Soru : Aşağıda bazı harfleri verilen kelimeler yer almaktadır. Yukarıdaki anlamlardan hareketle bu kelimeleri bularak aşağıya yazınız. Kelimeleri, anlamların numaralarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Galaksi – (1) Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
  2. Cisim – (2) Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
  3. Atom – (3) Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
  4. Kütle – (4) Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
  5. Astronot – (5) Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
  6. Dramatik – (6) Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
  7. Netice – (7) Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
  8. Kainat – (8) Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Newton, yer çekimi kanununu nasıl keşfetmiştir? Anlatınız.


Cevap :

Newton, bir elma ağacının altında otururken elmanın düştüğünü görür. Bu olay, cisimlerin kütleleri ve mesafeleri ile çekim kuvveti arasında bir ilişki olduğunu fark etmesine yol açar.


2. Metinde yer çekimi kanunuyla ilgili hangi bilgiler yer almaktadır? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Yer çekimi, cisimlerin birbirini çekmesini sağlar. Kütlesi büyük olan cisimler daha fazla çekim gücüne sahiptir. Örneğin, Dünya’nın Güneş etrafında dönmesi ve Ay’ın Dünya’ya bağlı olması.


3. Yer çekimi kanununun keşfedilmesi ne gibi sonuçlar ortaya çıkarmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Yer çekimi kanunu, insanların Dünya’nın yuvarlaklığına inanmasını sağladı ve cisimlerin boşluğa neden düşmediğini anlamalarına yardımcı oldu.


4. Yer çekiminin Dünya ve insanlara faydaları nelerdir? Anlatınız.


Cevap :

Yer çekimi, nesnelerin yerinde durmasını sağlar. Ayrıca, uzayda yer çekimsiz ortamda yaşayan astronotlar için büyük zorluklar yaratır.


5. Metindeki “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde beğendiğiniz ifadeler hangileridir? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

“Havada takla atmak” ifadesi, yer çekimsiz ortamda eğlenceli bir hayal sunuyor. Ancak bu durumun zorluklarını da vurgulaması, yer çekiminin önemini gösteriyor.


3. Etkinlik


Soru : Yazar “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde yer çekimsiz bir günü anlatmaktadır. Bu bölümün devamını hayal ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

Devamını Hayal Etme: Yer çekimi kalkınca, insanlar ve eşyalar odanın içinde uçuşur. Mürekkep şişeleri patlar, her şey dağılır. İnsanlar, eşyalara çarparak zorluklarla karşılaşır ve yer çekimsiz ortamda dengesizce hareket eder. Her şey karmaşaya döner ve hayatın eğlenceli değil, zorlayıcı olduğunu anlarlar.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki gazete haberlerini, önemli bulduğunuz yerlerin altını çizerek okuyunuz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”

Soru : Gazete haberlerinde okuduklarınızdan hareketle aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

1. GAZETE

Savunulan Düşünce Göz sağlığını etkileyen yanlış bilgiler, çocuklar üzerinde korku yaratmaktadır. Uzun süreli odaklanma gerektiren işler göz sağlığına zarar verebilir.

Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Tanımlama Karşılaştırma

2. GAZETE

Savunulan Düşünce görüşlerine başvurulmuş, bilimsel açıklamalar verilmiştir. Göz zorlama belirtileri ve tedavi yöntemleri açıklanmıştır.

Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Örneklendirme


Soru : Okuduğunuz gazete haberlerindeki farklı bakış açıları hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi açıkladığınız eleştirel bir konuşma yapınız


Cevap :

Gazete haberlerine farklı perspektiflerle baktığımızda, ilk yazıda göz sağlığıyla ilgili yaygın yanlış inançların hatalı olduğu vurgulanıyor. Yazar, kitap okumanın, televizyon izlemenin ya da bilgisayar oyunları oynamanın gözlere ciddi zarar vermediğini, aksine uzun süre odaklanmanın yalnızca geçici bir yorgunluğa yol açtığını savunuyor. Bu, toplumda yerleşmiş yanlış anlayışları düzeltmeye yönelik önemli bir adım.

İkinci yazıda ise bilgisayar görme sendromuna odaklanılıyor ve bu durumun belirtileri ile beraber uzun vadeli göz sağlığı sorunlarına yol açabileceği üzerinde duruluyor. Bilgisayar kullanımının artışıyla bu sendromun daha yaygın hale geldiği ve ihmal edilmesi durumunda ciddi sorunlar yaratabileceği ifade ediliyor.

Her iki yazı da göz sağlığı konusuna odaklanıyor; biri yaygın yanlış bilgileri düzeltirken, diğeri modern bir hastalığın risklerini öne çıkarıyor. Bu çeşitlilik, konuyu farklı açılardan değerlendirmemizi sağlıyor ve göz sağlığına dair daha bilinçli olmamıza yardımcı oluyor.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıda bazı gözlük çeşitleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


Cevap :

Monokl
18 ve 19. yüzyıllarda, henüz saplı gözlükler geliştirilmeden önce kullanılan tek camlı bir gözlük tipiydi. Daire biçimli bir mercek camı ve çerçeveden oluşurdu. Kullanıcı, bu çerçeveye bağlı olan ipi boynuna geçirirdi. Gözlük, göz çukurunun çevresine yerleştirilip kullanılırdı.

Güneş Tutulması Gözlüğü
Güneş’e çıplak gözle bakmak, gözlerimizin zarar görmesine yol açar. Tam Güneş tutulması sırasında Ay, kısa bir süreliğine Güneş’in önünü kapatır. Bu sırada çok özel filtreler kullanılarak yapılmış bu gözlüklerle gözlem yapılabilir.

Laboratuvar Gözlüğü
Araştırma laboratuvarlarındaki çalışmalar sırasında kullanılan gözlüklerdir. Bu gözlükler, üzerinde çalışılan sıvıların göze sıçrama olasılığına karşı kullanılır. Gözleri gazlardan ve tozdan da korur.


Soru : Bir mucit olsaydınız nasıl bir gözlük icat etmek isterdiniz? Aşağıdaki yönergeleri izleyerek formu doldurup icadınızın resmini çiziniz.


Cevap :

İcadımın Adı: Akıllı Gözlük

Kullanacağım Malzemeler:

  • Hafif ve dayanıklı plastik çerçeve
  • LCD ekran
  • Sensörler (ışık, sıcaklık, mesafe)
  • Bluetooth modülü
  • Şarj edilebilir batarya
  • Sesli asistan yazılımı

İcadımın Özellikleri:

  • Görme yeteneğini destekleyen ekran
  • Otomatik parlaklık ayarı
  • Sağlık izleme (kalp atışı, adım sayısı)
  • Bildirimleri gösterme (mesaj, arama)
  • Göz yorgunluğunu azaltan özel filtre
  • Sesli komutla kontrol imkanı

İcadımın Açıklaması: Akıllı gözlük, kullanıcıların günlük yaşamlarını kolaylaştıracak şekilde tasarlanmıştır. Gözlüğün üzerinde bulunan LCD ekran, bildirimleri ve sağlık verilerini kullanıcıya gösterir. Sensörler sayesinde ortam ışığına göre otomatik parlaklık ayarı yapar.

Ayrıca, sesli asistan yazılımı ile kullanıcılar, gözlüğü ellerini kullanmadan kontrol edebilir. Göz yorgunluğunu azaltmak için özel bir filtreye sahip olan bu gözlük, kullanıcıların sağlığını da izler ve bu bilgileri gösterir. Akıllı gözlük, teknolojiyle sağlığı birleştirerek modern yaşamın gereksinimlerini karşılar.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan çekimli fiillerin altını çiziniz. Bu fiillerin hangi haber kipiyle çekimlendiğini bularak cümlenin karşısındaki ilgili bölüme örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Yüksek bir tepede kurulan rasathanede gözlem yapıyoruz. Şimdiki zaman
  2. Bilim insanları yakın zamanda büyük buluşlar yaptılar. Geçmiş zaman
  3. Okulu bitirdiğinde bilimsel çalışmalar yapmaya başlayacak. Gelecek zaman
  4. Merakımdan dolayı geceleri yıldızları seyrederim. Geniş zaman
  5. Evren, olağanüstü bir denge içinde çalışır. Geniş zaman
  6. Üniversitede yakıt teknolojisi üzerine bir çalışma başlatılmış. Geçmiş zaman
  7. Laboratuvarımızı düzenlemek için hep birlikte çalışacağız. Gelecek zaman
  8. Bilimsel çalışmaların sonuçları kanıtlara dayanır. Geniş zaman
  9. Her şeye rağmen Mars’a gidişimiz 100 yılı bulacak. Gelecek zaman
  10. Kütüphanedeki kitaplar türlerine göre düzenlendi. Geçmiş zaman

7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Anlam kayması olanların başındaki kutuyu
çarpı (X) ile işaretleyiniz.


Cevap :
(X) 1. Proje yarışmasının sonuçları gelecek hafta açıklanıyor.
2. Yaptığı buluşun patentini geçen yıl almış.
(X) 3. İcatların bir kısmı, 20. yy. başında büyük ses getirir.
4. Gelecekte sürdürülebilir enerji kaynaklarına daha çok ihtiyaç duyacağız.
(X) 5. Bilim insanları, asırlardır büyük bir gayretle çalışıyor.
6. İbni Sina, fikirleriyle sadece çağını değil geleceği de etkiledi.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Bilgisayarın tarihçesini araştırınız.


Cevap :

Bilgisayarın tarihi 19. yüzyılda Charles Babbage’ın “analitik makine” fikriyle başlar. 1940’larda ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak tanıtıldı. 1950’lerde transistörler ile bilgisayarlar daha küçük ve hızlı hale geldi.

1970’lerde mikroişlemcilerin icadı, kişisel bilgisayarların gelişimini sağladı. 1980’lerde IBM PC ve Apple Macintosh’un piyasaya sürülmesi, bilgisayarları yaygınlaştırdı.

1990’lar, internetin ortaya çıkmasıyla bilgisayar kullanımını artırdı. Günümüzde dizüstü bilgisayarlar ve mobil cihazlar, teknolojinin taşınabilirliğini sağladı. Bilgisayarlar, yapay zeka ve bulut bilişim gibi yeniliklerle evrim geçirmeye devam ediyor.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score