7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67
7. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67 Cevapları” önemli bir kaynaktır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin bu tarihi olay hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu konuda detaylı bilgi sunarak öğrencilerin anlamalarını pekiştirir.
Ayrıca, “7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 MEB Yayınları” da öğrencilerin Çanakkale Savaşı’ndaki kahramanların fedakârlıklarını anlamalarına olanak tanır. Bu kaynaklar, milli bilinci artırırken tarihi olayların önemini vurgular.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Çanakkale Savaşı kahramanlarının fedakârlıklarıyla ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Çanakkale Savaşı, Türk milletinin tarihindeki en önemli savunmalardan biridir. Bu savaşta, birçok kahraman asker büyük fedakârlıklar göstermiştir. Örneğin, Koca Seyit, düşman topunu tek başına kaldırarak düşmanı geri püskürtmüştür.
Aynı zamanda, savaşta yaralanan arkadaşlarına yardım eden Türk askerleri, insani değerlerini ön planda tutarak düşmanlarına bile yardım etmiştir. Bir başka kahraman ise, Şehit Seyit Onbaşı, düşman zırhlısını vuran mermiyi ateşleyerek savaşın seyrini değiştirmiştir.
Bu fedakârlıklar, Türk askerinin cesaretini, vatan sevgisini ve birlik olma ruhunu göstermektedir. Çanakkale Savaşı’ndaki bu kahramanlık hikayeleri, günümüzde de bizlere ilham vermeye devam ediyor.
Soru : Çanakkale Türküsü’nü sınıfta arkadaşlarınızla seslendiriniz.
Cevap : Bu etkinli sınıf içerisinde arkadaşlarınızla yapınız.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimeleri, karşılarındaki anlamlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap :
- muhit c. Çevre, yöre, etraf.
- sükûn d. Durgunluk, dinginlik, hareketsizlik, sessizlik.
- sükût ğ. Susma, konuşmama, söz söylememe, sessizlik.
- taarruz h. Hücum, saldırı.
- süngü ç. Tüfek namlusunun ucuna takılan küçük kılıç biçiminde delici silah.
- mecalsiz a. Güçsüz, kuvvetsiz, dermansız, takatsiz.
- vesile e. Sebep, bahane.
- hadise b. Ortaya çıkan, oluşan durum, ilgi çeken veya çekebilecek nitelikte olan her türlü iş, olay.
- tayın f. Asker azığı, asker yemeği.
Soru : Bu kelimelerden dilimize yabancı dillerden geçen beş tanesini seçiniz. Seçtiğiniz kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanarak aşağıdaki yazı alanına bir paragraflık metin yazınız.
Cevap :
Yüzyıllar boyunca farklı milletlerin bir arada yaşadığı topraklarda, çeşitli kültürel unsurlar birbirine karışmıştır. Bu durum, dilimize yabancı dillerden birçok kelimenin girmesine sebep olmuştur.
Örneğin, “taarruz” kelimesi, askeri bir saldırıyı ifade ederken, “mecalsiz” kelimesi güçsüz ve dermansız olanları tanımlar. Savaş dönemlerinde askerlerin beslenmesini sağlayan “tayın” ise asker azığı anlamına gelir.
Bir diğer önemli terim olan “hadise,” ilgi çeken bir olayı ifade ederken, “vesile” kelimesi, bir olayın meydana gelmesindeki sebebi belirtir. Bu kelimeler, hem dil zenginliğimizi artırmakta hem de tarihsel olayların izlerini taşımaktadır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metnin birinci bölümünde bahsedilen askerin siperdeki gözlemleri nelerdir?
Anlatınız.
Cevap :
Asker, gece siperde bulutları izlerken “Silah başına!” emrini duyar. Düşman taarruzunu alaycı bir gülümsemeyle karşılar ve tereddüt hissetmez.
2. “Düşman taarruz ediyormuş!” haberini alan askerlerin bunu alaycı bir tebessümle
karşılamasını nasıl yorumluyorsunuz?
Cevap :
Askerlerin alaycı tebessümü, cesaretlerini ve savaşa hazırlıklarını gösterir; korku ya da kaygı hissetmediklerini belirtir.
3. Fransız Generali Guro, Türkiye’ye niçin gelmiştir? Anlatınız.
Cevap :
Generali Guro, savaştan sonra Türkiye’ye gelerek Atatürk ile görüşmek ve Çanakkale Şehitliği’ni ziyaret etmek istemiştir.
4. Fransız General’in Çanakkale Savaşı sırasında şahit olduğu ve unutamadığı olay nedir? Kısaca anlatınız.
Cevap :
General, bir Türk askerinin yaralı bir Fransız askere yardım etmesini görmüş; Türk askerinin bu cömertliği ona derin bir etki yapmıştır.
5. Koca Seyit, komutanı tarafından nasıl ödüllendirilmiştir? Koca Seyit’in bu ödüle tepkisi ne olmuştur? Anlatınız.
Cevap :
Koca Seyit, komutanı tarafından iki tayınla ödüllendirilmiştir. Ancak, arkadaşları aç kalırken kendisinin yemek yemesini kabul etmeyerek tayını paylaştırmıştır.
6. Sizce Türk askerini değerli kılan özellikler nelerdir? Açıklayınız.
Cevap :
Türk askerini değerli kılan en önemli özellikler arasında cesaret, fedakarlık ve vatanseverlik yer alır. Cesaretleri sayesinde zorlu koşullara rağmen savaşırken, fedakarlıklarıyla arkadaşlarını ve vatanlarını korumak için canlarını ortaya koyarlar.
Ayrıca, dayanışma ruhuyla hareket ederek birbirlerine destek olurlar. Bu özellikler, Türk askerinin mücadele gücünü artıran ve zafer kazandıran unsurlardır.
3. ETKİNLİK
Soru : Çanakkale Savaşı yıllarında evladını cepheye gönderen bir ebeveyn olduğunuzu hayal ediniz. Aşağıya, cephedeki evladınıza hitaben bir mektup yazınız. Mektup türünün özelliklerine dikkat etmeyi unutmayınız.
Cevap :
Sevgili Oğlum,
Bu satırları sana yazarken kalbimdeki endişe ve gurur birbirine karışıyor. Cephede olduğun için seni her an düşünüyorum. Bu zor zamanlarda senin cesaretin ve vatan sevgilin beni her gün güçlendiriyor.
Savaşın zorluğu ve belirsizliği içinde, senin sağlığını ve güvenliğini öncelikle düşünmekteyim. Bil ki, senin için dua ediyoruz. Ailen, komşularımız ve tüm vatansever insanlar, senin gibi kahraman evlatlarımızın yanında. Savaşın sona ermesini ve seni güvenli bir şekilde kucaklamayı bekliyoruz.
Unutma, senin mücadelen sadece kendi hayatını değil, ülkemizin geleceğini de şekillendiriyor. Senin cesaretin ve fedakarlığın, tüm Türk milletine ilham veriyor. Her ne olursa olsun, seninle gurur duyuyoruz.
Kendine dikkat et, oğlum. Vatanımız için gösterdiğin bu kahramanlık, asla unutulmayacak. Seni en kısa zamanda evde, güven içinde görmek dileğiyle.
Sevgilerimle, Annen
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki cümleleri neden-sonuç ilişkisi oluşturacak şekilde tamamlayınız.
Cevap :
Fransız Genarali Guro Türklerle savaştığı için onları yakından tanıma fırsatı bulmuştu.
Türk askeri merhametli olduğu için Fransız askerine yardım etti.
Koca Seyit vatanını savunmak için izinli olarak köyüne gitmek istemedi.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, 15 Temmuz Şehitler Anıtı’nın görseli yer almaktadır. Anıt ile ilgili
bir araştırma yaparak elde edeceğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
15 Temmuz Şehitler Anıtı Hakkında Bilgi
15 Temmuz Şehitler Anıtı, 15 Temmuz 2016’daki darbe girişiminde hayatını kaybeden şehitleri anmak için İstanbul’da inşa edilmiştir. Yüksek bir yapıya sahip olan anıt, 251 şehidin anısını simgeler. Anıtın çevresinde yapılan düzenlemeler, o gece yaşananları hatırlatır ve her yıl yapılan anma törenleri ile şehitlerimiz anılır.
Soru : “Şehitlik” kavramının sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
“Şehitlik”, vatan uğruna can verenlerin onurlu bir duruşudur. Şehitlerimiz, bağımsızlığımızın ve özgürlüğümüzün simgeleridir. Onların fedakârlıkları, bizlere birlik olmanın önemini hatırlatır. Şehitlerimizi anmak, sadece onları hatırlamak değil, ülkemizi daha iyi yarınlara taşımakla mümkündür. Onların ruhları, bizleri izliyor. Hep birlikte, onların emanetine sahip çıkmalıyız.
Teşekkürler.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Bu yönergelerden hareketle Nergis ve Ferit’in yürüdükleri güzergâhı aşağıdaki kroki üzerinde çizerek gösteriniz ve Şehitler Anıtı’nın bulunduğu yeri işaretleyiniz.
Cevap :
Soru : Nergis ve Ferit’i okuldan Şehitler Anıtı’na kadar farklı bir yoldan yürütünüz. Bu yolu arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
Nergis ve Ferit’i okuldan Şehitler Anıtı’na farklı bir yoldan şu şekilde yürütebiliriz:
- Okuldan çıktıktan sonra Cumhuriyet Caddesi‘ne doğru ilerlesinler. Bu caddede sola dönüp yürümeye devam etsinler.
- Cumhuriyet Caddesi’nden Pırlanta Sokak yerine Nehir Caddesi’ne dönsünler. Bu cadde boyunca dümdüz yürüsünler.
- Nehir Caddesi‘nden sonra Yağmur Sokak’a ulaşsınlar ve sokağın sonuna kadar ilerlesinler.
- Yağmur Sokağı’nın sonunda sağa dönerek Park yönüne ilerlesinler. Buradan Şehitler Anıtı’na ulaşacaklardır.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : TBMM’nin açılışının tarihimizdeki önemi ile ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap :
Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM), 23 Nisan 1920’de açılmıştır. Bu tarih, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin simgesi olmuştur. TBMM’nin açılmasıyla birlikte, milli egemenlik ilkesi hayata geçirilmiş ve halkın iradesi ön plana çıkmıştır.
TBMM, Kurtuluş Savaşı sırasında ulusal direnişin merkezi haline gelerek, düşman işgaline karşı organize olmayı sağlamıştır. Meclis, savaşın yönetimini üstlenmiş, yeni bir yönetim anlayışının temellerini atmıştır. Aynı zamanda, TBMM’nin açılışı, Türk milletinin kendi kaderini tayin hakkını elde etmesi açısından büyük bir adım olmuştur.
Bu olay, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecinin başlangıcıdır ve her yıl 23 Nisan, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlanmaktadır. TBMM’nin açılışı, Türk halkının birlik ve beraberliğinin en güzel örneklerinden biridir.
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.