7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 Cevapları, öğrencilerin dil gelişimini destekleyen etkinliklerin yer aldığı bir kaynaktır. Bu sayfalarda öğrenciler, okuma, yazma ve dil bilgisi becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinliklerle karşılaşırlar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere metin çözümleme becerilerini geliştirmeleri için fırsatlar sunar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerde işledikleri konulara dair bilgileri pekiştirmeleri için bir platform sağlar. Özellikle İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, hem dil eğitimi hem de ahlaki gelişime yönelik içeriklerle zenginleştirilmiştir. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilere dilin inceliklerini öğretirken aynı zamanda yaratıcı düşünmeyi teşvik eder.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


1. Yazdığınız anıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Güzel bir anınızı bu kısma yazmanız gerekmektedir.


2. Sizce hayallerimizin peşinden gitmek yaşamımızı nasıl etkiler? Tartışınız.


Cevap :

Hayallerimizin peşinden gitmek, yaşamımızı daha anlamlı ve tatmin edici hale getirir. İnsan, hedefleri ve hayalleri doğrultusunda motive olur, bu da ona yaşam enerjisi ve amacını kazandırır.

Hayallerini gerçekleştirmek için çaba sarf eden kişiler, zorluklar karşısında daha dirençli olur ve hayal kırıklıklarından ders çıkararak büyür. Aynı zamanda, başarıya ulaştıklarında özgüvenleri artar ve kendilerine olan inançları pekişir.

Ancak, hayallerin peşinden gitmek, planlama, sabır ve kararlılık gerektirir. Hayallerin gerçekleşmesi her zaman kolay olmasa da bu süreçte yaşanan deneyimler kişisel gelişimi olumlu yönde etkiler.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime
gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

Kelime veya Kelime Grubu: Zirai mücadele
Tahminim: Tarımda zararlı böceklerle veya hastalıklarla mücadele

Kelime veya Kelime Grubu: Yağmur bombası
Tahminim: Yağmur yağdırmak için kullanılan bir yöntem

Kelime veya Kelime Grubu: Cesaret
Tahminim: Korkusuzca bir şey yapma gücü

Kelime veya Kelime Grubu: Tereddüt
Tahminim: Karar verememe durumu

Kelime veya Kelime Grubu: Olanaksız
Tahminim: Gerçekleşmesi imkansız


Soru : Tahminlerinizin doğruluğunu Türk Dil Kurumu (TDK) Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Kelime veya Kelime Grubu: Zirai mücadele
Sözlük Anlamı: Tarımda bitki zararlıları ve hastalıklarıyla mücadele etme yöntemleri

Kelime veya Kelime Grubu: Yağmur bombası
Sözlük Anlamı: Yağmur yağdırmak amacıyla bulutlara atılan kimyasal madde içeren bomba

Kelime veya Kelime Grubu: Cesaret
Sözlük Anlamı: Korku ve tehlikeye karşı dirayetli olma durumu, yüreklilik

Kelime veya Kelime Grubu: Tereddüt
Sözlük Anlamı: Kararsızlık, bir konuda kesin bir sonuca varamama hali

Kelime veya Kelime Grubu: Olanaksız
Sözlük Anlamı: Gerçekleşmesi mümkün olmayan, imkansız


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Jean’in hayalleri hangi olaydan sonra yıkılmıştır? Anlatınız.


Cevap :  Jean’in hayalleri, üçüncü sınıftayken hayalini yazdığı raporu öğretmeninin bir “peri masalı” olarak değerlendirmesi ve ödevi “F” ile değerlendirmesinden sonra yıkılmıştır.


2. Bayan Slaton nasıl bir öğretmendir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :  Bayan Slaton, ödün vermeyen, yüksek standartlara sahip ve bahanelere izin vermeyen bir öğretmendir. Jean’in önce ondan korkmasına rağmen, hakça davranışları ve tutarlılığıyla Jean’in saygısını kazanmıştır. Öğrencilerini birer yetişkin olarak görmesi, disiplinli ve ilkeli tutumunu gösteren örneklerdir.


3. Bayan Slaton’ın, Jean’in sınıfına verdiği ödev nedir? Anlatınız.


Cevap :  Bayan Slaton, öğrencilere önlerindeki on yıl içinde ne yapacaklarını yazmalarını istemiştir. Daha sonra, hiçbir maddi kısıtlamaları ve yetenek sınırlamaları olmasa ne yapmak istediklerini yazmalarını istemiştir.


4. Bayan Slaton’ın kâğıtları öğrencilere yeniden dağıtmasını nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :  Bayan Slaton, öğrencilere kısıtlamalar ve şartlar olmadığında neyi gerçekten istediklerini düşündürmek istemiştir. Bu, öğrencilere hayallerini yeniden hatırlatmak ve gerçek isteklerine odaklanmalarını sağlamak amacı taşıyan bir yöntemdir.


5. “Eğer bir şeyi yeterince istersen elde edebilirsin.” cümlesinin size çağrıştırdığı duygu
ve düşünceler nelerdir?


Cevap :  Bu cümle, azim ve kararlılıkla bir insanın hayallerine ulaşabileceğini düşündürüyor. Yeterince inanç ve çaba ile zorlukların üstesinden gelinebileceği ve hedeflere ulaşılabileceği mesajını veriyor.


6. Jean, pilot olma serüveninde sizce neler yaşamıştır? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla
paylaşınız.


Cevap :  Jean, pilot olma sürecinde birçok zorluk yaşamıştır. Cinsiyeti nedeniyle ayrımcılıkla karşılaşmış, işverenlerinin tereddütleri ve başkalarının alaycı tavırlarıyla mücadele etmiştir. Ancak, kararlılığı ve inancı sayesinde bu engelleri aşmayı başarmıştır.


7. Yaşamınızda “olanaksız” gibi görünen bir şeyi başaran insanlar tanıdınız mı? Anlatınız.


Cevap :  Evet, tanıdığım bir kişi maddi ve sosyal imkansızlıklara rağmen üniversiteyi başarıyla bitirip iyi bir kariyer sahibi oldu. Hem çalışıp hem de okudu, pek çok engelle karşılaştı, ancak azmi sayesinde hayalini gerçekleştirdi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Gelecek ile ilgili hayallerinizi anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap :

Gelecek Hayallerim

Gelecek ile ilgili hayallerim, hem kişisel hem de profesyonel anlamda sürekli bir gelişim içinde olmayı içeriyor. Öncelikle, sevdiğim bir meslekte çalışarak, hem kendime hem de topluma faydalı olmayı hayal ediyorum. Öğrenmeyi ve kendimi geliştirmeyi hiç bırakmayarak, bu yolda karşımıza çıkan engelleri aşabileceğimize inanıyorum. Kendi ilgi alanlarım doğrultusunda, belki bir gün dünyanın farklı yerlerini görmeyi ve yeni kültürler tanımayı da hayal ediyorum.

Ayrıca, bir hedefe ulaşmanın sadece başarı değil, aynı zamanda süreç boyunca öğrenilen dersler olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden, gelecekte sadece kariyerimde değil, sosyal hayatta da güçlü ilişkiler kurarak, insanlara ilham verecek projelerde yer almak istiyorum. En önemlisi, başkalarına yardım ederek daha iyi bir dünyaya katkıda bulunmayı hedefliyorum.

Gelecek belirsizliklerle dolu olsa da hayallerime inanarak, sabır ve azimle çalışmanın bana başarıyı getireceğine inanıyorum.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fiilleri, anlam özelliklerine göre ilgili başlıkların altına örnekteki
gibi yazınız.


Cevap :

İş (Kılış) Fiilleri: sev, yürü, düşün , iste, yaz

Durum Fiilleri: yorul, otur, zayıfla

Oluş Fiilleri: hastalan, araştır, büyü, düş


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Japonya’da bir çocuk on yaşlarındayken bir trafik kazası geçirmiş ve sol kolunu kaybetmiş. Oysa çocuğun büyük bir ideali varmış: Büyüyünce iyi bir judo ustası olmak istiyormuş. Sol kolunu kaybetmesiyle birlikte bu hayali de yıkılan çocuğunun büyük bir depresyona girdiğini gören babası belki bir ümit ışığı olabilir düşüncesiyle Japonya’nın ünlü bir judo hocasına gidip çocuğunun durumunu anlatarak yapılacak bir şey olup olmadığını sormuş. Judo hocası:

— Çocuğu getir bir bakalım, demiş.

Ertesi gün baba oğul çıkmışlar hocanın karşısına. Hoca çocuğu şöyle bir süzmüş ve:

— Tamam, demiş. Yarın çocuğun eşyalarını getir, çalışmalara başlıyoruz. Ertesi gün çocuk geldiğinde hocası ona bir hareket göstermiş ve “Bu harekete çalış.” demiş. Çocuk bir hafta aynı hareketi çalışmış. Sonra hocasının yanına gidip “Bu hareketi öğrendim, başka hareket göstermeyecek misiniz?” diye sormuş. Hocanın cevabı:

— Çalışmaya devam et, olmuş. İki ay, üç ay, altı ay derken çocuk okuldaki bir yılını doldurmuş. Bu bir yıl boyunca da hep o aynı hareketi tekrarlamış. Hocasının yanına tekrar gitmiş:

— Hocam bir yıldır aynı hareketi çalışıyorum, iyi de yapıyorum. Bana yeni bir hareket göstermeyecek misiniz?

— Sen aynı hareketi çalış oğlum. Zamanı gelince yeni harekete geçeriz. İki yıl, üç yıl derken çocuk hocasının nezaretinde beş yılını doldurmuş. Bir gün hocası çocuğun yanına gelip “Hazır ol!” demiş. “Seni büyük turnuvaya yazdırdım. Yarın maça çıkacaksın.” (…)

Ziya BARAN-Canten KAYA
(Kısaltılmıştır.)


Soru : Okuduğunuz bu hikâye sizce nasıl devam etmiştir? Hikâyenin kalan bölümünü kurgulayarak defterinize yazınız.


Cevap :

Hikâyenin Devamı:

Ertesi gün, çocuk turnuvada maçına çıkar. Karşısındaki rakip oldukça tecrübelidir ve görünüşte güçlüdür. Çocuk ilk başta biraz endişe duysa da hocasının yıllardır öğrettiği tek hareketi düşünerek kendine güven duymaya başlar. Maç başladığında rakibi güçlü saldırılar yapar, ancak çocuk ustalıkla öğrendiği hareketi savunma ve saldırı amacıyla kullanır. Birkaç denemeden sonra rakibini yere düşürmeyi başarır ve maçı kazanır.

Çocuk turnuvadaki diğer maçlarda da aynı tekniği kullanarak başarılı olur. Herkesi şaşkınlığa uğratan bir performans sergiler ve turnuvayı kazanan isim olur. Zaferin ardından hocasının yanına gidip, “Hocam, nasıl kazandım?” diye sorar. Hocası ona şu cevabı verir:

“Beş yıldır sana aynı hareketi öğrettim çünkü bu judo hareketini savunmak neredeyse imkansızdır. Ancak daha önemli bir şey var: Senin zayıf noktan olan sol kolunun olmaması, bu hareketi daha da güçlü ve karşı konulmaz hale getiriyor. Rakiplerin senin sol koluna saldırmayı düşündü ama bu onların açık vermesine neden oldu. Eksik bir yanını güce dönüştürdün.”

Çocuk, hocasının bu sözleri üzerine eksikliklerin bazen bir avantaja dönüşebileceğini ve sabırla çalışmanın meyvelerini verdiğini anlar.


Soru : Tamamladığınız hikâyeye uygun bir başlık bularak aşağıya yazınız


Cevap

  • Başlık: Eksiklikten Güce

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki grafikte bir grup ortaokul öğrencisi tarafından 2018 yılında hazırlanan proje sayıları verilmiştir. Grafiği inceleyiniz.


Cevap :

Öğrenciler tarafından 2019 yılında hazırlanan proje sayıları hakkında şunlar bilinmektedir:
• En çok sayıda proje hazırlanan alan, 2018’den farklıdır.
• Bütün alanlardan farklı sayıda proje hazırlanmıştır.
• Sosyal bilimler alanından üç proje hazırlanmıştır.
• Bütün alanlardan en az iki, en fazla beş proje hazırlanmıştır.
• En az proje üretilen alan, sanat alanıdır.


Soru : Bu bilgilere göre öğrencilerin 2019 yılında hazırladıkları proje sayılarını gösteren grafiği aşağıdaki alana çiziniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Verilen görselin altındaki cümlelerden hangileri bu görselden hareketle yazılmış bir hikâyede yer alabilir? Bu cümleleri belirleyerek yanlarına çarpı (X) işareti koyunuz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Otuz yaşınızda olduğunuzu hayal ediniz. Bir gününüzü anlatacağınız hikâye
edici bir metin yazınız.

Metninizde iş (kılış), durum ve oluş anlamlı fiiller kullanınız. Kullandığınız fiillerin altını çizerek bu fiilleri anlam özelliklerine göre alttaki kutulara yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :

Başlık: Bir Günüm

Sabah erkenden uyandım ve yatağımdan kalkarak güne başlamak için hazırlanmak üzere banyoya girdim. Güne başlarken kendimi her zaman zinde hissetmek istediğimden soğuk suyla yüzümü yıkadım. Ardından, mutfağa geçip kahvaltı hazırladım. Kahvaltıda sağlıklı beslenmeye özen gösterdiğim için taze meyve ve yulafla dolu bir kase yaptım. Kahvaltımı bitirdikten sonra çalışma masama oturdum ve iş bilgisayarımı açtım.

Bugün önemli bir iş toplantısı yapacağım, bu yüzden sunum dosyalarını gözden geçirdim. Toplantı saatine kadar biraz daha çalıştıktan sonra giyinip ofise gitmek için evden çıktım. Ofise vardığımda, ekip arkadaşlarımla kısa bir değerlendirme yaptık ve toplantıya başladık. Toplantı beklediğimden daha verimli geçti ve sunumum büyük ilgi gördü. Günün yorgunluğu üzerimdeydi, ancak başarıyla geçen toplantı beni mutlu etti.

İşten çıktıktan sonra, spor salonuna uğradım ve düzenli yaptığım egzersizleri yaptım. Spor yaptıktan sonra eve dönüp sıcak bir duş aldım. Akşam yemeği olarak hafif bir salata yaptım ve televizyon karşısında rahat bir akşam geçirdim. Gün sonunda, kitap okumak için koltuğa oturdum ve keyifle birkaç bölüm okuduktan sonra yatağıma geçip gözlerimi kapattım.


Kılış Fiilleri: uyandım, yüzümü yıkadım, bitirdikten, geçirdim, oturdum, açtım, yaptım, gözden geçirdim, yaptık, uğradım, aldım, kapattım
Durum Fiilleri: kalktım, hissetmek, bitirdim, geçtim, vardım, başlamak
Oluş Fiilleri: oldu, geçti, yorgundum, oldum, kapandı


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Sevdiğiniz bir şarkının sözlerini sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.


Cevap : Gelecek derse sevdiğiniz bir şarkı veya türküyü getiriniz.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score