7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 Cevapları”, İslam ahlakına dair temel kavramlar üzerinde durarak öğrencilerin konuya dair bilgilerini pekiştirmeyi hedefler. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, adalet, dürüstlük, sabır gibi değerlerin bireysel ve toplumsal yaşamda nasıl uygulanabileceğini ele alır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin örnek çözümleriyle öğrencilerin doğru bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayıncılık”, güzel ahlakın pratikte uygulanabilirliğini destekleyen içeriklere yer verir.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Kamuya togru dersin togruyısan
Bulınmaz togrulık sen egriyisen
(Yunus Emre, Risaletü’n-Nushiyye, s. 194.)

Soru : Bu beyitten hareketle dürüstlüğü yorumlayınız.


Cevap : Beyitte dürüstlük, doğru sözlü ve doğru davranışlı olmak olarak tanımlanmıştır. İnsan, doğru yolda olursa toplum içinde değer kazanır ve güvenilir bir birey olur. Ancak eğri ya da dürüstlükten uzak bir tutum sergilerse, insanlar arasında güvenini kaybeder ve saygı görmez. Bu nedenle dürüstlük, hem bireysel hem toplumsal hayatta en önemli erdemlerden biridir.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Yavuz Sultan Selim’in Mısır seferi sırasında yanında devrin önemli âlimlerinden Kemalpaşazâde de bulunmaktaydı. Rivayete göre seferden dönüş sırasında Kemalpaşazâde’nin atının ayağından padişahın kaftanına çamur sıçramıştı. Bunun üzerine Yavuz Sultan Selim “âlimin ayağından sıçrayan çamurların hem süs hem de övünç vesilesi” olacağını söylemiştir. Yanındakilere de bu kaftanın ölümünden sonra sandukası üzerine örtülmesi vasiyetinde bulunmuştur.

(bk. Şerafettin Turan, “Kemalpaşazâde”, DİA, C 25, s. 238.)

“… Kuşkusuz âlimler peygamberlerin vârisleridir.” (Tirmizî, İlim, 19.)

Soru : Verilen hadisi de dikkate alarak Yavuz Sultan Selim’in davranışını âlimlere saygı açısından yorumlayınız.


Cevap : Yavuz Sultan Selim, âlimlerin bilgi ve hikmet açısından toplumda özel bir yere sahip olduğuna inanmış ve Kemalpaşazâde’ye büyük bir saygı göstermiştir. Hadiste belirtildiği gibi, âlimler peygamberlerin varisleridir ve bu nedenle onların bilgisi ve varlığı toplum için bir rehberdir. Yavuz Sultan Selim’in, Kemalpaşazâde’nin atının sıçrattığı çamuru övünç kaynağı olarak görmesi, ilme ve âlime duyduğu derin saygının bir göstergesidir. Bu davranış, toplumun da âlimlere olan saygısını pekiştirmiş ve âlimlerin değerini yüceltmiştir.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


1. Aşağıdaki tabloda güzel ahlak konusuyla ilgili bazı davranışlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.


1. Kutucuklardan hangileri güzel ahlaka uygun tutum ve davranışlardandır? 


Cevap : 1, 4, 6, 8, 10 ve 12


2. Kutucuklardan hangileri ahlaki olmayan tutum ve davranışlardandır?


Cevap : 2, 3, 5, 7, 9 ve 11 


“İşte (baskılara karşı) sabretmelerinden ötürü onlara mükâfatları iki defa verilecektir. Onlar kötülüğü iyilikle savarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan da Allah rızası için harcarlar.” (Kasas suresi, 54. ayet.)

2. Bu ayette bahsedilen ahlaki davranışlar nelerdir? Yaşamınızdan örnekler vererek açıklayınız.


Cevap :

Ayette sabretmek, kötülüğü iyilikle savmak ve Allah rızası için infakta bulunmak gibi ahlaki davranışlardan bahsedilmektedir. Örneğin:

  • Sabır: Zor bir ders çalışırken sabredip emek harcadığınızda başarı elde edebilirsiniz.
  • Kötülüğü iyilikle savmak: Size karşı kırıcı konuşan bir arkadaşınıza, yumuşak bir şekilde yaklaşarak dostluğunuzu sürdürebilirsiniz.
  • İnfak: Sahip olduklarımızı ihtiyaç sahipleriyle paylaşarak hem onları mutlu eder hem de Allah’ın rızasını kazanırız.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


“Kim dine ve dünyaya yararlı bir iş yaparsa kendi iyiliği için yapmış olur, kim de kötülük işlerse kendi aleyhine işlemiş olur…” (Fussilet suresi, 46. ayet.)

Soru : Bu ayeti güzel ahlaki tutum ve davranışların bireye katkısı açısından yorumlayınız.


Cevap : Ayette, yapılan her güzel işin bireyin faydasına olduğu vurgulanmıştır. Güzel ahlaklı tutum ve davranışlar, insanın huzurlu ve mutlu bir hayat sürmesine vesile olur. Ayrıca toplumda saygı görmesini sağlar. Kötü davranışlar ise bireyin toplumdan dışlanmasına ve vicdani rahatsızlık yaşamasına neden olabilir.


Soru : Kültürümüzdeki örnek tutum ve davranışlarla ilgili uygulamaları araştırıp not ediniz. Alınan notları düzenledikten sonra arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Misafirlere ikramda bulunmak.
  • Komşularla yardımlaşmak ve iyi ilişkiler kurmak.
  • Büyükleri saygıyla selamlamak ve küçükleri koruyup gözetmek.
  • İhtiyaç sahiplerine yardım etmek, zekât ve sadaka vermek.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Ödevlerinize ve ailenize ayıracağınız vakit arasında nasıl bir denge kurmalısınız?
Yorumlayınız.


Cevap : Ödevlerime zaman ayırırken aileme de gereken vakti ayırmalıyım. Örneğin, ödevimi tamamladıktan sonra ailemle sohbet edebilir ya da ev işlerinde yardımcı olabilirim. Bu denge, hem ders başarımı artırır hem de aile bağlarımı güçlendirir.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Mali asıllı bir futbolcu. 20’li yaslarında İslam’ı kabul eden sporcu, fakir çocuklardan etkilenerek onlar için bir vakıf kurdu. Kurduğu köy ile yüzlerce çocuk için umut oldu. İspanya’da bir caminin yıkılmasını engelleyip caminin bulunduğu yeri satın aldı ve bu yeri Müslümanlara devretti.


Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin (Frederik Omar Kanute) örnek davranışları kendisine nasıl bir fayda sağlamış olabilir? Tartışınız.


Cevap : Bu davranışları sayesinde topluma faydalı bir birey olmanın huzurunu yaşamış, insanların sevgisini ve saygısını kazanmıştır. Ayrıca yaptığı iyilikler, Allah katında ona sevap kazandırmış olabilir.


Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin örnek tutum ve davranışlarının topluma etkileri nelerdir?


Cevap : Topluma umut ve dayanışma örneği sunmuştur. Yaptığı yardımlar, zor durumda olan insanlara destek olmuş ve toplumsal dayanışmayı artırmıştır. Ayrıca, Müslümanlar için bir bilinç ve motivasyon kaynağı olmuştur.


Soru : Futbolcunun bu tavrından yola çıkarak kendi yaşantınızda ölçülü davranmak için neler yapmanız gerektiğini anlatınız.


Cevap : Ölçülü davranmak için elimdeki kaynakları ihtiyacı olanlarla paylaşmalı, kibirden uzak durmalı ve insanlara sevgiyle yaklaşmalıyım. Ayrıca, hem dünya işleri hem de manevi sorumluluklar arasında denge kurarak yaşamalıyım.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek davranışlarda ölçülü olmanın önemini kısaca yazınız.


Cevap : Dengeli bir yaşam için ölçülü olmak büyük önem taşır. Bu tutum, sağlıklı kararlar almaya, stresi yönetmeye ve ilişkileri sağlamlaştırmaya yardımcı olur. Ölçülü davranışlar, kişisel gelişimi teşvik ederken toplumsal uyumun da temelini oluşturur. Özetle, ölçülü olmak hem birey hem de toplum için önemli kazanımlar sunar.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score