7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143 Cevapları”, “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları” ile birlikte sunulmaktadır. Bu kısımda, üniteyle ilgili soruların doğru cevapları ve açıklamaları verilerek öğrencilerin ünite sonunda öğrendiklerini gözden geçirmeleri sağlanır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” içerisinde, öğrencilerin pratik yapabilecekleri kapsamlı bilgiler ve rehberlik edici açıklamalar yer alır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143 MEB Yayıncılık” başlığı altında, her bir etkinliğe ait cevaplar ve ayrıntılı çözümler, öğrencilerin konuyu anlamalarını destekleyecek şekilde hazırlanmıştır. Bu kaynak, hem öğrenme sürecini pekiştirme hem de sınavlara hazırlanma açısından faydalıdır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143


Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. Alevilikte musahiplik kavramı muhacir-ensar kardeşliğine dayandırılmaktadır.
  2. Dünya ve ahiret mutluluğu için Allah’ın (cc) gönderdiği kurallara iman etmeye itikat denir.
  3. İslam, tüm zaman ve mekânlara hitap ettiği için evrensel bir dindir.
  4. Dîvân-ı Hikmet kitabının yazarının düşünceleri etrafında çıkan Yesevilik tarikatı, tasavvuf anlayışlarından biridir.
  5. İslam düşüncesinde farklı yorum biçimlerine mezhep denir.

Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143 Cevapları”

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfini yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Doğrusu: Semah kelimesi Alevilikte kullanılan bir kavramdır.
    Semah, Alevilikte Allah’a duyulan sevgi ve aşkın hareketlerle ifade edildiği ibadet biçimidir.
  • (Doğru) Mürşit, cemde on iki hizmetten biridir ve rehberlik görevini üstlenir.
  • (Doğru) Din anlayışı, insanların görüşlerine ve yorumlarına dayanır. Bu, farklı kültür ve coğrafyalarda farklılaşan bir olgudur.
  • (Yanlış) Doğrusu: Caferilik, İslam’daki fıkhi mezheplerden biridir, tasavvufi yaklaşımlardan biri değildir.
    Caferilik, Şia’nın on iki imam mezhebinin hukuk ve ibadet sistemini ifade eder.
  • (Doğru) Abdülkadir Geylani’ye bağlı tasavvuf ekolüne Kadirilik denir. Kadirilik, İslam tasavvufunda önemli bir yere sahip tarikattır.
  • (Yanlış) Doğrusu: Allah’ın (cc) gönderdiği kurallara iman etmeye itikat denir; fıkıh, İslam’ın ibadet ve muamelatla ilgili hükümlerini araştıran bir ilim dalıdır.

 Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda Alevilik-Bektaşilikle ilgili bazı ifadeler bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.


17. Evli iki çiftin dedenin önünde kardeşlik sözü vermelerini ifade eden kavramlar
hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap :1 , 4 ve 8


18. Cem çeşitleri hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir? 


Cevap : 1, 5 ve 9


19. Muharrem orucuyla ilişkili kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir? 


Cevap : 2, 3, 6 ve 7


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.


20. Tasavvufi yorumlara üç örnek veriniz. 


Cevap :

Tasavvufi Yorumlara Üç Örnek:

  1. Mevlevilik: Mevlana Celaleddin Rumi’nin öğretileri üzerine şekillenmiş; sevgi, hoşgörü ve insanın kendini bilmesi üzerine yoğunlaşan bir tasavvufi yorumdur.
  2. Bektaşilik: Hacı Bektaş Veli’nin öğretileri doğrultusunda şekillenen ve insan sevgisini, paylaşmayı ve adaleti vurgulayan bir inanç sistemidir.
  3. Kadirilik: Abdülkadir Geylani tarafından kurulan, zikir ve ibadetle Allah’a yakınlaşmayı hedefleyen bir tarikat anlayışıdır.

21. Bektaşilikteki ikrar ve nasip alma ile ensar-muhacir kardeşliği arasındaki benzerliği açıklayınız. 


Cevap :

Bektaşilikteki İkrar ve Nasip Alma ile Ensar-Muhacir Kardeşliği Arasındaki Benzerlik:

Bektaşilikte ikrar ve nasip alma, kişilerin cemaat içinde kardeşlik bağı oluşturmasını ve birbirlerine manevi sorumluluk duymasını sağlar. Bu durum, Ensar ile Muhacir kardeşliğiyle benzerlik gösterir; çünkü Ensar ve Muhacirler de birbirlerine karşılıksız destek olmuş, mallarını ve gönüllerini paylaşmışlardır. Her iki durumda da dayanışma, paylaşım ve kardeşlik esastır.


 On İki Hizmet Gülbank Semah

22. Bu ifadeler hangi tasavvufi yorumla ilgilidir?


Cevap : Bu ifadeler Alevilik-Bektaşilik ile ilgilidir.


Cem erkânı on iki hizmet üzerinden yürütülür. Rehber, bekçi ve ferrâş bu hizmet gereği erkânda hazır bulunur. 

23. Bu cümlede altı çizili olarak verilen cemde on iki hizmetle ilgili görevleri açıklayınız.


Cevap :

Rehber: Yol gösterici olarak cem ibadetlerinde rehberlik yapar, kişilerin manevi yolculuğuna destek olur.

Bekçi: Cemin düzenini ve güvenliğini sağlar, ibadet sırasında sessizliği ve huzuru korur.

Ferrâş: Cem evinin temizliği ve düzeniyle ilgilenir, ibadet ortamının hazırlanmasında görev alır.


24. Din ve din anlayışı arasındaki farkları açıklayınız.


Cevap :

Din: Allah tarafından vahiy yoluyla gönderilmiş ilahi kurallar bütünüdür ve evrenseldir.

Din Anlayışı: İnsanların dini yorumlama ve anlama şeklidir. Zaman, mekân, kültür ve bilgi birikimine göre değişiklik gösterebilir.


25. Tabloya göre A ve B bölümünde bahsedilen oruç çeşitleri nelerdir?


Cevap :

A Bölümünde Bahsedilen Oruç Çeşidi: Adak orucu olarak da bilinen bu oruç, genellikle 3 gün tutulur. Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in hasta olması üzerine Hz. Peygamber’in torunlarının şifa bulması için tutulması öğütlenmiştir.

B Bölümünde Bahsedilen Oruç Çeşidi: Muharrem orucudur. Hicri takvimin ilk ayı olan Muharrem ayında, on ikinci gününe kadar tutulur. Onuncu gün ise Aşure günüdür ve bu oruç, matem orucu olarak da bilinir.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


Sosyokültürel değişimler
Âlimlerin farklı yorum metotları
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler
Örf, âdet, gelenek ve görenekler

26. Bu ifadeleri kullanarak dinin farklı şekillerde yorumlanabileceğine dair bir metin yazınız.


Cevap : Din, evrensel bir hakikati içerirken farklı zaman ve mekânlardaki sosyokültürel değişimler, örf, âdet ve geleneklerle farklı yorumlanabilir. Âlimlerin kullandığı yorum metotları ve bilimsel-teknolojik gelişmeler de dini anlayışların farklılaşmasına neden olur. Örneğin, bir toplumda kadın-erkek eşitliği konusundaki din anlayışı, bilimsel gelişmeler ışığında başka bir toplumda farklı bir şekilde yorumlanabilir. Bu durum, dinin özünü değiştirmez ancak bireylerin ve toplumların onu algılayış biçimlerini etkiler.


Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


Alevilik-Bektaşilik ile ilgili aşağıda verilen ifadelerin bazıları doğru, bazıları yanlıştır. İlk ifadeden başlayıp cümlelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar verip yönlendirici okları takip ediniz

27. Buna göre doğru çıkış aşağıdakilerden hangisidir?


A) 1.
B) 2.
C) 3.
D) 4.

Cevap : B) 2.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


28-30. soruları aşağıdaki şemaya göre cevaplayınız.


28. Şemada “?” olarak belirtilen yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Dinî
B) Fıtri
C) Mezhebi
D) Tasavvufi

Cevap D) Tasavvufi


29. Şemada II ile gösterilen yere aşağıdakilerden hangisi örnek olarak yazılamaz?


A) Hanefilik
B) Malikilik
C) Matüridilik
D) Şafiilik

Cevap C) Matüridilik


30. Şemada I ile gösterilen yere aşağıdakilerden hangisi örnek olarak yazılabilir? 


A) Caferilik
B) Eşarilik
C) Hanbelilik
D) Kadirilik

Cevap B) Eşarilik


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


31 ve 32. soruları aşağıda verilen metne göre cevaplandırınız.


Mevlana’nın doğum yeri Belh şehridir. İlk eğitimini âlim olan babasından almıştır. —- Fîhi mâ-fîh, Dîvân-ı Kebîr ve —- Mevlana’nın eserleridir.


31. Metnin anlamlı ve doğru bir bütün oluşturması için I numaralı boşluğa hangi cümle getirilemez?


A) Yetişmesinde etkili olan isimlerden biri de Seyyid Burhâneddin’dir.
B) Mevlevilik, Mevlana’nın vefatından sonra ortaya çıkmış bir ekoldür.
C) Mevlana’nın yazdığı şiirlere hikmet adı verilmiştir.
D) Kendisine Kur’an ve sünneti rehber edinmiştir.

Cevap C) Mevlana’nın yazdığı şiirlere hikmet adı verilmiştir.


32. Metne göre II numaralı boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Dîvân-ı Hikmet
B) Kutadgu Bilig
C) Makalât
D) Mesnevî

Cevap D) Mesnevî


33. Aşağıdaki tabloda bazı tasavvufi yorum biçimlerinin özellikleri verilmiştir.

I- Halk içinde kalben Hak ile beraber olmak önemlidir. Allah’a (cc) “Rıza ve maksadım sensin.” diyerek zikirde bulunulur.

II- Fikirleriyle ekolün ortaya çıkışına büyük etkisi bulunan ismin, Hikmet adını verdiği şiirleri vardır.

III- Haramdan kaçınmak, nimete saygı göstermek vb. beş temel kuralı vardır.

Buna göre numaralarla belirtilmiş yorum aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?. 


A) Nakşibendilik Yesevilik Kadirilik
B) Nakşibendilik Bektaşilik Mevlevilik
C) Yesevilik Nakşibendilik Kadirilik
D) Alevilik Yesevilik Mevlevilik

Cevap A) Nakşibendilik Yesevilik Kadirilik


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score