7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 Cevapları” öğrencilere “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları” konusunda yardımcı olur. Bu cevaplar, İslam düşüncesinde tasavvufi yorumları anlamak ve öğrenmek isteyen öğrenciler için oldukça faydalıdır.
Ayrıca, “7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” sayfalarında bulunan bilgilerle öğrenciler, tasavvufi yorumların derinliklerine inebilirler. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayıncılık” sayfaları, öğrencilerin İslam düşüncesi ve tasavvuf hakkındaki bilgilerini pekiştirmeleri için kapsamlı ve anlaşılır içerikler sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137
1. Verilen görsellerden hareketle iki tasavvufi yorum arasındaki benzerlikleri açıklayınız.
Cevap : Her iki tasavvufi anlayış da Allah’a duyulan derin sevgi ve bağlılığı ön planda tutar. Bu yaklaşımların ortak amacı, nefsi terbiye ederek manevi olgunluğa ulaşmaktır. Ayrıca, her iki yorumda da Allah’a yakınlaşmanın yolu olarak zikir ve ibadetlerin önemi vurgulanır.
Hacı Bektaş Veli’ye göre insan, Kur’an ahlakı ile yoğrulup Rabb’ini ve kendini bilmenin sırrına ermiş kişidir.
Mevlana, insanın kendindeki hakikati bulabilmesi için fıtratında saklı olan yaratılış gayesine ulaşması gerektiğini belirtmektedir.
2. Bu bilgilerden yola çıkarak tasavvufi yorumların insana yaklaşımını açıklayınız.
Cevap : Tasavvufi Yorumların İnsana Yaklaşımı: Tasavvuf, insanın manevi bir yolculuğa çıkarak kendini tanımasını, yaratılış gayesini anlamasını ve böylece Allah’a yakınlaşmasını hedefler. Hacı Bektaş Veli’ye göre insan, Kur’an ahlakını benimseyerek hem Rabb’ini hem de kendini tanır. Mevlana ise insanın fıtratındaki hakikati keşfederek yaratılış gayesine ulaşması gerektiğini vurgular. Bu yorumlar, insanı Allah’ın en değerli varlığı olarak görür ve onun içsel yolculuğu tamamlayarak olgunlaşmasını esas alır.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları
Soru : Alevilikle ilgili kavramları ve tanımları araştırınız. Sonuçları düzenleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Alevilikle İlgili Kavramlar ve Tanımları:
- Ocak: Alevi inancında Ehli Beyt soyundan gelen dedelerin bağlı olduğu aile ve soy.
- İkrar Cemi: Yola girecek bireyin bağlılık gösterdiği, dini ve toplumsal birliği ifade eden tören.
- Sakka: Cem töreninde su ve şerbet sunmakla görevli kişi.
- Gülbank: Alevilikte yapılan dua ve niyaz.
- Müsahiplik: Alevi-Bektaşi inancında kardeşlik ve yoldaşlık bağı.
- Semah: Alevi ibadetlerinde yapılan, Allah’a yakınlaşmayı amaçlayan ritüel bir dans.
- Çerağ: Cem ibadetinin başladığını ifade eden, yakılan kandil.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları
Soru : Cem töreni ile ilgili aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki ifadelerin bazıları doğru, bazıları yanlıştır. İlk ifadeden başlayıp cümlelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar verip yönlendirici okları takip ediniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.
Cevap :
Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.
Cevap :
a) Ehli beytten olan dedelerin aile ve soylarını ifade etmek için kullanılan kavrama ocak denir.
b) Cemde su ve şerbet sunmakla görevli olan kişiye sakka denir.
c) Alevi-Bektaşi gelenekte yola girecek bir şahsın bağlılığı için ikrar cemi düzenlenir.
ç) Alevilikte duaya gülbank denir.
d) Mevlevilikte manevi temizlik için girilen dönem çile ile ifade edilir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları
Soru : Aşağıdaki kutucuklarda “İslam Düşüncesinde Yorumlar” ünitesi ile ilgili tanımlar ve buna karşılık gelen kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Sözcüklerdeki harflerin yerini değiştirerek tanımlara uygun kelimeleri oluşturun ve çizgilere yazın.
Cevap :
- Ebu Hanife’ye bağlı fıkıh ekolü: HANEFİ
- Bahaeddin Nakşibend’e bağlı tasavvuf ekolü: NAKŞİBENDİLİK
- Malik b. Enes’e bağlı fıkıh ekolü: MALİKİ
- İslam’ın ferde ve topluma dair hükümleri araştıran ilim dalı: FIKIH
- Cem yöneten kişi: EDEBİ
- İmam Şafii’ye bağlı fıkıh ekolü: ŞAFİİ
- Abdülkadir Geylani’ye bağlı tasavvuf ekolü: KADİRİYYE
- Mevlana’ya bağlı tasavvuf ekolü: MEVLEVİLİK
- Âlimlerin İslam’ın ayrıntılarını yorumlama metodu: İCMÂA
- Ebu’l-Hasan el-Esarî’ye bağlı inanç ekolü: ESERİ
- Cem de hizmet sayısı: ON KİŞİ
- Evlilikte çiftlerin birbirlerini koruyacaklarına dair söz vermesi: SÜKLÜM
- Ahmed b. Hanbel’e bağlı fıkıh ekolü: HANBELİ
- Alevilikte dua: NAMAZ
- Alevilikte ibadet sisteminin düzeni: REHBER
- Muharrem ayında tutulan oruç: AŞURE
- Allah’ın (cc) gönderdiği kurallara iman: TAKVA
- Ahmed Yesevi’ye bağlı tasavvuf ekolü: YASEVİLİK
- Hacı Bektaş Veli’ye bağlı tasavvuf ekolü: BİKTASİBİLİK
- Ebu Mansûr el-Matürîdî’ye bağlı tasavvuf ekolü: MATÜRİDİYYE
- Cem yapılan mekan: CAMİ
- İslam’ın manevi yönüne dair ilim dalı: TASAVVUF
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.