6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73-74 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 72, 73, 74


6. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72, 73, 74 Cevapları” ile Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrenim süreçlerini destekleyen önemli kaynaklardır. Bu sayfalar, öğrencilerin ünite boyunca edindikleri bilgileri pekiştirmelerine ve anlamalarını derinleştirmelerine yardımcı olan etkinliklerle doludur. Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları da bu süreçte öğrencilere yönlendirmeler sunarak, hangi alanlarda daha fazla pratik yapmaları gerektiği konusunda rehberlik eder.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74 MEB Yayınları” sayesinde, öğrenciler hem yazılı hem de sözlü iletişim becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar. Değerlendirme etkinlikleri, öğrencilerin okuma, anlama ve analiz etme yeteneklerini ölçerken, aynı zamanda kendilerini ifade etme becerilerini de artırır. Bu sayede, öğrenciler, Türkçe dersindeki kavramları daha iyi kavrayarak, ilerleyen dönemlerde daha sağlam bir temel oluştururlar.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74


SEYİT ONBAŞI’NIN FOTOĞRAFI ÇEKİLİRKEN

18 Mart 1915. Bir kahramanlık destanı yazan askerlerimizden Topçu Koca Seyit, tam iki yüz on yedi kiloluk üç mermiyi arka arkaya ateşliyor ve gönderdiği üçüncü mermi Ocean (Oğşın) gemisine isabet ediyor. Gemi, yana doğru yatıyor, dengesini kaybedip yavaş yavaş sürüklenmeye başlıyor. Bu sırada ikinci darbe, Nusret’in döşediği mayınlardan geliyor. Müthiş bir patlama… İki dakika sonra gemi artık ortalıkta yok. Çoktan Boğaz’ın serin sularına gömülmüş bile.

Tabii iki yüz on yedi kiloluk mermiyi kaldırıp tarihe adını altın harflerle yazdıran Seyit Onbaşı’nın başarısı kısa sürede duyuldu. Bu anı tekrar canlandırıp ölümsüzleştirmek için Ordu Foto Film Arşivi’nin fotoğrafçıları cepheye geldi. Amaçları, Seyit’in mermiyi kucağında tuttuğu bir fotoğrafını çekip gazetelerde yayımlamaktı. Bu sayede halkın morali yükselecek ve cephedeki askerlerimizin başarısı kutlanacaktı. Fotoğraf makinesi hazırlandı. Başarısından dolayı “çavuş” yapılan Seyit’ten mermiyi tekrar kaldırması istendi. Seyit Çavuş, birkaç kez denese de mermiyi kaldıramadı.

Nedenini ise yine kendisi açıkladı: “Bu mermi kaldırma işi fotoğraf çektirmek için yapılacak iş değildir. Düşman yine gelsin, yine kaldırırım Allah’ın izniyle.” Bunun üzerine merminin içindeki barut döküldü ve boş mermiyle fotoğraf çekildi. Fotoğraf gazetelerde yayımlandıktan sonra bu mütevazı kahraman tanındı. Hatta gazetedeki fotoğraf, birçok kişi tarafından özenle kesilip çerçeveletilerek evlere, dükkânlara asıldı.

Metin ÖZDAMARLAR


Soru : 1, 2, 3 ve 4. soruları metne göre cevaplayınız.


1. “Tarihe adını altın harflerle yazdırmak” ifadesi sizce ne anlama gelmektedir?


Cevap :

“Tarihe adını altın harflerle yazdırmak” ifadesi, bir kişinin büyük başarılar elde etmesi ve bu başarıların uzun süre hatırlanması anlamına gelir. Bu ifade, Seyit Onbaşı’nın kahramanlıklarının ve yaptığı fedakarlıkların unutulmaz olduğunu vurgular.


2. Ordu Foto Film Arşivi fotoğrafçılarının cepheye geliş amacı nedir?


Cevap :

Ordu Foto Film Arşivi fotoğrafçılarının cepheye geliş amacı, Seyit Onbaşı’nın mermiyi kucağında tuttuğu bir fotoğrafını çekmek ve bu fotoğrafı gazetelerde yayımlamaktır. Bu sayede halkın morali yükselecek ve cephedeki askerlerin başarıları kutlanacaktır.


3. Seyit Onbaşı’nın fotoğrafının gazetelerde yayımlanmak istenmesinin sebebi nedir?


Cevap :

Seyit Onbaşı’nın fotoğrafının gazetelerde yayımlanmak istenmesinin sebebi, onun kahramanlık hikayesini ve başarılarını halkla paylaşarak moral vermek, ayrıca cephedeki askerlerin cesaretini artırmaktır.


4. Seyit Onbaşı, mermiyi savaştan sonra kaldıramamasını nasıl açıklamaktadır?


Cevap :

Seyit Onbaşı, savaştan sonra mermiyi kaldıramamasını, bunun fotoğraf çektirmek için yapılacak bir iş olmadığını belirterek açıklamaktadır. Düşman tekrar gelirse mermiyi kaldıracağını, ancak bu tür bir hareketin sadece fotoğraf için yapılmaması gerektiğini ifade etmiştir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


5. Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların sonuna “D”, yanlış olanların sonuna “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Hikâyelerde yalnızca yaşanmış olaylar anlatılır.
  • (Doğru) Hikâyeler olay yazısıdır.
  • (Yanlış) Hikâyelere tekerleme ile başlanır.
  • (Doğru) Her hikâyede olay, yer, zaman ve şahıs unsurları bulunur.
  • (Doğru) Hikâyelerde olağanüstü kişilere yer verilir.

6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde boş bırakılan yere farklı bir geçiş ve bağlantı
ifadesi getirilmelidir?


A) Yemek masasına oturmak istememişti ……………….. aklı kitapta kalmıştı.
B) Resim dersinde orman resmi çizdim ……………….. doğayı çok seviyorum.
C) Çanakkale’yi görmeyi çok istiyorum ……………….. orada tarihin izleri var.
D) Askerimizin olanakları kısıtlıydı ……………….. askerimiz zafere ulaştı.

Cevap : D) Askerimizin olanakları kısıtlıydı ……………….. askerimiz zafere ulaştı.


7. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde yer alan dizeler arasında ses benzerliği
bulunmaktadır?


A) Bir deli rüzgârım dağlar başında
Ne eser yorulur ne durulurum
B) Kandilli yüzerken uykularda
Mehtabı sürükledik sularda.
C) Derinden derine ırmaklar ağlar.
Uzaktan uzağa çoban çeşmesi.
D) Sürüler iniyor karşı bayırdan.
Günün son ışığı vurmuş dereye.

Cevap : C) Derinden derine ırmaklar ağlar.
Uzaktan uzağa çoban çeşmesi.


8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde deyim kullanılmamıştır?


A) Söylediklerim kulağına küpe olsun.
B) Memleketim burnumda tütüyor.
C) Dal yanlışlıkla gözüme girdi.
D) Haberi duyunca havalara uçtuk.

Cevap : C) Dal yanlışlıkla gözüme girdi.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


l. Sanatseverlik ll. Vatanseverlik lll. Liderlik
lV. İnsan sevgisi V. İleri görüşlülük VI. Doğa sevgisi

9. Atatürk’ün aşağıdaki özdeyişlerinin hangi kişilik özelliği ile ilgili olduğunu belirleyiniz ve kişilik özelliğinin numarasını ilgili boşluğa yazınız.


Cevap :

a. “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.” (I. Sanatseverlik)
b. “Bu vatan çocuklarımız ve torunlarımız için cennet yapılmaya layıktır.” (II. Vatanseverlik)
c. “Yolunda yürüyen bir yolcunun yalnız ufku görmesi kâfi değildir. Muhakkak ufkun ötesini de görmesi şarttır.” (V. İleri görüşlülük)
ç. “Ben kalpleri kırarak değil, kazanarak hükmetmek isterim.” (IV. İnsan sevgisi)
d. “Verdiğiniz emrin yapıldığından emin olmak istiyorsanız da en son gerçekleşme ucuna kadar kendiniz onun başında bulunacaksınız.” (III. Liderlik)


10. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi isim değildir?


A) Bu güzel vatan atalarımızın çabası sonucu ayakta kaldı.
B) Köy halkı genç yaşlı demeden cepheye yardıma koştu.
C) Seyit Onbaşı kimsenin yardımı olmaksızın mermiyi kaldırdı.
D) Sabah ezanıyla askerler cepheye doğru yürüdüler.

Cevap : C) Seyit Onbaşı kimsenin yardımı olmaksızın mermiyi kaldırdı.


11. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde geçiş veya bağlantı ifadesi kullanılmıştır?


A) Millî Mücadele tüm halkımızın desteğiyle zaferle sonuçlandı.
B) O hiçbir zaman ümitsizliğe düşmezdi çünkü bilgisine güvenirdi.
C) Çanakkale bağımsızlığımızı müjdeleyen bir şehir olmuştu.
D) Ay yıldızlı bayrağımız gökyüzünde nazlı nazlı dalgalanıyor.

Cevap B) O hiçbir zaman ümitsizliğe düşmezdi çünkü bilgisine güvenirdi.


12. “İstanbul’da çok sayıda tarihî mekân var …………… hepsini bir haftada ziyaret edemedim.” cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilemez?


A) ama
B) ancak
C) çünkü
D) fakat

Cevap : C) çünkü


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73-74 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score