5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84


5. Sınıf Din Kültürü Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81, 82, 83, 84 Cevapları”, namaz ibadetinin bireye kazandırdığı değerleri açıklayan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları” ile detaylandırılmıştır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin namazın bireysel ve toplumsal faydalarını anlamasına yardımcı olur. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları”, etkinliklerle bu kazanımları pekiştirmeyi amaçlamaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84


Soru :İnsan namaz sayesinde kendisini yaratan Yüce Allah’a şükreder. Rabbinin kendisini her zaman, her yerde gördüğünün bilincinde olur. Kötülüklerden sakınmaya ve daima iyilik yapmaya çalışır. Allah’a (cc) dua ederek O’nun yardımını yanında hisseder. Namaz sizce insana başka neler kazandırır?


Cevap : Namaz, insana disiplin kazandırır, sabırlı olmayı öğretir ve huzurlu bir yaşam sağlar. Ayrıca insanın ruhunu arındırır ve Allah’a olan bağlılığını güçlendirir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları öğretmeniniz rehberliğinde sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. Ulaştığınız cevapları sınıf tahtasına yazınız.


1. Namaz kılan bir insanın diğer insanlara karşı davranışları sizce nasıl olmalıdır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılan bir insan, dürüst, adil ve hoşgörülü olmalıdır. Örneğin, bir arkadaşına verdiği sözü tutarak güvenilir bir insan olduğunu gösterir.


2. Namaz kılan bir insanın diğer canlılara karşı davranışları sizce nasıl olmalıdır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılan bir insan, diğer canlılara şefkat ve merhametle yaklaşır. Örneğin, sokak hayvanlarına yemek verir ve onlara zarar vermekten kaçınır.


3. Namaz kılan bir insan kendisini sizce nasıl hisseder? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılan bir insan huzurlu ve güvende hisseder. Örneğin, sabah namazını kıldıktan sonra güne daha pozitif bir şekilde başlar.


4. Sizce namaz kılmak insanın gününü planlamasını nasıl etkiler? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılmak, insanın zamanını düzenli kullanmasını sağlar. Örneğin, öğle namazını vaktinde kılabilmek için öğle aralarını daha planlı kullanır.


5. Namaz kılan insanlardan oluşan bir topluluğun özellikleri sizce neler olmalıdır?


Cevap : Namaz kılan insanlardan oluşan bir topluluk dürüst, dayanışma içinde ve sevgi dolu bir topluluk olmalıdır. Bu toplulukta güven ve huzur hakim olur.


Soru : Sınıf arkadaşlarınızla yaptığınız tartışmadan yola çıkarak namaz kılmanın insana kazandırdıklarıyla ilgili bir şiir yazınız.


Cevap :

Huzur Namazda

Huzur verir gönüllere,
Namaz ile çıkarız yücelere.
Allah’a yakın oluruz her vakit,
Ruh bulur her an bir ferahlık.

Dost oluruz hakikate,
İyilik ederiz her nefeste.
Namazla güzelleşir hayat,
Şükrederiz her nimetle.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ölçütleri okuyunuz ve bu etkinlikte yaptığınız çalışmaları en iyi yansıtan sütuna “X” işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.


Cevap : Bu kısımda yer alan tabloyu kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


Soru : Namaz ibadetinin insana kazandırdıklarıyla ilgili aşağıdaki şemayı doldurunuz.


Cevap :

Madde Madde Namaz ibadetinin insana kazandırdıkları şunlardır ;

Bireysel Faydaları:

  • Ruhsal huzur sağlar.
  • Sabır ve disiplin kazandırır.
  • Allah’a yakınlık hissi verir.

Namazın Toplumsal Faydaları:

  • Toplumda dürüstlüğü ve güveni artırır.
  • Yardımlaşma ve dayanışmayı güçlendirir.
  • Ahlaki değerlerin korunmasını sağlar.

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score