5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56


5. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları” arasında en çok dikkat çeken konulardan biri, İslam’ın temel kavramları üzerine yapılan etkinliklerdir. “5. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinî bilgilerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, öğrencilerin inançlarını daha derinlemesine anlamalarına yardımcı olur. “5. Sınıf Din Kültürü Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56 Cevapları” bu süreçte önemli bir kaynak olarak öne çıkmaktadır. Özellikle öğrencilerin İslam’ın temel ilkeleri hakkında bilgi edinmesi hedeflenmiştir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları”, dinî eğitimde önemli bir rol oynar ve öğrencilere İslam’ın temel esaslarını öğretir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56 MEB Yayınları” ile ilgili çalışmalar, öğrencilere ahlakî değerlerin önemini anlatırken, aynı zamanda sosyal hayatta nasıl uygulanabileceğini gösterir. Bu etkinlikler, öğrencilerin günlük hayatta doğru kararlar almasına yardımcı olan bilgiler sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Arılar, bitkilerin üremesinde önemli bir rol oynayan canlılardır ve çiçeklerle olan ilişkileri ekosistemdeki dengenin korunmasına yardımcı olur. Arılar bal yaparken taşıdıkları polenlerle bitkilerin çoğalmasını sağlar. Bu nedenle arıların yokluğu bizim sadece balsız kalmamız anlamına gelmez aynı zamanda birçok çiçekli bitki türünün de yeryüzünden silinmesi demektir. Bunun sonucunda bu bitkiden beslenen otçul hayvan türleri yok olur. Sonra da bu hayvanlarla beslenen etçil hayvan türleri yok olur. Kısaca arılar olmazsa besin zincirinin en önemli halkası -yani çiçekli bitkiler- kopmuş olur ve açlık nedeniyle birçok canlının soyu tükenme tehlikesiyle karşı karşıya kalır. Tabi bu durumdan yine en çok etkilenecek olan insandır. Nasıl mı? Girdiğiniz bir süpermarkette sadece bal rafının boş kalacağını sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Sebze, meyve, tahıl ve bakliyatların da içinde bulunduğu bitkisel ürünler ile hayvansal ürünlerin çoğu ulaşılamaz hâle gelecektir.


1. Bu metinde anlatılmak istenen asıl düşünce nedir? Yazınız.


Cevap :

Metin, arıların sadece bal üretmekten çok daha fazla bir öneme sahip olduğunu, ekosistemin devamlılığı için hayati bir rol oynadığını vurgular. Arıların yokluğunun bitkilerin çoğalmasını engelleyeceği, bu durumun besin zincirini bozarak birçok canlı türünün yok olmasına sebep olacağı anlatılmaktadır. En nihayetinde, insanlar da bu durumdan büyük zarar görecektir.


2. Bu metin aşağıdaki kavramlarla ilişkilendirilmek istense hangisi dışarıda kalır. İşaretleyiniz.


Cevap :

Tesadüf


3. İnsan evrendeki mükemmel düzenin devamlılığını sağlamak için sizce neler yapabilir?
Birkaç cümle ile açıklayınız.


Cevap :

İnsanlar, doğayı korumak için çevre dostu tarım yöntemleri kullanmalı, çevreyi kirletmemeli ve canlıların yaşam alanlarını tahrip etmemelidir. Aynı zamanda, arıların ve diğer canlıların korunması için biyolojik çeşitliliği destekleyen politikalar geliştirilmelidir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Uzayda bulunan tüm gök cisimleri sürekli bir hareket hâlindedir. Her biri kendi etraflarında dönerek bir yörünge boyunca yol alır ve Yüce Allah’ın evrene koyduğu muhteşem düzen sayesinde görevlerini yerine getirir. Çekim yasası adı verilen bu olayla gezegenler uzay boşluğunda belirli yörüngelerde hareket eder. Güneş’in çekim kuvveti ve gezegenlere yüklenen merkezkaç kuvveti arasındaki denge ile her bir cisim kendi yörüngesinde ilerler ve birbirlerine zarar vermez. Dünyamızı çevreleyen atmosfer de tıpkı bir tavan gibi uzaydan gelen cisimlerin ve ışınların bize zarar vermesine engel olur. Karmaşık yapısına rağmen evrendeki varlıkların bu kadar sistemli hareket etmesi elbette ki Yüce Allah’ın var ve bir olmasının en önemli delillerinden biridir. Bu da bize tevhit inancının her alandaki yansımalarını açıkça göstermektedir.


4. Metinde anlatılanlardan hareketle size Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini hissettiren
gözlemlerinizi birkaç cümle ile belirtiniz.


Cevap :

Evrende her şeyin belli bir düzen içinde hareket etmesi, gezegenlerin birbirine çarpmadan yörüngelerinde dönmesi ve dünyamızı koruyan atmosferin varlığı Allah’ın varlığını ve birliğini gösterir. Bu mükemmel sistem, evrenin rastgele oluşamayacağını ve ilahi bir güç tarafından yönetildiğini hissettirir.


5. Bu parçadan hareketle aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


6. Bu metinde tevhit kavramı hangi örnekle açıklanmıştır? Yazınız. 


Cevap :

Allah’ın evrene koyduğu mükemmel düzen, çekim yasası ve gezegenlerin yörüngelerindeki sistemli hareketleri, Allah’ın varlığını ve birliğini gösteren bir örnek olarak açıklanmıştır.


7. Aşağıdaki dörtlüklerde Yüce Allah’ın esmayıhüsnalarıyla ilgili bilgiler yer almaktadır.
Verilen boşluklara dörtlükte açıklanan esmayıhüsnanın hangisi olduğunu yazınız.


Cevap :

Rahmetiyle bizlere Sonsuz nimetler verir Kullarına acıyıp Şefkatini gösterir : Rahman

Kâinat bahçesinde Sayısız nice eser Her biri yaradanın Gücünü temsil eder : Halik

İyilik yapanlara Merhametle yaklaşır Ahirette onları Nimetlerle donatır : Rahim

Geçmiş ve geleceğin Tüm sırları O’ndadır Kusursuz ilmi ile  Her şeyi kuşatandır : Alim

Dua eden kulunu Dinleyip işitendir Gönülden geçenleri Hikmetiyle bilendir : Semi

Yalnız değil hiç kimse Görüp gözetendir O Gizli açık ne varsa İzleyen bilendir O : Basir


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


8. Bu metinde tevhit kavramı hangi örnekle açıklanmıştır? Yazınız. 


Cevap :

a. Allah’tan (cc) başka ilah olmadığı yalnızca O’na ibadet edilmesi gerektiği vurgulanır. 2,3

b. Allah’ın (cc) herhangi bir ata ve soydan gelmediği, doğum ya da ölüm gibi sıfatların olmayacağı belirtilir. 4,5

c. Allah’ın (cc) her şeyin sahibi olduğu ve her şeyin ona muhtaç olduğu anlatılır. 6,7

ç. Allah’ın (cc) bir ve tek olduğunu ifade eden ismine vurgu yapılır. 2,3

d. Allah’ın (cc) varlığının hiçbir şeye bağlı olmayıp kendinden olduğu vurgulanır. 4.5

e. İslam’ın temel prensiplerinden biri olan tevhit inancına vurgu yapılır. 2,3

f. Hiçbir şeyin Allah’a (cc) denk ve eşit olamayacağı ifade edilir. 1, 8 


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.


9. I. Yağmurun ve karın oluşumu
II. Güneş’in ve Ay’ın kendi yörüngesinde hareket etmesi
III. Gece ve gündüzün birbirini takip etmesi

Bu tabiat olaylarından hangileri evrendeki düzene örnek verilebilir?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : D) I, II ve III


10. Tüm canlıları yaratan ve hayatın devamlılığını sağlayan Allah (cc), dünyayı da canlılar için yaşamaya elverişli hâle getirmiştir. Dağları ve denizleri mükemmel bir düzende yerleştirmiştir. Canlıların faydalanması için ırmakları ve ovaları yaratmıştır. Ekinlerin büyümesi için yağmuru ve güneşi yaratmıştır. Hayvanlara barınak ve besin olması için ağaçları, bitkilerin büyüyüp yeşermesi için de toprağı var etmiştir.

Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?


A) İnsana, evrendeki düzeni koruması emredilmiştir.
B) Varlıklara düzen veren Yüce Allah’tır.
C) Allah’ın (cc) yaratması sayesinde varlıklar hayat bulmuştur.
D) Yüce Allah, dünyayı canlılar için yaşanır kılmıştır.

Cevap : A) İnsana, evrendeki düzeni koruması emredilmiştir.


11. • Yüce Allah’ın yaratığı her şeye merhamet etmesi
• Güneş’in ışığıyla bütün varlıkları kucaklaması
• Kuşların bütün gün yuvalarına yiyecek taşıması
• Şefkatli annelerin, fedakâr babaların olması
• Yağmurun toprağın altındaki tohumları çatlatması
• Yıldızın ve ayın gecelerimizi aydınlatması

Bu ifadeler Yüce Allah’ın hangi güzel isminin kâinattaki yansımalarına örnektir?


A) Âlim C) Kadir B) Basir D) Rahman

Cevap : D) Rahman


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


12.• Allah’ın (cc) varlığına ve birliğine olan inançtır.
• Allah’a (cc) kulluk etmenin ilanıdır ve insanın yaratılışının amacıdır.
• Sadece bir inanç değil, aynı zamanda bir yaşam tarzıdır.
• İnanç, huzur ve güven duygusudur.

Bu bilgi haritasındaki boş bırakılan yere aşağıdaki ifadelerden hangisi getirilemez?


A) Allah’a (cc) kulluk etmenin sadece ibadetlerle sınırlı olması
B) Allah’ın (cc) varlığını anlamak ve algılamaya çalışmak
C) Allah’tan (cc) başka ilahlara tapmak veya şirk koşmak
D) Allah’ın (cc) yarattığı varlıklar gibi isim ve sıfatlarında sınırlı olması

Cevap : A) Allah’a (cc) kulluk etmenin sadece ibadetlerle sınırlı olması


13. Hz. Muhammed (sav), Müslüman olmayan insanlarla nazik bir şekilde iletişim kurar ve onlara Allah’ın (cc) varlığını ve birliğini anlatırdı. O dönemdeki insanlara Allah’tan (cc) başka ilahlar edinmemelerini öğütlerdi. Müşrikler ise Hz. Peygamberin bu tebliğine karşılık Allah’ın (cc) soyunun nereden geldiğini sorarak konuyu dağıtmaya çalışır, Hz. Peygamber de sabırla onları dinleyip sorularına İhlas suresindeki ayetlerle cevap verirdi.

Bu durumda müşriklerin sorularına karşılık gelen ayet doğrudan aşağıdakilerden hangisi olabilir?


A) Kul hüvallâhü ehad
B) Allâhüssamed
C) Lem yelid ve lem yûled
D) Ve lem yeküllehû küfüven ehad

Cevap : C) Lem yelid ve lem yûled


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score