5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179
5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları“, öğrencilere cami mimarisinin ayrıntılarını ve tarihî camilerin özelliklerini öğrenme fırsatı sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları”, kültürümüzden seçilen cami örnekleriyle, dinî mimarimizin zenginliğini keşfetmeyi sağlar.
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konuya dair verilen soruların doğru yanıtlarını içerirken öğrenmeyi pekiştirir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”, camilerin manevi ve toplumsal önemini tarihî bilgilerle destekler.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179
Soru : Aşağıya cami kavramıyla ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeleri / kavramları bir dakika içinde yazınız.
Cevap :
Zihnimde çağrışım yapan kelimeler:
- İbadet
- Minare
- Mihrab
- Cemaat
- Hutbe
- Abdest
- Huzur
Soru : Verdiğiniz cevaplarla cami kavramının birlikte kullanıldığı birer cümle yazınız.
Cevap :
- İbadet etmek için camiye gitmek, manevi huzur bulmamı sağlıyor.
- Minareden yükselen ezan sesi insanları camiye davet eder.
- Mihrab, camide kıblenin yönünü gösteren en önemli bölümdür.
- Cemaatle birlikte namaz kılmak, İslam’daki kardeşlik duygusunu güçlendirir.
- Hutbe sırasında imam, topluma önemli dinî ve ahlaki mesajlar verir.
- Abdest aldıktan sonra camide ibadet etmek içimi ferahlatır.
- Cami, huzur bulmak ve manevi bir bağ kurmak için en güzel mekandır.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları
Soru : Konya’daki Alâeddin Camii, Diyarbakır’daki Ulu Camii, Bursa’daki Yeşil Camii, Edirne’deki Selimiye Camii’nin mimari özelliklerini, kültürel ve dini açıdan önemini, süslemelerini araştırınız.
Cevap :
Konya’daki Alâeddin Camii: Selçuklu dönemine ait bu cami, Anadolu’daki en eski ve önemli yapılar arasındadır. Sade mimarisi ve çini süslemeleriyle dikkat çeker.
Diyarbakır’daki Ulu Camii: Anadolu’nun en eski camilerindendir. Yapımında siyah bazalt taşlar kullanılmıştır. İslam mimarisinin önemli bir örneği olup farklı dönemlerden izler taşır.
Bursa’daki Yeşil Camii: Erken Osmanlı mimarisinin eşsiz bir örneğidir. Çini süslemeleriyle meşhurdur ve Yeşil Türbe ile aynı komplekstedir.
Edirne’deki Selimiye Camii: Mimar Sinan’ın ustalık eseri olup Osmanlı klasik mimarisinin zirvesidir. Büyük kubbesi ve zarif minareleri ile UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alır.
Soru : Araştırdığınız camilerin benzer ve farklı özelliklerini listeleyiniz.
Cevap :
Benzer Özellikler:
- İslam mimarisinin özelliklerini taşımaları.
- Cemaati bir araya getiren ibadet yerleri olmaları.
- Süslemelerinde hat, tezhip ve çini sanatına yer verilmesi.
- Dini ve kültürel miras açısından önemli olmaları.
Farklı Özellikleri:
- Yapıldıkları dönemin mimari üslubunu yansıtmaları.
- Kullanılan malzeme ve süsleme tarzları.
- Bulundukları bölgenin kültürel özelliklerini barındırmaları.
Soru : Camilerde kullanılan sanat dallarına örnekler veriniz.
Cevap :
Camilerde Kullanılan Sanat Dalları:
- Hat sanatı
- Çini süsleme
- Tezhip
- Ahşap oyma
- Mermer işleme
Soru : Kültürümüzde camilerin yeri hakkında kısa bir metin yazınız.
Cevap :
Kültürümüzde Camilerin Yeri: Camiler, hem ibadet hem de sosyal dayanışma için önemli mekânlardır. Toplumu bir araya getirir, dini bilgilerin öğrenildiği ve paylaşıldığı yerlerdir. Ayrıca, sanat ve mimarinin gelişiminde büyük rol oynar, kültürel zenginliğimizin en önemli unsurları arasında yer alır.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları
Soru : Öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap :
- Camiler ibadet ve buluşma noktaları olan önemli mekânlardır.
- Camiler bana huzur ve manevi güç hissettirir.
- Camilerde hat, tezhip, çini ve ahşap oyma gibi sanatlarının örnekleri görülür.
Soru : Aşağıdaki tabloda iki parçaya ayrılmış cümleleri anlamlı bir bütün olacak şekilde eşleştiriniz.
Cevap :
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.