5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125 Cevapları” Bu sayfalarda yer alan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları” etkinliklerinin cevapları, öğrencilerin üniteye dair öğrendiklerini nasıl değerlendirebileceğine dair bilgiler içerir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bu sorulara yönelik doğru ve açıklayıcı çözümler sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları”, öğrencilerin bilgilerini test etmeleri için çözüm önerileri ve örnekler sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125


A. Aşağıdaki soruyu grafik bilgiye göre cevaplayınız.


Cevap :

(✓) a) Kur’an-ı Kerim ibadetleri öğretir.
b) Kevser, “bolluk, bereket, neslin çoğalması, iyilik” gibi anlamlara gelir.
(✓) c) Cüz gülü adı verilen semboller, cüz başlangıcına işaret eder.
(✓) ç) Kur’an’da kıssalar insanların öğüt alması için anlatılır.
(✓) d) Kur’an-ı Kerim’in başlıca konuları; inanç, ibadet, ahlak, sosyal hayat ve kıssalardır.
e) Duraklar, ayetlerin bittiği yeri gösterir.
(✓) f) Kur’an-ı Kerim ayet, sure, cüz şeklinde bölümlere ayrılmıştır.
(✓) g) Kur’an-ı Kerim aile hayatına önem verir.
ğ) Bakara suresi, Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresidir.
(✓) h) Kur’an-ı Kerim’in öğütlerine uyan insanlar, güzel davranışlar sergiler.
(✓) ı) Sure, Kur’an-ı Kerim’in ayetlerden oluşan bölümleridir.
(✓) i) Kur’an-ı Kerim’de İslam’ın inanç esasları anlatılır.
(✓) j) Kur’an-ı Kerim iyiyi ve kötüyü, doğruyu ve yanlışı öğretir.
k) Kur’an-ı Kerim’de 30 cüz bulunur.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


B. Aşağıdaki kutucuklarda Kur’an-ı Kerim’le ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Soruları kutucuklardaki harfleri kullanarak cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


2. Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilgili kavramlar hangileridir? 


Cevap : a, ç, e, ğ


3. Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi hangisidir? 


Cevap : g


4. Kur’an-ı Kerim’i başından sonuna kadar okumak anlamına gelen kavram hangisidir? 


Cevap : c


5. Bakara suresinin 255. ayetine verilen özel isim hangisidir? 


Cevap : d


6. Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresi hangisidir? 


Cevap : f


7. Kur’an-ı Kerim’i baştan sona ezberleyen kişiye verilen isim hangisidir? 


Cevap : b


C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.


8. Aşağıdaki tabloda Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bazı ayetler verilmiştir. Bu ayetlerden hareketle Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini sıralayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri:

  1. Gerçekleri açıklayan bir kitaptır. (Yusuf 12/1)
  2. Akıl sahiplerini uyarır ve doğruya yönlendirir. (Maide 5/100)
  3. Kendisinde hiçbir şüphe olmayan bir kitaptır. (Bakara 2/2)
  4. İyilik yapmayı teşvik eder. (Bakara 2/195)

Bu ayetlerden hareketle Kur’an’ın temel özellikleri, insanları doğru yola iletmesi, ahlak ve iyiliği öğütlemesi, açık ve şüphe götürmez bir rehber olmasıdır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru : 9-10. soruları verilen metinden hareketle cevaplayınız.


KUR’AN-I KERİM’DE NELER VAR?

Kur’an-ı Kerim, kâinatın ve bütün varlıkların yaratıcısı olan Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini vurgular. Allah’a (cc), meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere imanı konu edinir. Yüce Allah’a duyulan sevgi ve bağlılığın ifadesi olarak namaz, oruç, zekât ve hac gibi ibadetleri öğretir. Kur’an-ı Kerim, aile fertleri başta olmak üzere insanların birbirlerine karşı sorumluluklarını bildirir. Anne babaya iyi davranmak, verilen sözü yerine getirmek, merhametli olmak gibi güzel davranışları öğütler. Kur’an-ı Kerim dedikodu yapmak, yalan söylemek, iftira atmak gibi kötü davranışları ise yasaklar. İnsanların öğüt ve ders alması için peygamber hayatlarını ve geçmişte yaşayan toplumlarla ilgili ibret verici olayları anlatır.


9. Kur’an-ı Kerim’de yer alan başlıca konuları sınıflandırınız. 


Cevap :

  • İnanç: Allah’ın varlığı ve birliği, melekler, kitaplar, peygamberler, ahiret günü, kaza ve kadere iman.
  • İbadetler: Namaz, oruç, zekât, hac.
  • Ahlak: Merhametli olmak, anne babaya iyi davranmak, verilen sözü yerine getirmek.
  • Sosyal Hayat: İnsanların birbirine karşı sorumlulukları, aile içi ilişkiler.
  • Kötü Davranışlardan Sakındırma: Dedikodu, yalan, iftira gibi davranışların yasaklanması.
  • Peygamber Kıssaları ve Tarihi Olaylar: Peygamberlerin hayatı ve geçmiş toplumlardan ders çıkarma.

10. Kur’an’ın öğütlerine uyan bir insandan hangi davranışlar beklenir? Yorumlayınız. 


Cevap :

  • Allah’a ve insanlara karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
  • Namazını kılar, orucunu tutar, zekâtını verir ve hacca gider.
  • Doğru sözlü, merhametli, sözünde duran bir birey olur.
  • Anne babasına saygı gösterir ve onlara iyi davranır.
  • Dedikodu yapmaktan, yalan söylemekten ve iftira atmaktan kaçınır.
  • Ailesine ve çevresine karşı adaletli ve sevgi dolu davranır.
  • Geçmiş olaylardan ve peygamberlerin hayatlarından ders çıkararak bilinçli bir yaşam sürer.

E. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.


Soru: Selma, okul bahçesinde yere düşen bir arkadaşını görmüş ve ayağa kalkması için yardım etmiştir. Selma’nın bu davranışı aşağıdaki ayetlerden hangisiyle doğrudan ilişkilendirilebilir?


A) “Doğrusu kitabı biz indirdik, onun koruyucusu elbette biziz.” (Hicr 15/9.)
B) “… İyilik edin. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever.” (Bakara 2/195.)
C) “… Bunlar, gerçeği açıklayan kitabın ayetleridir.” (Yusuf 12/1.)
D) “… Her millet için mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur.” (Fatır 35/24.)

Cevap: B


Soru: I. Kelimeişehadetle son bulur.
II. Hz. Muhammed’e (sav) neslinin devam etmesiyle ilgili müjdeyi anlatır.
III. Namaz sırasında Fatiha’dan sonra okunan surelerdendir.
IV. Hz. İbrahim’e ve ailesine dua içerir.

Numaralanmış cümlelerden hangileri Kevser suresiyle ilgilidir?


A) I ve II
B) I ve IV
C) II ve III
D) III ve IV

Cevap: C


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125  Cevapları


Soru: Ahmet Öğretmen, Yüce Allah’ın (cc) insanlara emrettiği, insanların da yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlara ibadet denildiğini ve insanın Allah’a (cc) ibadet etmek için yaratıldığını söylemiştir. Bunun üzerine Harun söz alarak bu durumu ifade eden bir ayet okumuştur.

Buna göre Harun’un okuduğu ayet aşağıdakilerden hangisi olabilir?


A) “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)
B) “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın…” (İsra 17/35.)
C) “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz…” (Yusuf 12/3.)
D) “Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat 51/56.)

Cevap: D


Soru: Öğretmen, öğrencilere “Kur’an-ı Kerim’in sayfa düzeniyle ilgili neler öğrendiniz?” diye sormuştur. Meryem: Kur’an-ı Kerim’deki her cümleye ayet denir.
Eren: Cüz gülü, ayet numaralarının yazılı olduğu küçük yuvarlak işaretlerdir.
Elif: Ayetlerden oluşan ve birbirinden besmeleyle ayrılan bölümlere sure adı verilir.
Salih: Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bir bölümüne cüz denir.

Buna göre hangi öğrencinin verdiği cevap yanlıştır?


A) Elif
B) Eren
C) Meryem
D) Salih

Cevap: B


Soru: Verilen tabloda numaralı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri getirilmelidir?


A) Fesalli venhar hüvel ebter
B) venhar hüvel ebter Fesalli
C) Fesalli hüvel ebter venhar
D) venhar Fesalli hüvel ebter

Cevap: A


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score