4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160, 161, 162, 163, 164 Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmek ve dil becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların okuduğunu anlama ve dil bilgisi konularındaki bilgilerini uygulamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, etkinliklerin doğru bir şekilde tamamlanmasını sağlayarak öğrencilerin başarılarını artırır.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrenim süreçlerini değerlendirmeleri için önemli bir fırsat sunar. Bu çalışmalar, 4. tema boyunca öğrendiklerini gözden geçirmelerine ve eksik oldukları konuları belirlemelerine yardımcı olur. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164 İlke Yayınları içerisinde bulunan etkinlikler, çocukların dil becerilerini daha da geliştirmeleri için zengin bir içerik sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164
4. TEMA SONU ÇALIŞMALARI
A. Aşağıdaki gazete haberini noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
NURİ DEMİRAĞ’IN HAYATI FİLM OLDU
İlk Türk demir yolu müteahhidi olarak tanınan Nuri Demirağ’ın hayatı film oldu. Filmin oyuncu kadrosunda ünlü isimler yer aldı.
Nuri Demirağ kimdir?
Cumhuriyet’in ilk yıllarında, halkımızın demir yolu ulaşımına kavuşmasını sağlayan iş insanıdır. Yurdumuzu demir ağlarla ördüğü için Atatürk tarafından kendisine “Demirağ” soyadı verilmiştir.
Nuri Demirağ, ülkemizin ilk uçak fabrikasını açmış, ilk yerli üretim uçakların yapılmasını sağlamıştır. Bu uçakları uçuracak pilotların yetişmesi için havacılık okulunu açan da Nuri Demirağ’dır.
(Genel ağdan alınmıştır.)
B. Aşağıdaki soruları bu gazete haberine göre cevaplayınız.
1. Nuri Demirağ’ın mesleği neymiş?
Cevap : Nuri Demirağ, demir yolu müteahhidi ve iş insanıdır.
2. Atatürk, ona neden “Demirağ” soyadını vermiş?
Cevap : Atatürk, Nuri Demirağ’a “Demirağ” soyadını, yurdumuzu demir ağlarla ördüğü için vermiştir.
3. Nuri Demirağ niçin havacılık okulu açmış?
Cevap : Nuri Demirağ, yerli üretim uçakları uçuracak pilotların yetişmesi için havacılık okulunu açmıştır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları
C. Aşağıdaki eş anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin eş anlamlısını noktalı yere yazınız.
Cevap :
Ç. Aşağıdaki resfebelerin anlamlarını yazınız.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları
D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Yukarıdaki hecelerden anlamlı bir kelime oluşturan sıralamayı işaretleyiniz.
Cevap : c-b-a
2. Eşleştirme doğru olarak tamamlandığında mavi kutucukların başındaki harflerin oluşturduğu kelimeyi işaretleyiniz.
Cevap :
- E: hızlı – yavaş (zıt anlamlı)
- T: usta – acemi (zıt anlamlı)
- S: tatlı – acı (zıt anlamlı)
- R: cevap – soru (zıt anlamlı)
3. Aylin’in cümlesinde, sembollerle gösterilen sorulardan cevabı olanları işaretleyiniz.
Cevap : SERT
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları
4. Kitap kelimesinin tüm harfleri kullanılarak yazılabilecek kelimeleri işaretleyiniz.
Cevap : patik ve takip
5. Kesme işaretinin kullanılması gereken kelimeyi işaretleyiniz.
Cevap : Konya’dan
6. Bu cümlenin sonuna getirilecek noktalama işaretini işaretleyiniz.
Cevap : soru işareti
7. “Çeşit” kelimesinin eş anlamlısının kullanıldığı cümleyi işaretleyiniz.
Cevap : Kahvaltıda birkaç tür peynir yedim.
8. “Sevgisini ve ilgisini kazanmak” anlamına gelen kelime grubunun olduğu cümleyi işaretleyiniz.
Cevap : Evdeki görevlerimi yerine getirince annemin gözüne girdim.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları
E. Trafik işaretlerini ve levhalarını anlamlarıyla eşleştirip şifreyi çözünüz.
Cevap :
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Hava taşıtlarını ve özelliklerini araştırınız.
Cevap :
1. Uçaklar
- Tanım: Hava içinde hareket eden, kanatları ve motorları olan taşıtlardır.
- Özellikler:
- Motor Türleri: Pistonlu (hafif uçaklar) ve jet motorlu (büyük uçaklar) olabilir.
- Kullanım Alanları: Yolcu taşımacılığı, kargo taşımacılığı, askeri amaçlar ve özel uçuşlar.
- Uçuş Yüksekliği: Genellikle 10,000 – 15,000 metre yükseklikte uçarlar.
2. Helikopterler
- Tanım: Dönme kanatlarıyla havada yükselip alçalan, yön değiştirebilen hava taşıtlarıdır.
- Özellikler:
- Manevra Kabiliyeti: Dar alanlarda iniş ve kalkış yapabilme yeteneğine sahiptir.
- Kullanım Alanları: Arama-kurtarma, ambulans hizmetleri, haberleşme ve askeri operasyonlar.
- Uçuş Yüksekliği: Genellikle 3,000 – 5,000 metre yükseklikte uçarlar.
3. Dronlar (İnsansız Hava Araçları)
- Tanım: Uzaktan kontrol edilen veya otomatik olarak uçabilen hava taşıtlarıdır.
- Özellikler:
- Kullanım Alanları: Hava fotoğrafçılığı, tarım, haritalama, güvenlik ve teslimat hizmetleri.
- Boyut ve Ağırlık: Çeşitli boyutlarda ve ağırlıklarda bulunabilir; küçük modellerden büyük askeri dronlara kadar çeşitlilik gösterir.
- Uçuş Süresi: Genellikle 20 dakika ila birkaç saat arasında değişir.
4. Balonlar
- Tanım: İçindeki havanın sıcaklık farkıyla yükselmesini sağlayarak havada kalan büyük torbalardır.
- Özellikler:
- Kullanım Alanları: Turistik geziler, hava fotoğrafçılığı ve bilimsel araştırmalar.
- Yükseklik: Genellikle 1,500 – 3,000 metreye kadar yükselebilirler.
- Hareket: Rüzgarın yönüne bağlı olarak hareket ederler, bu yüzden yön kontrolü zordur.
5. Planörler
- Tanım: Motoru olmayan, havada kayarak uçabilen hava taşıtlarıdır.
- Özellikler:
- Yüksek Uçuş: Sıcak hava akımlarından faydalanarak uzun mesafeler kat edebilirler.
- Kullanım Alanları: Yarışlar ve hava sporları.
- Manevra Kabiliyeti: Havadaki termal akımları kullanarak yükseklik kazanabilirler.
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.