4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103 Cevapları, öğrencilere paylaşmanın ve bereketin değerini anlatan etkileyici bir metin sunmaktadır. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara buğdayın eksilmemesi ile ilgili hikâye üzerinden yardımlaşmanın ve dayanışmanın önemini öğretir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerini geliştirirken; 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinliklerle, bu değerleri kavramalarını sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103


Hazırlanalım


Soru : Aslıhan bir hikâye yazmaktadır. Aslıhan’ın hikâyesinden alınan bazı cümleler aşağıda verilmiştir. Sizce Aslıhan’ın hikâyesinin teması nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Aslıhan’ın hikâyesinin teması fedakârlık olarak değerlendirilebilir; çünkü metindeki temel kavram fedakârlıktır.


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Eksilmeyen Buğday” adlı bir metin okuyacaksınız. Sizce bu metin neden söz ediyor? Tahmininizi aşağıya yazınız.


Cevap : Bence bu metin, başkalarına yardım eden bir kişinin buğdaylarının bereketlenmesi hakkında olabilir.


2. “Eksilmeyen Buğday” metninin görselini inceleyiniz. Görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıya yazınız.


Cevap : Görsele bakarak metnin konusu, birbirine bağlı iki kardeşin ya da iki dostun hikâyesi olabilir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri, anlamlarının başında boş bırakılan yerlere yazınız. Daha sonra kelimelerdeki renkli harfleri sırasıyla kutucuklara yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

  • Fedakârlık : Bir amaç uğruna veya gerçekleştirilmesi istenen herhangi bir şey için kendi çıkarlarından vazgeçme, özveri.
  • Çuval : Pamuk, kenevir veya sentetik iplikten dokunmuş büyük torba.
  • Ambar : Genellikle tahıl saklanan yer.
  • Bölüşmek : İki veya daha çok kimse aralarında herhangi bir şeyi paylaşmak, üleşmek, payını almak, taksim etmek.
  • Evli : Evlenmiş olan (kadın veya erkek).
  • Gizli : Başkalarından saklanan, duyurulmayan, saklı kalan.
  • Sarılmak : Kollarını dolamak, kucaklamak.

Şifre : KARDEŞLİK


3. ETKİNLİK


Soru : a. “Geçim konusunda kimse kimseye yük olmamalıdır.” anlamına gelen atasözünün kelimeleri karışık olarak verilmiştir. Bu atasözünü belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Allah kardeşi kardeş yaratmış, kesesini ayrı yaratmış.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : b. Atasözlerinin bir metne ne gibi katkısı olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Atasözleri, metne derinlik ve anlam katar; mesajı etkili bir şekilde iletir.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. İki kardeş ne işle uğraşıyormuş?


Cevap : Çiftçilik yapıyorlarmış.


2. Kardeşler buğdayları nasıl paylaşıyormuş?


Cevap : Topladıkları buğdayı her akşam eşit şekilde bölüşüyorlarmış.


3. Küçük kardeş ağabeyi hakkında ne düşünüyormuş?


Cevap : Küçük kardeş, ağabeyinin ailesi ve çocukları olduğu için daha fazla buğdaya ihtiyacı olduğunu düşünüyormuş.


4. Büyük kardeşin yaptığını doğru buluyor musunuz? Nedenini açıklayınız.


Cevap : Evet, doğru buluyorum. Büyük kardeş, kardeşini düşünerek ona destek olmak istemiş ve fedakârlık yapmıştır.


5. İki kardeşin de ambarındaki buğday neden azalmıyormuş? 


Cevap : Çünkü her gece birbirlerinden habersiz olarak birbirlerinin ambarına buğday taşıyorlarmış.


5. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Kardeşler arasında karşılıklı fedakârlık ve sevgi, birlikte bereket getirir.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Bu açıklamaya göre “Eksilmeyen Buğday” metninin serim, düğüm ve çözüm
bölümlerinde neler anlatıldığını aşağıya yazınız.


Cevap :

Serim: İki kardeşin birlikte yaşadıkları ve buğdaylarını eşit şekilde paylaştıkları anlatılır.

Düğüm: Kardeşlerin, birbirlerine gizlice buğday bırakmaları.

Çözüm: Gerçeği anladıkları an, birbirlerine sarılarak fedakârlığın kıymetini fark etmeleri.


Soru : b. Hikâye edici metinlerde şahıs kadrosu, olay, mekân ve zaman gibi unsurlar
bulunur. Buna göre “Eksilmeyen Buğday” metninin unsurlarını aşağıya yazınız.


Cevap :

Şahıs Kadrosu: Büyük kardeş ve küçük kardeş.

Mekân: Kardeşlerin yaşadığı çiftlik ve ambarlar.

Zaman: Belirtilmemiş, geçmiş zaman.

Olay: Kardeşlerin birbirlerine buğday taşıyarak fedakârlık yapmaları.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin kahramanlarının kişilik özelliklerini belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

Büyük Kardeş Kişilik Özellikleri: Fedakâr, düşünceli, yardımsever.

Küçük Kardeş Kişilik Özellikleri: Alçakgönüllü, yardımsever, fedakâr.


8. ETKİNLİK


Soru : “Küçük kardeş evli olmadığı için buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.” cümlesinin neden ve sonuç bölümlerini belirleyerek ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

Neden: Küçük kardeş evli olmadığı için.

Sonuç: Buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.


9. ETKİNLİK


Aslı = Kardeşlik konusunda ne düşünüyorsunuz?
Melis = Ben kardeşliğin fedakârlık olduğunu düşünüyorum.
Yağız = Ben bu konudaki fikrimi söylemek istemiyorum.
Mert = Bence kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışmadır.

Soru : Dört arkadaş arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyarak soruları
cevaplayınız.


1. Arkadaşlarınızla bir konuda farklı düşündüğünüz oldu mu? Olduysa bu durumda neler hissettiniz?


Cevap : Evet, arkadaşlarımla bazen farklı düşündüğümüz oldu. Böyle durumlarda kendimi şaşırmış ve meraklı hissediyorum çünkü onların bakış açısını da anlamak istiyorum. Farklı düşüncelerin olması zenginlik katıyor.


2. Bir konu hakkında herkesin aynı düşünmesi mümkün müdür? Neden?


Cevap : Herkesin aynı düşünmesi her zaman mümkün değildir. Çünkü herkesin deneyimleri, bakış açıları ve karakterleri farklıdır. Bu çeşitlilik, düşüncelerin de farklı olmasına yol açar.


3. Bir konuda farklı düşüncelere sahip kişiler birbirine karşı nasıl davranmalıdır?


Cevap : Farklı düşüncelere sahip kişiler birbirine saygılı olmalıdır. Herkesin fikrine değer vermek, sağlıklı ve yapıcı bir iletişim sağlar.


4. “Kardeşlik” konusundaki duygu ve düşünceleriniz nelerdir? Bunları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kardeşlik, destek olmak, paylaşmak ve fedakârlık yapmaktır. Kardeşler birbirinin her zaman yanında olmalı ve birbirine yardım etmelidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda soru işaretinin kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki cümlelerden sonuna soru işareti (?) getirilmesi gerekenlerin yanındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

Hava karardı mı hemen eve geleceksin
(✔) Yozgatlı mısın yoksa Kırıkkaleli mi
(✔)  Ne zaman bitecek toplantı
(✔)  Amcanız orada bulunanlara ne diyordu
Uzak akrabalarının neden gelmediğini sordu
Akşam oldu mu sürüler döner
(✔) Yeni açılan okul hakkında ne düşünüyorsunuz
(✔) Çok yakından mı geliyor bu sesler
Uzak mı uzak bir kente taşınırlar


Soru : c. Aşağıya “Kardeşlik fedakârlıktır.” ana fikrini işleyen karşılıklı bir konuşma yazınız. Yazınızda soru cümlelerine de yer veriniz.


Cevap :

Aslı: Sence kardeşlik nedir?

Mert: Bence kardeşlik, zor zamanlarda birbirine destek olmaktır. Sen nasıl düşünüyorsun?

Aslı: Katılıyorum. Kardeşlik aynı zamanda fedakârlık yapabilmektir. Mesela, kendi isteklerimizden bile vazgeçebiliriz, değil mi?

Mert: Evet, bazen kardeşin için kendi ihtiyaçlarını bile ikinci plana atarsın. Bu da kardeşliğin değerini gösterir.

Aslı: Peki, sen kardeşin için en son ne gibi bir fedakârlık yaptın?

Mert: Geçen hafta istediğim bir oyunu almak yerine kardeşime hediye aldım. Çünkü onun mutlu olması beni de mutlu etti!


Soru : Toplum olarak kimlere ya da nelere saygı duyduğumuzu araştırınız (“Saygı” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Madde Madde Toplum olarak saygı duyduğumuz kişiler ve değerler genellikle şunlardır:

  • Aile büyükleri (anne, baba, dede, nine)
  • Öğretmenler ve eğitimciler
  • Şehitler ve gaziler
  • Yaşlılar ve deneyimli kişiler
  • Milli ve manevi değerler
  • Sanatçılar, yazarlar ve düşünürler
  • Doğa ve çevre
  • Gelenek ve görenekler

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score