4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilere imece usulünün değerini tanıtan ve toplumsal dayanışmanın önemini anlatan etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları, kadınların el birliğiyle ürettikleri Soğanlı bebekleri sayesinde ekonomik bir kazanç sağladıkları süreci ele alarak, öğrencilerde paylaşma ve yardımlaşma bilinci oluşturur. Bu metin, imece usulü çalışmanın toplumsal faydalarını vurgulayan örnekler sunar.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okudukları metinden edindikleri bilgileri pekiştirmelerine yönelik etkinliklerle desteklenmiştir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık bölümlerindeki alıştırmalar, çocukların imece kültürünü daha iyi kavramalarını sağlarken, toplumsal iş birliği ve paylaşım gibi değerleri öğrenmelerine de katkı sunar.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97
Hazırlanalım
Soru : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden anladıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var” atasözü, birlikte çalışmanın, yardımlaşmanın ve iş birliğinin önemini vurgulamaktadır. Bu sözden anladığımız, tek başına yapılan işlerin sınırlı olabileceği, ancak bir araya gelindiğinde güçlerin birleşmesiyle daha büyük işler başarılabileceğidir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Ayça, aşağıdaki kelimelerden bazılarını verilen anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştirmiştir. Diğer kelimeleri de siz yerleştirerek bulmacayı çözünüz.
Cevap :
Soldan Sağa
1. Karşılıklı konuşma. (diyalog)
2. Plastik, tahta, bez vb.nden yapılan insan biçiminde oyuncak. (bebek)
3. Bir otomobilin arkasına takılan hem taşıt hem konut olarak kullanılan üstü kapalı araç. (karavan)
4. Birçok kimsenin toplanıp el birliğiyle bir kişinin veya bir topluluğun işini görmesi ve böylece işlerin sıra ile bitirilmesi. (imece)
5. Devletin, bir kuruluşun, bir aile veya bir kimsenin gelecekteki belirli bir süre için tasarladığı gelir ve giderlerinin tümü. (bütçe)
Yukarıdan Aşağı
6. Dinlenme, eğlenme, görme, tanıma vb. amaçlarla geziye çıkan kimse, gezgin, gezmen, seyyah. (turist)
7. Bir buluş ya da icadın yetkilerinin bir kişi veya şirkete ait olduğunu gösteren resmî koruma belgesi. (patent)
8. Aileye evlenme yoluyla girmiş olan kadın. (gelin)
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : “Ev hanımlarının el emeği göz nuruyla yapılan Soğanlı bebeği, mahallede yaşayan birçok aileye ek gelir imkânı sağlıyor.” cümlesindeki altı çizili söz grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.
Cevap :
3. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı nasıl paylaşmaktadır?
Cevap : Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı imece usulü bir havuz sistemi oluşturarak paylaşmakta ve geliri eşit şekilde bölüşmektedir.
2. Kadınların Soğanlı bebeği yapması ile yaşanan olumlu gelişmeler nelerdir?
Cevap : Kadınların Soğanlı bebeği yapması sayesinde aile bütçelerine katkı sağlanmakta, mahalledeki kadınlar arasında dayanışma güçlenmekte ve turizm aracılığıyla mahalleye gelir kazandırılmaktadır.
3. Ayşe A. nasıl yabancı dil öğrenmiştir? Öğrendiği diller sayesinde hangi ülkelerden arkadaş edinmiştir?
Cevap : Ayşe A., turistlerle iletişim kurarak yabancı dil öğrenmiştir. Bu sayede Fransa ve İtalya’dan arkadaşlar edinmiştir.
4. Dudu K. hangi durumdan şikâyet etmektedir?
Cevap : Dudu K., mahalleye eskisi gibi turistlerin yoğun şekilde gelmemesinden ve eski canlılığın olmamasından şikâyet etmektedir.
Soru : b. “İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metninin konusunu söyleyiniz.
Cevap : “İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metninin konusu, Soğanlı Mahallesi’nde yaşayan kadınların imece usulü Soğanlı bebeği yaparak aile bütçelerine katkı sağlamaları ve turizme katkıda bulunmalarıdır.
4. ETKİNLİK
Soru : Kemal’in belirlediği konu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Planlama yapmanın önemi
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki aşamaları takip ederek bir konuşma yapınız.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bugün sizlere doğanın dengesinde çok önemli bir rol oynayan arılardan bahsetmek istiyorum. Arılar, bitkiler arasında polen taşıyarak hem çevremizdeki bitkilerin üremesine yardım eder hem de bize bal gibi sağlıklı bir gıda sunar. Bu küçük canlılar sayesinde meyvelerimiz, sebzelerimiz ve birçok bitki türü gelişir. Yani, doğanın bu kusursuz dengesinde, arılar büyük bir öneme sahiptir.
Ancak arıların yaşamı, maalesef çeşitli nedenlerle tehlike altında. İlaçlama, çevre kirliliği ve iklim değişikliği gibi faktörler, arı popülasyonlarının azalmasına sebep oluyor. Bu yüzden çevremizi korumak, onlara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak bizlerin görevi olmalı.
Unutmayalım, arılar olmazsa doğanın dengesi bozulur, bu da bize kadar yansır. Bu nedenle hep birlikte arıları ve doğayı koruyalım. Teşekkür ederim!
6. ETKİNLİK
Soru : Bu açıklamaya göre aşağıdakilerden hangilerinde bu ek veya bağlacın yazımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
- Durumu oğlunda bildirdi.
- Ne evde nede okulda onu görebildim.
- Aslıhan yada Batuhan evde olmalı.
7. ETKİNLİK
Soru : Arkadaşlarınızla veya ailenizle yaptığınız bir işi aşağıya yazınız.
Cevap : Geçen hafta sonu ailemle birlikte bahçedeki ağaçları budama işi yaptık. Babam ağaç dallarını keserken biz de annemle birlikte dalları topladık ve düzenli bir şekilde yığın yaptık. Hep beraber çalışınca işimiz çabuk bitti ve eğlenceli bir gün geçirdik.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Ünlem işaretinin cümleye kattığı anlamları belirleyerek ilgili kutucuklarla eşleştiriniz.
Cevap :
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
Cevap :
● Okulunuz için kitap toplama kampanyası düzenleyiniz.
● Bu kampanya için neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
● Aranızda görev dağılımı yapınız.
● Kampanya duyurusunu yapacak kişileri ve toplanan kitaplarla ilgilenecekleri belirleyiniz.
Soru : b. Yukarıdaki çalışmaların dışında başka nelerin yapılabileceğini aşağıya yazınız.
Cevap :
- Kitap bağışı yapabilecek yerel kütüphaneler, kitapçılar ve yayınevleri ile iletişime geçilebilir.
- Kampanya için sosyal medya üzerinden duyurular yapılarak daha geniş bir kitleye ulaşılabilir.
- Okulun belirli bir alanında kitap bağış kutuları yerleştirilerek öğrencilerin ve velilerin daha kolay erişim sağlaması sağlanabilir.
- Kampanya sürecinde bağış yapanlara teşekkür sertifikası veya küçük hatıra hediyeleri hazırlanabilir.
- Toplanan kitapların en iyi şekilde değerlendirilmesi için, kampanya sonunda kitapların okul kütüphanesine veya ihtiyaç sahibi okullara teslim edilmesi planlanabilir.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.