4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54
4. Sınıf 1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54 Cevapları, öğrencilere 1. ünite kapsamında öğrendiklerini pekiştirme fırsatı sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ilk temadaki okuma-anlama, dil bilgisi ve sözcük bilgisi becerilerini test ederek eksik oldukları alanları fark etmelerini sağlar. Bu değerlendirme, öğrencilerin dersin temel kazanımlarını ne kadar öğrendiğini ölçmeye yönelik önemli bir araçtır.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki alıştırmalar sayesinde, öğrenciler metin çözümleme, dil bilgisi kurallarını uygulama ve yeni kelimeleri doğru kullanma gibi temel becerilerde pratik yapar. Bu etkinlikler, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırırken aynı zamanda Türkçe dersindeki başarılarına katkı sağlar.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54
Hazırlanalım
ÇİNİ SANATI
MÖ 3000 yılının ilk yarısında mimari ile tanışan çiniler, İslam mimarisinde MS IX. yüzyılda kullanılmaya başlanmıştır.
Bu topraklardaki çini sanatı, XIII. yüzyılda Selçuklu mimarisinin doruğa ulaştığı dönemde gelişmiş ve buna bağlı olarak da pek çok cami, medrese, türbe ve saray duvarları çinilerle bezenmiştir. 1378-1391 yılları arasında yapılan İznik Yeşil Cami’nin minaresini süsleyen en eski Osmanlı çinileri, teknik ve dekor bakımından Selçuklu geleneğini devam ettirir ancak bu çinilerin renk ve tonları onlardan daha zengindir.
Camiye ismini veren bu çiniler firuze ve yeşilin çeşitliliği, zenginliğiyle dikkat çeker. XIV. yüzyılda Anadolu çini sanatı Osmanlılar ile birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Özellikle XV ve XVII. yüzyıllar arasında İznik, önemli bir çini ve seramik üretim merkezi hâline gelmiştir. Burada üretilen çiniler de başkent İstanbul’daki saray duvarlarını süslemiştir.
İstanbul’daki yapılarda kullanılan çinilerin İznik’te yapıldığını tarihsel belgelerden öğreniyoruz. (…) İznik çinilerinde lale, sümbül, nar, karanfil gibi çiçek motifleri kullanılmıştır. Ayrıca kuş, balık, tavşan, köpek gibi hayvan ve insan motiflerine de rastlanır.
Soru : A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.
1. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Metnin konusu: Çinilerin mimari yapılarda kullanımı ve Türk-İslam mimarisindeki gelişimi.
2. Çiniler daha çok hangi mimari yapılarda kullanılmıştır?
Cevap : Çiniler daha çok hangi mimari yapılarda kullanılmıştır? Camiler, medreseler, türbeler ve saraylar gibi mimari yapılarda kullanılmıştır.
3. “Osmanlı çinileri, teknik ve dekor bakımından Selçuklu geleneğini devam ettirir ancak bu çinilerin renk ve tonları onlardan daha zengindir.” Bu cümleyle ilgili doğru olan ifadenin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Karşılaştırma yapılmıştır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
4. Aşağıdaki görsellerin hangisinde metinde sözü edilen çini figürlerinden biri kullanılmamıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
A. Aşağıdaki dizelerle ilgili verilen ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap :
1. (Doğru) Birinci dizedeki “durmak” kelimesi “hareketsiz durumda olmak” anlamında kullanılmıştır.
2. (Yanlış) İkinci dizedeki “sevmek” kelimesi “yerini, şartlarını uygun bulmak” anlamında kullanılmıştır.
3. (Doğru) Üçüncü dizedeki “beklemek” kelimesi “bir iş oluncaya, biri gelinceye değin bir yerde kalmak, durmak” anlamında kullanılmıştır.
4. (Yanlış) Dördüncü dizedeki “doğru” kelimesi “yanlışsız, eksiksiz biçimde” anlamında kullanılmıştır.
C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.
1. Aşağıdaki cümlelerde “geçmek” kelimesinin kullanıldığı anlamları boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap :
- Öğrenci bir üst sınıfa geçti.
Bir aşamadan diğerine ilerlemek anlamında kullanılmıştır. - Hastalık kardeşimden bana geçti.
Birinden diğerine bulaşmak anlamında kullanılmıştır. - Fazla dolaştığından başına güneş geçti.
Güneşin etkisiyle rahatsızlanmak anlamında kullanılmıştır. - Karabaş, yarışta diğer köpekleri geçti.
Birini ya da bir şeyi geride bırakmak, önüne geçmek anlamında kullanılmıştır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Soru : 2 ve 3. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.
Süzüldüm rüzgâr gibi
Bir kapı aralığından
Suları uyur gördüm
Dağları büyür gördüm
Bayram Bilge Tokel
2. Bu metinde benzetme yapılan dizeyi boş bırakılan yere yazınız.
Cevap : Bu metinde benzetme yapılan dize: “Süzüldüm rüzgâr gibi”
3. Aşağıdaki ifadeyi tamamlayınız..
Cevap : Bu metnin türü şiirdir çünkü duyguları, imgelerle zenginleştirilmiş kısa dizelerle ifade eder.
4. Prof. Dr. Mustafa Kaçalin, dil bilinci açısından üç hususa dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Buna göre dilde bozulmalar görüldüğünde ilk iş olarak ataların diline müracaat edilmelidir. Yabancı kelimeler kullanılmaya ilk başlandığında Türkçeleştirilmeli ve meseleye yalnızca kelime olarak değil, kültür bütünlüğü içinde bakılmalıdır. Günümüzde “Allah’a ısmarladık”ı duymaz olduğumuzu söyleyen Prof. Dr. Kaçalin, “kendine iyi bak”ın tercüme dili olduğunu belirtti. Meselenin kültür yönünün gözden kaçırılmaması gerektiğini vurguladı.
4. Bu parçanın konusunu boş bırakılan yere yazınız.
Cevap : Bu parçanın konusu, Türkçede dil bilinci ve kültürel değerlerin korunması gerekliliğidir.
5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde virgülün kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Köy biberinden de, iki kilo verebilir misin?
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
6. Numaralanmış metinlerin hangisinde hayalî ögeler söz konusu değildir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : III.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
7. a) Veysel Öğretmen’in tahtaya yansıttığı bölümlerden hangisi verilen bilgiyle örtüşmektedir? Boş bırakılan yere yazınız.
Cevap : I. bölüm, verilen bilgiyle örtüşmektedir. (Bayrağa hitaben yazılmış, onun sembolik anlamını ve destanını anlatan bir bölüm olması nedeniyle.)
Soru : b) Siz de aşağıda boş bırakılan yere Veysel Öğretmen’in verdiği bilgiye uygun bir bölüm yazınız.
Cevap :
Ey vatanın göğsüne gururla dalgalanan,
Her sabah senden aldık umudu ve gücü.
Kızıl rengin bize zaferleri hatırlatan,
Gökyüzündeki gururlu ışığın süsü.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
8. Yukarıda verilen geleneksel sporlardan herhangi biriyle ilgili olmayan görselin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.