4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Mikrobu İlk Keşfeden Âlim Akşemsettin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Mikrobu İlk Keşfeden Âlim Akşemsettin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46 Cevapları, öğrencilere hem okuma-anlama hem de bilimsel konulara ilgi duyma konusunda rehberlik eder. Özellikle İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Mikrobu İlk Keşfeden Âlim Akşemsettin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocukların Akşemsettin’in hayatı ve bilime katkıları hakkında bilgi edinmelerini sağlar. Bu metin, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirirken, Türk-İslam bilim insanlarına olan ilgilerini artırır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46 Tuna Yayıncılık ile yapılan çalışmalar, metni anlama, olayları değerlendirme ve bilimsel bilgileri günlük hayatla ilişkilendirme konularında öğrencilerin yetkinlik kazanmalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, öğrencilerin metinden çıkarım yapma, önemli detayları fark etme ve bilgiye dayalı sorulara cevap verme becerilerini geliştirir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46


Hazırlanalım


Soru : Aşağıdaki görsellerin hangi Türk büyüklerine ait olduğunu söyleyiniz. Bunlar hakkında bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları”

1. ETKİNLİK


Soru : “Mikrobu İlk Keşfeden Âlim Akşemsettin” adlı metinle ilgili aşağıda istenenleri yapınız.


Soru : Metni Dinlemeden Önce;


Soru: Akşemsettin ile ilgili bildiklerinizi aşağıya yazınız.

Cevap : Akşemsettin, Osmanlı Devleti’nin önde gelen İslam âlimleri ve hekimleri arasında yer alır. Fatih Sultan Mehmet’in öğretmeni olarak bilinir ve İstanbul’un fethinde önemli katkılarda bulunmuş manevi liderlerden biridir.


Soru : Metni Dinlerken;


Soru: Önemli gördüğünüz bilgileri aşağıya not alınız.

Cevap :

  • Akşemsettin, Fatih Sultan Mehmet’in öğretmenidir.
  • Olağanüstü bir zekâya sahiptir.
  • İslami ilimler, astronomi, tıp, biyoloji ve matematik alanlarında kendi döneminin önde gelen isimlerindendir.
  • Bitkilerden ilaç yapma konusunda uzmanlaşmış ve bu alanda otorite kabul edilmiştir.
  • Mikrop kavramını keşfetmiş ve bu sayede insanlık için kalıcı bir hizmet bırakmıştır; mikrop keşfinin sadece Pasteur’e atfedilmesi doğru değildir.
  • İstanbul’un fethi sırasında çok önemli katkılarda bulunmuştur.
  • Ebu Eyüp el Ensari’nin kabrini tespit etmiştir.
  • Dünya malına, şöhrete ve unvana değer vermemiş, sade bir yaşam sürmüştür.

 

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda çözülmüş olarak verilen bulmacanın sorularını örnekteki gibi hazırlayınız.


Cevap :

Soldan Sağa

1. Bilimsel bir konuda çok bilgisi olan kimse, bilgin.
2. Ateşli ve ölümcül bağırsak hastalığı
3. Bulaşıcı ve ölümcül bir hastalık.
4. Bilimsel faaliyet
5. Bir şehir veya ülkeyi ele geçirmek.

Yukarıdan Aşağıya

6. Güç, kudret sahibi
7. Hastalığa ve çürümeye yol açan; gözle görülmeyen canlı


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümlede kullanıldığı anlamları tahmin ederek ilgili yerlere yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

  • keşfetmek: Bilinmeyen veya gizli olan bir şeyi bulmak, ortaya çıkarmak, farkına varmak.
  • zat: Saygı gösterilen bir kimse, kişi, şahıs.
  • hayır: İyi anılma, hayırlı bir şekilde yad edilme veya başkalarına yarar sağlayan iş, iyilik.
  • samimi: İçten, candan, dürüst ve gösterişsiz, samimiyetle hareket eden.

4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Akşemsettin hangi görevlerde bulunmuştur?


Cevap : Fatih Sultan Mehmet’in öğretmenliğini yapmıştır. Osmanlı medreselerinde müderris olarak görev almıştır.


2. Akşemsettin nerede doğmuş ve nerede ölmüştür?


Cevap : Göynük’te doğmuş ve aynı yerde hayata gözlerini yummuştur.


3. Mikrobu ilk olarak kim bulmuştur?


Cevap : Mikrobu ilk keşfeden Akşemsettin’dir.


4. Akşemsettin hangi alanlarda çalışma yapmıştır?


Cevap : İslami ilimler, tıp, astronomi, biyoloji ve matematik alanlarında çalışmalar yürütmüştür. Ayrıca bitkilerden ilaç üretmiş ve mikrobu keşfetmiştir.


5. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Akşemsettin’in hayatı ve insanlığa katkıları


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metne göre Akşemsettin ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

(✔) Küçük yaştan itibaren ilme ve sanata karşı ilgi göstermiştir.
(✔) Kendini yetiştirmek için çok çalışmıştır.
Seçkin âlimlerden ders almıştır.
Üniversite eğitimini yarıda bırakmıştır.
(✔) Üstün bir zekâya ve anlayışa sahiptir.
(✔) Yılmak bilmeyen bir azimle çalışmıştır.


7. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metne yönelik iki farklı başlık önerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

1. önerim: İslam Yıldızı : Akşemsettin
2. önerim: Bilimin Öncüsü : Akşemsettin


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni ve açıklamayı okuyunuz.


Cevap :

(…) Konuşmayı, sözün sırasını getirmeyi de bir hüner saymalı. Tatlı konuşmalarıyla tanınmış insanlar vardır. Onları dinlemek başlı başına bir zevktir. Hatta bu türlü insanlarla konuşmaya gittiniz mi söz yavaş yavaş güzel konuşanın, tatlı dillinin ağzında kalır. O söyler, siz dinlersiniz. Saatlerce hiçbir şey söylemeseniz bile o tatlı sözlerle siz konuşmuş olursunuz. Hani bazı insanlar için “Ağzından bal akıyor.” derler, işte bu ağızdan bal, tatlı dilin balıdır. (…)

Şevket Rado
Eşref Saat
(Kısaltılmıştır.)


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : b. Dinlediğiniz metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Ana fikir: Mikrobun keşfini ilk olarak yapan Akşemsettin çok büyük bir ilim insanıdır.


9. ETKİNLİK


Soru : Bir Türk büyüğü ile ilgili yaptığınız araştırmadan hareketle aşağıdaki boşlukları doldurunuz. Bu Türk büyüğü ile ilgili görüş ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Tanıtacağım Türk büyüğünün adı: Akşemsettin

Yaptığı çalışmalar: Fatih Sultan Mehmet’in hocası olarak görev yapmış, Osmanlı medreselerinde müderrislik yapmıştır. İslami ilimler, tıp, biyoloji, astronomi ve matematik alanlarında önemli çalışmalar yapmış; mikrobu keşfetmiş ve bitkilerden ilaç üretiminde yetkin olmuştur.

Bu Türk büyüğünü tanıtmak istememin sebebi şudur: Akşemsettin, sadece bir öğretmen değil aynı zamanda bilime olan katkılarıyla da öne çıkan bir bilgindir. Onun sayesinde Osmanlı’da bilimsel gelişmeler hız kazanmış ve İstanbul’un fethi için büyük manevi destek sağlamıştır. Bu nedenlerle onu tanıtmak istedim.


10. ETKİNLİK


Soru : Meral Öğretmen’in sorusuna hangi öğrencilerin doğru cevap verdiğini belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Anıl, Figen ve Mehmet


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : Bu metne göre mikrobu keşfeden bilim insanı Pastör değil, Akşemsettin’dir. Ancak bu konuyla ilgili farklı görüşler bulunmaktadır. Bu gibi konularda görüş ayrılığının olmasının sebepleri neler olabilir? Görüş birliği sağlanması için çözüm önerilerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

Görüş ayrılığının sebepleri arasında tarihsel kaynakların yetersizliği veya çelişkili bilgiler içermesi, araştırmacıların farklı bakış açılarından konuyu ele alması ve keşfin detaylarının net olarak kayıt altına alınmamış olması gibi nedenler bulunmaktadır. Ayrıca, geçmişte yapılan bilimsel keşiflerin hangi bilim insanına ait olduğunun tam olarak belirlenmesi bazen zordur, çünkü farklı coğrafyalarda ve zamanlarda aynı buluşa dair benzer çalışmalar yapılmış olabilir.

Görüş birliği sağlanması için, bu konulara ilişkin daha kapsamlı ve objektif bilimsel araştırmalar yapılabilir. Tarihi belgeler ve kaynaklar üzerinde detaylı incelemeler gerçekleştirilerek güvenilir ve doğrulanabilir kanıtlar toplanabilir. Ayrıca, akademik ve tarihsel çalışmalarda şeffaflık sağlanarak farklı uzmanlar arasında iş birliği artırılabilir. Bu tür çalışmalar, konu hakkında ortak bir anlayış geliştirilmesine yardımcı olabilir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score