4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164, 165 Cevapları, öğrencilerin Tarladaki Hazine dinleme metnini anlamalarına yardımcı olmak için tasarlanmış etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, metnin ana fikri ve karakterleri hakkında düşünmeyi teşvik ederken, çocukların dinleme becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metni derinlemesine anlamalarını ve metinden çıkarılacak dersleri keşfetmelerini sağlar. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin metni doğru şekilde dinlemeleri, analiz etmeleri ve çıkarımlar yapmaları için çeşitli sorular sunar.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165
Hazırlanalım
Soru : Çalışarak ailesini geçindirmek zorunda olan biri, bu görevini yerine getirmezse neler yaşanabilir? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Çalışarak ailesini geçindirmek zorunda olan biri, bu görevini yerine getirmezse ailede bazı sıkıntılar yaşanabilir. Öncelikle, ailenin temel ihtiyaçları olan yiyecek, giyecek, barınma gibi ihtiyaçlar karşılanamayabilir. Bu durum ailede ekonomik sorunlara ve stresli bir ortama yol açabilir. Ayrıca, eğitim ve sağlık gibi ihtiyaçlar da aksayabilir. Aile bireyleri arasındaki ilişkilerde gerginlikler artabilir ve aile içi huzursuzluk yaşanabilir. Bu nedenle, geçimini sağlayan kişinin sorumluluklarını yerine getirmesi, ailenin mutluluğu ve huzuru için çok önemlidir.
1. ETKİNLİK
Soru : a. “Tarladaki Hazine” metnini dinlerken “İhtiyar adam, bu sözleri söyledikten birkaç gün sonra hayata gözlerini yummuş.” cümlesinden sonra dinlemeyi durdurunuz. Bu aşamadan sonra olayın nasıl gelişeceğini tahmin ediniz. Tahmininizi aşağıya yazınız.
Cevap : İhtiyar adam hayatını kaybettikten sonra çocuklar tarladaki hazine için tarlayı kazmış, altını üstüne getirmişler. Ancak tarlada hazineyi bulamışlar. O sene tarla temizlendiği için ekinler fazla olmuş ve İhtiyar adamın çocukları zengin olmuş. 5 kardeş bundan ders alarak çalışkan olmuşlar ve köyün zenginlerinden olmuşlar.
Soru : b. Metnin tamamını dinledikten sonra tahminlerinizin doğruluğunu değerlendirmek için ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Tahminim doğru çıktı.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : a. Dinlediğiniz metinde geçen bazı kelimeler görsellerle birlikte verilmiştir. Bu
kelimelerin ve görsellerin size çağrıştırdığı kelimeleri ilgili yerlere yazınız.
Cevap :
- Hazine: Altın, değerli, define, zenginlik
- Tarla: Ekin, toprak, çiftlik, tarım
- Kayalık: Dağ, taş, deniz, dik
Soru : b. Kelimelerin anlamlarını görsellerinden yararlanarak tahmin ediniz.
Cevap :
- Hazine: Değerli eşyaların saklandığı yer, genellikle altın, mücevher gibi zenginlikler.
- Tarla: Tarım yapılan geniş alan, ekinlerin yetiştirildiği toprak parçası.
- Kayalık: Taşlarla dolu, sert ve dik arazi yapısı.
Soru : c. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını
öğrendiğiniz kelimeleri aşağıda birer cümlede kullanınız.
Cevap :
- Hazine Kelimesi:
- Anlamı: Değerli taşlar, altın, para ve benzeri kıymetli eşyaların saklandığı yer.
- Cümle: Arkeologlar, eski bir şehirde büyük bir hazine bulmuşlar.
- Tarla Kelimesi:
- Anlamı: Tarım amacıyla kullanılan, ekinlerin yetiştirildiği toprak parçası.
- Cümle: Çiftçi sabahları erken saatlerde tarlasına gidip ekinlerini sulamaya başlar.
- Kayalık Kelimesi:
- Anlamı: Taşlık, sert ve dik yüzeylere sahip, taşlarla kaplı alan.
- Cümle: Dağcılar kayalıkları aşarak zirveye doğru ilerliyorlar.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Zengin adam neden üzülüyormuş?
Cevap : Çocuklarının çok tembel olmasına üzülüyormuş.
2. Zengin adam, çocuklarından ne istemiş?
Cevap : Zengin adam, çocuklarından tarladaki hazineyi bulmalarını istemiş.
3. Çocuklar hazineyi nerede aramış?
Cevap : Çocuklar hazineyi tarlada aramışlar.
4. Ambarlar ne zaman dolup taşmaya başlamış?
Cevap : Hazine için tarlayı kazdıkları zaman ambarlar dolup taşmaya başlamış.
5. Çocuklar yaşadıklarından nasıl bir ders çıkarmış?
Cevap : Çalışkanlığın ne kadar önemli olduğu hakkında ders çıkarmışlar.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : “Tarladaki Hazine” metnini ana hatlarıyla arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
- Yaşlı adamın hastalanarak yatağa düşmesi
- Çocuklarını çağırması
- Çocuklarına tarlada hazine olduğunu söylemesi
- Çocukların tarlanın altını üstüne getirerek hazineyi araması
- Çocukların defineyi bulmaması
- O sene ekinlerin çok fazla verim vermesi
- Çocukların bundan ders çıkarması ve zengin olmaları
5. ETKİNLİK
Soru : Siz olsaydınız “Tarladaki Hazine” metnine nasıl bir başlık verirdiniz? Nedeniyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap : En Büyük Hazine Çalışmak
6. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metni rol paylaşımı yaparak sınıf arkadaşlarınızla canlandırınız.
Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği arkadaşlarınızla sınıfta yapmanız gerekmektedir.
Soru : Siz hangi rolü canlandırdınız? Canlandırma yaparken nelere dikkat ettiğinizi
aşağıya yazınız.
Cevap : Bu kısmı sizin doldurmanız gerekiyor.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : EBA’dan okuduğunuz masalı arkadaşlarınıza anlatınız. Masal ile ilgili görüş ve düşüncelerinizi belirtiniz. Anlatırken kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız. Beden dilinizi etkin kullanınız ve nezaket kurallarına uygun konuşunuz.
Cevap :
Alakarga ile Tilki: Alakarga ve Tilki’nin mücadele ettiği bu masalda, Tilki, Alakarga’yı kandırarak bir tavuk almak ister. Ancak, Alakarga zekice bir hamle yaparak Tilki’yi alt eder. Masalda, zekanın ve stratejinin, kaba kuvvetten daha güçlü olduğu vurgulanır.
Av Köpeği ile Bekçi Köpeği: Bu masalda, av köpeği ve bekçi köpeği karşılaştırılır. Av köpeği, avı takip etmek için eğitilmiştir, bekçi köpeği ise sahiplerini korur. Her köpek kendi işini en iyi şekilde yapmaya çalışır. Masalda, her bireyin kendi yeteneklerine göre farklı görevlerde başarılı olabileceği anlatılmaktadır.
8. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda yay ayracın [( )] kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap :
Soru : b. Aşağıdaki metinde numaralanmış ifadelerin hangisinde yay ayraç kullanılmalıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : (1)
Yay ayraç (parantez) kullanılması gereken ifade, “İbrahim Örs Trabzon 1982–1992” ifadesindeki tarih aralığıdır. Bu aralık, kişinin eğitim veya çalıştığı yılları belirttiği için, yay ayraç içinde sunulmalıdır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Yaşadığınız çevrede bir hazine olduğunu düşününüz. Bu hazinenin yerini tarif ediniz.
Cevap : Yaşadığım çevredeki hazine, eski bir ormanın derinliklerinde gizli bir mağaranın içinde saklı. Mağaranın girişi, yüksek kayalıkların arasında dar bir geçit şeklinde ve neredeyse gözle görülmesi imkansız. İçeri girdiğinizde ise, duvarları pırıl pırıl parlayan değerli taşlarla kaplı. Işık, taşlardan yansıyarak etrafa büyülü bir parıltı yayıyor. Hazine, bu taşların arasında gömülü ve kimse tarafından keşfedilmemiş durumda. Burası, yalnızca cesur olanların ulaşabileceği, gizemli bir yer.
Soru : b. Aşağıya hazinenin yerini gösteren bir kroki çiziniz
Cevap :
Soru : “Kuraklığın nedenleri” hakkında bir sunum hazırlayınız. (“Meke Gölü” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.
Cevap :
1. İklim Değişikliği: Son yıllarda yaşanan küresel ısınma, dünya iklimini önemli ölçüde değiştirdi. Sıcaklık artışı, su buharının daha hızlı buharlaşmasına ve yağışların düzensizleşmesine yol açtı. Bu da, özellikle kurak bölgelerde su kaynaklarının azalmasına neden oldu. Meke Gölü gibi göllerin kuruması, bu etkilerin bir sonucudur.
2. Ağaç Kesimi ve Ormansızlaşma: Ormanlar, suyun toprağa emilmesine yardımcı olan ve su döngüsünü düzenleyen önemli ekosistemlerdir. Ağaçların kesilmesi, erozyonun artmasına, suyun toprakta tutunamamasına ve yeraltı su seviyelerinin düşmesine yol açar. Bu da kuraklık riskini artırır.
3. Su Kirliliği: Sanayi, tarım ve evsel atıklar nedeniyle su kaynakları kirlenir. Bu durum, suyun kullanılabilirliğini azaltır ve insan ihtiyacını karşılayacak temiz su miktarını düşürür. Temiz su kaynağı azaldıkça kuraklık daha belirgin hale gelir.
4. Aşırı Su Tüketimi: Tarımda kullanılan suyun aşırı miktarda olması, yeraltı su seviyelerinin hızla düşmesine yol açar. Ayrıca, sanayinin suyu aşırı tüketmesi ve yerleşim alanlarındaki artan nüfus da su kaynaklarının tükenmesine neden olur.
5. Yanlış Tarım Uygulamaları: Tarımda bilinçsiz sulama yöntemleri, yeraltı sularının hızla tükenmesine yol açar. Ayrıca, tarım alanlarında gereksiz su kullanımını artıran uygulamalar, sulama verimliliğini düşürerek kuraklık riskini artırır.
Sonuç: Kuraklık, çeşitli nedenlere bağlı olarak meydana gelir ve bu, doğal dengeyi bozar. İklim değişikliği, ağaç kesimi, su kirliliği ve aşırı su tüketimi gibi faktörler, kuraklığın şiddetini artırmaktadır. Bu nedenle, su kaynaklarını verimli kullanmak, ormanları korumak ve çevresel faktörlere duyarlı tarım uygulamaları hayata geçirmek büyük önem taşımaktadır.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.