4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150, 151, 152, 153, 154 Cevapları, öğrencilerin özgürlük ve insan hakları konularında düşünmelerini teşvik eden etkinliklerle hazırlanan sorular içerir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara özgürlüğün anlamını, önemini ve bireysel hakları anlatan metinler ve sorular sunar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metni daha iyi anlamalarına ve özgürlüğü daha derinlemesine kavramalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilere özgürlük kavramını yaşadıkları toplum ve kültürle ilişkilendirerek öğretir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154


Hazırlanalım


Soru : Özgürlük kavramının size neler çağrıştırdığını aşağıdaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

Madde Madde özgürlük kavramının çağrıştırdığı kelime şunlar olabilir:

  • Bağımsızlık
  • Huzur
  • Eşitlik
  • Adalet
  • Seçim
  • Barış
  • Özgünlük
  • Sorumluluk
  • Hak
  • Cesaret

Soru : “Özgürlük” şiirini vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sesli okuyunuz. Daha sonra şiiri ezberlemeye çalışınız.


Cevap :

ÖZGÜRLÜK

Eğer kuvvetim yetse benim
Rıhtıma koşarım yalınayak.
Halatlarını bütün gemilerin
Bıçağımla keserim.
Gemiler açılır sallanarak
Ben de artlarından bakarak
Gülerim,
Bütün kuvvetimle bağırarak.
Azat olun gemilerim, azat olun gemilerim!

Eğer kuvvetim yetse benim
Kentin bütün çocuklarını alırım evlerinden
Hepsine kiraz çiçeklerinden
Bir çift kanat takarım.
Çocuklar havalanır uçarak
Ben de artlarından bakarak
Gülerim,
Bütün kuvvetimle bağırarak.
Azat olun bebeklerim, azat olun bebeklerim!

Sonra da kendi kendime
Artık işin kalmadı derim,
Çeker arabamı giderim.

Cahit Külebi Bütün Şiirleri


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirde “azat olmak” kelime grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları”

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre defterinize cevaplayınız.


1. Şairin gücü yetse neleri yapmak istiyor?


Cevap : Şair, gemilerin halatlarını keserek onları serbest bırakmak ve çocuklara kanatlar takarak özgürce uçmalarını sağlamak istiyor.


2. Gemilerin özgür olmadığını düşünüyor musunuz? Neden?


Cevap : Evet, şairin bakış açısına göre gemiler halatlarla bağlı oldukları için özgür değiller. Onların halatları kesilince özgür kalacaklarına inanıyor.


3. Şairin çocuklar için nasıl bir düşüncesi vardır?


Cevap : Şair, çocuklara kiraz çiçeklerinden kanatlar takıp onları özgürce uçurmak istiyor; çocukların bağımsız ve özgür olmalarını hayal ediyor.


4. Sizce bu şiirde söylenenlerden hangisinin gerçekleşmesi mümkün değildir? Neden?


Cevap : Çocuklara kanat takıp uçurmamız fiziksel olarak mümkün değil; bu, şairin özgürlük arzusunu simgeleyen bir hayaldir.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda Mustafa Kemal Atatürk’e ait bazı sözler verilmiştir. Farklı yazı karakterlerinin kullanıldığı bu sözleri okuyunuz. Sizce neden bir metinde farklı yazı karakterlerine yer verilir? Açıklayınız.


Cevap : Bir metinde farklı yazı karakterlerine yer verilmesinin amacı, önemli ve dikkat çekici kısımları vurgulamaktır. Bu şekilde okuyucunun ilgisini çekmek, metindeki belirli kelimelere veya ifadelere dikkatini yönlendirmek amaçlanır. Özellikle etkili ve anlam yüklü cümleler, farklı yazı karakterleriyle yazıldığında daha belirgin hale gelir ve okuyucuda güçlü bir izlenim bırakır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : İstiklâl Marşı’nın on kıtasını ezbere okuyunuz. İstiklâl Marşı’nı okurken; Kelimeleri doğru telaffuz etmeye, Vurguya, Tonlamaya, Sesinizi sınıf ortamına göre ayarlamaya dikkat ediniz.


Cevap : Ezberlediğiniz İstiklal Marşını sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki afişte ve kutlama mesajında verilmek istenen iletiyi boş bırakılan yere yazınız.


Cevap : Bu afişte ve kutlama mesajında verilmek istenen ileti, “Zafer Bayramı’nın önemini vurgulamak, bağımsızlık ve vatan sevgisiyle şehitlerimize ve gazilerimize duyulan minneti ifade etmektir.”


6. ETKİNLİK


Soru : Bir şiir okuma yarışması düzenleyiniz. Bu yarışmada “Özgürlük” şiirini okuyunuz.


Cevap :

Özgürlük

Bir kuşun kanadında esen rüzgar,
Uçsuz bucaksız göklere uzanır.
Engel tanımaz, yolunu bulur,
Özgürlük, yüreğe sığmaz, taşar.

Bir çocuğun düşünde renkli umut,
Gözlerinde parlayan saf sevinç.
Özgürlük, her yeni güne umut,
Zincir tanımaz, sonsuz bir bilmece.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda tırnak işaretinin (“ ”) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Cevapları”

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin hangisinde tırnak işareti (“ ”) yanlış kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : “İnsanlar köprü” kuracakları yerde, duvar ördükleri için yalnız kalıyor.


 9. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz şiirden hareketle oluşturulan aşağıdaki kelime havuzundan istediklerinizi kullanarak bilgilendirici bir metin yazınız. Metninizi zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanabilirsiniz.

özgürlük, uçmak, havalanmak kanatlanmak, azat olmak, gitmek


Cevap :

Özgürlüğün Anlamı

Özgürlük, insanın kendini sınırlandırmadan ifade edebilmesi, hayallerine kanatlanarak ulaşmasıdır. Tıpkı gökyüzünde uçan bir kuş gibi, özgürlük de sınır tanımayan bir güçtür. Bir kuşun havalanıp azat olduğu an, onun için tam anlamıyla özgürlüğe kavuştuğu andır. İnsan da, düşünceleri ve seçimleriyle kendi yolunu çizdiğinde, özgürlüğün tadına varır. Özgürlük, engellerin olmadığı bir gökyüzü gibi sınırsızdır; bize ilerlemenin, gitmenin, yeni ufuklara ulaşmanın yollarını açar.

Soru : b. Yazınızı tamamladıktan sonra aşağıdaki ölçütlere göre düzenleyiniz. Daha sonra yazınızı sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


Soru : Alın teri, emek, çalışma” konulu atasözlerini araştırınız. (“Atasözleri” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Alın Teri, Emek ve Çalışma Konulu Atasözleri:

Emek olmadan yemek olmaz. Anlamı: Bir şey elde etmek için çaba ve emek göstermek gerekir.

Ne ekersen onu biçersin. Anlamı: İnsan ne kadar çalışırsa, o oranda karşılık alır.

Ayağını yorganına göre uzat. Anlamı: Kazancına göre harcama yap; aşırıya kaçma.

Damlaya damlaya göl olur. Anlamı: Küçük çabalar biriktiğinde büyük sonuçlar doğurur.

Tırnağın varsa başını kaşı. Anlamı: İnsanın kendi emeği ve çabası en güvenilir olandır; başkasından beklemek yerine kendi gücüne güvenmelidir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score