4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları, öğrencilere yolculuk ve yolcu kavramlarının anlamını derinlemesine inceleme fırsatı sunan etkinlikler içermektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere metnin ana duygusunu anlamaları ve anlatılan yolculuk temasını içselleştirmeleri için yardımcı olur.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, çocukların dinlediğini anlama, yorumlama ve ifade etme yeteneklerini geliştirir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocuklara yolculuk kavramının farklı boyutlarını düşünme fırsatı sunar.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135
Hazırlanalım
Soru : Çanakkale Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yıllarında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında gerçekleşmiştir. İtilaf Devletleri, Çanakkale Boğazı’nı ele geçirip İstanbul’a ulaşmak istemiş, ancak Osmanlı’nın güçlü direnişi ile karşılaşmıştır.
Deniz harekâtında başarısız olan İtilaf Devletleri, kara savaşına geçerek Gelibolu Yarımadası’nda Osmanlı ordusuyla çatışmıştır. Mustafa Kemal Paşa’nın Anafartalar ve Conkbayırı’ndaki kahramanlıkları, Türk milletine büyük moral vermiş ve Çanakkale Zaferi, bağımsızlık mücadelesinin simgelerinden biri olmuştur. Bu zafer, Kurtuluş Savaşı’nın da temelini atmıştır.
Soru : Yaptığınız araştırma sonucu ulaştığınız şiirlerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
Atatürk’üm
Sarı saçlım, mavi gözlüm,
Türkiye’mizin güneşi,
Seninle aydınlandı ülkem,
Bitmez sana sevgimiz, bil ki.
Savaşta kahraman, barışta lider,
Cumhuriyetle açtın yolu bizlere,
Bağımsızlık, özgürlük hediye ettin,
Kalbimizdesin daima Atam, hep seninle.
Ali Püsküllüoğlu
Soru : “Bir Yolcuya” adlı şiiri dinleyerek aşağıdaki dizeleri tamamlayınız.
Cevap :
Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tepeler Anadolu’nda,
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren mehmetçik yattığı yerdir.
Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son kalem parçası geçerken ele,
Mehmed’in dizini boğduğu sele
Göğsünden kanının akıttığı yerdir.
Düşün ki, haşr olan kan kemik etin
Yaptığı bu tümsek, dayanılmaz, çetin
Bir harbin sonunda türklük milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.
Necmettin Halil Onan
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz şiirde geçen kelimelerin anlamlarından ve ipucu olarak verilen harflerden yola çıkarak bulmacayı çözünüz.
Cevap :
Soldan Sağa
- Çetin
- Tümsek
- Harp
- Devir
Yukarıdan Aşağıya
5. Vatan
6. Mukaddes
7. Zelzele
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre defterinize cevaplayınız.
1. Şairin “Dur yolcu! diye seslendiği kişiler kimler olabilir?
Cevap : Şairin “Dur yolcu!” diye seslendiği kişiler, Çanakkale’ye gelip bu topraklarda yatan şehitlerin fedakârlığını anlamadan geçen insanlar olabilir.
2. Şair, yolcudan ne yapmasını istiyor?
Cevap : Şair, yolcudan bu topraklara saygı duymasını, burada yatan şehitlerin hatırasını onurlandırmasını istemektedir.
3. Anadolu’da görülen tümsekler nelerdir?
Cevap : Anadolu’da görülen tümsekler, Çanakkale Savaşı’nda şehit düşen askerlerin yattığı yerlerdir, yani şehitliklerdir.
4. Şair, savaşı neden depreme benzetmiş olabilir?
Cevap : Şair, savaşı depreme benzetmiştir çünkü savaş, büyük bir yıkım ve sarsıntı yaratmış; birçok insan canını feda etmiştir.
3. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metnin ana duygusu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz şiirle ilgili görüşlerinizi aşağıya yazınız.
Cevap : Bu şiir, Çanakkale Savaşı’nda hayatını kaybeden askerlerin fedakârlığını ve bu toprakların kutsallığını anlatıyor. Şair, okuyucuyu duygusal olarak etkileyerek şehitlere saygı duymaya ve vatanın değerini anlamaya yönlendiriyor.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi dinlediğiniz şiiri en iyi yansıtır? İlgili kutucuğu işaretleyerek düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap :
6. ETKİNLİK
Soru : Atatürk’le ilgili bir programda sunucu olarak görev alan Derya, beden dilini etkin kullanmak istiyor. Derya bunun için neler yapmalıdır? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Derya, beden dilini etkin kullanmak için şunları yapmalıdır:
- Göz Teması Kurmak: İzleyicilerle göz teması kurarak samimi ve güven verici bir izlenim yaratmalıdır.
- Dik ve Kendinden Emin Durmak: Duruşuna dikkat ederek dik bir şekilde durmalı, kendinden emin bir tavır sergilemelidir.
- Ellerini Anlamlı Kullanmak: El hareketlerini ölçülü ve konuyu destekleyecek şekilde kullanmalı; çok fazla ya da anlamsız el hareketlerinden kaçınmalıdır.
- Mimiklerle Desteklemek: Konunun duygu yoğunluğuna göre yüz ifadelerini değiştirmeli, mimiklerini anlamlı ve doğal bir şekilde kullanmalıdır.
- Ses Tonunu Ayarlamak: Konunun önemine göre ses tonunu ayarlamalı; vurgu yaparak izleyicinin dikkatini çekmelidir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yerleri dinlediğiniz metne göre doldurunuz.
Cevap :
Dinlediğim metin için “Vatan İçin Fedakârlık” başlığını öneriyorum.
Bu başlığı önermemin nedeni şudur: “Metinde, Çanakkale Savaşı’nda vatan için canını feda eden askerlerin fedakârlığı ve vatan sevgisi anlatılmaktadır.”
8. ETKİNLİK
Soru : Bir şiir okuma yarışması da siz düzenleyiniz. Bu yarışmada aşağıda verilen şiiri okuyunuz. Şiiri en güzel okuyanı belirleyiniz.
Cevap :
100. YIL MARŞI
Selam olsun tarihe, asırlara, çağlara
Selam olsun bağırında şehit yatan dağlara
Alnımıza vuruyor ay yıldızın ışığı
Rüzgarları mest eder haresi, kırışığı
Cumhuriyet, Cumhuriyet yüzyıl yazdık tuğlara
Cumhuriyet, Cumhuriyet yüzyıl yazdık tuğlara
Bütün cihan meftundur bu asırlık öyküye
Bir tay gibi şahlanır mazisinden atiye
Karalardan uzandık vatan dedik maviye
En güzel türküsünü şimdi söyler Türkiye
Omzumuzda izi var serhat gezen sancağın
Ateşini harladık kaç bin yıllık ocağın
Sadece yerde değil göklerde de hürüz bir
Düşmanlarım düşünsün dünden daha gürüz biz
Söz: Mehmet İBİŞ Müzik: Aykut AYGÜN
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Siz de aşağıya Atatürk’le ilgili duygularınızı dile getiren bir şiir yazınız. Şiirlerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap :
Atatürk’e Sevgi
Mavi gözlerin ışık saçar,
Karanlıkları aydınlatır her bakışın,
Kurtuluş yolu seninle açar,
Sonsuza dek sürecek senin varışın.
Cesaretinle yürüdük zafere,
Sevgin yüreğimizde daima büyür,
Cumhuriyet yolunda, biz de seninle,
Atam, adın her daim gönlümüzde yürür.
Soru : Nasrettin Hoca’nın fıkralarını araştırınız (“Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap :
Parayı Veren Düdüğü Çalar: Bir gün Nasrettin Hoca pazara gider. Orada güzel bir düdük görür ve çocuğu da düdük almak ister. Çocuk, Hoca’ya yalvararak düdüğü ister, ama Hoca parasını vermez. “Parayı veren düdüğü çalar,” diyerek ona düdük almayacağını söyler. Bu söz, bir şey elde etmek için gereken bedelin ödenmesi gerektiğini anlatır ve halk arasında sıkça kullanılır.
Göle Yoğurt Mayası Çalmak: Bir gün Nasrettin Hoca, elinde bir tas yoğurtla gölün kenarına gelir ve yoğurdu göle dökmeye başlar. Oradan geçen biri ona şaşkınlıkla bakarak, “Hoca, gölü yoğurtla mayalayamazsın!” der. Hoca ise gülümseyerek, “Ya tutarsa?” diye cevap verir. Bu fıkra, Nasrettin Hoca’nın mizahi bakış açısını gösterirken, umudu simgeleyen bir deyim haline gelmiştir.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.