4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Saat Ki… Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Saat Ki… Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123, 124, 125, 126, 127 Cevapları, öğrencilere zamanı verimli kullanmanın önemi hakkında bilgi veren etkinlikler içermektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Saat Ki… Metni Etkinlik Cevapları, zamanın değeri ve planlı yaşam hakkında farkındalık kazandırmayı amaçlar.

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, çocukların zamanı nasıl değerlendirebileceklerini öğrenmelerine katkı sağlarken, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler sayesinde öğrencilere planlama ve sorumluluk bilinci kazandırılmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127


Hazırlanalım


Soru : Çanakkale Savaşı hakkında bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yıllarında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında Çanakkale Boğazı’nda yapılmıştır. İtilaf Devletleri boğazı geçip İstanbul’u almak isterken, Osmanlı güçlü bir savunma göstererek başarılı bir direniş sağlamıştır. Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliği ile kazanılan bu zafer, Türk milletine bağımsızlık mücadelesi için büyük bir moral kaynağı olmuştur.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  • Topların kullanılışı, bakımı üzerine yetiştirilen asker sınıfı → Topçu
  • Patladığında etrafa küçük parçalar saçan bir tür top mermisi → Şarapnel
  • Komutanların yanında bulunan ve onların buyruklarını yazmakla, gereğinde yerine ulaştırmakla görevli subay → Yaver
  • Üzerinde savaşın sürdüğü bölge → Cephe
  • Bir asker topluluğunun başı; kumandan → Komutan
  • Korkusunu ve çekingenliğini gidermek; cesaret vermek → Cesaretlendirmek
  • Bir albayın komutası altında üç veya dört taburdan oluşan askerî birim → Alay

Soru : b. Bu kelimelerden ikisini anlamına göre cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Alay: Alay, sabah erken saatte cepheye doğru harekete geçti.
  • Yaver: Komutanın yaveri, emirleri askerlere iletti.
  • Cephe: Askerler, cephede büyük bir mücadele veriyordu.
  • Cesaretlendirmek: Komutan, askerlere moral verip onları cesaretlendirdi.
  • Yönetmek: Savaş sırasında tüm operasyonları komutan yönetmekteydi.
  • Komutan: Komutan, askerlerine savaşa hazırlanmalarını emretti.
  • Şarapnel: Şarapnel parçaları etrafa saçıldı ve birçok askeri yaraladı.
  • Topçu: Topçu birlikleri düşman hattına yoğun ateş açtı.

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Metinde hangi Savaştan söz ediliyor?


Cevap : Metinde Çanakkale Savaşı’ndan söz ediliyor.


2. Olay hangi cephede geçiyor?


Cevap : Olay, Conkbayırı cephesinde geçiyor.


3. Mustafa Kemal neresinden vuruluyor?


Cevap : Mustafa Kemal, göğsünden vuruluyor.


4. Mustafa Kemal yaverine neden sus işareti yapıyor olabilir?


Cevap : Mustafa Kemal, askerlerin moralini bozmak istemediği için yaverine sus işareti yapıyor olabilir.


5. Mustafa Kemal’in hayatını kurtaran eşya nedir?


Cevap : Mustafa Kemal’in hayatını kurtaran eşya, saatidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Buna göre aşağıdaki cümlelerde geçen eş seslisi kelimeleri diğer anlamıyla birer cümlede kullanınız.


● Tüm gün bağda üzüm topladık. (Bağ)

Cevap : İki arkadaş arasındaki bağ çok kuvvetlidir.

● Çayın kenarında piknik yapmak üzere yola çıktılar. (Çay)

Cevap : Misafirlere sıcak çay ikram etti.

● Geçen gün yağan doluda bazı evlerin camları kırılmış. (Dolu)

Cevap  : Salon tamamen dolu olduğu için ayakta kaldık.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdakilerden hangisi okuduğunuz metinden çıkarılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları verilen görselden hareketle cevaplayınız.


Cevap : Bu görselde, Türk halkının kadınıyla, erkeğiyle, yaşlısıyla ve çocuğuyla birlikte olduğunu görüyoruz. Kurtuluş Savaşı, yalnızca askerlerimizle değil, halkımızın bir bütün olarak verdiği mücadele sayesinde kazanılmıştır. Bu da Türk milletinin her yaştan insanıyla bağımsızlık için nasıl bir araya geldiğinin en güçlü kanıtıdır.


6. ETKİNLİK


Soru : Sizce bir konudaki duygu ve düşünceleri şiirle mi yoksa hikâye ederek mi anlatmak daha kolaydır? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Bir konudaki duygu ve düşünceleri anlatmak kişiden kişiye değişiklik gösterse de, şiirle anlatmanın daha etkili ve kolay olduğunu düşünüyorum. Şiir, az sözle derin anlamlar ifade etmeye olanak tanır ve duygu yoğunluğunu daha çarpıcı bir şekilde yansıtabilir.

Şiirin kendine özgü ritmi, okuyucunun duygularına direkt olarak ulaşmayı sağlar. Öte yandan, hikâye daha ayrıntılı bir anlatım gerektirir ve bu da bazen duygunun yoğunluğunu dağıtabilir. Bu yüzden, duygularımı kısa ve etkili bir şekilde ifade etmek istediğimde şiir yazmayı tercih ederim.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “2019 Millî Mücadele’nin 100. Yılı: Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı ve Kongreler” konulu “Genç Sanat: 3. Afiş Tasarım Yarışması”nda derece alan iki afiş verilmiştir. Bu afişlerde ne anlatılmak istendiğini defterinize yazınız.


Cevap : Bu afişlerde gemi kullanılmasının nedeni, Atatürk’ün Samsun’a bir vapurla gelerek bağımsızlık mücadelesini başlatmasıdır. Atatürk, vatanı kurtarma amacıyla bu yola çıkmış ve ülkemizi başarıyla özgürlüğüne kavuşturmuştur. O dönemde ülkemizi işgal edenlerin izleri ise bugün silinmiştir. Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı’nı başlatan ve Cumhuriyet’in ilanıyla taçlandıran düşünceleri daima yaşayacak, milletimiz o karanlık günlere bir daha asla dönmeyecektir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni okuyarak verilen konu hakkında duygu ve düşüncelerinizi
arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu insanlar, zarar görenlerin sorunlarını bir buçuk yıl gibi kısa bir sürede, birlikte hareket ederek çözmüşler. Bu, harika bir dayanışma örneğidir.


Soru : b. Siz de katıldığınız ya da tanık olduğunuz bir yardımlaşma çalışmasını sınıfta anlatınız.


Cevap : Geçen yıl okulumuzda ihtiyaç sahibi çocuklar için bir yardım kampanyası düzenlenmişti. Öğrenciler olarak hep birlikte kıyafet, kitap ve kırtasiye malzemeleri topladık. Topladığımız yardımları güzelce paketleyip ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık. Bu çalışmaya katılmak, yardımlaşmanın ne kadar değerli olduğunu anlamamı sağladı ve birlikte hareket etmenin gücünü gördüm.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki hususlara dikkat ederek “fedakârlık” temalı bir duvar gazetesi hazırlayınız.


Cevap :

Fedakârlık Temalı Duvar Gazetesi Hazırlığı:

  1. Başlık ve Giriş: Gazetenin başlığı “Fedakârlık ve Özveri” olabilir. Başlangıç kısmında fedakârlığın tanımını ve önemi üzerine kısa bir açıklama yaparak, bu kavramın hayatımıza nasıl yansıdığına dair bilgiler verebilirsiniz.
  2. Anlam ve Örnekler: Fedakârlık, başkalarının iyiliği için kendi isteklerinden, zamanlarından veya kaynaklarından feragat etme anlamına gelir. Gazetede, fedakâr insanların yaptığı anlamlı işler ve onların toplum üzerindeki olumlu etkilerine dair örnekler verilebilir.
  3. Famous People/Atatürk: Atatürk’ün fedakârlığı, halkına olan bağlılığı ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmak için gösterdiği özveri detaylandırılabilir. Atatürk, kurtuluş mücadelesini başlatırken, pek çok kişisel fedakârlık yapmış ve halkına örnek olmuştur.
  4. Alıntılar: Gazeteye, fedakârlıkla ilgili anlamlı alıntılar eklenebilir. Örneğin: “Büyük işler için fedakârlık gereklidir” gibi.
  5. Görseller: Gazeteye, fedakârlığı simgeleyen görseller veya fotoğraflar ekleyebilirsiniz. Atatürk’ün resmi, yardımda bulunan insanları veya tarihsel fedakârlık örneklerini anlatan illüstrasyonlar kullanılabilir.

Soru : Atatürk’le ilgili anıları araştırınız (“Çiçekli Bir Badem Dalı” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Atatürk’le İlgili Anılar:

  1. Samsun’a Çıkış Anısı: Atatürk, 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlatmıştı. Samsun’a ilk ayak bastığında, halkın büyük bir sevgi ve umutla karşılaması, onun liderliğine olan güvenin simgesiydi.
  2. Bolu ve Düzce Çıkışı: Atatürk, Bolu ve Düzce civarlarında halkla buluştuğunda, halkı cesaretlendirerek “Ya istiklâl, ya ölüm!” parolasıyla Kurtuluş Savaşı’na daha güçlü bir şekilde katılmalarını sağlamıştır.
  3. Çocuklara Olan İlgisi: Atatürk, çocukları çok severdi ve onların iyi yetişmesi için birçok okul açmıştı. Bir gün bir okula yaptığı ziyarette, bir çocuğa: “Sizler, Cumhuriyet’in teminatısınız” diyerek çocuklara olan güvenini dile getirmiştir.

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score