4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 Cevapları, öğrencilere Türkiye’nin tarihî gelişim sürecinde önemli bir adım olan Soyadı Kanunu’nun önemini anlatır. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları, çocukların kanunun getirdiği yenilikleri anlamalarını ve tarihî olaylara dair farkındalık kazanmalarını sağlar.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama yeteneklerini geliştirirken, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocuklara kimlik ve toplumda aidiyet hissini öğretmeyi amaçlar. Bu etkinlikler, öğrencilerin tarihî konulara ilgi duymalarını destekler.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122
Hazırlanalım
Soru : İnsanlar niçin soyadına gereksinim duymuştur? Bu konudaki düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap : İnsanlar, toplumda kimliklerini daha net ve kolay bir şekilde ifade edebilmek için soyadına gereksinim duymuştur. Soyadı, bireylerin aile kökenlerini gösterir ve aynı isimdeki kişilerin karışmasını önler. Resmi işlemler, nüfus kayıtları, miras gibi konularda yaşanan karışıklıkları engeller ve toplumsal düzeni sağlar. Ayrıca, bir soyadı, kişiye aitlik duygusu kazandırır ve onun kökenleriyle bağ kurmasına yardımcı olur.
Soru : Araştırmanızdan hareketle soyadınızın anlamını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Bu kısmı kendi soy isminize (soyadınıza) göre doldurmanız gerekmektedir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelime ve kelime gruplarının anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelime ve kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Soy sop: Bütün soy ve hısımlar.
Cümle: Dedem, soy sopumuzu anlatmayı çok sever.
Nüfus kütüğü: Nüfusa kayıtlı olunan defter, kütük.
Cümle: Adres değişikliğini nüfus kütüğüne işlettik.
Pürüz: Engel, güçlük.
Cümle: İşlemler sırasında birkaç pürüz çıktı.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde zıt anlamlısı olan kelimeleri bulunuz. Bu kelimelerin altını çiziniz.
Cevap :
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiilleri ilgili kutucuklara yazınız. Daha sonra bu fiillerin olumlu ise olumsuz, olumsuz ise olumlu hâlini karşısına örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Eskiden Türk aileleri soylarını nasıl takip edermiş?
Cevap : Eskiden her Türk ailesinin soyunu belirtmeye yarayan özel bir adı vardı ve bu ad nesilden nesile sürerdi. Bu sayede herkes soyunu bilirdi.
2. Devamlı bir soyadının olmayışı hangi sıkıntılara yol açıyormuş?
Cevap : Devamlı bir soyadının olmaması resmi kayıtlarda karışıklıklara, aynı isimlerin çokluğundan dolayı yanlışlıklara ve zaman kaybına yol açıyordu.
3. Aynı soydan gelen kişilerin birbirlerinden haberleri neden olmuyormuş?
Cevap : Aynı soydan gelen kişilerin birbirlerinden haberi olmuyordu çünkü soyadı olmadığından aile bağlarını takip etmek zordu.
4. Soyadı Kanunu çıkıncaya kadar halk, Mustafa Kemal’e nasıl hitap ediyormuş?
Cevap : Soyadı Kanunu çıkıncaya kadar halk, Mustafa Kemal’e “Gazi” veya “Gazi Mustafa Kemal” olarak hitap ediyordu.
5. Yazar, Atatürk soyadını neden çok anlamlı buluyor?
Cevap : Yazar, Atatürk soyadını çok anlamlı buluyor çünkü Mustafa Kemal, hayatını yurduna ve ulusuna adamış gerçek bir Türk önderiydi; bu nedenle ona “Türklerin atası” anlamında bir soyadının verilmesi çok yerindedir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Buna göre okuduğunuz metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini belirlemek için aşağıdaki parçada boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Cevap :
Metnin gelişme bölümünde soyadının sağladığı kolaylıklar üzerinde durulmuştur. Giriş bölümünde kişilerin soyadı olmayınca karşılaşılan zorluklara değinilmiştir. Kargaşayı önlemek için Soyadı Kanunu’nun çıkarılmasından söz edilmiştir. Sonuç bölümünde ise Mustafa Kemal’e Atatürk soyadının verilmesinden bahsedilmiştir.
6. ETKİNLİK
Soru : Hamit Bey ile torunu Hüseyin arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz. Konuşmanın konusunu belirleyerek bu konudaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Konuşmada, Türkçe karşılıkları varken yabancı kelimelerin kullanılmaması gerektiği vurgulanıyor. Bence de dilimizi korumak istiyorsak Türkçe karşılıkları olan sözcükler yerine yabancı dilden kelimeler kullanmamalıyız. Aksi halde, bir gün bakarız ki Türkçemizde ifade edecek kelimemiz kalmamış.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda kesme işaretinin (‘) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap :
8. ETKİNLİK
Soru : a. Karagöz ile Hacivat arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.
Cevap : Kitabınızda yer alan konuşmayı okuyunuz.
Soru : b. Bu konuşmaya göre Karagöz’ün mü yoksa Hacivat’ın mı haklı olduğunu söyleyiniz.
Cevap : Hacivat haklıdır; çünkü büyük harflerle yazılan kısaltmalara ekler, kelimenin değil, harfin okunuşuna göre getirilir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kurallara göre verilen kelime ve kelime gruplarının kısaltmasını yapınız.
Cevap :
- Türk Dil Kurumu → TDK
- Amerika Birleşik Devletleri → ABD
- Dokuzuncu Hariciye Koğuşu → DHK
- Bilim Teknik → BT
- kuzeybatı → KB
- kilometre → km
- litre → L
- miligram → mg
- Kartopu Mahallesi → Kartopu Mh.
- Avukat → Av.
- Profesör → Prof.
- Çeviren → çev.
- sıfat → sf.
Soru : b. Aşağıya içinde kısaltmaların geçtiği iki cümle yazınız.
Cevap :
- TDK, dilin doğru kullanımını sağlamak amacıyla çalışmalar yapmaktadır.
- ABD ile Türkiye arasında yapılan anlaşma ekonomiyi olumlu etkiledi.
- “DHK” adlı kitabı çok etkileyici buldum.
- Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri BT dergisinden takip ediyorum.
- Haritada şehrin KB yönüne doğru ilerlememiz gerektiği gösteriliyor.
- Ev ile okul arasındaki mesafe yaklaşık 5 km’dir.
- Doktor günde 2 L su içmem gerektiğini söyledi.
- İlaç her gün 500 mg alınmalıdır.
- Kartopu Mh. sakinleri, yeni parkın açılışına davet edildi.
- Av. Yıldız, davanın duruşma gününü belirledi.
- Prof. Dr. Yılmaz, konferansta yeni araştırma sonuçlarını paylaştı.
- Kitabın “çev.” kısmında çevirmenin adı belirtilmiş.
- Dil bilgisi dersinde “sf.” konusunu işledik.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki hususları dikkate alarak “Atatürk’ün Türk milleti için yaptıkları” konulu bilgilendirici bir metin yazınız.
Cevap :
Atatürk, Türk milleti için yaptığı köklü değişimlerle ülkemizin modernleşmesine öncülük etmiştir. Kurtuluş Savaşı’nı kazanarak Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmuş ve bağımsız bir gelecek sağlamıştır.
Eğitimde Harf Devrimi’ni yaparak Latin alfabesini getirmiş, okuryazarlığı artırmıştır. Türk Tarih Kurumu ve Türk Dil Kurumu’nu kurarak dilimizi ve tarih bilincimizi güçlendirmiştir. Ekonomide yerli üretimi destekleyerek sanayileşme adımları atmış, tarım ve ticaret alanlarında yenilikler yapmıştır.
Toplumsal alanda kadınlara seçme ve seçilme hakkı tanıyarak toplumsal eşitliği desteklemiş, hukuki ve sosyal reformlarla çağdaş bir toplum yaratmayı hedeflemiştir. Atatürk’ün reformları, Türk milletine bağımsızlık ve kimlik kazandırmıştır.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.