4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104, 105, 106, 107, 108 Cevapları, öğrencilere saygının önemini anlatan değerli etkinlikler içermektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocukların saygı kavramını daha iyi anlamaları için hazırlanmış olup, toplumsal ilişkilerde saygının rolünü vurgular.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere saygılı davranışların toplumda oluşturduğu olumlu etkileri kavratmayı amaçlarken, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin empati ve hoşgörü gibi değerleri de öğrenmelerine katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108


Hazırlanalım


Soru : Türk toplumunda saygı duyulan unsurları araştırarak edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Türk toplumunda saygı duyulan unsurlar: Türk toplumunda büyüklere, öğretmenlere, şehitlere, tarihi değerlere, milli bayramlara, bayrağa ve dinî değerlere saygı duyulur. Ayrıca aile bağları, komşuluk ilişkileri ve misafirperverlik de toplumda saygıyla karşılanır.


Soru : Toplu taşıma araçlarında rahatsızlık duyduğunuz durumlarla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız bunlardan birini arkadaşlarımızla paylaşınız.


Cevap : Toplu taşıma araçlarında rahatsızlık duyduğum bir durum: Toplu taşımada özellikle yüksek sesle telefonla konuşulması beni rahatsız ediyor. Bu tür bir durumda, insanların sessiz olması gerektiğini düşünüyorum çünkü başkalarının özel konuşmalarını duymak zorunda kalıyoruz.


1. ETKİNLİK


Soru : “Saygı” metnini dinlerken kendinizi otobüsteki yolculardan birinin yerine koyunuz. Yazarın rahatsız olduğu duruma nasıl tepki verirdiniz? Aşağıya yazınız.


Cevap : O durumda ben, kişinin yanında oturuyorsam, nazik bir dille sarımsak kokusunun otobüs içinde rahatsızlık verebileceğini hatırlatırdım. Yanımda varsa naneli bir sakız ya da şeker ikram ederek durumu yumuşatmaya çalışırdım.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümledeki anlamlarını tahmin ederek tabloya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

  • Şunu bunu rahatsız edeceklermiş, umurlarında değil. (umursamamak)
  • Şu adama bir çatayım, dedim içimden. (terslemek veya çıkışmak)
  • Belki bir de alaturkalık, alafrangalık tartışması açarlar. (doğu-batı kültür farkı tartışması)

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Yazarı rahatsız eden durum nedir?


Cevap : Otobüste bulunan bir yolcudan yayılan yoğun sarımsak kokusu.


2. Yazar, karşılaştığı durum karşısında nasıl bir tepki vermeyi aklından geçiriyor?


Cevap : Yolcuya gidip onu uyarmayı ve sitem etmeyi düşünüyor.


3. Yazarın sarımsak yemeyle ilgili görüşleri nedir?


Cevap : Sarımsağın faydalı olduğunu kabul etse de, insanların kokusu rahatsız edici olabilir diye insan içine çıkmadan önce dikkat etmeleri gerektiğini savunuyor.


4. Yazarın “Bu, bir yurttaşlık görevidir.” şeklinde ifade ettiği görev nedir? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?


Cevap : Başkalarını rahatsız eden durumlarda, kişileri nazikçe uyarmanın bir yurttaşlık görevi olduğuna inanıyor. Katılıyorum, çünkü toplum içinde saygılı davranmak, herkesin sorumluluğudur.


4. ETKİNLİK


Soru : “Saygı” metninin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Metnin Konusu: Otobüste, bir yolcunun yediği sarımsak nedeniyle diğer yolcuların rahatsız olması.
  • Metnin Ana Fikri: Toplum içinde diğer insanlara saygı gösterilmeli, başkalarını rahatsız edebilecek davranışlardan kaçınılmalıdır; ayrıca gerektiğinde başkalarını da nazikçe uyarmak önemlidir.

5. ETKİNLİK


Soru : Çevrenizdeki kişilerin beden dillerini nasıl kullandığını gözlemleyiniz. Gözlemlerinizden hareketle aşağıya kişilerin sözlü olmayan mesajlarına örnekler yazınız.


Cevap :

  • Başını sallamak: Onay veya kabul ifadesi olarak kullanılır.
  • Kaşlarını çatmak: Hoşnutsuzluk veya kızgınlık belirtisidir.
  • Gözlerini devirmek: İlgisizlik ya da sıkılma anlamına gelir.
  • Kolları kavuşturmak: Kendini savunma veya kapalı bir tutum sergileme ifadesidir.
  • Omuz silkmek: Bilgisizlik veya umursamazlık anlamında kullanılır.
  • Gülümsemek: Sıcaklık, samimiyet veya hoşnutluk belirtisidir.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : “Saygı” metnini sınıfta arkadaşlarınızla canlandırınız. Canlandırma yaparken aşağıda verilen hususları göz önünde bulundurunuz.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapınız. 


7. ETKİNLİK


Soru : Saygı konusunda neler düşündüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Saygı, insanlar arasındaki ilişkilerin temelini oluşturan önemli bir değerdir. Farklı görüşlere, düşüncelere ve yaşam tarzlarına saygı göstermek, sosyal uyumu artırır ve huzurlu bir ortam yaratır. Saygı, sadece kelimelerle değil, davranışlarla da gösterilmelidir.

Bireylerin kişisel alanlarına, duygularına ve haklarına saygı göstermek, karşılıklı güveni güçlendirir. Ayrıca, saygı duyulan kişiler, kendilerini daha değerli hisseder ve bu durum, toplumsal ilişkilerin gelişmesine katkıda bulunur. Kısacası, saygı, hem bireysel hem de toplumsal düzeyde sağlıklı ilişkilerin kurulmasında vazgeçilmez bir unsurdur.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları”

Soru : b. Bu konuşmada geçen “ki”lerin altını çiziniz. Bunların yazımlarında herhangi bir farklılık var mı? Belirtiniz.


Cevap : Evet, farklılık var. Ek olan “-ki” bitişik, bağlaç olan “ki” ise ayrı yazılıyor.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


Soru :c.  Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere bağlaç olan “ki” ya da ek olan “-ki”den uygun olanı getiriniz.


Cevap :

• Buzdolabındaki etler bozulmuş.
• Baktı ki olacak gibi değil, vazgeçti.
• Baktım ki ortadan kaybolmuş!
• Demek ki konuyu iyi anlamış.
• Sınıftaki öğrenciler bahçeye çıkacak.
• O, ne yapacağını bilmez ki.
• Kendi kitabımı bulamıyorum seninki nerede?
• Seni öyle göreceğim geldi ki.


9. ETKİNLİK


“Saygı” konulu hikâye edici metin yazma yarışması yapılacağını varsayınız. Bu yarışma kapsamında yarışmaya katılacak metinlerin taşıması gereken özellikler aşağıda verilmiştir.

Soru : Defterinize bu özellikleri taşıyan hikâye edici bir metin yazınız.


Cevap :

Saygının Gücü

Bir zamanlar küçük bir kasabada yaşayan Ayşe adında bir kız vardı. Ayşe, kasabanın en saygılı insanlarından biri olarak biliniyordu. Herkese nazik davranır, büyüklerine saygı gösterir ve arkadaşlarıyla olan ilişkilerinde de her zaman hoşgörülü olmaya özen gösterirdi.

Bir gün kasabanın en yaşlı kadını olan Fatma Nine, bir sorunla karşılaştı. Bahçesindeki ağaçların meyve vermediğini düşünüyordu ve bu konuda yardıma ihtiyacı vardı. Ancak, kasabada herkes meşguldü ve kimse ona yardımcı olmak istemedi. Bu durumu gören Ayşe, hemen Fatma Nine’nin evine gitti. “Fatma Nine, size yardım etmek istiyorum. Bahçenizi birlikte temizleyelim,” dedi.

Fatma Nine, Ayşe’nin yardım teklifine çok sevindi. İkisi birlikte bahçeye gitti ve meyve ağaçlarının etrafındaki yabani otları temizlemeye başladılar. Ayşe, yaşlı kadının hikâyelerini dinlerken, Fatma Nine de genç kızın nazik davranışına hayran kaldı. Bir süre sonra, birlikte çalıştıkları için aralarında bir dostluk bağı oluştu.

Bu olay kasabada yayıldı ve herkes Ayşe’nin saygı dolu davranışlarını konuşmaya başladı. Ayşe, sadece Fatma Nine’ye değil, her yaştan insana saygı göstererek, kasabanın örnek genci oldu. Kasabalılar, onun sayesinde saygının ne kadar önemli olduğunu anladılar.

Zamanla, Ayşe’nin bu davranışları diğer gençlere de örnek oldu. Herkes, yaşlılara daha fazla saygı göstermeye ve onlara yardımcı olmaya başladı. Ayşe, bir gün bu saygı dolu davranışların kasabada nasıl bir etki yarattığını düşündüğünde, içi mutlulukla doldu.

Bu olay, Ayşe’ye ve kasabaya saygının gücünü bir kez daha hatırlattı. Saygı, sadece bir kelime değil, insanları bir arada tutan bir bağdı. Kasabanın insanları, birbirlerine duydukları saygıyla daha güçlü bir topluluk oluşturdular ve bu saygı, nesiller boyunca sürdü.

Sonuç olarak, Ayşe’nin hikâyesi, saygının yalnızca bireyler arasında değil, toplumda da nasıl büyük bir etki yaratabileceğini gösterdi. Saygı, her zaman güzellikleri beraberinde getirir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score