4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları konusuna dair etkinliklerin doğru yanıtlarını sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları‘nda yer alan bu etkinlikler, öğrencilerin Peygamberimizin doğumundan gençlik yıllarına kadar olan hayatını öğrenmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, bu önemli konuyu detaylı bir şekilde kavrayabilirler.
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan materyallerle öğrencilere bilgi sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde, öğrenciler 4. Sınıf Din Kültürü dersinde yer alan bu sayfalardaki etkinliklerin doğru cevaplarını öğrenebilir ve Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirebilirler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) çocukluk yılları hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap : Hz. Muhammed (sav), 570 yılında Mekke’de doğmuştur. Annesi Amine, babası Abdullah, ve dedesi Abdülmuttalib tarafından büyütülmüştür. Babası Abdullah, Hz. Muhammed doğmadan önce vefat etmiştir. Annesi Amine de onun altı yaşında iken vefat etmiştir. Bu yüzden Hz. Muhammed (sav), erken yaşlardan itibaren yetim kalmıştır. Dedesi Abdülmuttalib ve ardından amcası Ebu Talib tarafından büyütülmüştür. Çocukluk yıllarında oldukça sevilen ve saygı duyulan bir kişilik sergilemiş, “El-Emin” yani güvenilir olarak tanınmıştır. Ayrıca, küçük yaşlardan itibaren dürüst ve erdemli bir kişilik sergileyen Hz. Muhammed, çevresindeki herkes tarafından saygı ile karşılanmıştır.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
Bu cevaptan sonra Ebrehe’nin sinirleri daha da gerilmiş, eli ayağı titremişti. Abdülmuttalib’in sözleri kulağında yankılanıyordu. Ama ne olursa olsun Kâbe’yi yıkacaktı. Ordusuna seslendi ve hemen harekete geçmelerini emretti. Abdülmuttalib de develerini alarak Mekke’ye döndü. Halkını büyük bir felakete karşı uyardı. Onlara Kâbe’den uzak bir yerde beklemelerini söyledi. Çünkü biliyordu ki Allah (cc), zalimlere fırsat vermeyecekti. Öyle de oldu.
Fil ordusu, Kâbe’ye yaklaşınca en öndeki fil birden yere çöktü. Diğer filler de onu taklit ettiler. Askerler tüm uğraşlarına rağmen fili yerinden kaldıramadılar. Zavallı hayvan bile anlamıştı Kâbe’nin ne kadar önemli ve değerli olduğunu. Fakat Ebrehe bir türlü anlamak istemiyordu. O sırada minicik kuşlardan oluşan bir kalabalık gökyüzünü kapladı. Kocaman fillere karşı Kâbe’yi korumaları için Allah (cc) tarafından görevlendirilmiş bu küçücük kuşlar, ayaklarıyla ve gagalarıyla taşıdıkları taşları ordunun üstüne fırlatıyordu. Böylece darmadağın olan zalimler anlamışlardı Kâbe’nin sahibinin Allah (cc) olduğunu. Ve anlamışlardı güçlü olanın değil, Allah’ın (cc) yanında olanın kazanacağını…
Soru : Bu metinden çıkarılabilecek mesajları arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Maddeler Halinde Bu metinden çıkarılabilecek bazı önemli mesajlar şunlardır:
- Allah’ın gücü her şeyden büyüktür. İnsanlar ve ordular ne kadar güçlü olurlarsa olsunlar, Allah’ın kudretinin karşısında hiçbir şey duramaz.
- Kâbe, İslam’ın kutsal bir yeridir ve Allah tarafından korunmaktadır.
- Zalimler ve güçlüler, Allah’a karşı duramazlar ve sonunda hüsrana uğrarlar.
- Allah, dilediği zaman, küçük olanları büyük görevlere layık görüp zaferler kazandırabilir.
- Sabır ve inançla karşılaşılan zorluklar aşılabilir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru : Sınıfınızda bir iyilik hareketi başlatmak isteseydiniz neler yapardınız?
Cevap :
Madde Madde Sınıfımızda bir iyilik hareketi başlatmak için şu adımları atabilirdim:
- Yardım Toplama: İhtiyaç sahibi kişilere yardım etmek için sınıfça bir kampanya düzenlerdim. Gıda veya kıyafet bağışları toplayarak bunları ihtiyaç sahiplerine ulaştırabilirdik.
- Geri Dönüşüm Projesi: Çevreyi korumak amacıyla sınıf içinde geri dönüşüm projesi başlatırdım. Öğrencileri plastik atıkları ayırarak geri dönüşüm kutularına atmaya teşvik ederdim.
- Gönüllü Çalışmalar: Sınıf arkadaşlarımla birlikte çevremizdeki yaşlılara veya engellilere yardımcı olmak için gönüllü çalışmalar yapabilirdik.
- Pozitif Mesajlar Paylaşmak: Sınıfta pozitif düşünmeyi teşvik etmek için her gün bir iyi niyet mesajı veya motivasyonel söz paylaşırdım.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) erdemli davranışlarını listeleyiniz.
Cevap :
Maddeler Halinde Hz. Muhammed’in (sav) erdemli davranışları arasında şunlar öne çıkar:
- Dürüstlük: Hz. Muhammed (sav), küçük yaşlardan itibaren “El-Emin” (güvenilir) olarak tanınmıştır.
- Merhamet: İnsanlara, özellikle fakirlere, yetimlere ve ihtiyaç sahiplerine büyük bir merhamet göstermiştir.
- Sabır: Zorluklar karşısında sabır göstermiş ve insanlara sabırla yaklaşmıştır.
- Adalet: Herkese eşit ve adil davranarak toplumda adaletin sağlanmasına önem vermiştir.
- Hoşgörü: O, hoşgörülü ve affedici bir liderdi. İnsanları doğru yola davet ederken, onlara kötü davranmaktan kaçınmıştır.
- Alçakgönüllülük: Hz. Muhammed (sav), her zaman alçakgönüllü olmuş ve kibirden kaçınmıştır.
- İyi ahlak: O, “Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim” diyerek ahlaki değerleri ön planda tutmuştur.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.