4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni ile ilgili önemli bilgiler sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları‘nda bulunan etkinlikler, öğrencilerin insan ilişkilerinde sevgi ve saygının önemini kavramalarına yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan 4. Sınıf Din Kültürü İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları, metnin anlaşılmasını destekleyen ve çocukların bu konuyu derinlemesine öğrenmelerini sağlayan aktiviteleri içerir.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 Cevapları, öğrencilere sevgi ve saygı kavramlarının insan ilişkilerindeki önemini öğretir. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde çocuklar, bu değerlerin günlük yaşamlarına nasıl entegre edileceğini öğrenirler. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kaynaklar, öğrencilere insani ilişkilerde olumlu davranışları pekiştirmeleri için gereken bilgileri sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71


Soru : “Yaratılanı severim, Yaradan’dan ötürü.” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Bu söz, Allah’ın yarattığı her varlığa sevgi ve saygı duymamız gerektiğini ifade eder. İnsanlar, hayvanlar, doğa ve tüm canlılar Allah’ın yaratmasıyla var olmuştur. Yaradan’a olan sevgimiz ve bağlılığımız, yarattıklarına karşı da merhametli ve saygılı olmamızı gerektirir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


İslam dini, insanlarla ilişkilere selamlaşarak başlanılmasına önem vermiştir. “Size bir selam verildiği zaman, ondan daha güzeliyle veya aynı selamla karşılık verin…” (Nisa suresi, 86. ayet.) ayeti ile Yüce Allah, selam vermenin yanında selama güzel bir karşılık verilmesini de emreder. Hz. Peygamber’in, selam yaygınlaştırıldıkça insanların aralarındaki sevgi ve saygının artacağını buyurması da selamın önemli olduğunu gösterir. (bk. Müslim, İman, 93.) Selamlaşmak iyi ilişkileri başlatan bir davranıştır. Komşumuzla karşılaştığımızda selamlaşmamak, aslında birbirimizi görmezden gelmek demektir. Selam verince aramızda bir iletişim başlar. Böylece komşumuzun bir sıkıntısından haberdar olur veya onun bir mutluluğunu paylaşırız. Bu yüzden selamlaşmak gibi güzel bir işi başlatan olmak için yarışmalı, karşımızdakinden beklemeden selam vermeye çalışmalıyız.

Soru : Metinden değerlerimizle ilgili ilkeler çıkarınız.


Cevap :

  • Selamlaşmanın önemi.
  • İletişimi başlatan taraf olma.
  • Sevgi ve saygının artırılması.
  • Komşuluk ilişkilerine dikkat etme.
  • Yardımlaşma ve paylaşma duygusunu geliştirme.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


“Rabbin, sadece kendisine kulluk etmenizi ve anne babanıza iyi davranmanızı emretti. Onlardan biri veya ikisi senin yanında yaşlanırsa onlara ‘Öf’ bile deme! Onları azarlama! İkisine de gönül alıcı güzel sözler söyle. Onlara merhametle ve alçak gönüllülükle kol kanat ger. ‘Rabbim! Onlar nasıl küçüklükte beni şefkatle eğitip yetiştirdilerse şimdi sen de onlara merhamet göster.’ diyerek dua et.”

(İsra suresi, 23-24. ayetler.)

Soru : Verilen ayetlerden hareketle anne babaya nasıl davranılması gerektiğini listeleyiniz.


Cevap :

  • Anne babaya iyi davranmalı.
  • Onları azarlamamalı, “Öf” bile dememeli.
  • Gönül alıcı ve güzel sözler söylemeli.
  • Onlara merhametle ve alçakgönüllülükle yaklaşmalı.
  • Onlar için dua etmeli, şefkat göstermelidir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Aşağıdaki hikâyeyi Betül’ün yazacağı mesajla tamamlayalım.

Salgın günleriydi. Salgından olumsuz etkilenmesinler diye 65 yaş üstü büyüklere sokağa çıkma kısıtlaması uygulanıyordu. Betül de derslerini tüm gün çevrim içi evden takip etmişti. Dersler bitip akşam olunca bir arkadaşından video paylaşımı geldi. Arkadaşı, paylaştığı videonun altına gülme sembolleri de eklemişti. Betül videoyu açıp izledi. Videoda hastaneye gitmek için sokağa çıkmış yaşlı bir amca vardı. Yaşlı amcayı sokakta yakalayan bir genç, onunla alay ederek ve sokağa çıkma yasağıyla korkutarak konuşuyordu. Yaşlı amca da büyük bir mahcubiyetle o alaycı gence durumunu anlatmaya çalışıyordu. Videoyu izledikten sonra Betül’ün gözleri doldu, boğazı düğümlendi. Yaşlı amcanın mahcup hâli gözünün önünden gitmiyordu. Yaşlı amcayı izni olmadan kameraya çekerek onunla alay etmeyi bir insan niçin yapar? Sosyal medyada etkileşim oluşturmak için yaşlılarla alay etmeyi bir insan nasıl kabul eder? Bu sorular Betül’ün vicdanın sesiydi. Betül, bu duygularla kendisine bu videoyu komik simgelerle gönderen arkadaşına bir mesaj yazmaya karar verdi.


Cevap : “Merhaba, gönderdiğin videoyu izledim ve çok üzüldüm. Yaşlı bir insanla alay etmek doğru bir davranış değil. Bu, onların onurunu zedeler ve toplumda sevgi yerine saygısızlığı artırır. Lütfen böyle videoları paylaşmaktan kaçınalım ve herkesi daha çok sevgi ve anlayışla kucaklayalım.”


Soru : Sizce Betül, arkadaşının bu videoyu paylaşmasına karşılık nasıl bir mesaj
yazmış olabilir?


Cevap : Bu video beni çok üzdü. Yaşlı insanlar bizim baş tacımızdır ve onların zor durumlarını alay konusu yapmak hiç hoş değil. Lütfen böyle paylaşımlar yerine onları anlamaya ve destek olmaya yönelik şeyler paylaşalım. Bu konuda biraz daha hassas olabiliriz.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda aile ve akrabalıkla ilgili ifadeler yer almaktadır. Anlamını bilmediğiniz ifadeleri sözlükten bulunuz. Bildiğiniz başka ifadeler varsa bunları tablonun altına yazınız.


Cevap :

Anlamı Bilinmeyen İfadeler:

  • Baldız: Eşin kız kardeşi.
  • Bacanak: Aynı kadınların kız kardeşleriyle evlenen erkekler arasındaki ilişki.
  • Eltİ: Aynı ailenin erkek kardeşlerinin eşleri arasındaki ilişki.
  • Dünür: Çocukları birbirleriyle evlenen aileler arasındaki ilişki.

Bildiğim Başka İfadeler:

  • Kayınbirader: Eşin erkek kardeşi.
  • Gelinin kardeşi: Evlilik bağıyla bir kişinin eşinin ailesine mensup olan kardeş.
  • Kuzen: Amca, dayı, hala veya teyzenin çocuğu.
  • Üvey kardeş: Anne ya da baba bir olan kardeş.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Hz. Aişe, bir gün Hz. Peygamber’e şöyle sordu: “Ey Allah’ın Resulü! İki komşum var, ikramda bulunurken önce hangisinden başlayayım?” Hz. Peygamber, “Kapısı sana en yakın olandan.” cevabını verdi. (Buhari, Hibe, 16.)

Soru : Komşuluk ilişkileri açısından Hz. Peygamber’in cevabını yorumlayınız.


Cevap : Hz. Peygamber’in bu cevabı, komşuluk ilişkilerinde önceliğin yakınlık ve erişilebilirliğe verilmesi gerektiğini vurgular. Kapısı en yakın olan komşu, sıkça karşılaşılan ve iletişim halinde olunan kişidir. Bu nedenle, ilişkilerin güçlendirilmesi için ikram veya yardımlaşmada önce yakın komşudan başlanmalıdır. Bu yaklaşım, komşuluk bağlarının güçlenmesini ve yardımlaşmanın yaygınlaşmasını sağlar.


Soru : Aşağıda komşuluk hakkında atasözleri yer almaktadır. Bu atasözlerinin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüklerinden araştırarak arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Ev alma, komşu al: Yaşanılan çevredeki insanlarla iyi geçinmek, komşuların karakteri ve tutumu huzurlu bir yaşam için evin fiziksel özelliklerinden daha önemlidir.

Gülme komşuna, gelir başına: Başkalarının başına gelen kötü olaylarla alay etmemeli veya sevinmemeliyiz, çünkü aynı durum bir gün bizim de başımıza gelebilir.

Hayır dile komşuna, hayır gele başına: Komşuya iyilik ve güzellik dilemek, dolaylı olarak bize de iyi şeylerin gelmesine vesile olur. İyilik temennileri karşılıklı bir bağ oluşturur.

Komşu hakkı, Allah hakkı gibidir: Komşulara saygı ve iyi davranmak, Allah’a kulluk etmek kadar önemli bir insani görevdir.

Kurt, komşusunu yemez: Doğadaki hayvanlar bile yakınlarına zarar vermezken, insanların da komşularına kötülük yapmaması gerektiği vurgulanır.

Komşuda pişer, bize de düşer: Komşular arasındaki paylaşma ve yardımlaşmanın önemini anlatır. Komşular birbirinden fayda görebilir.

Komşu komşunun külüne muhtaçtır: En küçük ihtiyaçlar için bile komşuların birbirine destek olması gerekebilir. Yakın çevremizle dayanışma, hayatı kolaylaştırır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Arkadaşınızda bulunmasını istediğiniz beş özelliği, verilen kelimelerden seçerek cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  • Arkadaşımın dürüst olmasını isterim.
  • Arkadaşımın güvenilir olmasını isterim.
  • Arkadaşımın samimi olmasını isterim.
  • Arkadaşımın sevecen olmasını isterim.
  • Arkadaşımın adil olmasını isterim.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score