4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları kapsamında yer alan 4. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları, öğrencilerin İslam’ın temel kavramlarını daha iyi anlamalarını sağlar. Bu ünite içinde, 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 28, 29, 30, 31 Cevapları ile öğrenciler, dua, selamlaşma ve ibadet gibi konularda bilgilerini geliştirebilirler. Özellikle dua ederken kullanılan ifadeler ve ibadetlerin günlük hayattaki yeri, bu sayfalarda detaylı şekilde ele alınmıştır. Öğrencilerin, bu etkinlikler sayesinde günlük yaşamlarında dini ifadeleri nasıl kullanmaları gerektiği anlatılmaktadır.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları bölümü, dini bilgileri uygulamalı etkinliklerle pekiştirmeyi amaçlar. Bu sayfalardaki değerlendirme etkinlikleri, çocukların öğrendiklerini tekrar ederek daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Bu şekilde öğrenciler, duaların anlamını ve önemini kavrayarak, İslam’ın temel prensiplerini öğrenme fırsatı bulurlar. Bu ünite, çocukların hem dini bilgi hem de ahlaki değerler kazanmasını sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 28-29-30-31
1. ÜNİTE SONU DEĞERLENDİRME
Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap :
- (Doğru) “Sübhanallah” diyerek Allah’ın (cc) bütün eksikliklerden uzak olduğunu kabul ederiz.
- (Doğru) Haram, Allah’ın (cc) yapılmasını kesin olarak yasakladığı söz ve davranışlardır.
- (Yanlış) Allah’a (cc) teşekkürümüzü “Estağfirullah” ifadesiyle dile getiririz. (“Elhamdülillah” ifadesiyle teşekkür ederiz.)
- (Yanlış) Maşallah, “Allah (cc) sizi her türlü kaza ve beladan korusun.” anlamına gelen bir duadır. (Maşallah, “Allah’ın izniyle” anlamındadır ve bir güzelliği veya başarıyı övmek için kullanılır.)
- (Doğru) Bir yakınımız yolculuğa çıkarken ona “Allah’a (cc) emanet ol.” diyerek dua ederiz.
Soru : Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
- Teşrik tekbiri, Kurban Bayramı’nda farz namazların ardından okunur.
- Yüce Allah’ın yapılmasına veya yenilip içilmesine izin verdiği şeylere helal denir.
- Bir işin güzel bir şekilde sonuçlanmasını istediğimizde inşallah deriz.
- Hz. Peygamber’in ismi anılınca sallallahü aleyhi vesellem ifadesiyle ona selam göndeririz.
- Hasta bir arkadaşımızı ziyaret ettiğimizde Allah şifa versin diyerek ona dua ederiz.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Öğretmen, öğrencilere “Günlük dilde kullandığınız selamlaşma ifadeleri hangileridir?” diye sormuştur.
Esra: Hayırlı sabahlar
Halit: Estağfirullah
Fatma: Selamünaleyküm
Mehmet: İyi günler
Buna göre hangi öğrencinin verdiği cevap yanlıştır?
Cevap : B) Halit
2. Verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
I. Alışveriş yaptığımız bakkala “Allah zihin açıklığı versin.” diyerek ona dua ederiz.
II. Bir kişiden iyilik gördüğümüzde hoşnutluğumuzu ifade etmek için “Allah razı olsun.” deriz.
III. Uyumaya giden birine “Allah rahatlık versin.” diyerek dua ederiz.
IV. Bir işle meşgul olan birine “Allah’a şükürler olsun.” dersek güzel bir dilekte bulunuruz.
Cevap : C) II. ve III.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
3. • Allah’ın (cc) tüm varlıklardan üstün olduğunu ifade etmeye – – – – denir.
• Müslümanlar, Hz. Muhammed’e (sav) olan sevgilerini ve saygılarını göstermek için – – – – duasını okurlar.
Verilen cümlelerde noktalı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri gelmelidir?
A) tekbir-salavat
B) hamt-şükür
C) helal-haram
D) selam-besmele
Cevap : A) tekbir-salavat
4. Günlük hayatta bir işe başlarken Allah’ın (cc) adını anmak, O’na olan inancın ve bağlılığın samimi bir ifadesidir. Bu nedenle evden çıkarken, yemeğe başlarken, elbisemizi giyerken, abdest alırken ve ders çalışırken – – – – deriz.
Verilen paragrafta noktalı yere aşağıdaki ifadelerden hangisi gelmelidir?
A) Estağfirullah
B) Sübhanallah
C) Sallallahü aleyhi vesellem
D) Bismillâhirraḥmânirraḥîm
Cevap : D) Bismillâhirraḥmânirraḥîm
5. I. Namazlarda başlangıç tekbirinden sonra okunur.
II. Hz. Peygamber’e ve ailesine dua içerir.
III. Cenaze namazlarında okunur.
Yukarıdaki cümlelerden hangisi/hangileri Sübhaneke duasıyla ilgilidir?
A) Yalnız I.
B) I. ve II.
C) I. ve III.
D) II. ve III.
Cevap : C) I. ve III.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : Selamlaşmak insan ilişkilerine nasıl katkıda bulunur? Yorumlayınız.
Cevap :
Selamlaşmak, insan ilişkilerine olumlu katkıda bulunur çünkü bu basit eylem, toplumsal bağları güçlendirir ve iletişimi başlatır. Selamlaşma, karşılıklı saygı ve samimiyetin ifadesidir; insanlar arasında pozitif bir atmosfer oluşturur. Bu, güven duygusunu artırır ve insanlar arasındaki etkileşimi olumlu yönde etkiler. Ayrıca, selamlaşmak sosyal birlikteliği teşvik eder ve toplumda huzuru sağlar.
Soru : Sevap ve günah olan davranışlara ikişer tane örnek veriniz.
Cevap :
- Sevap Olan Davranışlar:
- Fakirlere yardım etmek
- Namaz kılmak
- Günah Olan Davranışlar:
- Yalan söylemek
- Hırsızlık yapmak
Soru : . Allah’a (cc) şükrümüzü belirtmek için hangi ifadeleri kullanırız? Yazınız.
Cevap :
- Elhamdülillah
- Şükürler olsun
- Allah’a hamdolsun
- Çok şükür
Soru : “Allah bereket versin.” ve “Hayırlı işler.” ifadeleri hangi durumlarda kullanılır? Yazınız.
Cevap :
- “Allah bereket versin.” ifadesi, birinin işinde, kazancında veya yapılan bir işte bereket ve hayır dilemek için kullanılır. Genellikle bir iş veya alışverişten sonra kullanılır.
- “Hayırlı işler.” ifadesi, birinin yeni bir işe başlaması veya önemli bir proje üzerinde çalışması durumunda kullanılır. Bu ifade, kişinin işlerinde başarı ve hayır diler.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.