4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin İslam’ın temel değerlerini kavramalarını sağlar. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, öğrendiklerini pekiştirmek amacıyla değerlendirme etkinlikleri sunar. Bu etkinlikler, çocukların konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 120, 121, 122, 123 Cevapları, ünite sonunda öğrencilerin bilgilerini gözden geçirmelerine yardımcı olan sorular içerir ve onların bilgilerini pekiştirmelerini sağlar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin İslam ahlakı çerçevesinde kendilerini değerlendirmelerini teşvik eder. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri pratiğe dökmeleri için rehberlik eder ve onların manevi değerleri güçlendirir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Namaza başlamadan önce abdest almak gerekir.
  2. (Doğru) Saçlarımızı taramak manevi temizliktir.
  3. (Yanlış) Bahçedeki su birikintilerini arkadaşımızın üzerine sıçratmalıyız.
  4. (Yanlış) Evin temizliğini sadece aile büyükleri yapmalıdır.
  5. (Doğru) Temizliğin diğer adı taharettir.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Bazı ibadet ve amellerin yerine getirilmesinden önce yapılan dinî temizliğe abdest denir.
  2. Bedenin, elbisenin ve namaz kılınacak yerin, gözle görülür kirli ve pis şeylerden arındırılmasına maddi temizlik denir.
  3. Beden temizliği, vücudun belirli aralıklarla koku ve kirden arındırılmasıdır.
  4. Evreni ve canlıları olumsuz yönde etkileyen zararlı maddelerin hava, su ve toprağa yoğun bir şekilde karışmasıyla çevre kirliliği oluşur.
  5. Yüce Allah’ın rızasını kazanmak için yapılan her güzel iş ve davranışa salih amel denir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.


1. Namazdan önce maddi ve manevi temizlik açısından aşağıdakilerden hangisinin yapılmasına gerek yoktur?


A) Ütülü elbise giymek
B) Namaz kılınan yeri temiz tutmak
C) Abdest almak
D) Kalbi, kötü düşüncelerden arındırmak

Cevap : A) Ütülü elbise giymek
Namazdan önce ütülü elbise giymek, bir gereklilik değildir. Temizlik esas olarak abdest almak, namaz kılınacak yerin temiz olması ve kalbin manevi temizlik içinde olması gereklidir.


2. I. Dişlerimi düzenli fırçalarım.
II. Arkadaşıma karşı dürüst davranırım.
III. Yemekten önce ve sonra ellerimi yıkarım.
IV. İhtiyaç duyduklarında insanlara yardım ederim.

Yukarıdakilerden hangisi manevi temizlikle ilgilidir?


A) I. ve II.
B) II. ve III.
C) II. ve IV.
D) III. ve IV.

Cevap : C) II. ve IV.
Manevi temizlik, kişinin içsel temizliğiyle ilgilidir. Dürüst olmak ve başkalarına yardım etmek, manevi temizlikle ilgilidir.


3. İslam dininde temizlik – – – – kavramı ile ifade edilir. – – – – sözlükte; “temizlik, temizlenme ve temiz olmak” anlamlarına gelmektedir.

Yukarıdaki cümlede noktalı yerlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Niyet
B) Rahmet
C) Fetanet
D) Taharet

Cevap : D) Taharet
İslam dininde temizlik “taharet” kavramı ile ifade edilir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


4. Ayşe, arkadaşlarına abdestin alınış sırasını göstermek için sırasıyla şunları yapmıştır:

1. Abdest almaya niyet ediyoruz.
2. Ellerimizi yıkıyoruz.
3. Ağzımızı su ile iyice çalkalıyoruz.
4. Burnumuza su alıp burnumuzu temizliyoruz.
5. Yüzümüzü yıkıyoruz.
6. Başımızın dörtte birini mesh ediyoruz.
7. Kollarımızı dirseğimizle birlikte yıkıyoruz.
8. Ellerimizi ıslatarak kulaklarımızı ve kulaklarımızın arkasını temizliyoruz.
9. Boynumuzu mesh ediyoruz.
10. Ayaklarımızı topuklarımızla birlikte yıkıyoruz.

Buna göre Ayşe’nin abdesti doğru alması için hangilerinin yerini değiştirmesi gerekir?


A) 2. ve 6.
B) 6. ve 7.
C) 7. ve 8.
D) 8. ve 9.

Cevap : B) 6. ve 7.
Abdest alırken sırasıyla baş, yüz, eller, kollar, ayaklar yıkanmalıdır. Ayşe’nin sırasındaki 6. ve 7. maddeler yer değiştirmelidir. Başın meshi, ellerin yıkanmasından önce yapılmaz.


5. I. Kâğıt ve cam atıkları geri dönüşüm kutularına atmak
II. Günde iki kez dişleri fırçalamak
III. Yemekten sonra elleri yıkamak
IV. Yerlere çöp atmamak

Yukarıdakilerden hangisi çevre temizliği ile ilgili değildir?


A) I. ve II.
B) I. ve IV.
C) II. ve III.
D) II. ve IV.

Cevap : C) II. ve III.
Günde iki kez diş fırçalamak ve yemek sonrası elleri yıkamak, kişisel temizlikle ilgilidir, çevre temizliği ile değil.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : “Allah temizdir, temizliği ve temiz olanları sever.” (Tirmizi, Edeb, 41) hadisini, İslam’ın temizliğe verdiği önem açısından değerlendiriniz.


Cevap : Bu hadis, İslam’ın temizliğe ne kadar büyük bir önem verdiğini vurgulamaktadır. İslam, sadece dış temizliği değil, aynı zamanda kalbin ve niyetin temiz olmasını da ister. Allah’ın temiz olanları sevmesi, insanların temizlik konusunda dikkatli olmalarını teşvik eder. Temizlik, insanın ruhunu arındıran ve sağlığını koruyan bir davranış olarak İslam’da yüceltilmiştir. Dolayısıyla bu hadis, temizliğin dini bir sorumluluk ve Allah’a yakınlaşmanın bir yolu olduğunu ifade eder.


Soru : İbadet ile temizlik arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.


Cevap : İbadet, insanın Allah’a olan kulluğunu ve bağlılığını gösterdiği bir eylemken, temizlik de Allah’a olan saygıyı ve ona yaklaşmak için uygun bir hali sağlayan bir davranıştır. Namaz gibi ibadetler, fiziksel temizlik gerektirir (abdest almak, temiz giysiler giymek vb.). Bu da ibadetle temizlik arasındaki sıkı ilişkiyi gösterir. İslam, ibadetlerin kabul edilmesi için temiz bir niyet ve bedensel temizlik şartı koşar. Temizlik, ibadetleri doğru şekilde yerine getirmek ve Allah’a saygı göstermek için önemli bir adımdır.

 


Soru : Sınıfımızı temiz tutmak için nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Cevap : Sınıfımızı temiz tutmak için öncelikle çöpleri doğru şekilde atmalı ve her zaman sınıfı düzenli tutmalıyız. Masa ve sıraları temiz tutmak, sınıfın havalandırılmasını sağlamak, kalemlikleri düzenli kullanmak gibi alışkanlıklar edinmeliyiz. Ayrıca, sınıf arkadaşlarımızı da temizlik konusunda duyarlı olmaya teşvik ederek, birlikte temiz bir ortam oluşturabiliriz.


Soru : Çevremizi temiz tutmak için neler yapmalıyız? Açıklayınız.


Cevap : Çevremizi temiz tutmak için çöp ve atıkları doğru yerlere atmalı, geri dönüşümü desteklemeliyiz. Sokaklarda, parklarda ve doğada çevreye zarar verebilecek atıkları toplamaya özen göstermeliyiz. Ayrıca, çevre kirliliği konusunda insanları bilinçlendirici etkinliklere katılmalı ve doğayı korumanın önemini başkalarına da anlatmalıyız. Temiz bir çevre için herkesin sorumluluk taşıması gerektiğini unutmamalıyız.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score