3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 Cevapları, ilkokul öğrencilerinin dil ve okuma becerilerini geliştirmeye yönelik önemli etkinlikler içerir. Bu bağlamda, İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere yaşlı kitap karakterinin hikayesi üzerinden hayat dersleri aldırmayı amaçlamaktadır. Bu metin, okuma alışkanlığını teşvik ederken, aynı zamanda empati kurma yeteneklerini de güçlendirir.
Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler için sınıf içinde uygulanan derslerin daha verimli hale gelmesini sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 İlke Yayıncılık ile öğrenciler, farklı bakış açıları geliştirerek okuma ve yazma becerilerini pekiştirme fırsatı bulurlar. Bu sayfalar, öğretici içerikleriyle öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırır ve eğlenceli bir öğrenme deneyimi sunar.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102-103-104-105-106-107
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Çocuk kitapları türlerinin neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Çocuk kitapları türleri arasında masal kitapları, öykü kitapları, şiir kitapları, bilgi kitapları, macera kitapları ve eğitim kitapları yer alır. Bu kitaplar, çocukların hem eğlenmesini hem de öğrenmesini amaçlar.
2. “Kitapsız büyüyen çocuk, susuz yetişen f idana benzer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap : Bu söz, kitapların çocukların zihinsel ve duygusal gelişiminde ne kadar önemli olduğunu vurguluyor. Kitaplar, çocukların bilgi edinmesini, hayal güçlerini geliştirmesini ve dünyayı anlamalarını sağlar. Kitapsız büyümek, bir çocuğun bu gelişim fırsatlarından mahrum kalması anlamına gelir, tıpkı susuz bir fidanın büyüyememesi gibi.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.
Cevap :
- Diyar: Ülke, memleket, bölge.
- Ödünç almak: Bir şeyi geçici olarak kullanmak üzere bir başkasından almak.
- Ezgi: Melodi, hoş ve ahenkli ses dizisi.
- Işıldak: Elektrikle ya da pil ile çalışan taşınabilir ışık kaynağı.
- Hoparlör: Sesin daha geniş bir alana yayılmasını sağlayan cihaz.
Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
Sızlanmak: Sızlanarak anlatmak, şikâyet etmek.
Avutmak: Bir kimsenin acısını veya sıkıntısını yatıştırmak, teselli etmek.
Yakınmak: Bir kimsenin, kendisini tedirgin eden bir durumu, sıkıntısına ortak olması için birine anlatmak.
Kasılmak: Büyüklenmek, kurumlanmak, gururlanmak.
Heveslenmek: Çok istemek, eğilim duymak.
Tartışmak: Bir konu üzerinde, birbirine ters olan görüş ve inançları karşılıklı savunmak.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
2. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kütüphanedeki kitaplar ne zaman konuşmaya başladılar?
Cevap : Gece yarısı olduğunda kitaplar konuşmaya başladılar.
2. Yaşlı kitap neler söyleyerek arkadaşlarına yakındı?
Cevap : Yaşlı kitap, çocukların ilgisini çekemediğinden ve fark edilmediğinden yakındı.
3. Kütüphanedeki kitaplar birbirleriyle niçin tartıştılar?
Cevap : Hangi tür kitabın çocuklar tarafından daha çok sevildiği ve okunduğu konusunda tartıştılar.
4. Boncuk gözlü çocuk, yaşlı kitabı görünce niçin çığlık attı?
Cevap : Aradığı kitabı bulduğu için çığlık attı.
5. Tarih Ana, anlatımını aşağıdaki cümlelerden hangisiyle bitirmiş?
Cevap : “Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.”
6. Yaşlı kitap, elektronik kitapların anlattıklarına ne zaman inandı?
Cevap : Çocuğun bilgisayardan bilgi arayıp kargalar hakkında bir sesli anlatım duyduğunu gördüğünde inandı.
7. Çocuğun onu okuyup bitirdiği akşam yaşlı kitap neler yaşadı?
Cevap : Yaşlı kitap mutlu oldu ve ertesi gün kütüphaneden ayrılacağını arkadaşlarına söyledi.
8. Yaşlı kitap kütüphaneye döndükten sonra neler oldu?
Cevap : Kütüphanedeki diğer kitaplar onu mutlulukla karşıladı ve birbirleriyle tartışmamaya karar verdiler.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap :
Konu: Kitaplar arasındaki dostluk ve teknolojik gelişim karşısında eski kitapların değeri.
Ana Fikir: Kitaplar, teknolojik değişimlere rağmen her zaman değerli ve vazgeçilmezdir.
Soru : b. Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.
Cevap :
- Metnin Başlığı: Yaşlı Kitap
- Metinde Anlatılan Olay: Kitapların gece yarısı birbirleriyle konuşmaları ve yaşlı kitabın bir çocuğun ilgisini çekmesi.
- Metnin Şahıs Kadrosu: Yaşlı kitap, elektronik kitaplar, boncuk gözlü çocuk
- Olayın Gerçekleştiği Mekân: Kütüphane ve çocuğun odası
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümlerini gösterdiğini anlatınız.
Cevap :
Birinci Görsel: Kitapların birbirleriyle tartıştığı ve yaşlı kitabın üzüntülü bir şekilde kendini dışlanmış hissettiği sahne.
İkinci Görsel: Yaşlı kitabın kütüphaneye geri dönerek arkadaşlarına yaşadıklarını anlattığı, mutlu olduğu ve diğer kitapların artık tartışmamaya karar verdiği sahne.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kitap türlerinden hangisini okumayı diğerlerine göre daha çok seviyorsunuz? Bu sorunun cevabı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Ben en çok hikâye okumayı seviyorum çünkü farklı karakterlerin yaşadığı olaylar ve duygular beni içine çekiyor. Okurken kendimi o hikayenin bir parçası gibi hissediyorum.
Soru : b. Aşağıdaki çocukların açıklamalarını okuyunuz. Bu açıklamalara göre ilgili cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
Benim adım Pelin. Gerçek veya tasarlanmış olayların anlatıldığı düzyazı türündeki kitapları okumayı seviyorum.
Pelin’in okumayı sevdiği kitap türü hikâye.
Benim adım Doruk. Kahramanları genellikle hayvanlardan seçilen, sonunda ders verme amacı olan, düzyazı veya şiir biçimin- de yazılmış metin türlerinin yer aldığı kitaplar ilgimi çekiyor.
Doruk’un ilgisini çeken kitap türü fabl.
Benim adım Yasemin. Konuyu ve olaylar zincirini, kesintisiz olarak resimleme yöntemiyle okuyucuya sunan kitap türünü okumayı tercih ediyorum.
Yasemin’in okumayı tercih ettiği kitap türü çizgi roman.
Benim adım Ali. Hayale dayanan, çoğunlukla insanlar, hayvanlar ve cadı, dev, peri gibi varlıkların başından geçen olağanüstü olayların anlatıldığı kitapları okumaktan hoşlanıyorum.
Ali’nin okumaktan hoşlandığı kitap türü masal.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler görselleriyle verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
- laptop = dizüstü bilgisayar
- monitör = ekran
- mouse = fare
- e-mail = e-posta
- adaptör = dönüştürücü
- printer = yazıcı
Soru : b. Aşağıdaki sembolleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Gruplardaki cümlelerde geçen ortak sesteş kelimeleri, örnekteki gibi altını çizerek gösteriniz. Anlamı diğerlerinden farklı olan sesteş kelimenin bulunduğu cümleyi belirleyiniz. Bu cümlenin başındaki yıldızı boyayınız.
Cevap :
Kasap, etleri satırla parçaladı.
Metindeki satırları tek tek okudum.
Elindeki satır çok keskindir, dikkat et!
Okuldan gelirken doluya yakalandım.
Ceviz büyüklüğündeki dolu taneleri arabalara zarar verdi.
Kumbarası madenî parayla doluymuş.
Dün annemle pazara gittik.
Keman kursum pazara alınmış.
Pazarda meyve sebze çok boldu.
Ben hayvanları çok severim.
Sınıfta en çok ben konuşuyormuşum.
Yanağımdaki ben herkesin dikkatini çekiyor.
Ay gökyüzünde pırıl pırıl parlıyordu.
Ay her gün farklı şekillerde görünüyor.
Önümüzdeki ay İstanbul’a taşınacaklar.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki atasözlerini, atasözleri sözlüğünden yararlanarak tamamlayınız. Yazılarınızı özenli ve okunaklı şekilde yazınız.
Cevap :
- Sakla samanı, gelir zamanı.
- Yazın çalışan, kışın tayın.
- Birlikten, dirlik doğar.
- Ne ekersen, onu biçersin.
- Damlaya damlaya, göl olur.
- Ak akçe, kara gün içindir.
- Emek olmadan, yemek olmaz.
- Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır.
- Akıl akıldan, üstündür.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Bazı geceler gökyüzünde gördüğümüz Ay hakkında araştırma yapınız.
Cevap :
Ay, Dünya’nın tek doğal uydusudur ve yüzeyi kraterler, dağlar ve düzlüklerle kaplıdır. Güneş’ten aldığı ışığı yansıtarak gece gökyüzünde parlayan Ay, evreler halinde görünür:
Yeni Ay, İlk Dördün, Dolunay ve Son Dördün. Ay’ın hareketleri gelgitleri etkiler ve Ay tutulması gibi doğa olaylarına neden olur. Dünya’nın kütle çekimi ile bağlı olduğu için her zaman aynı yüzü Dünya’ya dönüktür. Ayrıca, Ay üzerinde su izleri de bulunmuştur, bu da bilim insanlarını orada yaşam olup olmadığını araştırmaya yönlendirmiştir.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.