3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeleri için önemli kaynaklar sunmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları, çocukların tarih bilgilerini öğrenirken aynı zamanda dil ve okuma becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin metinleri anlamalarını ve yorumlamalarını teşvik eder.
Ek olarak, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler için derslerini daha etkili bir şekilde planlama ve uygulama imkanı tanır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık, öğrenme sürecini daha eğlenceli ve interaktif hale getirirken, çocukların eleştirel düşünme becerilerini de geliştirmeye yardımcı olmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin bilgilerini kalıcı hale getirmelerini sağlayan önemli araçlardır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93-94-95-96
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatlar arasında telefon, bilgisayar, mikrodalga fırın ve buzdolabı gibi ürünler bulunmaktadır. Telefonlar, iletişim kurmayı hızlı ve kolay hale getirirken; bilgisayarlar, bilgiye erişim ve çalışma süreçlerini hızlandırır.
Mikrodalga fırınlar, yemekleri kısa sürede ısıtma imkânı sunarak zaman kazandırır. Buzdolapları ise gıdaların taze kalmasını sağlayarak, besin israfını azaltır. Ayrıca, akıllı telefonlar sayesinde sosyal medya ve internet erişimi, günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmuştur.
2. En çok ilginizi çeken icat hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
En çok ilgi duyduğum icat akıllı telefonlardır. Akıllı telefonlar, iletişim kurmanın ötesine geçerek, internet erişimi, sosyal medya kullanımı ve çeşitli uygulamalar aracılığıyla hayatımızı kolaylaştırıyor.
Bu cihazlar, e-posta gönderip almanın yanı sıra, harita uygulamaları ile navigasyon yapmamıza, bankacılık işlemlerimizi kolayca gerçekleştirmemize ve online alışveriş yapmamıza olanak tanıyor. Ayrıca, fotoğraf çekimi ve video kaydı gibi eğlenceli aktiviteleri de bir arada sunarak, anılarımızı kolayca kaydedip paylaşmamızı sağlıyor. Bu nedenle akıllı telefonlar, günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- Merak: Öğrenme, keşif, soru.
- İcat: Yenilik, buluş, keşif.
- Teknoloji: Cihazlar, sistemler, kolaylık.
- Akıl: Düşünme, mantık, zeka.
Soru : b. Aşağıda, bazı kelimelerin ve kelime gruplarının heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri ve kelime gruplarını ilgili kutucuklara yazınız. Bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını okuyup öğreniniz.
Cevap :
Olayları zaman ve yer göstererek anlatan, bu olaylar arasındaki ilişkileri, bağlantıları, karşılıklı etkilenmeleri, her toplumun kurduğu medeniyeti inceleyen bilim. (tarih)
Sonu görülmeyecek kadar geniş olan. (uçsuz bucaksız)
Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı, deneyim. (hayat tecrübesi)
Bir toplum içinde var olan ve uyulması gereken saygı ve incelik davranışları, terbiye. (görgü)
Gelişmesinin başında bulunan. (ilkel)
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
2. ETKİNLİK
a. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Tarih Ana ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : Geçmişten günümüze dünya üzerinde hangi olayların meydan geldiğini bilirmiş.
2. Tarih Ana, çevresindekilere anlattığı bilgileri nasıl edinmiştir?
Cevap : Kitaplardan ve gezdiği ülkelerden
3. Aşağıdakilerden hangisi çevresindekilerin Tarih Ana’ya sorduğu sorulardan biri değildir?
Cevap : İnsanlar ticaret yapmaya nasıl başlamışlar?
4. Tarih Ana, insanlığın hikâyesini anlatırken aşağıdaki bilgilerden hangisine anlatımında yer vermemiştir?
Cevap : Ateşin toprağı sertleştirdiğini görünce kap kacak yapmayı öğrenmişler.
5. Tarih Ana, anlatımını aşağıdaki cümlelerden hangisiyle bitirmiş?
Cevap : Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin türü ve bu metin türünü oluşturan ögeler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.
Cevap :
Metnin Türü: Anı
Metin Türünü Oluşturan Ögeler:
- Kahraman: Tarih Ana, bilgisi ve deneyimiyle metnin merkezinde yer alıyor.
- Olay: Tarih Ana’nın geçmişten günümüze insanların icatları ve tarihî olaylar hakkında bilgi vermesi.
- Mekan: Tarih Ana’nın yaşadığı yer ve komşularının bulunduğu çevre.
- Zaman: Tarih boyunca insanların yaşamı ve gelişimi.
- Duygular: Merak, hayranlık ve bilgiye duyulan ihtiyaç.
Metnin Konusu: Tarih Ana’nın geçmişten günümüze insanlık tarihini, icatları ve gelişmeleri anlatması.
Ana Fikri: Aklını kullanan insan, gelişir, ilerler ve topluma katkıda bulunur.
4. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyip metinde sözü edilen icatların altındaki kutucuğunu “✔” ile işaretleyiniz.
Cevap :
Soru : b. Aşağıdaki görselleri, Tarih Ana’nın anlattığı hikâyedeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. “Tarih Ana” başlıklı metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap :
“Tarih Ana” Metninin Ana Hatları:
Metin, bilgili Tarih Ana’nın çevresindeki insanlara insanlık tarihini anlattığı bir hikâyedir. Tarih Ana, insanların geçmişte mağaralarda yaşadığını, iletişim için resimler yaptığını ve ateşi bulduğunu açıklar.
Zamanla tarım yapmayı öğrenmiş ve hayvanları evcilleştirmişlerdir. Ayrıca, yük taşımak için ilkel araçlar geliştirip tekerleği icat etmişlerdir. İnsanlar, ticareti öğrenerek ürünlerini takas yapmış, daha sonra para kullanmaya başlamışlardır.
Tarih Ana, insan beyninin sürekli geliştiğini ve aklın kullanılmasıyla birçok icat yapıldığını vurgular. Sonuç olarak, aklını kullanan insanın geliştiğini ve insanlığa katkıda bulunduğunu belirtir.
Soru : b. Metindeki “Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.”
sözünden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Bu söz, insanların düşünme ve akıl kullanma yeteneklerini geliştirdiklerinde daha başarılı ve ilerici olabileceklerini ifade ediyor. Akıl, problem çözme, yeni fikirler üretme ve inovasyon yapma açısından önemlidir.
Aklını kullanan bireyler, çevresindeki dünyayı daha iyi anlayabilir, zorlukların üstesinden gelebilir ve insanlığa faydalı icatlar yapabilir. Sonuç olarak, akıl kullanımı, bireysel ve toplumsal gelişimi sağlar ve bu da insanlığın ilerlemesine katkıda bulunur. Bu fikir, öğrenmenin ve bilimin önemini de vurguluyor.
6. ETKİNLİK
Soru : Sizce gelecekte teknoloji sayesinde insanlığın yaşamında ne gibi değişiklikler olabilir? Aşağıya, duygu ve düşüncelerinizi içeren kısa bir metin yazınız. Metninizin içeriğine uygun bir başlık yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Gelecekte teknoloji, hayatımızı köklü bir şekilde değiştirecek. Akıllı ev sistemleri sayesinde, günlük yaşamımız daha konforlu ve güvenli hale gelecek. Robotlar, ev işlerinde ve sağlık hizmetlerinde bizim yerimize çalışarak zaman kazandıracak. Ulaşımda ise otonom araçlar, trafiği azaltarak seyahat sürelerimizi kısaltacak.
Ayrıca, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, eğitim ve eğlence alanlarında devrim yaratacak; öğrenme yöntemlerimizi daha eğlenceli ve etkili hale getirecek. Ancak, bu teknolojik ilerlemelerin yanında, insan ilişkilerinin ve sosyal etkileşimlerin de nasıl etkileneceği konusunda endişelerim var. Teknolojiye olan bağımlılık, insanları yalnızlaştırabilir. Bu nedenle, teknolojinin getirdiği yenilikleri benimserken, insanlığı unutmadan dengeli bir yaşam sürmeyi hedeflemeliyiz.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki afişi inceleyiniz. Afişin içeriği, kapsamı ve amacı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Afiş, ilkokul öğrencilerine yönelik bir proje yarışmasını tanıtıyor. Yarışmanın amacı, öğrencilerin yaratıcı fikirlerini hayata geçirmelerine olanak sağlamaktır.
Soru : b. Afişte belirtilen yarışmaya katılmak için bir fikriniz, projeniz olduğunu varsayarak aşağıdaki başvuru formunu yönergelere uygun şekilde doldurunuz.
Cevap : Size ait olan kişisel bilgilerinizi yazınız.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Kesme işareti ve ünlem işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.
Cevap :
- Özel adlara gelen ekleri ayırmada kesme işareti kullanılır.
- Cümle: Yazar Halit Ziya Uşaklıgil’in eserlerini çok beğeniyorum.
- Sayılara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti konur.
- Cümle: Dersi 2024’ün Mayıs ayında tamamlayacağız.
- Bazı kısaltmalara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti kullanılır.
- Cümle: MEB’in düzenlediği sınav sonuçları açıklandı.
- Sevinç, kıvanç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna ünlem işareti konur.
- Cümle: Ne kadar güzel bir manzara!
- Seslenme, uyarı ve hitap sözlerinden sonra ünlem işareti kullanılır.
- Cümle: Dikkat, yolda çalışmalara başlandı!
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Kitap türleri hakkında araştırma yapınız. Çocuk kitapları türlerini yazınız.
Cevap :
Çocuk kitapları, çocukların yaşlarına, ilgi alanlarına ve gelişim seviyelerine uygun olarak çeşitli türlerde sunulmaktadır. İşte çocuk kitapları türleri:
- Resimli Kitaplar: Genellikle küçük yaştaki çocuklar için tasarlanmış, renkli resimlerle zenginleştirilmiş hikaye kitaplarıdır. Görsel unsurlar, çocukların hayal gücünü destekler.
- Hikaye Kitapları: Çocuklara yönelik kısa hikayeler veya masallar içeren kitaplardır. Eğlenceli ve öğretici mesajlar taşıyabilirler.
- Masal Kitapları: Geleneksel masalları veya yeni masalları içeren kitaplar. Genellikle dersler ve değerler içerir.
- Romanlar: Genç okurlar için yazılmış uzun ve kurgusal hikayelerdir. Karakter gelişimi ve karmaşık olay örgüleri içerebilir.
- Eğitici Kitaplar: Okuma, yazma, matematik, bilim gibi konularda çocukların bilgi edinmelerini amaçlayan kitaplar. Çeşitli aktiviteler ve testler içerebilir.
- Bilim Kitapları: Bilimsel konuları eğlenceli ve anlaşılır bir dille açıklayan, çocukların merakını artıran kitaplar.
- Biyografi Kitapları: Önemli kişilerin yaşam öykülerini çocuklara uygun bir şekilde anlatan kitaplar.
- Şiir Kitapları: Çocuklara yönelik yazılmış şiirleri içeren kitaplar. Duygu ve hayal gücünü geliştirmeye yardımcı olur.
- Macera Kitapları: Heyecan dolu olaylar ve maceralar içeren hikayeler. Genellikle genç okurların ilgisini çeker.
- Felsefi veya Değer Kitapları: Ahlaki dersler veya felsefi kavramları çocuklara anlatan kitaplar. Değerler eğitimi açısından önemlidir.
Bu türler, çocukların okuma alışkanlığı kazanmalarına ve hayal güçlerini geliştirmelerine yardımcı olur.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.