3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70-72-73-74-75 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Ulusla Neler Yapılmaz! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73, 74, 75
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Ulusla Neler Yapılmaz! Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70, 71, 72, 73, 74, 75 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için özenle hazırlanmış etkinlikler içermektedir. Bu sayfalarda bulunan İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Ulusla Neler Yapılmaz! Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin toplum bilinci ve değerler üzerine düşünmelerine olanak tanırken, aynı zamanda ifade yeteneklerini de güçlendirir. Metin, öğrencilere sosyal sorumluluklarını hatırlatır ve birlikte hareket etmenin önemini vurgular.
Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için ders materyallerinin daha etkili kullanılmasını sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-72-73-74-75 İlke Yayıncılık, çeşitli etkinliklerle dolu olup, öğrencilerin dil becerilerini eğlenceli bir şekilde geliştirmeye yardımcı olur. Bu sayfalar, öğrenmeyi pekiştirmek için yaratıcı yaklaşımlar sunarak, öğrencilerin derse olan ilgisini artırır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71-72-73-74-75
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Kurtuluş Savaşı’nın nasıl başladığı ve halkımızın savaşta hangi fedakârlıklarda bulunduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Kurtuluş Savaşı, 19 Mayıs 1919’da Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkmasıyla başladı. Osmanlı İmparatorluğu’nun I. Dünya Savaşı’ndan yenilgiyle çıkması ve toprakların işgali, ulusal direnişi ateşledi.
Halkımız, savaşta birçok fedakârlıkta bulundu:
- Gönüllü Askerlik: Gençler cepheye gitmek için gönüllü oldular.
- Kadınların Rolü: Kadınlar, hemşirelik yaparak ve fabrikalarda çalışarak destek sağladı.
- Yardım Toplama: Halk, cepheye yiyecek ve malzeme gönderdi.
- Tarım ve Hayvancılık: Köylüler, üretimi sürdürerek iç cepheyi destekledi.
Bu fedakârlıklar, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinde önemli bir yer tuttu.
2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Okuyacağınız metnin görsellerini incelediğimizde Atatürk’ün yaşlı bir adamla aralarında geçen konuşmalarını konu almaktadır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra
bu kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.
Cevap :
1. Kelime: Örgütlemek
- Kelime Anlamı: Bir araya getirmek, düzenlemek.
- Kelimenin Sözlük Anlamı: Belirli bir amaç için bir araya getirilmiş insan grubu veya faaliyetleri düzenlemek.
2. Kelime: Göçmen
- Kelime Anlamı: Başka bir yere göç eden kişi.
- Kelimenin Sözlük Anlamı: Bir ülkeden ya da bölgeden başka bir ülkeye ya da bölgeye göç eden kişi.
3. Kelime: Kafile
- Kelime Anlamı: Bir araya gelmiş insan grubu, topluluk.
- Kelimenin Sözlük Anlamı: Seyahat eden ya da bir amaç doğrultusunda bir araya gelen insan topluluğu.
4. Kelime: Nasır
- Kelime Anlamı: Ciltte kalınlaşmış bölge, sertleşmiş deri.
- Kelimenin Sözlük Anlamı: Sürekli sürtünme veya basınç nedeniyle oluşan ciltteki kalınlaşma.
5. Kelime: Dinç
- Kelime Anlamı: Enerjik, sağlıklı, güçlü.
- Kelimenin Sözlük Anlamı: Zinde, sağlıklı ve güçlü; fiziksel olarak formda olan.
2. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız..
1. Mustafa Kemal, Kurtuluş Savaşı için hazırlıklara ne zaman başladı?
Cevap : Mustafa Kemal, 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıktıktan hemen sonra Kurtuluş Savaşı hazırlıklarına başladı.
2. Mustafa Kemal, Anadolu’yu neden adım adım dolaştı?
Cevap : Mustafa Kemal, halkı savaşın gerekliliği konusunda bilgilendirmek ve kendisi gibi düşünen kişileri örgütlemek amacıyla Anadolu’yu dolaştı.
3. Mustafa Kemal, göçmen kafilesine nerede rastladı?
Cevap : Mustafa Kemal, Erzurum’da bulunduğu sırada yolda bir göçmen kafilesine rastladı.
4. Mustafa Kemal, yaşlı adama hangi soruları sordu?
Cevap : Mustafa Kemal, yaşlı adama “Böyle nereden geliyorsunuz?” ve “Oralarda geçinemediniz mi?” gibi sorular sordu.
5. Yaşlı adam, Erzurum’a dönme nedenlerini nasıl açıkladı?
Cevap : Yaşlı adam, Çukurova’nın verimli olduğunu belirtti, ancak son günlerde Erzurum’un Ermenilere verileceği söylentisi nedeniyle köyüne dönmek istediklerini açıkladı.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu, Mustafa Kemal Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı hazırlıkları sırasında halkla kurduğu diyalog ve göçmen bir adamla yaşadığı duygu dolu anıdır.
Metnin Ana fikri , Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinde gösterdiği azim ve dayanışmanın önemidir.
Soru : b. Metnin hikâye unsurlarını belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap :
- Karakterler: Mustafa Kemal Atatürk, yaşlı göçmen adam, Atatürk’ün arkadaşları.
- Mekan: Erzurum ve çevresi.
- Zaman: 19 Mayıs 1919 sonrasındaki dönem.
- Olay: Mustafa Kemal’in göçmen kafilesiyle karşılaşması ve onlarla yaptığı kısa sohbet.
- Tema: Vatan sevgisi ve bağımsızlık mücadelesinin önemi.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki tabloda Kurtuluş Savaşı’ındaki dayanışma anlatılmaktadır. Tabloyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap :Tabloda, halkımızın çocuk, genç, yaşlı, kadın ve erkek demeden Kurtuluş Savaşı için hep birlikte mücadele ettiğini görüyoruz. Zorluklara ve yoksulluklara rağmen bu savaşın kazanılmasındaki en önemli etken, halkın gösterdiği birlik ve beraberlik ruhudur. Eğer böyle bir dayanışma olmasaydı, zafer kazanmak mümkün olmazdı. Bugün de aynı kararlılıkla, vatanımıza ve ülkemize sahip çıkarak her türlü zorluğun üstesinden gelmeliyiz.
5. ETKİNLİK
Soru : Metinden hareketle “vatan sevgisi” denince ne anlıyorsunuz? Anlamlarını
yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanarak düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap : Kurtuluş Savaşı’ndaki dayanışma, milletin bir araya gelerek zorlukları aşma iradesini simgeler. Herkesin vatan için el birliğiyle çalışması, fedakarlık ve kararlılık örnekleriyle doludur. Bu dayanışma, bağımsızlık için duyulan ortak sevgi ve azmin bir göstergesidir. Bu ruh, Türk milletinin gücünü ve birlikteliğini pekiştirmiştir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulunuz.
Cevap :
Uzun deniz yolculuğunun ardından kara göründü.
Kara gözleri yaşla dolmuştu.
Cevap:
Sözlük Anlamı: Denizle kaplı olmayan yeryüzü kısmı; toprak.
Sözlük Anlamı: Siyah olan.
Atatürk, yaşlı adamın selamına gülümseyerek yanıt verdi.
Büyük asker, yaşlı gözlerle arkadaşına baktı.
Cevap:
Sözlük Anlamı: Yaşça ilerlemiş, kocaman saçları beyazlamış kişi; ihtiyar.
Sözlük Anlamı: Yaşla dolu olan göz.
Bugün çok şık bir elbise giymişti.
Doğru seçeneği hemen buldu.
Cevap:
Sözlük Anlamı: Zarif, güzel, modaya uygun.
Sözlük Anlamı: Tercih edilen seçenek.
Çukurova’nın toprakları oldukça verimlidir; bir tohum ek, yüz alırsın.
Yaşlı adamın yüzünde bir gülümseme belirdi.
Cevap:
Sözlük Anlamı: Doksan dokuzdan sonra gelen sayı.
Sözlük Anlamı: Baş, alın, göz, burun, ağız, yanak ve çenenin bulunduğu ön yüz; sima.
Ayakkabısının bağı çözüldüğünün farkında değildi.
Üzüm bağının sahibinden izin alarak üzüm topladık.
Cevap:
Sözlük Anlamı: Bir şeyi başka bir şeye tutturmak için kullanılan ip.
Sözlük Anlamı: Üzüm kütüklerinin bulunduğu tarım arazisi.
Söylenişleri ve yazılışları aynı olan bu kelimelerin farklı anlamları vardır. Bu tür kelimelere “eş sesli” veya “sesteş” kelimeleri denir.
Soru : b. Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.
Cevap :
- El Kelimesi
- Ahmet, güzel bir tabloyu eline aldı.
- Bahçede arıların çiçeklerden nektar topladığını gördüm.
- Arı Kelimesi
- Elimdeki kalemi masanın üzerine koydum.
- Arı, polen toplamak için çiçeklerin etrafında uçuyordu.
- Ben Kelimesi
- Ben bu kitabı çok beğendim.
- O gün ben de seni ziyaret edeceğim.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki özdeyişleri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz. Özdeyişler ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap :
Bu özdeyişler, vatan sevgisinin ve sorumluluğun önemini vurgulayan derin anlamlara sahiptir.
- “Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır.” (M. Kemal Atatürk)
- Bu özdeyiş, vatan sevgisinin sadece duygusal bir bağlılık değil, aynı zamanda sorumluluk ve görev bilinciyle ifade edilmesi gerektiğini anlatıyor. Vatanımıza olan sevgimizi, görevlerimizi en iyi şekilde yerine getirerek gösteririz. Bu düşünce, ülkemize katkıda bulunma arzusunu pekiştiriyor.
- “Vatan bir milletin evidir.” (Ahmet Mithat)
- Vatanın, milletimizin bir parçası olduğu, kimliğimizin ve kültürümüzün temeli olduğu hissini uyandırıyor. Evimiz, ailemiz gibi, vatan da bizi bir arada tutan, bizlere aidiyet hissi veren bir yerdir. Bu özdeyiş, vatanımıza duyduğumuz bağlılığın özünü ifade ediyor.
- “Benden eyerimi isteyiniz vereyim, atımı isteyiniz vereyim fakat vatanımdan hiç kimse bir karış toprak istemesin, veremem.” (Mete Han)
- Bu söz, vatanın her şeyden önde geldiğini ve onu korumanın en büyük görev olduğunu belirtiyor. Vatan sevgisi, sadece maddi değil, manevi bir değer olarak ön plana çıkıyor. Bu özdeyişi duyduğumda, vatan için yapılacak her fedakarlığın değerli olduğunu düşünüyorum.
Bu özdeyişler, vatanın kıymetini, sevginin ve fedakarlığın gerekliliğini bizlere hatırlatıyor. Her birinin derin anlamı, vatan sevgisinin sadece bir duygu değil, aynı zamanda bir yaşam biçimi olduğunu gösteriyor.
Soru : b. Özdeyişleri, harflerin yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.
Cevap : Özenli bir şekilde boşluklara yazınız.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Seçmek istediğiniz mesleğin özelliklerini araştırınız.
Cevap :
- Polis: Suçları önlemek ve kamu güvenliğini sağlamakla görevli. Adalet sistemine hizmet eder, problem çözme ve iletişim becerileri önemlidir.
- Doktor: Hastalıkları teşhis edip tedavi eder. Sağlık alanında uzmanlaşmış, empati kurabilen ve uzun süre eğitim alan bir meslek dalıdır.
- Asker: Ülkenin savunmasını sağlamakla yükümlüdür. Disiplin, dayanıklılık ve takım çalışması önemlidir.
- Öğretmen: Bilgi aktarımını sağlayarak bireylerin gelişimine katkıda bulunur. Sabırlı, iletişim becerileri yüksek ve öğretme yeteneği olan kişilerdir.
- Bilim İnsanı: Araştırma yaparak yeni bilgiler üretir. Analitik düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerileri gerektirir.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70-72-73-74-75 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.