3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine yönelik çeşitli etkinlikler içermektedir. Bu bölümlerdeki sorular ve alıştırmalar, metin anlama, yazma ve okuma becerilerinin pekiştirilmesine katkı sağlar. Özellikle İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin toplumsal sorumluluk bilincini artırarak, gönüllülük kavramını daha yakından tanımalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık”

Aynı zamanda, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin derslerde karşılaştıkları soruları çözmeleri ve ders başarılarını artırmaları açısından önemli bir rehberdir. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık, Türkçe dersini daha eğlenceli ve verimli kılmak için hazırlanmış etkinliklerle dolu olup, öğrencilerin dil öğrenme süreçlerini daha etkili hale getirir.


1. Çanakkale Savaşı hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Çanakkale Savaşı, Birinci Dünya Savaşı sırasında 1915-1916 yılları arasında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında gerçekleşmiş büyük bir savaştır. İtilaf Devletleri’nin amacı, Çanakkale Boğazı’nı ele geçirerek İstanbul’a ulaşmak ve Osmanlı’yı savaş dışı bırakmaktı.

Ancak Osmanlı ordusu, başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere birçok kahraman komutanın önderliğinde büyük bir direniş gösterdi ve İtilaf kuvvetlerine ağır kayıplar verdirdi. Savaşın en önemli cephelerinden biri olan Gelibolu Yarımadası’nda yaşanan bu mücadelede, Osmanlı askerleri büyük fedakârlıklarla vatanlarını savundu. Çanakkale Zaferi, Türk milletinin bağımsızlık ve vatanseverlik ruhunu simgeler ve “Çanakkale geçilmez” sözünü tarihe kazandırmıştır.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Başlığa ve görsellere bakarak metnin, ailelerinden habersiz bir şekilde gönüllü olarak savaşa katılmayı planlayan öğrencilerle ilgili olduğunu düşünüyorum. Öğrenciler, vatan sevgisi ve sorumluluk duygusuyla hareket ederek, ailelerine danışmadan cepheye gitmeye kararlıdır. Bu gençlerin yaşadıkları içsel çatışmalar, bir yandan vatan için duydukları görev bilinci, diğer yandan ise ailelerine karşı hissettikleri sorumluluk ve kaygıyla harmanlanmaktadır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Verilen ipuçlarından yararlanarak anlamlarına uygun kelimeleri metinden bulup örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • Bir işi yapmayı hiçbir zorunluluğu yokken isteyerek üstlenen: gönüllü
  • Üzerinde savaşın sürdüğü bölge: cephe
  • Küçük bir kâğıda yazılmış kısa mektup: pusula
  • İsteği, dileği belirtmek için herhangi bir işlem başlatmak: başvuru
  • Birinin bir yere gelmesini isteme, davet: çağrı
  • Ortalıkta gürültü olmama durumu: sessizlik

Soru : b. Aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. İstanbul’da pek çok gencin askerlik şubeleri önünde sıra olmalarının sebebi nedir?


Cevap : Çanakkale Savaşları sırasında vatanlarını savunmak için gönüllü olarak askere gitmek istemeleridir.


2. Kendini bir numaralı gönüllü olarak yazdırmayı başaran kimdir? Bu duruma arkadaşları ne tepki vermiştir?


Cevap : Kendini bir numaralı gönüllü olarak yazdıran kişi Celal İbrahim’dir. Arkadaşları ona hem tebrik hem de kıskançlıkla yaklaşmışlardır.


3. Mehmet Muzaffer, arkadaşı Celal Ibrahim’in Çanakkale Cephesi’ne gitmesi üzerine okuldaki arkadaşlarına neler söyledi?


Cevap : Mehmet Muzaffer, “Vatan bizden hizmet bekliyor. Bizler de gönüllü yazılmalıyız.” demiştir.


4. Çağrı pusulasını alan Mehmet Muzaffer neler hissetti??


Cevap : Mehmet Muzaffer hem sevinmiş hem de üzüntü yaşamıştır. Sevindiği konu vatanını savunma fırsatını bulmasıdır, ancak ailesine bunu nasıl açıklayacağını bilememiştir.


5. Mehmet Muzaffer’in annesi ve babası, onun cepheye gideceğini öğrenince nasıl tepki verdiler?


Cevap : İlk başta şaşırdılar, ama sonra gurur duyarak ona haklarını helal ettiler. Babası, savaşın zorluklarını hatırlatarak dikkatli olmasını söyledi.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Konu: Çanakkale Savaşı sırasında gençlerin vatanseverlik duygusuyla gönüllü olarak askere gitmeleri.

Ana Fikir: Vatan savunması, aileyi ve kişisel korkuları aşan yüce bir görevdir.


Soru : b. Metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap :

Çanakkale Savaşları sırasında İstanbul’da pek çok genç gönüllü olarak askere gitmek için sıraya girmiştir. Celal İbrahim, bu gençlerden biri olarak birinci sıraya yazılmış ve arkadaşları tarafından hem kıskanılmış hem de tebrik edilmiştir.

Mehmet Muzaffer ise arkadaşlarını gönüllü olmaya teşvik etmiştir. Çağrı pusulası alınca, Mehmet hem sevindi hem de ailesine nasıl açıklayacağını düşündü. Sonunda ailesine cepheye gideceğini söyledi ve ailesi gururla ona haklarını helal etti.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Mehmet Muzaffer, çağrıyı aldığı gün yaşadıklarını günlüğünde nasıl anlatmış olabilir? Kendinizi Mehmet Muzaffer’in yerine koyarak olayların oluş sırasına göre tahminlerinizi aşağıdaki günlük sayfasına yazınız. Harfleri, yapısal özelliklerine uygun olarak yazmaya, kelimeler arasında uygun boşluklar bırakmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Sevgili Günlük,

Bugün, askerlik şubesinden bir çağrı aldım. Duygularım karmakarışıktı. Bir yandan vatanıma hizmet edeceğim için mutluydum, ama diğer yandan aileme ne söyleyeceğimi bilmiyordum. Akşam yemeğinde cesaretimi topladım ve annemle babama gönüllü askere gitmek istediğimi söyledim. İlk başta çok şaşırdılar, ama sonunda bana haklarını helal ettiler. Babam, savaşın ne kadar zor olacağını hatırlatarak dikkatli olmamı söyledi. Annem ise sessizce ağlıyordu. Aileme söz verdim, onları utandıracak hiçbir şey yapmayacağım. Artık kararımı verdim, vatanım için elimden geleni yapacağım.


Soru : b. Günlük tutuyor musunuz? Günlük tutmanın size sağlayacağı katkılar neler olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Evet, günlük tutuyorum. Günlük tutmanın bana sağlayacağı katkılar oldukça fazla. Öncelikle, duygularımı ve düşüncelerimi yazıya dökerek kendimi daha iyi ifade edebiliyorum. Yaşadığım olayları yazarken içsel bir değerlendirme yapma fırsatı buluyorum, bu da beni daha bilinçli ve farkındalığı yüksek biri haline getiriyor. Ayrıca, zamanla geçmişe dönüp günlüklerime baktığımda, nasıl bir gelişim gösterdiğimi görmek motivasyon kaynağı oluyor. Aynı zamanda stresli ya da zorlayıcı durumlarla başa çıkmamı kolaylaştırıyor çünkü duygularımı paylaşacak bir alan bulmuş oluyorum.


Soru : c. Bir arkadaşınızı günlük tutmaya özendirmek için ona neler söylersiniz? Aşağıdaki ifadelerden size uygun olanların başındaki yıldızı boyayınız.


Cevap : Bütün hepsinin yanındaki yıldızı boyayınız.

Günlük tutmak yazma alışkanlığı kazandırır.
Yaşadığı olayların günü gününe yazıldığı bir türdür.
Günlerini daha verimli geçirmesini sağlar.
Günlükler tarihi belge özelliği taşır.
Günlük anlatımları özgün ve kişiseldir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin, okuduğunuz metnin içeriğiyle ilişkisini açıklayınız.


Cevap :Metinde, Çanakkale Savaşı’na gönüllü olarak katılmak isteyen gençlerin hikayesi anlatılmaktadır. Görsellerde ise Çanakkale Savaşı’nda şehit olan askerlerimiz için yapılan anıtlar ve savaşın seyrini değiştiren kahramanlardan biri olan Seyit Onbaşı’nın devasa top mermisini kaldırdığı heykeli yer alıyor. Bu görseller, metindeki vatanseverlik ve fedakarlık temalarıyla uyum içerisindedir.


Soru : b. Çanakkale Savaşları’nda ordumuz, zorluklar karşısında yılmadan mücadele ederek büyük bir zafer kazandı. Siz karşılaştığınız zorlukları aşmak için neler yaparsınız? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Karşılaştığım zorlukları aşmak için öncelikle sakin kalmaya ve durum üzerinde düşünmeye çalışırım. Sorunun kaynağını belirlemek, çözüm üretmek için ilk adımdır. Daha sonra planlı ve sabırlı bir şekilde adım adım ilerlerim. Gerektiğinde çevremden destek alırım, çünkü başkalarının tecrübeleri bana farklı bakış açıları kazandırabilir. Ayrıca, kendime olan inancımı kaybetmemeye çalışırım. Tıpkı Çanakkale Savaşı’ndaki askerlerimizin yılmadan mücadele ettiği gibi, ben de kararlılık göstererek zorlukların üstesinden gelmeye çalışırım.


6. ETKİNLİK


Soru :Aşağıdaki cümlelerde yıldızların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Meraklı Minik dergisine abone oldunuz mu (?)
Av (.) Azra Hanım duruşmaya katılacak (.)
Çantamı (,) kıyafetlerimi (,) ayakkabılarımı akşamdan hazırlarım (.)
Yarışmayı 3 (.) olarak mı bitirdin (?)
Kardeşim 12 (.) 06 (.) 2015 tarihinde doğdu (.)
Bu dersi soru () cevap yöntemiyle işleyelim mi (?)
Mektubunu yazdı (,) katladı (,) zarfa koyup postaneye gitti (.)


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. . Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz.


Hikâye edici metin yazarken

• Önce hikâyenizin konusunu belirleyiniz.
• Hikâye unsurlarını da belirledikten sonra hikâyenizde neler anlatacağınızı planlayınız.
• Duygu ve düşüncelerinizi açık, anlaşılır cümlelerle ifade ederek ve yaptığınız planlamaya uygun olarak hikâyenizi yazınız.
• Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.


Soru : b. Yukarıdaki açıklamaları dikkate alarak defterinize aşağıdaki görsellere
uygun hikâye edici kısa bir metin yazınız.


Cevap :

Başlık: Gönüllü Kahramanlar

Ahmet, Türkçe dersinde okuduğu “Öğrenciler Gönüllü Oluyor” hikâyesinden çok etkilenmişti. Hikayeyi okurken gözleri dolmuş ve duygularını arkadaşlarından gizlemeye çalışmıştı.

Aynı zamanda okulun tiyatro kulübünde yer alan Ahmet ve arkadaşları, yıl sonunda sahneleyecekleri bir oyun arıyordu. Bir türlü karar verememişlerdi. Tam o sırada Ahmet’in aklına okudukları hikaye geldi ve heyecanla, “Buldum! Derste okuduğumuz hikayeyi sahneye taşıyalım!” dedi. Fikir herkesin hoşuna gitmişti.

Roller dağıtıldı; Celal İbrahim’i Enes, Mehmet Muzaffer’i Ahmet, diğer karakterleri de arkadaşları canlandıracaktı. Uzun provaların ardından oyun günü gelip çattı. Hepsi çok heyecanlıydı, ama sahneye çıktıklarında o heyecan kayboldu ve herkes rolünü büyük bir başarıyla oynadı. İzleyenler, hikayenin duygusal anlarında gözyaşlarını tutamadılar. Ahmet’in annesi de izleyenler arasındaydı ve oyun sona erdiğinde tüm izleyiciler, oyuncuları uzun süre alkışladılar.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Kurtuluş Savaşı’nın nasıl başladığını ve halkımızın savaşta yaptığı fedakârlıkları araştırınız.


Cevap :

Kurtuluş Savaşı, 19 Mayıs 1919’da Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkmasıyla başlamıştır. Bu tarih, işgal altındaki Anadolu’nun kurtuluşu için atılan ilk adım olarak kabul edilir. Atatürk, burada Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini başlatmak amacıyla çeşitli çalışmalara yöneldi. 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) açılarak, ulusal irade esas alınarak bir yönetim biçimi oluşturuldu.

Halk, Kurtuluş Savaşı sırasında büyük fedakârlıklar göstermiştir. Kadınlar, erkekler, yaşlılar ve çocuklar; cepheye gidecek askerler için yiyecek, giyecek ve mermi göndermiştir. Kimi insanlar, evlerini, tarlalarını terk ederek savaşa destek vermek amacıyla Anadolu’nun farklı bölgelerine gitmiştir. Özellikle Anadolu kadınları, hem cephe gerisinde hem de cephede büyük görevler üstlenmiş, yaralı askerlerin bakımını üstlenmiş ve çeşitli madenlerde çalışarak mermi üretimine katkı sağlamıştır.

Ayrıca, birçok kişi ekonomik durumunu zorlayarak, bağışta bulunmuş, savaş için gerekli malzeme ve yardım kampanyalarına katılmıştır. Tüm bu fedakârlıklar, Türk milletinin bağımsızlık için ne denli azimli ve kararlı olduğunu göstermektedir. 1922’de zaferle sonuçlanan Kurtuluş Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerini atmış ve bağımsız bir ulus olma yolunda önemli bir adım atılmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score