3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirirken, önemli bilgiler sunan bir kaynak niteliğindedir. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin metinleri anlama ve yorumlama becerilerini pekiştirmekte yardımcı olur. Özellikle İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin Atatürk’ün hayatı ve ilkeleri hakkında bilgi edinmelerini sağlarken, tarih bilincini de artırır.
Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin derslerde kullanabilecekleri pratik bilgiler sunarak, öğrencilerin daha etkin bir şekilde öğrenmelerine olanak tanır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 İlke Yayıncılık, Türkçe derslerinin daha etkili ve eğlenceli hale gelmesine katkıda bulunarak, öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırır. Bu tür kaynaklar, öğrencilerin dil becerilerini güçlendirirken, Türkçe derslerine olan ilgilerini de olumlu yönde etkiler.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. .Defterinize yazdığınız Atatürk’ün çocuklarla ilgili sözlerini arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
Atatürk’ün çocuklarla ilgili bazı sözleri:
- “Bir milleti yaşatacak olan, o milletin çocuklarıdır.”
- “Çocuklar, geleceğimizin teminatıdır.”
- “Yarınlarımızın teminatı olan çocuklarımıza, iyi bir eğitim vererek onları yetiştirmek hepimizin görevidir.”
- “Çocuklar, en güzel varlıklarımızdır.”
2. Atatürk’ün çocuklarla iletişimi hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.
Cevap :
tatürk, çocuklarla kurduğu iletişimde son derece samimi ve sıcak bir yaklaşım sergilemiştir. Onlara değer vermiş, her zaman göz önünde bulundurarak onların geleceği için en iyi şartları sağlamaya çalışmıştır.
Çocuklara yaptığı konuşmalarda, onların düşüncelerine önem vermiş ve onları cesaretlendirmiştir. Atatürk, çocukların oyun oynamasının, eğitim süreçlerinin bir parçası olduğuna inanıyordu. Ayrıca, çocukların milli duygularla yetişmesi gerektiğini savunmuş ve bu nedenle çeşitli organizasyonlar ve etkinlikler düzenlemiştir. Onların sosyal hayata aktif katılımlarını teşvik etmiştir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup boş bırakılan kutucuklara yazınız.
Cevap :
- katılmak: Bir etkinliğe, faaliyete veya duruma dahil olmak.
- bayram: Millî veya dinî bakımdan önemi olan ve kutlanan gün veya günler.
- barış: Uyum, karşılıklı anlayış ve hoşgörü ile oluşturulan ortam.
- çınlamak: Yüksek sesle veya gür bir şekilde yankılanmak, ses vermek.
- gözlerinin içi gülmek : Çok sevindiği yüzünden gözlerinden belli olmak.
Soru : b. Metinde geçen, anlamlarını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup aşağıya yazınız.
Cevap :
- Bayram: Kutlama, sevinçli bir gün.
- Sevinç: Mutluluk, neşe.
- Kardeş: Akraba olan, yakın arkadaş.
- Çınlamak: Yüksek sesle yankılanmak, duyulmak.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
2. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Atatürk, çocukların arasına ne zaman katıldı?
Cevap : Atatürk, Çocuk Bayramı’nda çocukların arasına katıldı.
2. Şair neden Atatürk’ün çocuk olduğunu söyledi?
Cevap : Şair, Atatürk’ü çocuk gibi masum, neşeli ve sevgi dolu bir şekilde tasvir ederek, onun çocuklara duyduğu sevgiyi ve bayram coşkusunu vurgulamak istedi.
3. Atatürk, çocuklar için ne diledi?
Cevap : Atatürk, çocukların gülüp oynayıp, barış içinde kardeş olmalarını diledi.
b. Siz de şiirle ilgili üç soruyu aşağıya yazınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz.
Cevap :
- Şair, Atatürk’ün çocuklara olan sevgisini nasıl ifade ediyor?
Cevap: Şair, Atatürk’ü çocuk bayramında çocuklarla birlikte oynarken ve gülümserken tasvir ederek, onun çocuklara olan derin sevgisini ve neşesini vurguluyor. - Atatürk, çocuklar için ne gibi dileklerde bulunuyor?
Cevap: Atatürk, yurdun çocuklarının mutlu ve huzurlu bir şekilde gülüp oynamasını, acıda ve sevinçte kardeş olmalarını diliyor. - “Barış türküleri” ifadesi ne anlama geliyor?
Cevap: “Barış türküleri,” insanların bir arada huzur içinde yaşamasını simgeleyen ve barışı kutlayan şarkılar olarak yorumlanabilir; bu ifade, dünya genelinde barışın önemini vurguluyor.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Şiirden hareketle aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
“Atatürk Çocuk Olmuş” başlıklı metnin türü şiirdir. Ana duygusu çocuklara duyulan sevgi ve barışın önemidir.
Şiirde Atatürk’ün çocuklarla birlikte mutlu bir şekilde oynadığı, onlara bayram verdikleri ve tüm çocukların sevinçte bir arada olmalarını istediği vurgulanmaktadır.
Soru : b. Okuduğunuz şiirin kaç dizeden oluştuğunu, şiirde kaç dörtlük bulunduğunu söyleyiniz.
Cevap : Okuduğumuz şiir bir dörtlük, iki beşlik ve toplam on dört dizeden oluşmaktadır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin içeriğine uygun bir başlık belirleyerek noktalı yere yazınız.
Cevap : “Atatürk’ün Kızı: Sabiha Gökçen”
Soru : b. Aşağıdaki açıklamaya göre bu metnin kaç paragraftan oluştuğunu söyleyiniz. Her bir paragrafın kaç cümleden oluştuğunu belirleyiniz.
Cevap : Metin 3 paragraftan oluşmaktadır. 1.paragraf üç, 2.paragraf on altı, 3.paragraf altı cümleden oluşmaktadır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.
Cevap : Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara olan sevgisi ifade edilmektedir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
Soru : b. Görsellerdeki olayları okuduğunuz metinle ilişkilendirerek duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Görseller, Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara duyduğu derin sevgiyi gösteriyor. Onların oyun oynaması ve mutluluğu, Atatürk’ün çocukların geleceği için yaptığı çalışmaları hatırlatıyor. Çocukların neşesi, barış ve kardeşlik içinde büyümeleri gerektiğini vurguluyor. Atatürk’ün hayali, her çocuğun güvende ve mutlu olduğu bir dünyaydı; bu nedenle, onlara özel bayramlar düzenlemişti. Bu bağlamda, hepimizin çocukların mutluluğu için birlikte çalışması gerekiyor.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Listedeki kelimelerin zıt anlamlılarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.
Cevap :
- yumuşak
- yukarı
- temiz
- çirkin
- çalışkan
- sıcak
- gülmek
- geri
- kapalı
- çok
- alçak
- güçlü
- kış
- kuru
- taze
- uzak
- sevinç
- erken
- eksi
Soru : b. Bulmacanın içindeki numaralara denk gelen harfleri aşağıya sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.
Cevap : Şifre : Atatürk Çocuklarıyız.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Virgül ve kısa çizginin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.
Cevap :
1. Dostluk kimler için bu kadar önemlidir?
Cevap: Dostluk, büyük küçük bütün insanlar için bu kadar önemlidir.
Örnek Cümle:
2. Bir hatamız olduğunda ne yapmalıyız?
Cevap: Bir hatamız olduğunda özür dilemeli ve aramızdaki kırgınlığın büyümesini engellemeliyiz.
Örnek Cümle:
3. Dostumuzdan güzel bir davranış gördüğümüzde ne yapmalıyız?
Cevap: Dostumuzdan güzel bir davranış gördüğümüzde ona teşekkür etmeyi ihmal etmemeliyiz.
Örnek Cümle:
4. Dostumuz bir hata işlediğinde ne yapmalıyız?
Cevap: Dostumuz bir hata işlediğinde onu güzellikle uyarmalı ve doğru davranmaya çağırmalıyız.
Örnek Cümle:
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Bir arkadaşınıza hitaben Atatürk’le ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatacağınız bir mektup yazınız.
Cevap :
Sevgili Ümran,
Umarım iyisindir. Bugün Atatürk hakkında birkaç düşüncemi paylaşmak istiyorum.
Atatürk, çocuklara büyük bir sevgi ve önem verirdi. “Çocuklar, geleceğimizin teminatıdır” diyerek, onların gelecekteki rolüne dikkat çekmiştir. Çocuk Bayramı’nı kutlaması, onlara olan bağlılığını gösteriyor.
Eğitime yaptığı katkılarla gençlerin aydın bir gelecek için yetişmelerine öncülük etti. Bu nedenle, bizler de Atatürk’ün izinden giderek çocuklarımıza sevgi ve destek vermeliyiz.
Sevgiyle, Nuran
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Çanakkale Savaşı hakkında araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatmak için hazırlanınız.
Cevap :
Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yıllarında, I. Dünya Savaşı sırasında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri (Britanya, Fransa, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi) arasında gerçekleşmiştir. Bu savaş, stratejik önemi ve savaşın gidişatını değiştiren sonuçlarıyla tarihe geçmiştir. İşte bu savaşa dair bazı önemli bilgiler:
- Sebep: Çanakkale Boğazı, Osmanlı İmparatorluğu’nun kontrolünde bulunuyordu ve İtilaf Devletleri, Rusya’ya yardım etmek ve İstanbul’u ele geçirmek için bu boğazı geçmek istiyordu.
- Başlangıç Tarihi: Savaş, 18 Mart 1915’te deniz saldırılarıyla başladı. Bu saldırılar, İtilaf Devletleri’nin büyük bir donanma ile gerçekleştirdiği bombalamalarla şekillendi.
- Kara Savaşları: 25 Nisan 1915’te kara çıkarmaları başladı. Ana hatlarıyla, Gelibolu Yarımadası’na yapılan bu çıkarmalarda Türk kuvvetleri büyük bir direniş gösterdi. Özellikle Anafartalar ve Conkbayırı bölgelerinde meydana gelen muharebeler, Türk askerinin cesaret ve kahramanlığını simgelemektedir.
- Sonuçlar: Savaş, İtilaf Devletleri için büyük kayıplar ve başarısızlıkla sonuçlandı. Çanakkale Savaşı, Osmanlı İmparatorluğu’nun direnişini pekiştirdi ve Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin temellerini attı.
- Anlamı: Çanakkale, sadece askeri bir zafer değil, aynı zamanda Türk ulusunun bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin sembolüdür. Her yıl 18 Mart’ta Çanakkale Şehitlerini Anma Günü olarak anılmaktadır.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.