3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersindeki etkinliklere yönelik kapsamlı ve açıklayıcı bir rehber sunmaktadır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların metin anlama, düşünme ve yazma becerilerini geliştirirken, dersin daha verimli bir şekilde işlenmesini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ise öğrencilerin metinleri dinleyip anlamlandırma ve yorum yapma yeteneklerini pekiştiren önemli etkinlikler içermektedir.
Aynı zamanda, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için derslerde karşılaşılan sorulara çözüm sunarak, derslerin daha anlaşılır hale gelmesine katkıda bulunur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olurken, aynı zamanda öğrenme sürecini eğlenceli ve etkili hale getirir. Bu tür kaynaklar, öğrencilerin Türkçe dersindeki başarılarını artırmalarına olanak tanır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Çevrenizdeki gözlük, protez, tekerlekli sandalye kullanan kişileri gözlemleyiniz. Bu kişilerin yaşadıkları zorluklar neler olabilir? Bu zorluklarla ilgili gazete haberlerini sınıfta paylaşınız.
Cevap :
Çevremizdeki gözlük, protez veya tekerlekli sandalye kullanan kişilerin karşılaştığı zorluklar genellikle fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarda olabilir.
- Fiziksel Zorluklar: Tekerlekli sandalye kullanan bireyler, özellikle ulaşım konusunda ciddi engellerle karşılaşabilir. Engelli rampalarının eksikliği, kaldırımlardaki engeller ve toplu taşıma araçlarının yetersizliği, günlük yaşamlarını zorlaştıran unsurlardır.
- Sosyal Zorluklar: Protez kullanan bireyler, bazen toplumda dışlanma veya ayrımcılık gibi sosyal sorunlarla karşılaşabilir. Özellikle engelleriyle ilgili olumsuz tutumlarla başa çıkmak zorunda kalabilirler.
- Psikolojik Zorluklar: Engelli bireyler, yaşadıkları zorluklar nedeniyle özgüven eksikliği ve kaygı gibi psikolojik sorunlar yaşayabilir. Sosyal destek eksikliği, bu durumun daha da kötüleşmesine yol açabilir.
Bu konudaki güncel haberleri ve örnekleri sınıfta paylaşmak, duyarlılığı artırmak ve toplumda farkındalık oluşturmak açısından oldukça faydalı olacaktır. Engelli bireylerin yaşadığı zorluklar hakkında daha fazla bilgi edinmek için yerel gazetelerden veya çevrimiçi haber kaynaklarından faydalanabilirsiniz.
2. Dinleyeceğiniz metnin görsellerini inceleyip, konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Görsellerden yola çıkarak, bu metnin ana fikrinin, bir çobanın yürüme engelli bir kuzuya yardım etmek için özel bir cihaz yaparak onu yürütmesini anlatan bir hikâye olduğunu düşünüyorum. Çoban, sevgi ve şefkatle kuzunun hayallerini gerçekleştirmek için yaratıcı bir çözüm buluyor. Bu süreçte kuzunun yaşadığı zorluklar ve çobanın ona nasıl destek olduğuna dair etkileyici bir anlatımın olacağını tahmin ediyorum.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup alfabetik sırayla listeye yazınız.
Cevap :
Soru : b. Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük defterinize ekleyiniz.
Cevap :
- Avlu: Bir bina veya yapı etrafında bulunan açık alan. Genellikle bir evin, okulun ya da diğer yapılarının çevresinde bulunur.
- Çoban: Koyun, keçi gibi hayvanları güden kişi. Genellikle kırsal alanlarda çalışan, hayvanların bakımını üstlenen kişidir.
- Heybe: Hayvanların sırtına veya kişinin omzuna asılan, genellikle yük taşımak için kullanılan bir çanta veya torba.
- Kaval: Geleneksel bir çalgı aleti. Genellikle ahşap veya metalden yapılmış, nefesle çalınan bir müzik aletidir.
- Yamaç: Dağ, tepe gibi yükseltilerin kenarındaki eğimli alan.
- Kuş: Uçabilen, genellikle tüyleri olan, yumurtlayarak üreyen hayvanlar sınıfı.
- Oğlak: Keçinin yavrusu. Genellikle doğumdan sonra bir süre annesinin yanında kalan genç keçi.
- Ağıl: Hayvanların barındığı, genellikle çevresi kapalı olan alan. Koyun, keçi gibi hayvanlar için yapılmış barınak.
- Sürü: Bir arada yaşayan hayvan grubu. Özellikle koyun, keçi gibi hayvanlar için kullanılır.
- Otlak: Hayvanların otlayıp beslenebileceği açık alan. Genellikle çimenlerle kaplı doğal alanlardır.
2. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çoban ve sürüsü nereden dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış?
Cevap : Çoban ve sürüsü dağlardaki otlaklardan dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış.
2. Çoban, oğlağın farklı olduğunu nasıl anlamış?
Cevap : Çoban, oğlağın ön bacaklarının tutmadığını fark edince onun farklı olduğunu anlamış.
3. Çoban, oğlağı nerede taşımış?
Cevap : Çoban, oğlağı heybesinde taşıyarak onunla ilgilenmiş.
4. Küçük oğlağın hayali neymiş?
Cevap : Küçük oğlağın hayali, diğer oğlaklar gibi zıplayıp koşmak ve dağlarda oynamakmış.
5. Çoban, küçük oğlağın hayallerini nasıl gerçekleştirmiş?
Cevap : Çoban, küçük oğlağın yürümesini sağlamak için ona bir bisiklet yapmış ve hayalini gerçekleştirmiş.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız
Cevap :
Metnin konusu: Çobanın, ayakları tutmayan oğlağa yardım etmek için bir bisiklet yapması.
Metnin ana fikri: İnsanlar, engellilerin hayatlarını kolaylaştırmak için çaba göstermelidir.
Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyip belirlediğiniz başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap :
- Yardımsever Çoban
- Oğlağın Hayalindeki Yolculuk
4. ETKİNLİK
Soru : Hikâyeyi kendi cümlelerinizle aşağıya kısaca yazınız.
Cevap : Bir çoban, sürüsünü otlaktan dönerken bir keçi doğum yapar. Oğlak doğduğunda bacaklarının tutmadığı görülür. Çoban, oğlağın hayalini gerçekleştirip onun yürümesini sağlamak için ona bisiklet yapar. Bu sayede oğlak, diğer oğlaklar gibi koşup zıplamaya başlar ve hayaline kavuşur.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.
Cevap :
- dişi – erkek
- küçük – büyük
- siyah – beyaz
- uzun – kısa
- ön – arka
- akşam – sabah
- genç – yaşlı
- yavaş – hızlı
- yüksek – alçak
- sonra – önce
- ağır – hafif
- ilk – son
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Bu haberle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
ÖĞRENCİLERDEN ÇEVRECİ BİR İYİLİK HAREKETİ
Kütahya’daki bir ilkokulun öğrencileri, öğretmenlerinin rehberli-
ğinde “Engelleri Aşalım” adlı bir kampanya başlattı. Bir sosyal payla-
şım sitesi üzerinden başlatılan kampanya, kısa sürede beklenenden
fazla destek gördü.
Öğrenciler, kampanya kapsamında pet şişe kapakları topladılar.
Topladıkları kapakları Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği adına geri
dönüşüme gönderdiler. Elde ettikleri gelirle sadece bir ayda 100 te-
kerlekli sandalyeyi ihtiyacı olanlara ulaştırdılar.
Öğrenciler, mutluluklarını sosyal paylaşım sitesi üzerinden şöyle
duyurdular: “Bir ayda 10 tekerlekli sandalyeyi ihtiyacı olanlara ulaş-
tırmayı planlamıştık. Bu sayı sizlerin de desteğiyle 100’e çıktı. Kam-
panyamız devam ediyor. Sizlerin de desteğiyle hem engelleri aşacak
hem de daha temiz bir çevreye sahip olacağız. Teşekkürler Türkiye!”
Bu kitap için yazılmıştır.
Cevap : Bu haberi okuduğumda, öğrencilerin başlattığı kampanya beni gerçekten etkiledi. Gençlerin böyle bir iyilik hareketine öncülük etmesi, toplumumuz için umut verici bir örnek teşkil ediyor. Onların çevreye duyarlı bir yaklaşım sergileyerek engelli bireylere yardımcı olmaları, hem sosyal sorumluluk bilincini artırıyor hem de toplumda dayanışma ruhunu pekiştiriyor.
Soru : Buna benzer bir iyilik hareketi kampanyası yapmaya ne dersiniz?
Cevap : Ben de buna benzer bir iyilik hareketi kampanyası yapmayı çok isterim. Örneğin, okulumuzda “Kitap Bağışla, Bilgi Paylaş” adı altında bir kampanya düzenleyebilirim. Bu kampanya ile kullanılmayan veya fazla olan kitapları toplayarak ihtiyaç sahibi öğrencilere ulaştırmayı planlıyorum. Ayrıca, kampanyanın tanıtımını sosyal medya üzerinden yaparak daha fazla kişiye ulaşmayı hedefleyeceğim. Böylece, hem kitap okuma alışkanlığını teşvik etmiş olacağım hem de daha fazla çocuğun eğitime erişimini sağlamış olacağım.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki açıklamalara göre görsellerde ifade edilen duyguları belirleyiniz. Bu duyguları belirten cümleleri seçenekler arasından bulunuz. Bu cümleleri ilgili konuşma balonuna yazınız.
Cevap :
Soru : b. Dinlediğiniz metni sınıfta canlandırınız. Metni canlandırırken beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.
Cevap : Metni canlandırdığınızda görselde yer alan jest ve mimikleri örnek alarak canlandırmayı yapmanız gerekmektedir.
Soru : c. Canlandırma yapan arkadaşlarınızın beden dilini nasıl kullandıklarını gözlemleyiniz. Bu arkadaşlarınızın sözlü olmayan mesajlarını belirleyiniz. Bu mesajlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Beden dilinizi nasıl etkili kullanabileceğinizi belirleyiniz.
Cevap : Arkadaşlarım canlandırmada jest ve mimiklerini etkili kullandı. Yüz ifadeleri ve el hareketleriyle duygularını belirginleştirdiler. Beden dilini etkili kullanmak için, jestlerimizi mesajımıza uygun şekilde yapmalı ve göz temasıyla karşı tarafla bağlantı kurmalıyız.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki afişi inceleyip afiş hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Bu afişte engelli bireylerin günlük hayatta karşılaştıkları zorluklar ele alınmış. Bizler, tekerlekli sandalyede olan insanlarımız gibi engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştıracak adımlar atarsak, onların yaşadığı zorlukları en aza indirebiliriz.
Erişilebilir yollar, asansörler ve daha birçok altyapı düzenlemeleriyle onların hareket özgürlüğünü artırabiliriz. Bu sadece onların hayat kalitesini yükseltmekle kalmaz, aynı zamanda toplum olarak birlikte kazandığımız bir zafer olur. Onların hayata tam katılımını sağlamak, hepimizin ortak sorumluluğudur ve bu, toplumun her bireyi için daha kapsayıcı bir gelecek demektir.
Soru : b. Bu afişe uygun farklı bir slogan belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap :
“Engelleri Kaldır, Hayata Birlikte Yürüyelim!”
“Birlikte Güçlüyüz, Her Engeli Aşarız!”
“Engeller Yolda Değil, Zihindedir. Hayatı Birlikte Kolaylaştıralım!”
Soru : c. Sizler de bir iyilik kampanyası düşününüz. Kampanyanızın tanıtımı için tasarlayacağınız afişlerde kullanabileceğiniz sloganları aşağıya yazınız.
Cevap :
- “İyilik Paylaşarak Çoğalır, Gel Birlikte Güzelleştirelim!”
- “Bir İyilik Yap, Dünyayı Değiştir!”
- “Yardım Eli Uzat, Kalplere Dokun!”
- “Birlikte İyilik Yapalım, Hep Birlikte Güçlenelim!”
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Ortak özelliklerine göre gruplanan bu kelimeleri, özenli ve okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.
Cevap : Verilen el yazısı örneklerini boş alanlara güzel bir şekilde yazınız.
Soru : b. Bu kelimeleri ifade ettiği kavramlara göre gruplandırıp gruplardaki kelimelerin ortak özelliğini söyleyiniz.
Cevap :
Sebze-meyve: Elma, çilek, üzüm, brokoli, ıspanak
Ülke: Türkiye, Almanya, Azerbaycan, Fransa, Japonya
Hayvan: Kedi, aslan, tavuk, kuzu, köpek
Soru : c. Kelime gruplarından bir kelime seçip seçtiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap :
- Sebze-meyve: Elma – “Her sabah kahvaltıda bir elma yerim.”
- Ülke: Japonya – “Japonya, teknolojisi ile ünlü bir ülkedir.”
- Hayvan: Kedi – “Evimizin bahçesinde sürekli bir kedi dolaşıyor.”
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.