3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersinde öğrenme süreçlerini destekleyen önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere değerli yaşam dersleri sunarken, aynı zamanda dersin eğlenceli ve öğretici bir şekilde geçmesine katkıda bulunmaktadır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık”

Bunun yanında, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ve öğrencilerin derslerde ihtiyaç duyduğu bilgilere kolayca ulaşmasını sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık gibi kaynaklar, zengin içerikleriyle öğrencilerin derslere daha aktif katılmalarını teşvik eder. Bu materyaller, öğrenme deneyimini zenginleştirirken, öğrencilerin akademik başarılarını artırmalarına yardımcı olur.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Dayanışma” denince aklınıza ne geliyor? Okuldaki çalışmalarınızdan örnekler veriniz.


Cevap :

“Dayanışma” denince aklıma, insanların birlikte çalışarak birbirlerine destek olması ve yardımlaşması geliyor. Okuldaki çalışmalarımızda dayanışmayı sık sık yaşıyoruz. Örneğin, grup ödevlerinde herkes birbirine yardımcı olarak işleri paylaşır.

Spor etkinliklerinde takım arkadaşlarımızla birbirimize destek olup, ortak bir amaç için mücadele ederiz. Ayrıca, bir arkadaşımız zorlandığında ona yardım ederiz, böylece hep birlikte başarıya ulaşırız. Bu tür dayanışma örnekleri, hem okulda hem de hayatın diğer alanlarında önemli rol oynar.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin görsellerini incelediğimde metnin bir çiftçi babanın çocuklarının arasında geçen anlaşmazlıkların anlatıldığını ifade edebiliriz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda metinde geçen bazı varlıkların görselleri verilmiştir. Varlıkların ifade ettiği kelimeleri noktalı yerlere yazınız. Bu kelimelerdeki harf ve hece sayılarını belirtiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yaşlı çiftçinin çözmek istediği sorun nedir?


Cevap : Yaşlı çiftçi, oğullarının birbirleriyle geçinememesi ve sürekli çekişmeleri sorununu çözmek istiyor.


2. Yaşlı çiftçi, çocuklarından ne yapmalarını istedi?


Cevap : Yaşlı çiftçi, çocuklarından bir çubuk demetini kırmalarını istedi.


3. Çocuklar, babalarının isteğini gerçekleştirebildiler mi? Neden?


Cevap : Hayır, çocuklar demeti kıramadılar çünkü çubuklar bir aradayken güçlüydü ve kırılması zordu.


4. Yaşlı çiftçi, çocuklarının yapamadığını nasıl başardı?


Cevap : Yaşlı çiftçi, demeti çözerek çubukları teker teker kırarak çocuklarına bir ders verdi.


5. Yaşlı çiftçi, çocuklarına nasıl bir ders verdi?


Cevap : Yaşlı çiftçi, birlik ve beraberlik içinde olduklarında güçlü olacaklarını, ancak tek başlarına hareket ederlerse kolayca yenilebileceklerini gösterdi.


b. Yaşlı çiftçinin sorunu çözme yöntemi hakkında ne düşünüyorsunuz? Siz olsaydınız bu sorunu nasıl çözerdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Yaşlı çiftçinin yöntemi, anlamlı ve etkileyici bir ders vermiştir. Çocuklarına bir arada olmanın gücünü simgesel bir yolla anlatmıştır. Ben olsaydım, belki onları bir araya getirip daha fazla örnekle bir arada olmanın önemini anlatırdım.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Yaşlı bir çiftçinin, oğullarına birlik ve beraberliğin gücünü anlatması.


Soru : b. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin ana fikrini noktalı yere yazınız.


Cevap :

Metnin ana fikri: Birlik ve beraberlik içinde olanlar güçlüdür, ama yalnız kalanlar kolayca yenilirler.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.


Cevap :

Metnin başlığı: Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları

Metinde anlatılan olay: Yaşlı bir çiftçi, oğullarına birlik olmanın önemini çubuk demeti örneği ile anlatır.

Metnin şahıs kadrosu: Yaşlı çiftçi ve üç oğlu.

Olayın gerçekleştiği mekân: Çiftçinin evi.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki eşleştirmeyi inceleyiniz. Eşleştirilen kelimeler arasındaki anlam ilişkisini açıklayınız.


Cevap : Eşleştirilen kelimeler aynı anlama gelen kelimelerdir yani eş anlamlı kelimelerdir.


Soru : b. Siz de diğer kelimeleri aynı ilişkiye göre eşleştiriniz. Eşleştirmelerinizden yararlanarak şifre kutusundaki numaraların karşılığı olan harfleri yazıp şifreyi bulunuz.


Cevap : Şifre : DAYANIŞMA


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselde bir çitfçinin tarlası gösterilmiştir. Tarlada A noktasından harekete geçen çiftçinin hangi yönde, kaç birim ilerleyip tarlasını süreceği ise kutucuklarda belirtilmiştir. Örnekteki gibi kutucuklarda belirtilen sayı ve yönde ok çizerek çiftçinin izleyeceği yolu gösteriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları”

Soru : b. Çiftçinin izlediği yol üzerindeki noktaları gösteren harfleri sırasıyla aşağıdaki kutucuklara yazınız.


Cevap : A – E – I – İ O – Ö – U – Ü


Soru : c. Bu açıklamaya göre alfabemizdeki ünsüz harfleri alfabetik sırayla aşağıya yazınız.


Cevap : B, C, Ç, D, F, G, Ğ, H, J, K, L, M, N, P, R, S, Ş, T, V, Y, Z


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru :Nokta ve soru işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.


Cevap :

Cümlenin sonuna nokta konur.
= Elbiselerimi dolaba astım.
= Kitaplarımı masanın üzerine bıraktım.

Sayılardan sonra sıra bildirmek için nokta kullanılır.
= Bu yıl 3. sınıfa gidiyorum.
= Okulumuz 2. oldu.

Bazı kısaltmaların sonuna nokta konur.
= Dr. Cansu Erdem, öğrencileri muayene etti.
= Prof. Ahmet Bey konferans verecek.

Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı belirten sayıların arasında nokta kullanılır.
= 05.04.2010 tarihinde doğdum.
= 23.09.2024 tarihinde tatile çıkacağız.

Saat ve dakika bildiren sayıların arasına nokta konur.
= Saat 08.30’da buluşmak için sözleştik.
= Toplantı 14.45’te başlayacak.

Soru cümlelerinin sonunda soru işareti kullanılır.
= Okuduğunuz metni beğendiniz mi?
= Akşam ne yemek yapacaksın?


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Bu kelime ve kelime gruplarını, harflerin
yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği kendi el yazınızla güzelce yapmaya çalışınız.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Engellilerin yaşadığı sorunlarla ilgili gazete haberlerini sınıfa getiriniz.


Cevap :

Engellilerin yaşadığı en büyük sorunlardan biri, günlük hayatta karşılaştıkları erişim ve ulaşım zorluklarıdır. Özellikle görme engelliler, şehirlerde güvenli bir şekilde dolaşmakta büyük zorluk yaşarlar. Yetersiz sesli sinyalizasyonlar, rehber köpeklerin kullanımıyla ilgili problemler ve mimari erişim engelleri onların hareket özgürlüğünü ciddi şekilde kısıtlamaktadır. Ayrıca, toplu taşıma araçlarında da güvenliğin yeterince sağlanamaması bu zorlukları artırmaktadır​.

Anadolu Ajansı

Diğer yandan, engelli bireylerin ekonomik sorunları da büyük bir engel teşkil etmektedir. Engelli maaşlarının günümüz koşullarına uygun olmadığı belirtilmekte, bu bireylerin ortez ve protez cihazlarına erişim gibi temel sağlık hizmetlerinden yoksun kaldığı vurgulanmaktadır. Özellikle pandemi döneminde, engelli bireylerin yardıma erişim konusunda daha da fazla sorun yaşadığı ve birçok engelli yurttaşın maddi yetersizlikle karşı karşıya kaldığı ifade edilmektedir​.

Gazete Kadıköy 


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score