3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232, 233, 234 Cevapları” ile “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları” başlıkları altında, öğrencilerin 6. üniteyi değerlendirmeleri için gerekli etkinliklerin cevapları sunulmaktadır. “3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmı, bu etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamaları ile öğrencilerin öğrenme süreçlerini daha verimli hale getirmeyi hedefler.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık” başlığında ise, ilgili sayfalarda yer alan sorulara dair çözümler ve açıklamalar detaylı şekilde aktarılmaktadır. Bu bölüm, öğrencilerin konuya dair bilgi seviyelerini artırmalarına yardımcı olacak etkileşimli bir kaynak sunmaktadır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234
6. TEMA SONU ÇALIŞMALARI
A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
Cevap :
……………………………………………………..
Dinî bayramların en çok nesini seversiniz? Kimisi lezzetli baklavaları- na, incecik sarmalarına, lokum gibi kavurmasına bayılır. Bazısı yıl boyu hasret kaldığı sevdikleriyle bir arada olacağı için sever dinî bayramları. (…)
Millî bayramlarımız her sene aynı tarihlerde kutlansa da dinî bayramlarımızın tarihi değişiyor. (…)
Küslerin barıştığı, akrabaların ziyaret edilip yaşlıların ellerinin öpüldüğü, harçlıkların toplandığı, sofraların dolup taştığı dinî bayramlar sadece ülkemize özgü değil. Dünyanın dört bir yanında insanlar kendileri için özel günleri bayramlaştırarak geleneksel olarak her sene kutlarlar. (….)
Gökçe ÖZDER
TRT Çocuk dergisi
(Kısaltılmıştr.)
B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Yazara göre dinî bayramların en çok sevilen özellikleri nelerdir?
Cevap : Dinî bayramlarda lezzetli yemeklerin hazırlanması, sevdiklerle bir araya gelinmesi, akrabaların ziyaret edilmesi ve yaşlıların ellerinin öpülmesi en çok sevilen özelliklerdir.
2. Yazar, millî bayramlarımız ile dinî bayramlarımızın hangi özelliğini karşılaştırıyor?
Cevap : Millî bayramlarımızın her sene aynı tarihlerde kutlanmasına karşın, dinî bayramların tarihinin her yıl değiştiğini karşılaştırıyor.
3. Ülkemizde dinî bayramlar nasıl kutlanılır?
Cevap : Küslerin barıştığı, akrabaların ziyaret edilip yaşlıların ellerinin öpüldüğü, harçlıkların toplandığı, sofraların dolup taştığı şekilde kutlanır.
4. Dünyanın dört bir yanındaki insanlar geleneksel olarak her sene neyi kutlarlar?
Cevap : Kendileri için özel olan günleri bayramlaştırarak her sene kutlarlar.
5. Metnin içeriğine en uygun başlık sizce nedir?
Cevap : “Bayramların Güzellikleri”
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları
C. Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretlerinin kullanıldıkları yerleri inceleyiniz. Noktalama işaretlerinin doğru kullanıldıkları cümlelerin kutucuğunu “✔”, yanlış kullanıldıkları cümlelerin kutucuğunu “✘” ile işaretleyiniz.
Cevap :
✔ Okul bahçesinde kaç öğrenci var?
✘ Güzel mi güzel evleri var?
✔ 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı kutlayacağız.
✘ Annem – babam – ben – kardeşim çekirdek aileyiz.
✔ Okula kaçta gideceğini söyler misin?
✔ Eyvah, düşmanlar yurdumuza girmiş.
✔ İstanbul – Ankara otoyolu ulaşıma kapanmış.
✔ Kullanılacak malzemeler şunlar: un, su, tuz.
Açıklamalar:
- “Güzel mi güzel evleri var?” cümlesindeki soru işareti gereksizdir, nokta kullanılmalıdır.
- “Annem – babam – ben – kardeşim çekirdek aileyiz.” cümlesinde kısa çizgi (-) yerine virgül (,) kullanılmalıdır.
Ç. Yabancı dillerden alınmış aşağıdaki kelimeleri Türkçeleriyle eşleştiriniz.
Cevap :
- Star → Yıldız
- Start → Başlama
- Ekstra → Fazladan
- İleti → Mesaj
- Selfie → Özçekim
- Oturum → Seans
- Fantastik → Hayalî
- Sponsor → Destekleyici
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları
D. 1. Aşağıda iki grup halinde yazılmış eş anlamlı kelimeleri inceleyerek eşleştiriniz.
Cevap :
- Dil → Hür
- Akıl → Tasa
- Biçim → Şekil
- Kaygı → Suç
- Rütbe → Aşama
- Kabahat → Suç
- Numune → Örnek
- Pak → Temiz
- Bütün → Tam
- Vakit → Zaman
- dinî bayram
- Türk bayrağı
- millî bayram
- ana dil
- gelenek görenek
2. Aşağıdaki verilen kartlarda yazan konulardan bir tanesini seçerek duygu ve düşüncelerinizi yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanarak anlatınız.
Cevap :
Dinî bayramlar, yardımlaşma ve dayanışma duygularının yoğun olarak yaşandığı özel günlerdir. Bu bayramlarda akraba ve dost ziyaretleri yapmak, insanları bir araya getirir ve fertler arasındaki bağları güçlendirir.
Türk bayrağı, bağımsızlığımızın ve hürriyetimizin simgesidir. Onu her zaman saygıyla dalgalandırmak, milletimiz için gurur kaynağıdır. Bayrağımızın temsil ettiği değerler, bizlere millî birlik ve beraberlik duygusunu aşılar.
Millî bayramlarımız, tarihimizdeki zaferleri ve bağımsızlık mücadelemizi hatırlatarak geçmişimize sahip çıkmamızı sağlar. Bu bayramlarda düzenlenen törenler, gelecek nesillere millî bilinci aktarmanın en güzel yollarından biridir.
Ana dil, bir milletin kimliğidir. Ana dilimize sahip çıkmak, onu doğru ve güzel bir şekilde kullanmak bizim görevimizdir. Çünkü dilimiz, kültürümüzün ve tarihimizin en önemli parçasıdır.
Gelenek ve göreneklerimiz, geçmişten günümüze miras kalan değerlerimizdir. Onları yaşatmak, toplumsal huzuru ve kültürel zenginliği korumamıza yardımcı olur. Bayramlarda ve özel günlerde bu değerlerin yaşatılması, millet olarak bir arada olmamızı sağlar.
Bu konular, hem birey olarak hem de toplum olarak bizi biz yapan değerlerdir. Onları koruyup geliştirmek hepimizin sorumluluğudur.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Topla oynanan bir oyunun adını ve nasıl oynandığını defterinize yazınız.
Cevap :
Futbol : Futbol, iki takım arasında oynanır ve her takım 11 oyuncudan oluşur. Oyuncular, topu ayaklarıyla kontrol ederek rakip kaleye gol atmaya çalışırlar. El kullanımı sadece kalecilere serbesttir. Maç sonunda en çok gol atan takım kazanır.
Basketbol : Basketbol, iki takım arasında oynanır ve her takım 5 oyuncudan oluşur. Oyuncular, topu elleriyle kontrol ederek rakip potaya sayı yapmaya çalışırlar. Top sürme, pas verme ve atış yapma temel becerilerdir. En çok sayı atan takım kazanır.
Voleybol : Voleybol, iki takım arasında oynanır ve her takım 6 oyuncudan oluşur. Top, ellerle ya da kollarla karşı sahaya gönderilir. Amaç, topun rakip sahada yere değmesini sağlamaktır. Her set 25 sayıya ulaşan takımın olur ve maç genellikle 3 set kazanan takımın galibiyetiyle sonuçlanır.
Hentbol : Hentbol, iki takım arasında oynanır ve her takım 7 oyuncudan oluşur (6 saha oyuncusu ve 1 kaleci). Oyuncular, topu elleriyle taşıyarak rakip kaleye gol atmaya çalışır. Maç sonunda en çok gol atan takım kazanır.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.