3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224 Cevapları” başlığıyla, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları” yer almaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin 23 Nisan’ın Türkiye’deki çocuklar için taşıdığı önemi anlamalarını sağlayacak şekilde hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her etkinliğe ait doğru cevaplar ve açıklamalar detaylı olarak verilmiştir. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık” başlığı altında, metnin anlamını daha iyi kavrayabilmek için çeşitli çözüm önerileri ve metinle ilgili açıklamalar yer almaktadır. Bu sayfalar, öğrencilerin 23 Nisan’ı daha derinlemesine öğrenmelerine katkı sağlar.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-220-221-222-223-224
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Okulunuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nasıl kutlanıyor? Anlatınız.
Cevap :
Okulumuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, coşkuyla kutlanmaktadır. Bayram sabahı, Türk bayrakları okulun her köşesine asılır. Öğrenciler, bayramı kutlamak için özel giysiler giyerler ve gün boyunca çeşitli etkinlikler düzenlenir. Sabah, okulun anons sistemiyle günün anlam ve önemi hakkında bir konuşma yapılır.
Ardından, çeşitli şarkılar söylenir, şiirler okunur ve halk oyunları gösterileri yapılır. Öğrenciler, bayramı kutlamak için çeşitli skeçler ve kısa oyunlar sergiler. Okulumuzun en büyük etkinliği ise, öğrencilerin kendi hazırladıkları el yapımı bayraklarla kortej geçişidir. Bu etkinlik okulun bahçesinde gerçekleşir ve tüm öğretmenler ile öğrenciler birlikte eğlenceli bir atmosferde bayramı kutlar.
2. Çevrenizde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na yönelik hangi kutlamalar gerçekleştiriliyor? Açıklayınız.
Cevap :
Çevremizdeki şehirde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, genellikle büyük coşku ile kutlanmaktadır. Belediye tarafından çeşitli etkinlikler düzenlenir. Şehir merkezinde büyük bir kortej yürüyüşü yapılır ve katılımcılar bayraklarla, dövizlerle bayramı kutlar. Ayrıca, parklarda çocuklar için oyunlar, yarışmalar ve eğlenceli etkinlikler düzenlenir.
Çeşitli okullardan gelen öğrenciler, hazırladıkları dans gösterileri ve şarkılarla katılırlar. Belediyeler, çocuklara yönelik özel konserler ve tiyatro gösterileri sunar. Ayrıca, 23 Nisan günü, bazı televizyon kanalları özel programlar yayınlar, devlet erkanından önemli kişiler de çocukları tebrik eder ve bayram mesajları iletmek için törenler düzenler.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelime grubunun size hatırlattıklarını yazınız.
Cevap :”Ulusal egemenlik” kelime grubu, halkın kendi kaderini tayin etme hakkına sahip olduğu, yönetim gücünün halkta olduğu bir sistemi hatırlatır. Bu kavram, Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerinin atıldığı 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılmasıyla özdeşleşir. Ulusal egemenlik, aynı zamanda bağımsızlık, özgürlük ve demokrasi ile bağlantılıdır. Bu kavram, halkın seçtiği temsilciler aracılığıyla ülkenin yönetilmesini ve egemenliğin dış güçlerden bağımsız olmasını ifade eder. Ulusal egemenlik, Türk milletinin kendi iradesini ortaya koyarak, bağımsız bir devlet olarak varlığını sürdürmesini simgeler.
“Ulusal egemenlik” hatırlattıkları kelimeler ;
- Barış
- Doğa
- Sevgi
- Özgürlük
- Eğitim
- Güven
- Umut
- Dostluk
- Bilim
- Zeka
Soru : b. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri, anlamlarının başına yazınız. Anlamı verilmeyen kelimenin anlamını sözlükten bularak yazmayı unutmayınız.
Cevap :
- Mücadele: Çaba harcama, direnme, savaşma.
- İşgal: Bir ülkenin, bölgenin, yerin zorla ele geçirilmesi, egemenlik altına alınması.
- Himaye: Koruma, gözetme, himaye etme.
- Azim: Kararlılık, bir işi başarma kararı ve isteği.
- Nesil: Aynı soydan gelen insanlar topluluğu, kuşak.
- Oratoryo: Konseri bir tiyatro biçiminde sunan, genellikle dini bir temaya sahip müzikli gösteri.
- İkbal: Şans, başarı, refah, mutlu olma durumu.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Atamız ulusun geleceğinin nasıl kurtarılacağını söyledi?
Cevap : Atamız, ulusun geleceğinin, iyi yetişmiş ve bilinçli nesillerle kurtulacağına inanıyordu. Bu nesillerin millî duygularla yetiştirilmesi gerektiğini vurgulamıştır.
2. 23 Nisan tarihi neden önemlidir? Açıklayınız.
Cevap : 23 Nisan, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açıldığı ve halkın egemenliğini kazandığı bir gündür. Ayrıca, bu tarih, ulusal bağımsızlık mücadelesinin simgesidir.
3. Bu bayram başka hangi ülkede resmî bayram olarak kutlanıyor?
Cevap : 23 Nisan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde de resmî bayram olarak kutlanmaktadır.
4. 23 Nisan bayram olarak uluslararası düzeye nasıl taşınmıştır?
Cevap : 23 Nisan bayramı, UNESCO’nun “Çocuk Yılı” ilan etmesinin ardından, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu’nun başlattığı “TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği” sayesinde uluslararası düzeye taşınmıştır.
5. 23 Nisan nerelerde kutlanıyor?
Cevap : 23 Nisan, yurt içinde ve yurt dışındaki Türkiye Cumhuriyeti temsilciliklerinde, okullarda ve çeşitli organizasyonlarda kutlanmaktadır.
6. Atatürk’ün aklımızdan çıkarmamız gereken sözü nedir?
Cevap : Atatürk’ün aklımızdan çıkarmamız gereken sözü: “Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.”
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin türünü ve konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin türü: Bilgilendirme yazısı, makale
Konusu: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın önemi ve kutlanma şekli.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metnin sonunda yer alan Atatürk’ün sözü ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi
açıklayınız.
Cevap : Atatürk’ün sözleriyle ilgili duygu ve düşüncelerim: Atatürk’ün söylediği bu söz, çocukların ne kadar değerli olduğunu ve onların gelecekteki başarıları için önemli bir sorumluluk taşıdığını vurgulamaktadır. Bu söz, biz çocukları cesaretlendiriyor ve kendimize güven duymamızı sağlıyor. Gelecekte başarılı olmak için çok çalışmamız gerektiğini hatırlatıyor.
5. ETKİNLİK
Soru : 23 Nisan’ın özelliği olan makama kabul edilme geleneğine göre bir makama otursaydınız yapmak istediğiniz ilk şey ne olurdu? Aşağıya yazınız.
Cevap :
Eğer Cumhurbaşkanı olsaydım, çocukların eğitim ve sağlık hizmetlerine daha fazla yatırım yapılması için çalışmalar başlatırdım.
Eğer Başbakan olsaydım, çevre kirliliğiyle mücadele için daha sıkı denetimler ve yeşil enerji projeleri için bütçe ayırırdım.
6. ETKİNLİK
Soru : a. Minik tavşan, sepetindeki kelimelerin eş anlamlılarının bulunduğu kutucuklara basarak havucuna ulaşmak istiyor. Basacağı kelimeleri yeşile boyayarak ona yardımcı olunuz.
Cevap :
Soru : b. Bu kelimeleri kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.
Cevap :
- Tane: Her kutunun içinde 10 tane elma vardı.
- İnsan: Her insanın hayatında önemli anlar vardır.
- Dost: Gerçek dost, her zaman yanındadır.
- Görev: Öğretmenimiz, sınıftaki tüm öğrenciler için yeni bir görev verdi.
- Akraba: Bayramda akrabalarım bizde toplandı.
- Macera: Yolda bir macera yaşadık ve çok eğlendik.
- Zengin: Zengin olmak, sadece para biriktirmekle olmaz, insanın içi de zengin olmalı.
- Zahmet: Zahmet etmeden başarılı olmak mümkün değildir.
- Fert: Toplum, her bir fertten oluşan büyük bir yapıdır.
- Huzur: Huzurlu bir yaşam, sevdiklerimizle zaman geçirmekten gelir.
- Fakir: Fakir insanların ihtiyaçlarına duyarlı olmalıyız.
- Netice: Bu projenin neticesi tüm okulu sevindirdi.
- İstek: Yeni bir kitap almak benim en büyük isteğim.
- Neden: Neden üzgünsün, bir şey mi oldu?
- Sevinç: Doğum günü partisinde çok sevinçliydim.
- Karar: Bugün önemli bir karar alacağız.
- İkaz: Akşam erken yatmak için öğretmenimden ikaz aldım.
- Dürüst: Dürüst olmak, her zaman en doğru yoldur.
- His: Kalbim, doğruyu yapmam için bana his verdi.
- Kibar: Kibar olmak, insanlarla iyi ilişkiler kurmamıza yardımcı olur.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : İstiklâl Marşı’mızın ilk altı dörtlüğünü vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz ve ezberleyiniz.
Cevap :
İSTİKLÂL MARŞI
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl.
Hakkıdır Hakk’a tapan milletimin istiklâl.
Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.
Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar?
Arkadaş, yurduma alçakları uğratma sakın;
Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın;
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.
Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı:
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da bu cennet vatanı.
Mehmet Âkif ERSOY
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Kurtuluş Savaşı’nın kadın kahramanlarını araştırıp bu kahramanların
ortak özelliklerini yazınız.
Cevap :
Kurtuluş Savaşı’nın Kadın Kahramanlarına Örnekler :
- Nene Hatun: Erzurum’un savunmasında gösterdiği kahramanlıkla ünlüdür. Nene Hatun, düşman askerlerinin Erzurum’u ele geçirmesine engel olmuş ve şehri savunmak için silah kuşanmıştır.
- Kara Fatma: Türk Kurtuluş Savaşı’nda cepheye giderek mücadele eden, asker olarak görev alan bir kadındır. Mustafa Kemal Atatürk’ün yakın çevresindeydi ve savaşın zorlu koşullarına rağmen cesaretini kaybetmeden savaşmıştır.
- Halide Edib Adıvar: Kurtuluş Savaşı sırasında cephede hemşirelik yapmış, aynı zamanda halkı savaş konusunda bilgilendiren konuşmalar yapmıştır. Hem bir yazar hem de savaşçı olarak tanınır.
- Süreyya Ağaoğlu: Türk kadınının hakları için mücadele etmiş bir kadın liderdir. Kurtuluş Savaşı’nda kadınların iş gücüne katılımını savunmuş ve mücadelede aktif rol almıştır.
Kurtuluş Savaşı’nın Kadın Kahramanlarının Ortak Özellikleri :
- Cesaret: Tüm bu kadın kahramanlar, savaşın zorluklarına ve tehlikelerine karşı cesaretle mücadele etmişlerdir.
- Vatanseverlik: Ülkenin bağımsızlığı için büyük fedakarlıklar yapmış, tüm hayatlarını vatanın kurtuluşuna adamışlardır.
- Savaşta Aktif Katılım: Savaşın her alanında yer almış, hem cepheye gitmiş hem de halkı bilinçlendirip moral vermişlerdir.
- Bağımsızlık İçin Mücadele: Bu kadınlar, sadece savaş meydanlarında değil, aynı zamanda Türk kadınının hakları için de mücadele etmişlerdir.
- Fedakarlık: Savaşın getirdiği zorluklara rağmen ailelerini ve kendi hayatlarını ikinci plana atarak ülke için savaşmışlardır.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.