3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anadolu Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Anadolu Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili doğru cevaplar yer almaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilere Anadolu’nun farklı yönlerini ve kültürel değerlerini tanıma imkânı sunar.
“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, her etkinlik için doğru cevaplar ve açıklamalar ayrıntılı bir şekilde verilmiştir. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık” başlığı altında, metnin anlaşılmasını kolaylaştıracak yorumlar ve çözüm önerileri sunulmaktadır. Bu sayfalar, öğrencilerin metni derinlemesine incelemelerini ve anlamalarını sağlamak için önemli bir kaynaktır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. “Anadolu” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.
Cevap : Anadolu denince aklıma tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olan topraklar geliyor. Zengin kültürel mirası, sıcakkanlı insanları, köklü gelenekleri ve misafirperverliğiyle tanınır. Anadolu, aynı zamanda doğal güzellikleri, verimli toprakları, lezzetli yemekleri ve halk hikâyeleriyle de akılda kalıcıdır.
2. Ülkemizi hangi özelliklerini belirterek tanıtabiliriz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Ülkemizi tanıtırken, tarihî zenginliklerimizden, doğal güzelliklerimizden ve kültürel mirasımızdan bahsedebiliriz. İstanbul’daki Boğaziçi, Kapadokya’daki peri bacaları, Pamukkale’nin travertenleri ve Efes Antik Kenti gibi yerler dikkat çekicidir. Aynı zamanda Türk mutfağının eşsiz lezzetleri, halk oyunlarımız, el sanatlarımız ve misafirperver kültürümüz de ülkemizi tanıtırken vurgulanabilir. Türkiye’nin hem Asya hem Avrupa kıtasında yer alması da önemli bir özelliğidir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
Kelimelerin anlamlarıyla eşleştirilmesi:
- Ağıt: Artık hayatta olmayan birinin iyi niteliklerini, ölümünden duyulan acıyı dile getiren söz veya ezgi.
- Halay: Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde genellikle davul ve zurna eşliğinde toplu olarak oynanan bir halk oyunu.
- Yörük: Hayvancılıkla geçinen, genellikle Toroslarda yaşayan göçebe Türk topluluğu.
- Efe: Yiğit, özellikle Batı Anadolu köy yiğidi, zeybek.
- Yâr: Sevilen, güvenilen yakın arkadaş, iyi anlaşılan kimse, dost.
- Bozkır: Kurak yerde yetişen bitkilerden oluşan, sıcak ve ılıman iklimlerdeki ağaçsız doğal alan.
- Düğün: Evlenme veya sünnet dolayısıyla yapılan eğlence.
- Horon: Karadeniz Bölgesi’nde kemençe ile oynanan halk oyunu.
Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi
defterinize yazınız.
Cevap :
Anlamlarına uygun cümleler:
- Ağıt: Köyün yaşlı ninesi için yürekleri burkan bir ağıt yakıldı.
- Halay: Düğünde gençler büyük bir coşkuyla halay çekti.
- Yörük: Toroslarda yaşayan Yörükler, geleneksel yayla şenliklerini bu yıl da düzenledi.
- Efe: Köyün efesi, zeybek oynayarak herkesi kendine hayran bıraktı.
- Yâr: Bu mektubu, uzak diyarlardaki yârim için yazdım.
- Bozkır: Bozkırda uçsuz bucaksız sarı otlar arasında yürüdük.
- Düğün: Kasabada büyük bir düğün düzenlendi ve tüm halk davet edildi.
- Horon: Karadeniz’in o eşsiz horon havasına kimse dayanamadı ve hemen oyuna katıldı.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yurdumuzdur?
Cevap : Anadolu, davullarla, zurnalarla, halaylarla, horonlarla, ağıtlarla ve oyunlarla yurdumuzdur. Ayrıca efe, yörük, uzun hava ve ninni gibi kültürel değerlerle de yurdumuzdur.
2. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle özümüzdür?
Cevap : Anadolu, gözümüzde ve gönlümüzde özümüzdür. Bu, Anadolu’nun bizdeki derin ve köklü kültürel etkisini anlatır.
3. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yârimizdir?
Cevap : Anadolu, düğünlerdeki kına ve gelinle özdeşleşir, yârimizdir. Yâr, sevilen ve değer verilen kişi anlamına gelir ve burada Anadolu’nun bizim için sevgi dolu ve değerli bir yer olduğunu simgeler.
4. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle canımızdır?
Cevap : Anadolu, bozkırında, çiçeğinde, arısında, böceğinde, uçuşan kelebeğinde canımızdır. Yani, Anadolu’nun doğası ve tüm canlıları bizim için çok değerli ve hayatımızın ayrılmaz bir parçasıdır.
3. ETKİNLİK
Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Şiirin konusu : Anadolu’nun çeşitli kültürel ve doğal zenginliklerini vurgulayan bir şiirdir. Şair, Anadolu’nun halk oyunları, müziği, doğası ve gelenekleriyle yurdumuz, özümüz, yârimiz ve canımız olduğunu ifade etmektedir.
Şiirin Ana duygu : Anadolu’ya olan sevgi, saygı ve bağlılıktır.
4. ETKİNLİK
Soru : a. Şiirde adı geçen halk ozanımız hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Şiirde adı geçen halk ozanımız Âşık Veysel‘dir. Âşık Veysel, Türk halk edebiyatının önemli ozanlarından biridir. 1894 yılında Sivas’ın Şarkışla ilçesinde doğmuş, 1973’te vefat etmiştir. Görme engelli olmasına rağmen, şiirlerinde derin bir yaşam sevgisi, insanlık ve doğa temalarını işlemiştir. “Uzun ince bir yoldayım”, “Dostlar beni hatırlasın” gibi eserleriyle tanınır. Âşık Veysel, saz çalarak söylediği şiirlerle halk arasında büyük bir saygı kazanmıştır.
Soru : b. Yaşadığınız yerin doğal, tarihî ve turistik yerleri, varsa tanınmış tarım ürünleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
İstanbul: İstanbul, hem tarihi hem de turistik zenginlikleriyle ünlüdür. Ayasofya, Topkapı Sarayı, Sultanahmet Camii ve Boğaz köprüleri gibi yapılarıyla dikkat çeker. Ayrıca İstanbul, geleneksel çarşıları, tarihi sokakları ve zengin mutfağıyla da turistlerin ilgisini çeker. İstanbul, aynı zamanda zeytin, üzüm ve incir gibi tarım ürünleriyle de bilinir.
Ankara: Ankara, Türkiye’nin başkenti olup, Anıtkabir gibi tarihi yerleriyle öne çıkar. Ayrıca, Atatürk Orman Çiftliği gibi tarım alanları da bulunur. Ankara’nın meşhur tarım ürünlerinden biri olan keçi sütü ve balı oldukça ünlüdür.
İzmir: İzmir, Ege Bölgesi’nde yer alır ve tarihi Efes Antik Kenti, Şirince Köyü gibi turistik yerleri ile tanınır. İzmir aynı zamanda zeytin, üzüm ve incir gibi tarım ürünlerinin önemli bir üretim merkezidir.
Gaziantep: Gaziantep, mutfağıyla ünlüdür, özellikle baklava ve antepfıstığıyla tanınır. Zeugma Mozaik Müzesi ve Gaziantep Kalesi gibi tarihî yerler de turistlerin ilgisini çeker.
Adana: Adana, kebaplarıyla ünlüdür, özellikle Adana Kebabı çok meşhurdur. Tarihî olarak Taşköprü ve Adana Arkeoloji Müzesi gibi yerler önemli turistik noktalardandır. Ayrıca, Adana’da pamuk ve narenciye gibi tarım ürünleri de yetiştirilir.
Soru : c. Yaşadığınız yeri tanıtmak için nasıl afişler tasarlayabileceğinizi arkadaşlarınızla belirleyiniz. Birlikte hazırlayacağınız afişleri okulunuzdaki uygun yerlere asınız.
Cevap : Bu kısımda yer alan afişi arkadaşlarınızla birlikte hazırlayınız.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Ülkemizin doğal, tarihî ve turistik yerleriyle ilgili aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki yerlerin bulundukları il merkezlerini, haritadaki renklendirilmiş illerin adlarından yararlanarak yazınız.
Cevap :
- Ayasofya Camii = İstanbul
- Selimiye Camii = Edirne
- Pamukkale Travertenleri = Denizli
- Çanakkale Şehitler Abidesi = Çanakkale
- Aspendos Tiyatrosu = Antalya
- Nemrut Dağı = Adıyaman
- İshak Paşa Sarayı = Ağrı
- Anıtkabir = Ankara
- Palandöken Kayak Merkezi = Erzurum
Soru : b. Ülkemizin yukarıdakilerden farklı doğal, tarihî ve turistik yerleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Ülkemizin farklı bölgelerinde pek çok doğal, tarihî ve turistik yer bulunmaktadır. İşte bazıları:
Kapadokya (Nevşehir): Kapadokya, eşsiz peri bacaları, yer altı şehirleri ve vadileriyle ünlüdür. Sıcak hava balonlarıyla yapılan turlar, bölgenin en bilinen turistik aktivitelerindendir. Ayrıca, kaya oyma kiliseler ve vadilerle tarihi dokusu da oldukça zengindir.
Pamukkale (Denizli): Pamukkale, beyaz traverten teraslarıyla ünlüdür ve sıcak su kaynaklarının oluşturduğu bu doğal oluşum, UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer almaktadır. Aynı zamanda Hierapolis Antik Kenti’ne ev sahipliği yapmaktadır.
Efes (Aydın): Efes, Antik Yunan dönemine ait bir antik kenttir. Artemis Tapınağı ve Celsus Kütüphanesi gibi önemli yapılarıyla tarihi açıdan büyük bir öneme sahiptir. Efes, dünyanın yedi harikasından biri olan Artemis Tapınağı ile tanınır.
Olympos (Antalya): Olympos, denizin, ormanın ve tarihi kalıntıların birleştiği harika bir bölgedir. Aynı zamanda Chimera adı verilen sürekli alev çıkaran doğal gaz kaynağı da burada yer almaktadır.
Mardin: Mardin, taş yapıları, dar sokakları ve tarihi dokusuyla ünlüdür. Mardin Kalesi, Ulu Camii ve Zinciriye Medresesi gibi tarihî yapılar bu şehirde yer alır. Aynı zamanda Mezopotamya’nın izlerini taşıyan zengin bir kültürel mirasa sahiptir.
Nemrut Dağı (Adıyaman): Nemrut Dağı, Antik Kommagene Krallığı’na ait dev heykellerle ünlüdür. Bu heykellerin yer aldığı Nemrut Dağı, UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alır ve çok sayıda turist tarafından ziyaret edilmektedir.
Rize: Rize, çay tarlaları ve yeşil doğasıyla tanınır. Fırtına Vadisi, Ayder Yaylası gibi doğal güzellikleriyle ünlüdür. Ayrıca, Rize’nin mutfağı da oldukça zengindir, özellikle mısır ekmeği ve hamsi önemli yer tutar.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Bir okuldaki 3. sınıf öğrencilerine, okul gezisi kapsamında hangi müzeyi ziyaret etmek istedikleri soruluyor. Öğrencilerin bu soruya verdikleri cevaplara göre oluşturulan aşağıdaki grafiği inceleyiniz.
Cevap :
Soru : b. Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.
1. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin en çok ziyaret etmek istedikleri müze hangisidir?
Cevap : Anıtkabir
2. Anıtkabir’i ziyaret etmek isteyen öğrenci sayısı kaçtır?
Cevap : 35 öğrenci.
3. Kaç öğrenci Zeugma Mozaik Müze’sini ziyaret etmek istemektedir?
Cevap : 25 öğrenci.
4. Topkapı Sarayı Müze’sini ziyaret etmek isteyenler, Mevlana Müzesi’ni ziyaret etmek isteyenlerden kaç kişi fazladır?
Cevap : 30 – 10 = 20 kişi fazladır.
5. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin sayısı kaçtır?
Cevap : 100 öğrenci vardır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Gezip gördüğünüz yerlerle ilgili bir anınızı aşağıya yazınız. Anınızı, olayların oluş sırasına göre yazmaya dikkat ediniz.
Cevap :
Geçen yaz tatilinde ailemle birlikte Kapadokya’ya gitmek üzere yola çıktık. Sabah erken saatlerde yola koyulduk ve uzun bir yolculuğun ardından Kapadokya’ya vardık. İlk olarak Ürgüp’e gittik ve oradaki peri bacalarını görmek için bir tura katıldık. Peri bacalarının büyüklüğü ve şekilleri gerçekten çok etkileyiciydi. Herkes fotoğraflarını çekmek için sıraya girmişti.
Sonrasında sıcak hava balonuyla gökyüzüne çıkmaya karar verdik. Erken saatlerde balonun içinde yerimizi aldık ve yavaşça havalanmaya başladık. Kapadokya’nın eşsiz manzarasına yüksekten bakmak harika bir deneyimdi. Balonumuzun alçaldığı ve yükseldiği anlarda heyecanımız arttı, ama manzara o kadar güzeldi ki tüm korkularımızı unuttuk.
Bir gün sonra Göreme Açık Hava Müzesi’ni gezmeye gittik. Kaya içine oyulmuş kiliseler ve freskler çok etkileyiciydi. Müze gezisini tamamladıktan sonra, bölgedeki yerel bir restoranda öğle yemeğimizi yedik. Yemeğin ardından son olarak Avanos’taki çömlek atölyelerine uğradık. Atölyelerdeki ustaların nasıl çalıştığını görmek çok ilginçti ve bir tane çömlek yapmayı denedik.
O gün, bölgenin hem tarihi hem de doğal güzelliklerini keşfettiğimiz harika bir gün oldu. Kapadokya, gerçekten unutulmaz bir deneyim yaşattı.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metinleri koyu yazılan ifadelere dikkat ederek okuyunuz.
Cevap :
Öğretmenlerimizin bizim için planladıkları gezi organizasyonlarına bir yenisini ekledik. Bu yılki okul gezilerimize geçen hafta sonu start verdik. Bu aktivite sayesinde yeni yerler göreceğimiz için hepimiz çok heyecanlıydık. Metropolden ayrılıp uzun bir yolculuktan sonra hedefimize vardık. Ge- zeceğimiz şehrin panoraması göz alıcıydı. Tüm gün şehri gezdik, bilseniz ne çok yorulduk. Şehrin dar sokaklarını, restorasyon yapılmış binalarını çok beğendik. Öğlen saatlerinde deniz kenarında lokal yemekler yedik. Yemekler kadar ambiyans da güzeldi. Bu gezimizde bol bol selfie çekindik. Yeni jenerasyon olarak galiba biz bu işi çok seviyoruz.
Öğretmenlerimizin bizim için planladıkları gezi düzenlemelerine bir yenisini ekledik. Bu yılki okul gezilerimize geçen hafta sonu başladık. Bu etkinlik sayesinde yeni yerler göreceğimiz için hepimiz çok heyecanlıydık. Büyükşehirden ayrılıp uzun bir yolculuktan sonra hedefimize vardık. Gezeceğimiz şehrin genel görünümü göz alıcıydı. Tüm gün şehri gezdik, bilseniz ne çok yorulduk. Şehrin dar sokaklarını, yenileme yapılmış binalarını çok beğendik. Öğlen saatlerinde deniz kenarında yöresel yemekler yedik. Yemekler kadar ortam da güzeldi. Bu gezimizde bol bol özçekim yaptık. Yeni nesil olarak galiba biz bu işi çok seviyoruz.
Soru : b. Hangi metni anlamanız daha kolay oldu? Bu metinlerden hareketle yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : İkinci metni anlamam daha kolay oldu çünkü burada kullanılan kelimeler daha Türkçeye uygun ve anlaşılır. Yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin yerine Türkçe karşılıklarının kullanılması, anlamı daha netleştirir ve dilin zenginliğini korur. Ayrıca, Türkçenin doğru ve etkili kullanımı, dilin geleceği açısından önemlidir. Bu yüzden yabancı kelimeler yerine Türkçe karşılıklarının tercih edilmesi, dilin daha anlaşılır olmasını sağlar.
Soru : c. Aşağıda yabancı dillerden alınmış kelimeleri inceleyerek Türkçelerini
noktalı yere yazınız.
Cevap :
- animasyon – canlandırma
- billboard – reklam panosu
- plaza – iş merkezi
- şov – gösteri
- orijinal – özgün
- dijital – sayısal
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki fıkrada dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
Kayserili bir adam, oğlunun üzgün bir şekilde okuldan geldiğini görünce sormuş :
– Hayırdır oğlum, ne oldu?
“Matematik dersinde sözlüden zayıf aldım. Öğretmen ‘İki kere iki kaç eder? diye sordu. Ben de ‘Altı eder.’ dedim.”
“Ama oğlum bunları seninle konuştuk! İki kere iki dört eder. Hadi bilemedin en fazla beş eder. Altı nereden çıktı?”
“Ben de biliyorum, iki kere ikinin dört ettiğini, pazarlık payı bıraktım. Ondan altı eder,” dedim.
10. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki mâniyi okuyup özenli ve okunaklı şekilde noktalı yere yazınız.
Cevap :
Gelin geldi evimize,
Şenlik kuruldu köyümüze.
Hoş geldin allı gelin,
Sefa geldin pullu gelin.
Ali KEMAL
Türk Manilerinden Seçmeler
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Millî bayramları kutlama törenlerini inceleyip bu törenlerin özelliklerini defterinize yazınız.
Cevap :
Millî bayramlar, halkın birlik ve beraberliğini simgeleyen, tarihi ve kültürel değerlerimizi yücelten özel günlerdir. Bu bayramların kutlama törenleri, coşkulu ve anlamlı etkinliklerle yapılır. Millî bayramların kutlama törenlerinin genel özellikleri şunlardır:
- Resmî Törenler: Millî bayramlarda, devletin resmi dairelerinde ve kamu kurumlarında törenler düzenlenir. Bu törenlere devletin yetkilileri katılır ve bayramın anlam ve önemi hakkında konuşmalar yapılır.
- Bayrak ve İstiklal Marşı: Tüm törende bayraklar dalgalanır, Türk bayrağı ve diğer simgeler ön plana çıkar. Törenlerin başında ve sonunda İstiklal Marşı okunur. Bayrakların saygı ile selamlanması ve marşın coşkulu bir şekilde söylenmesi törenlerin vazgeçilmez unsurlarıdır.
- Askeri Geçitler ve Yürüyüşler: Bazı millî bayramlarda, özellikle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve 30 Ağustos Zafer Bayramı gibi günlerde, askeri geçitler ve yürüyüşler yapılır. Askeri birlikler, okullar ve çeşitli halk grupları tören alanlarında geçiş yapar.
- Konuşmalar ve Etkinlikler: Bayramın anlamı ve önemi ile ilgili konuşmalar yapılır. Bu konuşmalar genellikle devlet büyükleri tarafından yapılır. Öğrenciler, öğretmenler, kültürel gruplar da şiirler okuyabilir, halk dansları veya çeşitli gösteriler sunabilir.
- Katılım ve Coşku: Millî bayramlarda halkın katılımı oldukça yoğundur. İnsanlar, bayramın coşkusuna ortak olmak için tören alanlarına gelir. Çocuklar, öğrenciler, öğretmenler ve diğer vatandaşlar törenlere katılır.
- Toplumsal Birlik ve Beraberlik: Millî bayramlar, halkın bir araya gelip ortak duygularla kutladığı, tüm Türkiye’yi kapsayan etkinliklerdir. Bu bayramlar, toplumun birlik ve beraberlik içinde hareket etmesine katkı sağlar.
- Sosyal Medya ve Dijital Kutlamalar: Günümüzde, törenler dışında sosyal medya üzerinden de millî bayram kutlamaları yapılır. İnsanlar fotoğraf ve video paylaşarak, bayram coşkusunu sanal ortamda da yayarlar.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.