3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 Cevapları”, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları” başlığıyla öğrencilere sunulmaktadır. Etkinlikler, metni anlama, yorumlama ve dil bilgisi kazanımlarını destekleyici sorular içermektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her bir etkinlik için doğru yanıtlar ve açıklayıcı notlar yer alırken, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık” başlığı altında etkinliklerin çözümleri ile ilgili ayrıntılı açıklamalar bulunmaktadır. Nasreddin Hoca gibi önemli bir kültürel figürün hikâyesi, öğrencilerin hem dil gelişimlerine hem de kültürel bilincine katkı sağlamaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Nasreddin Hoca” hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde “Nasreddin Hoca” hakkında edindiğiniz bilgileri şunlardır ;

Nasreddin Hoca, 13. yüzyılda yaşamış bir halk bilgesi ve mizah ustasıdır. Anadolu Selçuklu Devleti döneminde, Akşehir ve Sivrihisar çevresinde yaşadığı bilinmektedir. Fıkraları, insanlara güldürürken düşündüren bir yapıya sahiptir. Mizahi anlatımlarıyla halkı eğitmiş, doğruyu ve yanlışı gösterme amacı gütmüştür.

Nasreddin Hoca’nın en bilinen fıkralarından biri “Parayı veren düdüğü çalar” ve bir diğer meşhur hikayesi ise “Ye kürküm ye”dir. Bu hikayeler, toplumun değer yargılarını ve eleştirilerini anlamamıza da ışık tutar.

Hoca, sadece Türk halkının değil, dünya çapında mizah ve bilgelik figürü olarak tanınır. UNESCO, 1996 yılını “Nasreddin Hoca Yılı” ilan ederek onun evrensel önemine dikkat çekmiştir.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin görsellerine bakıldığında Nasreddin Hoca’nın eşeğine ters bindiği bir sahne görülüyor. Bu durum, Hoca’nın olaylara pratik zekâsıyla farklı bir bakış açısıyla yaklaştığını gösteriyor. Görsellerden yola çıkarak metnin konusu, Nasreddin Hoca’nın öğrencilerini pazara götürmesi sırasında yaşanan eğlenceli ve düşündürücü bir hikâye olabilir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Ünlü: Herkes tarafından tanınan ve bilinen kişi veya olay.
Ayıplamak: Bir davranışı yanlış bularak kınamak veya eleştirmek.
Heykel: Taş, maden veya başka bir malzeme kullanılarak yapılan insan, hayvan ya da nesne figürü.

Tahminim:

  • Ünlü: Çok tanınmış, herkesin bildiği.
  • Ayıplamak: Yanlış bir davranış yüzünden birini eleştirmek.
  • Heykel: Bir figürü temsil eden üç boyutlu sanat eseri.

Soru : b. Aşağıda anlamları verilen kelime gruplarını ipuçlarından yararlanarak metinden bulup yazınız.


Cevap :

Kıs kıs gülmek: Sessiz ve alaylı bir biçimde gülmek.

Önüne katmak: Önden yürütüp kendisi ardı sıra gitmek.

Gözünün önünde olmak: Yanında, yakınında olmak.


2. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlarınızla konuşarak aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Nasreddin Hoca nasıl birisiydi?


Cevap : Nasreddin Hoca, hem güldürücü hem de zeki, pratik çözümler üretebilen bir kişiydi.


2. Nasreddin Hoca öğrencilerini neden pazara götürdü?


Cevap : Öğrencilerini pazarı tanıtmak ve onlara yeni bir şeyler öğretmek için pazara götürdü.


3. Nasreddin Hoca, eşeğe ters binince öğrencileri ne düşündüler?


Cevap : Öğrenciler, Nasreddin Hoca’nın aklını şaşırdığını düşündüler.


4. Nasreddin Hoca neden eşeğe ters bindi?


Cevap : Nasreddin Hoca, öğrencileri gözetlemek ve aynı zamanda dışarıdan onları ayıplayacak bir duruma düşmemek için eşeğe ters bindi. Bu sayede hem öğrencilerini gözünün önünde tutmuş oldu hem de yanlış anlaşılmalardan kaçındı.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : a. Nasreddin Hoca’nın yerinde siz olsaydınız yaramaz öğrencilerinizi pazara nasıl götürürdünüz? Anlatınız.


Cevap : Eğer Nasreddin Hoca’nın yerinde olsaydım, öğrencilerimi sırayla yürüyüş düzeni oluşturup başlarına bir grup lideri seçerek pazara götürürdüm. Hem onları bir arada tutmak hem de eğlenceli bir yolculuk sağlamak için arada oyunlar oynatır veya ilginç bilgiler vererek ilgilerini canlı tutardım.


Soru : b. Nasreddin Hoca fıkraları hakkında neler düşünüyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Nasreddin Hoca fıkraları, hem düşündüren hem de güldüren hikâyeler. İçerisinde zekâ dolu mesajlar ve dersler barındırıyor. Bu fıkralar, sadece eğlence değil aynı zamanda insanlara doğruyu gösteren bir yol haritası gibidir.


Soru : c. Öğrendiğiniz Nasreddin Hoca fıkrasını arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :Bir gün Nasreddin Hoca’nın eşeğine ters bindiğini gören öğrencileri ona neden böyle yaptığını sorar. Hoca da hem onları gözetlemek hem de dışarıdan yanlış anlaşılmamak için böyle bir çözüm bulduğunu söyler. Bu fıkra, pratik zekâ ve olaylara farklı açılardan bakmanın önemini öğretir.


Soru : ç. Aşağıdaki fotoğrafları ve altlarındaki fıkra adlarını inceleyiniz. Fotoğraflardaki heykellerle canlandırılan Nasreddin Hoca fıkralarının adlarını tahmin edip başındaki kutucuğu “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Bir Nasreddin Hoca fıkrasının anlatıldığı aşağıdaki çizgi romanı inceleyip sınıfta canlandırınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla gruplara ayrılarak yapmanız gerekiyor.


Soru : b. Bu fıkranın içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.


Cevap : Veren El, Alan Elden Üstündür


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki bilmecelerin cevaplarını, verilen görsellerden yararlanarak noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Bilgi verir herkese, en güzel dosttur bize. : Kitap
  • İçi ateş, dışı taş. Birazı kuru, çoğu yaş. : Ceviz
  • Arpadır aşı, tükenmez işi. : Değirmen
  • Yazın giyinir, kışın soyunur. : Ağaç
  • Karada bayılır, suda ayılır. : Balık
  • Pazardan aldım bir tane, eve geldim bin tane. : Nar
  • Sesi var, canı yok, konuşur, ağzı yok. : Radyo
  • Her sabah çınlar sesi, uyandırır herkesi. : Çalar saat

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Sizi en çok güldüren fıkrayı özenli ve okunaklı şekilde aşağıya yazınız.


Cevap :

Fıkra: Parayı Veren Düdüğü Çalar

Bir gün Nasreddin Hoca pazarda düdük satan bir adam görmüş. Çocuklar düdük almak için satıcının etrafında toplanmış. Hoca da satıcıya yaklaşarak bir düdük istemiş.
Satıcı, “Bir düdük bir akçe.” demiş.
Hoca, “Ben önce bir üfleyeyim, sesi güzel çıkarsa alırım.” demiş.
Satıcı buna karşılık, “Parayı veren düdüğü çalar!” demiş.

Bu fıkra beni çok güldürüyor çünkü kısa ve öz bir şekilde hayatın gerçeklerini anlatıyor. 😊


Soru : b. Yazdığınız fıkrayı yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçirip düzenleyiniz. Ardından fıkrayı anlatarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kaç tane büyük harf kullanılması gerektiğini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • (4) Fatih Sultan Mehmet İstanbul’u fethetti.
  • (4) Mimar Sinan, Selimiye Camii’nin mimarıdır.
  • (4) Emek Mahallesi Nergis Caddesi’nde oturuyorum.
  • (3) Nasrettin Hoca Fıkraları adlı kitabı severek okudum.
  • (2) Furkan, kedisi Pamuk’u veterinere götürdü.
  • (3) Mehmet Akif Ersoy ilkokulunda okuyorum.
  • (4) Nasreddin Hoca Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinde doğmuştur.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki eş sesli kelimeleri örnekteki gibi farklı anlamlara gelecek şekilde cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  1. Yas Kelimesi
  • Büyükannemizin vefatından sonra uzun süre yas tuttuk.
  • Bu bölgede ağaç kesmek yasaktır, çünkü çevreyi koruyorlar.
  1. Düş Kelimesi
  • Dün gece gördüğüm düş çok güzeldi.
  • Merdivenden dikkat et, yoksa düşebilirsin.
  1. Pazı Kelimesi
  • Annem bugün yemeğe pazı kavurması yaptı.
  • Güreşçinin pazı kasları oldukça güçlüydü.
  1. Yat Kelimesi
  • Sahilde demirlemiş büyük bir yat gördüm.
  • Çok yorgunum, biraz dinlenmek için yatmak istiyorum.
  1. Kaz Kelimesi
  • Gölette bir sürü kaz yüzüyordu.
  • Sabah erkenden uyanıp tarlada patates kazdık.
  1. Mâni Kelimesi
  • Türk halk edebiyatında birbirine cevap veren güzel mâniler vardır.
  • Yağmur, piknik yapmamıza mâni oldu.
  1. Kart Kelimesi
  • Doğum gününde arkadaşım bana çok güzel bir kart gönderdi.
  • Yaşlandıkça saçlarındaki beyazlar seni daha kart gösteriyor.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Âşık Veysel hakkında araştırma yapınız.


Cevap :

 Âşık Veysel hakkında araştırma:

Âşık Veysel Şatıroğlu, 1894 yılında Sivas’ın Şarkışla ilçesinde doğmuş ünlü bir halk ozanıdır. Görme engelli olan Âşık Veysel, halk şiirinin önemli temsilcilerinden biridir.

Şiirlerinde sevgi, doğa, ölüm, dostluk ve vatan sevgisi gibi konuları işler. Saz çalarak şiirlerini dile getirmiştir. En bilinen eserlerinden bazıları “Uzun İnce Bir Yoldayım” ve “Dostlar Beni Hatırlasın”dır. Türk halk müziğinde iz bırakan bir sanatçıdır.


Soru : Yaşadığınız bölgenin doğal, tarihî, turistik yerlerini, varsa tanınmış tarım ürünlerini araştırınız.


Cevap :

Yaşadığınız bölgenin doğal, tarihî, turistik yerleri ve tanınmış tarım ürünleri:

  • İstanbul: Doğal ve turistik yerler arasında Boğaziçi, Kız Kulesi, Ayasofya, Sultanahmet Camii, Topkapı Sarayı gibi yapılar öne çıkar. Tarihî dokusu ve kültürel zenginlikleri ile dikkat çeker.
  • Ankara: Anıtkabir, Atatürk Orman Çiftliği, Kuğulu Park, ve Beypazarı gibi yerler önemlidir. Beypazarı havucu ve Ankara keçisi ürünleri tanınır.
  • İzmir: Efes Antik Kenti, Şirince Köyü, Çeşme ve Alaçatı doğal ve turistik yerlerdir. İncir ve zeytin üretimiyle tanınır.
  • Gaziantep: Gaziantep Kalesi, Zeugma Mozaik Müzesi, Bakırcılar Çarşısı ünlüdür. Yöresel mutfağıyla, özellikle baklava ve antepfıstığı ile bilinir.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score