3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 199, 200, 201, 202 Cevapları, 5. ünite ve 5. tema sonunda yer alan değerlendirme sorularını içerir. Bu bölüm, öğrencilere bir önceki konuları pekiştirme ve öğrendiklerini uygulama fırsatı sunar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları, dil bilgisi, okuduğunu anlama ve metin yorumlama becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır. Öğrenciler bu etkinliklerle, metinleri anlama ve çıkarım yapma yeteneklerini güçlendirirler.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, ünite sonu soruları ve alıştırmalarla öğrencilerin bilgilerini değerlendirmelerini sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık bölümleri, öğrencilere temada işlenen konuların genel bir tekrarını yapma imkânı sunar. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların öğrendiklerini daha iyi kavramalarına yardımcı olurken, konuları eğlenceli ve öğretici bir şekilde pekiştirir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sessiz okuyunuz.


KARINCALARIN ŞARKISI

Karıncadır adımız,
Durmadan çalışırız,
Gece gündüz demeden
Hep yiyecek toplarız.

Birimiz hepimiz,
Hepimiz birimiz için.
Çalışmak, yardımlaşmak
Mutluluk bizim için. (…)

Tekin ÖZERTEM
Sen de Boya Dünyayı
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Karıncalar durmadan ne yaparlardı?


Cevap : Karıncalar durmadan çalışır ve yiyecek toplarlardı.


2. Karıncalar yiyeceklerini ne zaman toplarlardı?


Cevap : Karıncalar gece gündüz demeden yiyecek toplarlardı.


3. Karıncaların çalışmak, yardımlaşmak ile ilgili sloganları ne idi?


Cevap : “Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için.”


4. Çalışmak ve yardımlaşmak karıncalar için nedir?


Cevap : Çalışmak ve yardımlaşmak karıncalar için mutluluktur.


5. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap : Şiirin ana duygusu, çalışmanın ve yardımlaşmanın önemi ve mutluluk getirmesidir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerden gerçek ögelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucuğu “✔”, hayalî ögelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucuğu “✘” ile işaretleyiniz.


Cevap :

(✔) 1. Okul bahçesinde arkadaşlarıyla oynuyordu.
(✘) 2. Uçan dairesine binip gökyüzünde özgürce dolaştı.
(✔)3. Muhabbet kuşuna konuşmayı öğretmişler.
(✘) 4. Yere atılan çöpler, çöp kutularına atılmak için yalvarıyordu.
(✔) 5. Dersteki bütün soruları doğru bildim.
(✔) 6. En büyük hayali bilim insanı olmaktı.
(✘) 7. Hikâyenin karakterleri ile birlikte oyun kurduk.
(✔) 8. Kedi hızlıca ağaca tırmandı.


Ç. Pembe kutucuklardaki kelimelerin eş anlamlılarını, mavi kutucuklardaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 199-200-201-202 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları


D. Büyük harflerin yazımıyla ilgili aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Babam doğum günümde pasta aldı.
  • (Yanlış) Sınıfta en çok Efe kurallara uyar.
  • (Doğru) Nobel Kimya Ödülü’nü Aziz Sancar aldı.
  • (Doğru) Babamın tayini Rize’ye çıktı.
  • (Doğru) Bilim Çocuk dergisinin 6. sayısını aldım.
  • (Doğru) Tavşanım Pamuk çok hastalandı.
  • (Yanlış) Millî Eğitim Bakanlığı resim yarışması düzenledi.
  • (Yanlış) Otomobil İstiklâl Caddesine döndü.

E. Tabloda verilen cümleleri okuyunuz. Noktalama hatası yapılmış olan cümlelerin bulunduğu kutucukları maviye boyayınız.


Cevap :

Maviye boyanması gereken cümleler:

  • Dedem geldi: beni kollarına aldı: bana sıkıca sarıldı.
    (Noktalama işareti hatalı, iki nokta yerine virgül kullanılmalı.)
  • Erman, Esmayla aynı grup çalışmasındaymış.
    (Esmayla doğru yazılışında “Esmayla” değil “Esma’yla” şeklinde olmalıdır.)
  • Nasıl düştü, anlamadım?
    (Soru işareti yanlış, burada virgül yerine nokta kullanılmalı.)

Mahallede gece yarısı çıkan yangını söndürmeye çalışıyorduk. Ben hemen itfaiyeyi aradım. Annem Ayşe teyzenin koluna girmiş, üzülmemesi için onu teselli ediyordu. Herkes bir şeyler yapmaya gayret ediyordu.

F. Yukarıdaki metnin ana fikrinin doğru yazıldığı kutucuğu işaretleyiniz?


Cevap : Zorlukları yenmek için dayanışma içinde olmalıyız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


G. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Yukarıdaki tabloya göre doğru olan ifadelere ait olan yıldızları boyayınız?


Cevap :

En yüksek sıcaklık pazartesi günü görülecektir.
(★) Çarşamba günü hava sıcaklığı 15 derecedir.
(★)  Salı ve Çarşamba günlerine ait hava sıcaklıkları aynıdır.
(★)  Salı gününe ait hava sıcaklığı pazartesi gününe ait hava sıcaklığından 5 derece eksiktir.
En düşük hava sıcaklığı Salı ve Çarşamba gününe aittir.


o gün sınıfta zeynep İle furkan birlikte bir proje sunacaklardı. sabah 8:15’te sunumlarına hazırlık yapmak için okula geldiler. ebru sena ve onur arkadaşlarına yardım ettiler.

2. Aşağıdaki metinde noktalama işaretlerinin kullanımında ve kelimelerin yazımında bazı hatalar yapılmıştır. Bu hataları bulup düzelterek metni yeniden yazınız.


Cevap : O gün sınıfta Zeynep ile Furkan birlikte bir proje sunacaklardı. Sabah 08.15’te sunumlarına hazırlık yapmak için okula geldiler. Ebru Sena ve Onur, arkadaşlarına yardım ettiler.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Nasreddin Hoca hakkında araştırma yapınız. Bir Nasreddin Hoca fıkrası öğrenip arkadaşlarınıza anlatmak için hazırlanınız.


Cevap :

Nasreddin Hoca, 13. yüzyılda yaşamış, Anadolu’nun en ünlü mizah ustalarından biridir. Hoca, hazırcevaplığı, zeka dolu mizah anlayışı ve ders verici fıkralarıyla tanınır. Fıkralarıyla insanları güldürmekle kalmaz, aynı zamanda onlara düşündürücü mesajlar verir. Nasreddin Hoca’nın en bilinen özellikleri arasında pratik zekası ve olaylara mizahi bir bakış açısıyla yaklaşması vardır.

Örnek Nasreddin Hoca Fıkrası – Parayı Veren Düdüğü Çalar:

Nasreddin Hoca, bir gün pazara gitmiş. Pazar yerinde güzel bir düdük görmüş ve satıcıya sormuş:

  • “Bu düdük ne kadar?” Satıcı:
  • “Bir altın.” Hoca şaşırmış:
  • “Bir altına düdük mü olur? Çok pahalı!” Satıcı:
  • “Parayı veren düdüğü çalar!” demiş. Hoca sinirlenmiş ve çıkmış. Bir süre sonra para biriktirip tekrar pazara gitmiş. Düdüğü alıp çalmaya başlamış ama düdükten ses çıkmamış. Satıcıya dönüp kızmış:
  • “Düdük çalmıyor!” Satıcı ise gülümseyerek:
  • “Hoca, parayı veren düdüğü çalar ama her para veren güzel çalacak diye bir şey yok!”

Bu fıkra, bir işi yapmanın sadece maddiyatla değil, aynı zamanda yetenekle de alakalı olduğunu mizahi bir dille anlatır.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score