3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 195-196-197-198-199-200-201-202 MEB Yayınları
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pırıl-Ramazan İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pırıl-Ramazan İzleme Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 Cevapları” başlığı, 6. ünitedeki etkinliklere dair çözümleri içermektedir. Bu sayfalarda yer alan “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Pırıl-Ramazan İzleme Metni Etkinlik Cevapları” etkinliği, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmelerine ve metni anlamalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı altında ise, öğrenciler bu metnin ve ilgili etkinliklerin doğru cevaplarını bulabilirler. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 195-196-197-198-199-200-201-202 MEB Yayıncılık” kısmında yer alan sorulara verilen cevaplar, öğrencilerin hem dil bilgisi hem de metinle ilgili becerilerini pekiştirmelerine olanak sağlar.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 195-196-197-198-199-200-201-202
HAYDİ, BAŞLIYORUZ!
1. “Millî Kültür” dendiğinde aklınıza neler geliyor?
Cevap : “Millî Kültür” dendiğinde aklıma, bir milletin tarih boyunca oluşturduğu gelenekler, görenekler, dil, sanat, müzik, yemekler ve yaşam biçimi geliyor. Ayrıca, bayramlarımız, destanlarımız, halk oyunlarımız ve el sanatlarımız gibi kültürel değerlerimiz de millî kültürün birer parçasıdır. Bu unsurlar, bir milletin kimliğini ve karakterini yansıtır.
2. 6. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.
Cevap : Bu temada millî kültürümüz, değerlerimiz, geçmişten gelen miraslarımız ve yaşlılara saygı gibi konular öğreneceğimizi tahmin ediyorum. Ayrıca, kendine güven ve mimari eserler hakkında bilgiler edinebiliriz.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları
HAYDİ, BAŞLIYORUZ!
Soru : Çevrenizde ya da ailenizde bayram öncesi nasıl hazırlıklar yapılıyor? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Bayram öncesi evde temizlik yapılır, yeni kıyafetler hazırlanır, tatlılar ve yemekler pişirilir. Akrabalara ve komşulara ziyarete gidileceği için hediyeler hazırlanır.
TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ?
1. Aşağıdaki görselleri inceleyerek izleyeceğimiz videodaki olayları ve sonunda neler yaşanacağını tahmin edelim.
Cevap :
- Çocuklar davul ramazanda davul çalar.
- Çocukların ailesi iftar hazırlığı için sofrayı hazırlar.
- Hep beraber iftar sonrası hazırlar.
- Ezan okununca ailecek iftar yaparlar.
2. Videoyu izledikten sonra tahminlerinizi tekrar değerlendiriniz. Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazıp arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
- Çocuklar davul ramazan manileri söyler.
- Çocukların maniler söyleyerek bahşişler toplar.
- Hep beraber iftar sonrası hazırlar.
- Ezan okununca ailecek iftar yaparlar.
İZLERKEN SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ
1. Boş bırakılan yerleri izlediğiniz videoya göre tamamlayınız.
Cevap :
Ramazan gelmiş bize
Hoş gelmiş evimize
Bolluğu getirmiş, çok şükür bu ay gelmiş.
İftarıyla şifalı, bir de lezzetli orucuyla,
Akşamlar ne eğlenceli Ramazan Hacivat’ıyla.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları
2. İzlediğiniz videodaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Sözcüklerle birer cümle kurunuz.
Cevap :
Bahşiş Kelimesi
- TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Gönül almak ya da teşekkür etmek amacıyla verilen küçük para veya hediye.
- Tahminim: Hizmet karşılığında verilen ödül.
- Cümlem: Garsona, güzel hizmeti için bahşiş bıraktık.
Sefa Kelimesi
- TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Huzur, rahatlık, keyif.
- Tahminim: Keyifli vakit geçirme.
- Cümlem: Tatilde ailemle birlikte sahilde sefa sürdük.
Bereket Kelimesi
- TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Bolluk, verimlilik, hayırlı artış.
- Tahminim: Fazla ve hayırlı kazanç.
- Cümlem: Yağmur yağınca tarlada bereket arttı.
3. İzlediğiniz videoda misafirlik kavramı üzerinde de durulmaktadır. Misafirlikle ilgili atasözleri ve anlamlarını “TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü”nden bularak eşleştiriniz..
Cevap :
1. “Konuk, ev sahibinin kendisine çok şeyler ikram etmesini bekleyebilir ama ev sahibi ancak evinde olanları ikram edebilir.” anlamında kullanılan bir söz.
- Eşleşen Atasözü: “Ev sahibinin malı kendi malıdır.”
- Anlamı: Ev sahibi, konuklarına ikramda bulunurken ancak kendi imkanlarıyla sınırlı olabilir. Bu atasözü, misafire ikramda bulunmanın ev sahibinin kendi imkanlarına bağlı olduğunu ifade eder.
2. “Misafirin geldiği evde ya yiyecek bulunur veya beklenmedik bir yerden o sırada yiyecek gelir.” anlamında kullanılan bir söz.
- Eşleşen Atasözü: “Misafire gelenek gereği yemek verilmesi, ev sahibinin misafire olan ikramını gösterir.”
- Anlamı: Bu atasözü, misafirliğin çok önemli bir gelenek olduğunu ve bir evde misafir olduğunda, ya ev sahibinin kendi imkanlarıyla yemek sunacağını ya da beklenmedik bir şekilde yardım geleceğini anlatır.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 199 Cevapları
İZLEDİĞİMİZİ ANLIYORUZ
Soru : Aşağıdaki soruları izlediğiniz videoya göre cevaplayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi Pırıl’ın evine gitmemiştir? İşaretleyiniz.
Cevap : 1. resimde yer alan karakter gitmemiştir.
2. Pırıl’ın annesinin tüm çocukları yemeğe çağırmasının sebebi nedir?
Cevap : İftar yapmak için çağırmıştır.
3. Efe, söylediği mânilerde herkesten bir şey istemektedir. Bunun sebebi nedir?
Cevap : Bahşiş toplamak için istemektedir.
4. Cesur neden alkışlanmıştır?
Cevap : Bardakları düşürmeden tutuğu için alkışlandı.
5. Videoda söylenen mânilerden birini yazınız.
Cevap :
Bizim kale direk ister
Söylemeye yürek ister
En iyi ben diyeyim
Deva sizden börek ister.
Ramazan geldi bize
Hoş geldi evinimize
11 ayın sultanıdır
Azıcık bahşiş verin bize.
Yün yatakta yatarız
Ballı lokma yaparız
Biraz bekle davulcu
Şimdi bahşiş atarız
6. İzlediğiniz videonun konusunu yazınız.
Cevap : Ramazan ayında misafirperverlik
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları
7. Aşağıdaki cümleleri oluş sırasına göre sıralayarak şifreyi bulunuz.
Cevap :
- R Efe, davul çalarak mâni söylüyor.
- A Nazlı, Cesur’a mâni söylüyor.
- M Uzay ve arkadaşı oyun oynuyorlar.
- A Pırıl’ın anne ve babası sofrayı hazırlıyorlar.
- Z Herkes Cesur’u alkışlıyor.
- A Hep birlikte yemek yiyorlar.
- N Ramazan şarkısını söylüyorlar.
Şifre : Ramazan
DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ
1. Aşağıda harfleri karışık hâlde verilen sözcüklerin doğrusunu ve eş anlamını örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
Şanlı: Eş Anlamlısı: Ünlü, meşhur, onurlu
Yurt: Eş Anlamlısı: Vatan, memleket, anavatan
Görev: Eş Anlamlısı: İş, sorumluluk, vazife
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları
2. Cümlelerdeki eş sesli sözcüklerin altını çiziniz.
Cevap :
Cümlelerdeki eş sesli sözcüklerin altı şu şekilde çizilmiştir:
- Doğum günümü aralık ayında kutlayacağız.
- Doğum: Yeni bir kişinin dünyaya gelmesi.
- Aralık: Ay ismi.
- Öğretmenimiz, bizi sırayla dışarıya çıkarttı.
- Öğretmenimiz: Öğrenciye ders veren kişi.
- Çıkarttı: Bir şeyi dışarıya aldırmak.
- Sınıfımız, okul kapısını geçince sağda kalıyor.
- Sınıfımız: Öğrencilerin bulunduğu ortam.
- Kapısını: Bir yerin giriş çıkışını sağlayan kapı.
- Futbol, paslaşarak oynanan bir oyundur.
- Futbol: Bir takım sporu.
- Paslaşarak: Bir topu karşı tarafa atarak oynamak.
3. “Erken, yavaş, cesur” sözcüklerinin zıt anlamlarını bulunuz ve cümle içinde kullanınız.
Cevap :
- Erken ↔ Geç Derse geç kaldığı için öğretmeninden özür diledi.
- Yavaş ↔ Hızlı Hızlı koşarak yarışı birinci tamamladı.
- Cesur ↔ Korkak Korkak davranmak yerine sorunla yüzleşmelisin.
SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ
Soru : İzlediğiniz videodaki mânilerin geçtiği bölümleri canlandırınız.
Cevap : Bu canlandırmayı sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları
DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ
Soru : Mâniyi yazım ve noktalama kurallarına uygun şekilde noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
Masallara konu olur.
Anlatılır hep bayramlar.
Ne de güzeldir aslında,
İkramlar ve armağanlar.