3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193
3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190, 191, 192, 193 Cevapları” kapsamında, 5. üniteyi değerlendirme etkinliklerine yönelik detaylı çözümler paylaşılmaktadır. Bu bölümdeki çalışmalar, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini gözden geçirmelerini sağlar. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, Türkçe dil becerilerini ölçen sorulara cevap vererek kendilerini geliştirebilirler.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerdeki sorulara yönelik kapsamlı çözümler sunarak öğrencilere rehberlik etmeyi amaçlar. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayıncılık” başlığı altında ise, öğrencilerin bilgilerini değerlendirmesi ve eksiklerini tamamlaması için uygun cevaplar ve açıklamalar yer almaktadır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193
ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ
Problemler diken gibidir. Batar, rahatsız ederler. Ama bazen, problemler muhteşem fikirler üretmeye de yardımcı olur. İşte sana bir kıvılcım! Dışarı çık. Çevrene bak. (…) Çevrendeki tüm varlıklar çözüm arıyor. Arılar hesaplıyor. Filler fikir üretiyor. (…)
Pek çok problem sıkı tutunmayı gerektirir. Ama hepsi değil. Bazı zamanlar yapacağın tek şey: Sıçramak! Maymunlar gibi kendini yeniliklere atmaktır. (…)
Hayvanlar bir şey gerçekleştirmek istediklerinde dener. Bunalır yeniden dener. (…) Sen yardım almak için ailene ve arkadaşlarına yönelirsin. Diğer insanlar da öyle yaparlar. (…)
Çözülmesi gereken problemler daimî yaşamın bir parçası olacaktır. Hayal gücünü serbest bırak! (…)
Elin KELSEY (Elın KELSİ) çev. Fatoş ATAY
Doğadan Fikirler (Kısaltılmıştır.)
Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Bazen problemler neye yardımcı olur?
Cevap : Muhteşem fikirler üretmeye yardımcı olur.
2. Bazen problemler neye yardımcı olur?
Cevap : Yaratıcı ve yenilikçi düşüncelerin ortaya çıkmasına yardımcı olur.
3. Hayvanlar bir şey gerçekleştirmek istediklerinde ne yapar?
Cevap : Dener, bunalır ve yeniden denerler.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları
4. Metne uygun başlık belirleyiniz.
Cevap :”Problemler ve Çözümler”
5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.
Cevap :
Metnin Konusu : Problemlerle başa çıkmanın yolları ve hayvanlardan ilham alınması.
Metnin Ana Düşüncesi : Problemler, doğru yaklaşımla yaratıcı çözümler üretmek için bir fırsat olabilir.
6. “Problemler muhteşem fikirler üretmeye de yardımcı olur.” cümlesindeki bazı sözcüklerin eş anlamları vardır. Sözcüklerin eş anlamlarını kullanarak cümleyi yeniden yazınız.
Cevap :
“Problemler muhteşem fikirler üretmeye de yardımcı olur.” cümlesinin eş anlamlı sözcükler kullanılarak yeniden yazılmış hali: “Sorunlar harika düşünceler ortaya çıkarmaya da katkı sağlar.”
7. Aşağıdaki ifadelerin kutularına atasözü ise “A”, deyim ise “D” yazınız.
Cevap :
- Gülme komşuna gelir başına → A
- Diline dolanmak → D
- Göz kulak olmak → D
- Dost acı söyler → A
8. Aşağıdaki cümlede yay ayraçlara (), doğru noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap : İşte, “Kendime bir yer buldum, artık burada kalıp sonsuza dek parlayabilirim.” dedi.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları
9. Aşağıdaki örnek olayı altı şapkalı düşünme tekniğine göre değerlendiriniz. Düşüncelerinizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına da dikkat ediniz.
Eski sınıfımızda hepimiz aynı şeyleri yapmaktan hoşlanırdık. Sevdiğimiz, sevmediğimiz her şey ortaktı. Aynı oyunu oynamaktan zevk alırdık. Sanki birbirimizin fotokopisi gibiydik. Her gün aynı şeyleri yapıyorduk. Aramızda fikir ayrılığı bile olmuyordu. Yeni sınıfımızda ise tam tersi bir durumla karşı karşıya kaldım. Hepimiz farklıyız. Herkes farklı şeylerden hoşlanıyor, herkesin ilgi alanları farklı.
Cevap :
Duygusal: Yeni sınıfıma alışmak zor geliyor, herkesin farklı olması beni tedirgin ediyor.
Karamsar: Farklılıklardan dolayı uyum sağlayamayacağımızı düşünüyorum.
İyimser: Farklılıklar sayesinde yeni şeyler öğrenebilir ve daha zengin bir ortamda bulunabilirim.
Yenilikçi: Bu durum bana farklı bakış açıları kazandırabilir ve kişisel gelişimime katkı sağlayabilir.
Tarafsız: Eski sınıfımızda herkes aynıydı, yenisinde ise herkes farklı; her iki durumun da avantajları ve zorlukları var.
Kontrollü: Duruma uyum sağlamak için herkesle iletişim kurmayı ve ortak noktalar bulmayı deneyebilirim.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları
Soru : 10. Aşağıdaki numaralandırılmış sözcükleri kullanarak soruları cevaplayınız.
a. Yukarıdaki sözcüklerden hangisi sözlükte ilk sırada yer alır?
Cevap : Bariyer
b. Yukarıdaki sözcüklerden hangilerinin eş anlamları vardır?
Cevap : Şık, bayat, bariyer, mikser, kara, final.
ç. Yukarıdaki sözcüklerden hangilerinin hem eş hem de zıt anlamı vardır?
Cevap : Bayat, kara, final, yaş
d. Yukarıdaki sözcüklerden hangileri dilimize yabancı dilden geçmiş sözcüktür?
Cevap : Şık, mikser, final, bariyer.