3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194-195-196 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tutumlu Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tutumlu Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 Cevapları, öğrencilere tasarruf yapmanın önemini anlatan etkinlikler içermektedir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tutumlu Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara tasarruf etmenin ve kaynakları doğru kullanmanın faydalarını öğretir. Bu metin, tutumlu olmanın sadece maddi açıdan değil, aynı zamanda çevreyi koruma açısından da önemli olduğunu vurgulayarak, öğrencilere bilinçli tüketim alışkanlıkları kazandırır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin edindikleri bilgileri pekiştirmek için kapsamlı bir kaynak sunar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194-195-196 İlke Yayıncılık bölümleri, çocukların tutumlu olmanın getirdiği avantajları keşfetmelerine yardımcı olurken, aynı zamanda çevresel farkındalıklarını artırır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin hem bireysel hem de grup çalışmalarında aktif rol almalarını teşvik ederek, öğrenme deneyimlerini daha anlamlı hale getirir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194-195-196
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Hangi konularda tutumlu davranıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap : Ben genellikle alışveriş yaparken tutumlu davranmaya çalışıyorum. İhtiyaçlarımı önceliklendirip gereksiz harcamalardan kaçınıyorum. Ayrıca, elektrik ve su gibi kaynakları dikkatli kullanarak tasarruf yapmaya özen gösteriyorum. Arkadaşlarımla dışarı çıkarken, bütçemi aşmamak için uygun fiyatlı yerleri tercih ediyorum. Ayrıca, indirim dönemlerinde alışveriş yaparak tasarruf sağlıyorum.
2. Neden tutumlu davranmalıyız? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap : Tutumlu davranmalıyız çünkü bu, maddi güvenliğimizi artırır. Gelecekte acil durumlarla karşılaştığımızda tasarruflarımız bizi rahatlatır. Ayrıca, kaynakların verimli kullanılması çevreye de katkı sağlar. Tasarruf etmek, aynı zamanda daha fazla birikim yapmamıza ve hedeflerimize ulaşmamıza yardımcı olur. Arkadaşlarımızla tartıştığımızda, herkesin mali konularda daha bilinçli olması gerektiğini ve birlikte daha iyi alışkanlıklar geliştirebileceğimizi vurguladık.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Görsellerdeki varlıklardan hangilerinin adı metinde geçmektedir? Metinde adı geçen varlıklara ait görsellerin kutucuğunu “✔” ile işaretleyiniz.
Cevap :
Soru : b. Aşağıdaki kelime ve kelime grubunun metindeki anlamlarını işaretleyiniz.
Cevap : Kumbara
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Koca göller neden dolup taşar?
Cevap : Damla damla akan sulardan dolup taşar.
2. Yolda kimler kalır?
Cevap : Tutumsuzlar kalır.
3. Tutumlular ne yapar?
Cevap : Dağlar aşar.
4. İnsan olan kara günde neler yapar?
Cevap : Kara günde kimseye el açmamalı, çalışmalı, kazanmalı, hiç bir işten kaçmamalı.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin türünü ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin Türü : Şiir
Metnin Ana Duygusu : Tutumlu olmak olmak bizleri kara günlerde korur. Bu yüzden çalışarak birikim yapmalıyız.
Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı iki başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap : Damla Damal Göl Olur, Kara Günler için Birikim Yap!
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Gizem ve Selin’in yönergelerini uygulayınız.
Cevap :
• Kitabınızın “İçindekiler” bölümünü açınız.
• Dinlediğiniz şiirin başlığını, kitabınızın içindekiler bölümünden bulunuz.
• Başlığın karşısındaki sayıyı söyleyiniz.
• Başlığın karşısındaki sayının neyi ifade ettiğini belirtiniz.
• Kitabınızın “Kaynakça” bölümünü açınız.
• Şairi “Hakkı Sunat” olan şiirin alındığı kitap ile ilgili bilgileri bulunuz.
• Bu bölümde yer alan bilgilerin nasıl yazıldığını inceleyip uygun sözlü yönergelerle bu bilgileri arkadaşlarınıza yazdırınız.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki sözleri daha önce duydunuz mu? Bunların anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
- Her çok azdan olur: Bu söz, küçük tasarrufların birikerek büyük kazançlar sağlayabileceğini anlatır. Küçük birikimlerin zamanla büyüdüğünü vurgular.
- İşten artmaz, dişten artar: Bu ifade, kazancın çalışarak elde edildiğini, bunun için harcama yapmaktan ziyade tasarruf etmenin önemli olduğunu belirtir. Yani, kazançların işten gelmesi gerektiğini anlatır.
- Ayağını yorganına göre uzat: Bu söz, harcamaların gelirle orantılı olması gerektiğini, bütçemizi aşmamamız gerektiğini ifade eder. İhtiyaçlarımızı karşılamak için maddi durumumuza dikkat etmemiz gerektiğini vurgular.
- Damlaya damlaya göl olur: Küçük birikimlerin zamanla büyük bir değer kazanacağını anlatır. Bu söz, sabırla ve düzenli olarak yapılan birikimlerin sonunda önemli sonuçlar doğurabileceğini ifade eder.
- Ak akçe kara gün içindir: Tasarruf yapmanın önemini vurgular. Zor günlerde kullanılacak birikimlerin, gelecekte karşılaşabileceğimiz olumsuz durumlar için güvence oluşturduğunu anlatır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını karşılarına yazınız. Yazdığınız cevapları pembe tablodan bularak “✔” ile işaretleyiniz.
Cevap :
- “Sınıf” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Derslik
- “İleri” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Geri
- “Güç” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Kuvvet
- “Sert” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Yumuşak
- “Dil” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Lisan
- “Taze” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Bayat
- “Hürriyet” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Özgürlük
- “Doğu” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Batı
- “Aynı” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Farklı
- “Sonbahar” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Güz
- “Çeşit” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Tür
Soru : b. İşaretlemediğiniz dairelerdeki kelimeler arasındaki anlam ilişkilerine göre aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
“Güç” ve “Kuvvet” kelimleri eş anlamlıdır.
“İleri” ve “Geri” kelimleri zıt anlamlıdır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görselleri “Tutumlu Çocuk” şiiriyle ilişkilendirerek inceleyiniz.
Cevap :
- Açık çeşme kapatmak: Su tasarrufu yapmak için açık su musluğunu kapatmak önemlidir. Bu davranış, gereksiz su tüketimini önler ve su kaynaklarının korunmasına yardımcı olur.
- Gereksiz ışıkları kapatmak: Işık tasarrufu sağlamak için gereksiz yerlerde açık kalan ışıkları kapatmak, hem enerji tasarrufu sağlar hem de elektrik faturasını düşürür. Bu, çevreye duyarlı bir davranıştır.
- Gereksiz kombiyi söndürmek: Kombiyi gereksiz yere çalıştırmamak, enerji tasarrufu açısından önemlidir. Kullanmadığımız alanların ısıtılmaması, hem tasarruf sağlar hem de enerji israfını önler.
- Fazla defter almamak: Gereksiz yere fazla defter almak yerine, ihtiyaca uygun sayıda defter almak, hem bütçe dostudur hem de kaynakların israfını önler. Kullanılmayan defterlerin birikmesi yerine, sadece gereken miktarda almak daha tutumlu bir yaklaşımdır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları
Soru : b. Görsellerden hareketle tutumlu bir insanın nelere dikkat etmesi gerektiğini maddeler hâlinde yazınız.
Cevap :
Madde Madde Tutumlu Bir İnsanın Dikkat Etmesi Gerekenler:
- Su Tasarrufu: Su musluklarını açık bırakmamak ve gereksiz su tüketiminden kaçınmak.
- Enerji Tasarrufu: Işıkları kullanmadığında kapatmak ve gereksiz elektrik harcamalarından kaçınmak.
- Isı Tasarrufu: Kullanmadığı odaların ısıtılmasını önlemek ve kombiyi gereksiz yere çalıştırmamak.
- Alışveriş Planlaması: İhtiyaç duyduğu kadar malzeme almak ve fazla ürün almaktan kaçınmak.
- Geri Dönüşüm: Atık malzemeleri ayrıştırarak geri dönüşüm kutularına atmak ve çevreye duyarlı olmak.
- Doğru Kullanım: Eşyaları doğru ve düzenli kullanarak daha uzun süre kullanmak ve bakımını yapmak.
- Planlı Harcama: Aylık bütçe oluşturarak harcamaları kontrol altında tutmak.
Soru : c. Aşağıya, bu görsellerden biri hakkında hikâye edici bir metin yazınız.
Cevap :
Tasarruflu Olalım!
Bir zamanlar, küçük bir kasabada yaşayan Ali adında bir çocuk vardı. Ali, çevresindeki kaynakları dikkatlice kullanmasıyla tanınan tutumlu bir çocuktu. Bir gün, sıcak bir yaz günüydü ve Ali, bahçedeki açık çeşmeden su alarak sulama yapmaya karar verdi.
Çeşmeyi açtığında, suyun güzel sesini duydu ve hemen sulama işine başladı. Ancak bir anda aklına “Su tasarrufu yapmalıyım!” düşüncesi geldi. Hızla çeşmeyi kapatıp, sadece ihtiyacı kadar su alarak sulamaya devam etti. Bu davranışı, sadece bahçesinin değil, aynı zamanda su kaynaklarının da korunmasına yardımcı oldu.
Ali, evde gereksiz ışıkları kapatmayı da unutmuyordu. Akşamları, odasında tek başına oturduğunda ışığı kapatır, sadece gerekli olanı açık bırakırdı. Bu sayede aile bütçelerine de katkı sağlıyordu. Enerji tasarrufu yapmanın önemini ailesine de anlatıyordu.
Bir gün, Ali’nin annesi onu markete gönderdi. Alışveriş listesine bakarak, ihtiyacı olan ürünleri aldı. Gereksiz yere fazla ürün almak yerine, yalnızca gerekli olanı aldı ve eve döndü.
Ali, komşuları için de güzel bir örnek teşkil ediyordu. Onun tutumlu davranışları, kasabadaki diğer çocuklara ilham veriyordu. Herkes Ali’nin bu dikkatli ve bilinçli hareketlerini konuşmaya başladı. Ali, kasabasındaki kaynakları doğru kullanmanın önemini anladı ve bunu çevresine de yaymayı başardı.
Ali’nin hikâyesi, tutumlu olmanın sadece bireysel bir fayda sağlamadığını, aynı zamanda topluma da olumlu katkılarda bulunduğunu gösteriyordu.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194-195-196 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.