3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 Cevapları” başlığı altında, 5. ünite kapsamında yer alan etkinliklerin detaylı çözümleri bulunmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirirken, metin üzerinden çıkarım yapma ve öz güven kavramını anlama gibi konularda destek sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru bilgilere ulaşmasını ve eksiksiz bir öğrenme süreci yaşamasını hedefler. Aynı şekilde, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayıncılık” başlığı altında yer alan etkinlik çözümleri, çocukların temel Türkçe becerilerini eğlenceli bir şekilde pekiştirmesine olanak tanır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ


Soru : Ozan’ın sizlere sormak istediği sorular aşağıda verilmiştir. Soruları cevaplayınız.


1. Her konuda yetenekli olabilir miyiz? Niçin?


Cevap : Hayır, çünkü herkesin ilgi alanları ve becerileri farklıdır. Bazı konularda daha başarılı olabiliriz, ancak her konuda yetenekli olmak zordur.


2. Bir konuda başarısız olduğumuzda kendimizi nasıl hissederiz?


Cevap : Çoğu zaman üzülür, hayal kırıklığına uğrarız. Ancak bu duygular geçici olabilir ve ders çıkararak ilerleyebiliriz.


3. Kendine güvenen bir insan zorluklar karşısında nasıl davranır?


Cevap : Kendine güvenen bir insan, zorlukları çözmek için sakin kalır, alternatif yollar arar ve pes etmez.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ? 


2. Yukarıdaki görselden ve Ozan’ın sorduğu sorulardan yararlanarak dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Bu metinde, kendine güvenmenin değerine, insanların yeteneklerinin birbirinden farklı olduğuna ve özgüven sayesinde başarısızlıkların üstesinden gelinebileceğine vurgu yapılıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ  


1. Aşağıdaki sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin  ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Görkemli Kelimesi

  • Tahminim: Çok güzel, etkileyici ve göz alıcı.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: İhtişamlı, gösterişli, göz kamaştırıcı.
  • Cümlem: Doğanın görkemli manzarası karşısında büyülenmemek elde değil.

Öz Güven Kelimesi

  • Tahminim: Kendi yetenek ve değerlerine güvenme durumu.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kendi yetenek, bilgi ve becerilerine duyulan güven.
  • Cümlem: Başarının sırrı, öz güvenle harekete geçmektir.

Filozof Kelimesi

  • Tahminim: Bilgeliği ve düşünceyi hayatının merkezine koyan kişi.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Felsefeyle uğraşan, derin düşünceleri olan kimse.
  • Cümlem: Filozoflar, insanlık tarihine yön veren düşünceler üretmişlerdir.

2. Anlamlarını bulduğunuz sözcüklerle birer cümle kurunuz.


Cevap :

Görkemli Kelimesi

  • Görkemli sarayın ihtişamı herkesi büyüledi.
  • Yeni yıl kutlamaları için hazırlanan görkemli ışık gösterisi büyük beğeni topladı.
  • Doğanın görkemli güzelliklerini keşfetmek için bir doğa yürüyüşü düzenledik.

Öz Güven Kelimesi

  • Öz güveni yüksek bireyler zorluklarla daha kolay başa çıkabilir.
  • Öğrencilerin öz güven kazanması için onlara cesaret verici sözler söyledik.
  • Başarının kapılarını açan anahtar, öz güvendir.

Filozof Kelimesi

  • Antik Yunan’ın ünlü filozofları, insan doğası üzerine derin düşünceler geliştirdi.
  • Herkes, günlük yaşamında bir filozof gibi sorgulayıcı olmalıdır.
  • Filozof, yalnızca teoride değil, pratikte de bilgeliği uygulayan kişidir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


DİNLEDİĞİMİZİ ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Sam (Sem)’in okuldan eve dönerken içinde bulunduğu ruh hâli nasıldır? Niçin? 


Cevap : Sam üzgündür çünkü beden eğitimi dersinde ipe tırmanamadığı için kendisini yetersiz ve başarısız hissetmektedir.


2. Filozof Kedi Watson(Vatsın), Sam’in anlattıklarına niçin “Sorun değil.” diyerek karşılık vermiştir? 


Cevap : Watson, her insanın farklı yeteneklere sahip olduğunu ve bir alandaki başarısızlığın yetersizliği göstermediğini düşündüğü için “Sorun değil.” demiştir.


3. Filozof Kedi Watson, arkadaşını ikna edebilmek için nasıl bir çözüm bulmuştur? 


Cevap : Watson, kara tavuk ve aslan örneklerini kullanarak herkesin farklı yeteneklerinin olduğunu ve bu yeteneklerin zamanla gelişebileceğini Sam’e anlatmıştır.


4. Sam, Filozof Kedi’nin söyledikleriyle ikna olmuş mudur? Niçin?


Cevap : Evet, etkilenmiştir çünkü Watson’un sözleri ona kendine güvenmesini sağlamış ve şiir yazma isteğini artırmıştır.


5. Filozof Kedi Watson’a göre öz güven nedir?


Cevap : Öz güven, kişinin kendine inanması, değerli biri olduğunun farkında olması ve hayatta önemli bir yere sahip olduğunu hissetmesidir.


6. Filozof Kedi Watson’un yerinde siz olsaydınız kendine güvenini yitiren bir arkadaşınızın kendisine güven duyması için neler yapardınız? 


Cevap : Onun güçlü yanlarını hatırlatır, geçmişte başardığı şeyleri vurgulardım. Ayrıca, hata yapmanın doğal olduğunu ve önemli olanın denemeye devam etmek olduğunu anlatırdım.


7. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu: Sam’in öz güven kazanma süreci.

Metnin ana fikri: İnsan, kendine inanarak ve yeteneklerini keşfederek özgüvenini geliştirebilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.


Cevap :

Hayal ürünü ifadeler: Filozof Kedi Watson’un konuşması ve düşünceleriyle Sam’e tavsiyelerde bulunması.

Gerçek ifadeler: Sam’in beden eğitimi dersinde ipe tırmanamaması ve bu yüzden kendini kötü hissetmesi.


3. Metinle ilgili bir soru yazıp cevaplayınız.


Cevap :

Soru: Sam, özgüvenini nasıl geri kazanmıştır?

Cevap: Filozof Kedi Watson’un açıklamalarıyla motive olmuş ve güçlü yanlarını fark ederek özgüvenini yeniden kazanmıştır.


4. Metne uygun başlık belirleyiniz.


Cevap : Filozof Kedi ile Özgüven Yolculuğu


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerin eş ve zıt anlamlarını yazınız.


Cevap :

Soru:

  • Eş anlamı: sual
  • Zıt anlamı: cevap

Beyaz:

  • Eş anlamı: ak
  • Zıt anlamı: siyah

Yaşlı:

  • Eş anlamı: ihtiyar
  • Zıt anlamı: genç

Cimri:

  • Eş anlamı: pinti
  • Zıt anlamı: cömert

Küçük:

  • Eş anlamı: ufak
  • Zıt anlamı: büyük

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


2. Aşağıdaki deyimlerin anlamlarını “TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü”nden bularak eşleştiriniz.


Cevap :

bileğine güvenmek =  gücüne veya hünerine güvenmek.

gözünden uyku akmak =  çok uykulu olmak.

başa çıkmak =  bir şeye gücü yetmek.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


3. Aşağıdaki sözcük gruplarından cümle olanlarını “X” ile işaretleyiniz. Cümle olanların sonuna uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 Cevapları”

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Filozof Kedi Watson’la Sam’in arasında geçen konuşmalarla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Filozof Kedi Watson ile Sam arasındaki diyaloglarda, Watson Sam’e özgüven aşılamak için etkileyici örnekler sunmuş. Herkesin farklı yeteneklere sahip olduğunu ve başarısızlığın olumsuz bir şey olmadığını açıklamış. Sam’i teselli ederken ona cesaret vermesi beni çok etkiledi. Bu konuşma, kendimize inanmanın ne kadar önemli olduğunu harika bir şekilde vurguluyor.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : “Kendini Tanıma” ve “Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyunu ile ilgili bilgileri okuyunuz.


Cevap :

“Kendini Tanıma” oyunu: Bu oyunda herkes kendisiyle ilgili özelliklerini anlatır. Sevdiği şeyler, becerileri ve hayalleri gibi konularda paylaşım yapar. Böylece hem kendini daha iyi tanır hem de arkadaşlarına kendini tanıtır.

“Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyunu: Bu oyunda, arkadaşlardan biri için kısa bir öykü yazılır. Yazılan öykü, arkadaşın özelliklerine ya da hayallerine uygun olabilir. Daha sonra bu öykü sınıfta paylaşılır ve arkadaşına hediye edilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


KENDİNİ TANIMA


Soru : “Kendini Tanıma” oyununda, adınızın harflerini alt alta sıralayarak yazınız. Yazdığınız harflerin yanına da size uyan bir özelliğinizi belirtiniz.


Cevap :

Kendini Tanıma Oyunu:
Adım: Ahmet

A: Anlayışlı
H: Hırslı
M: Meraklı
E: Enerjik
T: Tutkulu

Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum: Ahmet, meraklı ve enerjik bir çocuktu. Bir gün okulda yeni bir deney yapmak istedi. Arkadaşlarına, tutkulu bir şekilde deneyin nasıl yapılacağını anlattı. Herkes onu anlayışlı olduğu için dikkatle dinledi. Ahmet’in liderliği sayesinde deney çok başarılı geçti ve herkesin yüzü gülüyordu.


ARKADAŞIMA BİR ÖYKÜ HEDİYE EDİYORUM


Soru : Arkadaşlarınızla önce “Kendini Tanıma” sonra da “Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyununu oynayınız. Öykülerinizi yazarken büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanınız.


Cevap : Bu etkinliği arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Geçmişte var olan ancak günümüzde ihtiyaç duyulmayan meslekleri araştırınız. Araştırmalarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Geçmişte var olup günümüzde ihtiyaç duyulmayan bazı meslekler şunlardır:

  1. Lambacı: Elektriğin olmadığı dönemlerde sokak lambalarını yakıp söndürmekle görevli kişilerdi. Elektriğin yaygınlaşmasıyla bu meslek ortadan kalkmıştır.
  2. Buz Kesici: Elektrikli buzdolapları icat edilmeden önce doğal buzları kesip satmakla uğraşırlardı. Buzdolaplarının yaygınlaşmasıyla bu mesleğe gerek kalmamıştır.
  3. Telgrafçı: Haberleşmenin telgrafla yapıldığı dönemde, mesajları alıp gönderen kişilerdir. Telefon ve internetin gelişmesiyle bu meslek tarih olmuştur.
  4. Nalburcu (At Nalcısı): Ulaşımın büyük ölçüde atlarla yapıldığı dönemde atların nal bakımını yapan kişilerdi. Motorlu taşıtların yaygınlaşmasıyla bu meslek önemini yitirmiştir.
  5. Hattat: Matbaa icat edilmeden önce kitap ve belgeleri el yazısıyla çoğaltan kişilerdir. Matbaanın kullanılmaya başlamasıyla hattatlık meslek olmaktan çok sanata dönüşmüştür.

Bu tür meslekler, teknolojinin ve yaşam tarzının değişmesiyle ortadan kalkmış, yerlerini modern meslekler almıştır.


ŞİMDİ OKUMA ZAMANI!


Soru : Bilgilendirici metni sessiz okumadan önce aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Meslek seçiminde nelerin dikkate alınması gerektiğini biliyor musunuz? Bu konuda başka neler öğrenmek istersiniz?


Cevap : Meslek seçiminde öncelikle kişinin ilgi alanları, yetenekleri ve becerileri dikkate alınmalıdır. Aynı zamanda seçilen mesleğin gelecekteki iş imkanları, kazanç durumu ve kişisel mutluluğa katkısı da değerlendirilmelidir. Meslek seçiminde aile, rehber öğretmenler ve uzmanların görüşlerinden faydalanmak önemlidir. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için farklı mesleklerin özelliklerini ve kariyer fırsatlarını öğrenmek isterim.


b. Geçmişte ihtiyaç duyulmayan ancak günümüzde ihtiyaç olan mesleklerle ilgili neler biliyorsunuz? Bu konuyla ilgili merak ettikleriniz nelerdir?


Cevap : Günümüzde dijitalleşme ve teknoloji alanındaki gelişmeler, birçok yeni meslek ortaya çıkarmıştır. Örneğin, yazılım geliştiriciler, veri analistleri, siber güvenlik uzmanları ve sosyal medya yöneticileri gibi meslekler geçmişte ihtiyaç duyulmuyordu. Ayrıca, yapay zeka ve robotik mühendisliği de günümüzün önemli meslekleri arasında yer almaktadır. Bu mesleklerin hangi alanlarda çalıştıklarını ve gelecekte ne tür yeni mesleklerin ortaya çıkabileceğini merak ediyorum.



 

Our Score